I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fleppo II - The Nagel I Kaffet (Fjantig beef)

Vår Hiphop - Audio & Video

2004-06-26 20:01
fleppo2

Och återigen, vad spelar det för roll om jag låter gay?

fan va ja diggar dej.. ingen såndär "rappar-machoman-hata alla kvinnor o bögar- knulla din mamma o syster-atityd"

du bara äger loss;) :p

2004-06-26 20:03
Subdominant: Ska vi gifta oss? ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-26 20:37
Get over it.. paraplu är bättre..
fuckit..

2004-06-26 20:58
Hotfull: ...tycker du.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-26 21:49
hm

2004-06-26 23:24
Taylor: Nope. Jag är bara uttråkad.

2004-06-27 01:12
haha, den är ju faktiskt rolig
fabiljärt!!

2004-06-27 02:56
måste nog säga de samma som subdominant..
din attityd är fin asså.
fortsätt så.
föresten. du låter typ som en rolig serie figur när du snackar.
bara positivt menat asså ;)

peace cool
hashplanka rules.

2004-06-27 07:02
VälartadVovve: Om han blir vegan och feminist så skulle han vara som promoe. Så jag kan inte se det som nåt hinder iaf.

2004-06-27 07:38
Dektiv: Wow. Nu har jag blivit jämförd med seriefigurer två gånger:) Antar att jag har en ny karriär framför mig? ;)

metr0: Bra sagt. Fast jag är redan feminist.

2004-06-27 11:19
"det är mig du har beef med, inte en gräsmatta"

jävla nice rad.. min pappa e med död..! shysst att du bara knullar töntarna! keep it! :)
Twelve Tribes of Israel

2004-06-27 13:54
Prån:
Tackar...
Och beklagar sorgen...

2004-06-27 14:04
hah "en fjantig beef", för att sen sitta och uppa tråden.

..patetiskt!
dingrinn.blogspot.com

2004-06-27 14:08
trimmad, schh!

2004-06-27 14:12
_Ak4, varför "defenda" varje gång flippo får kritik ?

put the tounge out!
dingrinn.blogspot.com

2004-06-27 14:14
trimmad:
Har man tråkigt, så har man.

2004-06-27 14:31
fleppo. du kör med ett halvtaskigt just-d flyt(vilket vore grymt om det vore på ett mjuksouligt beat som på ett steg bak, två steg fram skivan eller svenska ord), men hur fan kan du få för dig att köra på ett skitbeat som dessutom kräver något mycket mer kompakt flytmässigt och något mycket mognare röstmässigt?

svensk rap är fast i sessions och feedback träsket. fan bli bra innan ni sprider...huhhh fattar inte varför jag hänger i audioforumet(ajustja egoboosten)
www.discotheque.se

2004-06-27 14:50
"fleppo. du kör med ett halvtaskigt just-d flyt(vilket vore grymt om det vore på ett mjuksouligt beat som på ett steg bak, två steg fram skivan eller svenska ord)"
Kanske det, och mjuksouliga/jazziga beats har jag på lager, men det skulle nog inte passa till disslåtar...

"men hur fan kan du få för dig att köra på ett skitbeat som dessutom kräver något mycket mer kompakt flytmässigt och något mycket mognare röstmässigt?"
För att jag gjort beatet själv, och inte ville slänga bort det.

2004-06-27 22:06
nu är jag hemma igen!
puss på allihopa, nu har det varit midsommar och sverige har åkt ur EM!

skit i det här nu, låt det vara.
Visst, tyck att fleppo var bättre än oss, vi skiter i vi vet att vi både kan bättre och att vi själva och en del andra tycker att vi ÄR bättre än fleppo och det räcker så. :)

slutsats för er som har svårt att förstå:

Om du tycker att fleppo är bättre än paraplu, så får du tycka det.
Om du tycker att vi är bättre än fleppo, så får du tycka det.
Så!

(fleppo låter lite som kung henry)

den här dissen var lite tråkigare än den förra.
lite tråkigt att du bara svarar på dissarna och inte kommer med nått eget. :)

och jag var och jobbade, som nån sa, och därför var jag inte med på våran andra diss. :)
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2004-06-27 22:14
Queff:
Välkommen tillbaka.

Är det bättre att dissa någons utseende än att dissa någons rap?
Att svara på dissar är ett sätt att dissa någons rap.
Vore det bättre om jag, som ni, tjatar om hur ni ser ut? Jag vet ju liksom inte hur alla ni ser ut. Då är det bättre, tycker jag, att dissa er rap, eftersom det är er rap jag inte gillar.
Och om ni påstår att jag inte skulle ha frågat om jag fick vara med om jag inte gillar er rap: Skitsnack. Det är norrlandspatrullen som är bra.

2004-06-27 22:15
hehe.. lägg ner nu kompis, vi har lagt ner, din tur nu

2004-06-27 22:16
Queff: Svara på frågan. Vad är det för fel med att svara på dissar? Och vad är det som gör ytliga dissar bättre?

2004-06-27 22:22
Svar på frågan:
Det är sjukt tråkigt om du BARA ska svara på våra dissar.
Det känns lite som om du borde komma med nått eget istället.
Förstår du? Det betyder inte att dissarna blir sämre, men det blir lite tråkigare.
Jag försöker hålla det här på en bra nivå nu, men jag tycker det räcker liksom.
Det är bara du som orkar hålla på..

2004-06-27 22:24
Queff: Men du kan ju inte påstå att min perfekta Queff-imitation var ett svar på en diss? ;)

2004-06-27 22:25
Fleppo2 - som sagt. Det räcker nu. Nån måtta får det vara.
Jag tycker inte du är en bra rappare, det är min personliga åsikt, vi lämnar det där.

2004-06-27 22:28
Queff:
Vi talar om helt olika saker.
Att jag är bättre än dig är redan konstaterat, och det har vi redan lämnat.
Vad jag ifrågasätter är ditt påstående om att jag "BARA" svarar på era dissar. Det är ju faktiskt inte sant, iom att ett antal rader inte är svar på era dissar.
Vem som "vann" är irrelevant. Vad jag vill få sagt är att du ljuger när du säger att jag "BARA" svarar på era dissar, eftersom jag inte bara gör det.

2004-06-27 22:31
"Att jag är bättre än dig är redan konstaterat, och det har vi redan lämnat. "
På vilket sätt är det konstaterat att du är bättre än mig?
Tror du att trettio snubbar på whoa som säger "åååh du är så bra fleppo jaaa queff suger haha yeah yeah wow wow" helt plötsligt bevisar att DU är bättre än MIG?
Sååån bull asså..
Kan vi lämna det snälla?
Du får tycka att du är bättre än mig, så tycker JAG att jag är bättre än dig, fuck what them whoa-fucks says.

Angående det där andra du så bestämt vill tjaffsa om..
Ok visst jag ljög. Nöjd nu? Shit, snubben ger sig aldrig..

LÄMNA DET NU!

2004-06-27 22:33
Queff: Tål du inte skämt eller? Slappna av, grabben.

2004-06-27 22:34
LÄMNA DET DAA! TJIEEEEEE!

måste till jobbet om sju timmar!
GONATT!

2004-06-27 22:36
Haha. Lämna vad? Jag har fan inte ens någonting att lämna, eftersom hela beefen bygger på att Midgetz inte fattade ett skämt. Hela den här så kallade "beefen" är ett skämt. Fattar ni inte att jag driver med er?
Jösses. Typiskt stockholmare.

2004-06-27 23:51
ojoj det va en rediger diss det! Fleppo vinner

När blir nästa samarbete med jarla?
...

2004-06-28 00:01
hela beefen bygger på att Midgetz inte fattade ett skämt.
- Varför då ta upp massa andra saker?
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2004-06-28 00:03
Fleppo2 blev ägd, alldeles för mesig

Paraplu låter allt för överdriven med sin "stenhårda röst"

2004-06-28 01:06
FCB: Vet ej när det blir, men nån gång blir det nog^^

2004-06-28 03:41
här är det ingen som är bättre än nån annan. Snarare "mindre skitsämst", för inget av det här var bra..

annars "vann" väl Fle-agförsökerrappasomseronochhärmarhans flytmensugerändå-ppo2

Mest pga av att de va rätt lågt att dra upp det med hans döda farsa. Dock ganska lite småkul på en jävligt oseriös nivå..men ändå...lågt :(
"I lay chicks like mother goose"

2004-06-28 09:41
www.Fleppo2agdeparaplu.nu :) lol Tungt shiiet här...fan alla i PARAPLU "SKET" ju ner sej :) eller vad säger du Queff??
Fezk Unot! ><((((º>
MiToO

2004-06-28 09:50
du gjorde det igen, flow, delivery, text, beat... allt slog du dom med, peace fleppo

2004-06-28 13:04
tror nog fleppo fick dom flesta rösterna..

2004-06-28 13:41
haha

fleppo knäckte paraplu, tyvärr!
Men fan va hemskt det där med hans farsa, jag mår typ dåligt när han säger "ni har beef med mig, inte med en gräsmatta"

WWW.ISMEN.NU

2004-06-28 13:45
mickelito: Vadårå? Är det något fel med den raden? Jag tyckte den satt rätt fint...

2004-06-28 13:52
Fleppo2 P17

den sitter bra, men jag tycker bara det låter hemskt när du snackar så om din farsa, det hade jag inte gjort om min hade dött. men om du inte har problem med det så är det ju inga problem !

hur som helst var du bättre än paraplu i alla fall
WWW.ISMEN.NU

2004-06-28 14:00
mickelito:
Det enda som finns kvar av min far är aska och minnen.
Askan är betydelselös, och minnena går ej att röka.

2004-06-28 16:20
micke - hahahhahahahhahahaha... må dåligt o grejjer. :)

Mi2 P16 - det spelar ingen roll vad jag säger, eftersom du förmodligen inte kommer lyssna ändå?
Skivsamlare

2004-07-02 11:54
fleppo vinneeer
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2004-07-02 12:58
Vem är killen som låter som om han försöker bajsa ut ett bowling klot? Pinsamt dåligt.

Fleppo2 varför ens engagera sig i ett gäng killar vars enda merit i livet är att ha tittat på Gudfadera allt för många gånger?

2004-07-02 13:44
It's all alright!<br>

2004-07-02 14:19
Verkar som nödrimm var det som startade denna beefen, men om ja ska vara ärligt tycker jag att de är jävligt mycket nödrimm från båda håll! Om paraplu hade lagt ner sig och sånnt hade dom tagit detta som skit, men nu gjorde dom ju inet det så grattis fleppo!

Puss ffs ;P
www.erikbergstrom.se

2004-07-04 02:39
Tänkte på Paraplu - The eat shit mothafucka or i'll stab you in the face. Queffs vers där han snackar om nödrim..
Känns som Queff undviker att rimma av någon konstig anledning. Tycker bara det låter kefft.
tedeji

2004-07-04 03:52
Baso F12

alla är vi väll något/någon.
bortsett från dig då, men du försöker juh iaf, kanske skulle ge dej propps för de.. nääää...

venne vad jag ska säga om detta, paraplu var inge bra..
skulle inte vilja påstå att du ägde dem precis, men du var bättre, textmässigt, flyt kan juh tränas på men..
förresten var det ett bra svar på "farsa dissarna".. fett..
tror du kommer bli bättre med tiden, och jag önskar dej lycka till..

peace!!!
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen?
-jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.

2004-07-04 05:12
Om vi nu ska tjaffsa runt om allt som vokalrimmar på Fleppo2, så kan jag ju lika gärna dra till med Fleppo2 TEKNODROM.