I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fleppo II - The Nagel I Kaffet (Fjantig beef)

Vår Hiphop - Audio & Video

2004-06-25 12:21
Pluralis P20 mm, parapluuuuu skämmer bara ut sig, fattar inte att de utnyttjar sina "skills" och kämparm ed att göra en bra låt, mer seriös.
fisk fiskar flickor få får fisk

2004-06-25 12:56
paraplu borde ta självmord!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-25 13:02
Päronpung... bjud dit mig! Du jag o Queff kan ju ha en fet chypher på plattan ;););). Inse att Fleppo vann det här.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-25 14:23
asså. lyssnade nyss igenom dissarna...
och de här har ja väntat så länge på att nån ska sätta paraplu på
plats. å de går fan inte att göra de bättre.

så cleant fleppo
hashplanka rules.

2004-06-25 14:57
Tackar och bockar:)
Jag älskar er.
(Inkl. MedMera, men exkl. Queff, Middy & Robstah.)

MedMera:
Du har varit en bra motståndare. Något jag inte kan säga om dina vänner. Härmed förklarar jag dig utanför vad jag menar när jag säger "Fuck Paraplu". Peace.

2004-06-25 15:51
Åpp.

2004-06-25 16:15
Sagan sluta lyckligt=) Bra fleppo,,

Groupie

2004-06-25 17:01
låten var bra, dissarna bra. men utrot var det töntigaste jag hört i hela mitt liv. hört talas om våldsironi. fleppo kanske vann battlet, men jag lovar att du tog åt dig dissarna, eftersom du är rädd nu. peace

Groupie

2004-06-25 17:04
hört talas om våldsironi?(frågetecken skulle det vara där)

2004-06-25 17:04
sirsober: Tog åt mig? Av vad?

2004-06-25 17:06
Och läs i deras tråd, så förstår du vilket hot jag talar om. Det var inte i en låt, utan i tråden. Han sa att han skulle slå mig i ansiktet om jag sa till honom att han är en kass rappare irl.

2004-06-25 17:41
"fleppo är ju inte särskilt hotfull ..
om vi hadde träffats skulle det nog vara han som var tyst."
-Midgetz_Inc

"Midge: Om vi träffats, hade jag sagt att du är bland de kassaste rapparna jag hört. (Emso inräknad.)" -Fleppo2

"Fleppo2 - Det skulle du säkert. och du skulle få räkna med 3-4 slag riktade mot ansiktet minst ." -Midgetz_Inc

2004-06-25 19:05

2004-06-25 19:59
Midge: "fisk"? Användaren fisk eller ordet fisk? Isåfall, varför?

2004-06-25 20:07
Midge: Jahapp. Har det någon särskild innebörd i "sammanhanget"? Önskar du dig fisk? Eller ville du uttrycka känslor? Isåfall, vilka? Är du ledsen? Är du lycklig? Är du irriterad?

2004-06-25 20:09
Paraplu

jasså? ;) isåfall e du bra avis. ;)

2004-06-25 21:23
2-0 till fleppo
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2004-06-25 23:50
Och varför tänker inte Paraplu svara?
Svar: För att de vet att jag är bättre.

Annars skulle de svara.

"det handlar om att gå härifrån med sista ordet." -Queff

Tänker Queff svara? Eller är han feg?

(OBS: Provokation like whoa.)

2004-06-26 03:10
Bredbands beef.. shit, ta det till gatan fools... haha
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2004-06-26 04:06
Midge: ...för att ni vet att jag knäcker er.

2004-06-26 10:28
Därmed vann fleppo2 beefen :)
Site: www.nafs.se

Twitter: @nafsOne

2004-06-26 13:26
Fleppo, min sötis.
du vann!

2004-06-26 14:21
Det kan man nog säga, ja...

2004-06-26 14:26
nu är det så här:

alla låtar som har droppats är verkligen dåliga, men våran första är minst dålig.

Angående den här låten: Jodå, du fixar fram ett antal sköna dissar, men i överlag är den lika tråkig och dålig som Paraplu's andra.

Flytet/Delivery är också tråkigt, dessutom är det hackigt.

Beatet är inte speciellt bra, jag hatar verkligen sega beats.
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2004-06-26 14:37
Sigge: Ord.

2004-06-26 14:43
instumentaler är inte stulna, dom är "lånade" =)

och Sigge, försöker du provocera mig med ditt uttalande?
Eftersom det inte hade någonting med låten att göra.
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2004-06-26 14:45
NickoKick: Instrumentaler är stulna, inte lånade. Särskilt om de laddade ner den, vilket jag anar att de gjorde.

2004-06-26 14:47
Sigge

så onödigt, vad har jag gjort dig?

Fleppo

jag anser inte att det är stulet för att dom använder det, dom påstår ju inte att det är deras beat.

2004-06-26 14:50
NickoKick:
Så du menar att om någon snor en cykel och inte håller hemligt att hon/han snott den, så är den inte stulen?
Skitsnack.

2004-06-26 15:01
Fleppo
för det första är en cykel och ett beat inte samma sak.

en instrumental har någon redan kickat på, och därmed så tappar det det ursprungliga värdet.
Man sitter inte och gör ett flertal låtar på ett och samma beat.
och det är därför som det är helt perfekt till sånna tillfällen som detta.

Jag tycker det är helt rätt av dig att köra på ditt eget beat, som får din diss att kännas mer orginell, men det jag sa var att beatet inte föll mig i smaken, eftersom jag tycker om mer snabba beats.

Sigge

hehe, alla vill jävlas lite, it's the circle of life

2004-06-26 15:06
NickoKick:
Om cykeln är begagnad, så har ju nån kickat på den med.

2004-06-26 15:08
Fleppo:
men det är en cykel, inte ett beat, en cykel har fortfarande kvar sitt ursprungliga värde om den inte är trasig på nåt sätt

2004-06-26 15:11
NickoKick: Om nån har kickat på en cykel, så borde den, om det inte är en sparkcykel, vara lite trasig... Och även om den är trasig, så är den stulen.

2004-06-26 15:16
om någon använder en cykel, är det med stor sannorlikhet att den behåller sitt ursprungliga värde.

om någon använder ett beat så försvinner det värdet på en gång.

och nu orkar jag inte tjaffsa om en sån skitsak längre, nu har jag sagt mitt.

2004-06-26 15:29
Velociraptor P20

ja, det har du rätt i, men ett tips är att ta det i rätt tråd

2004-06-26 15:29
Att ni orkar....

2004-06-26 16:13
Fleppo2 äter Paraplu and thats it.

Paraplu har tydligen ingen aning om vem de har beef med
som de låter på låtarna så är det Fleppo2's farsa.

Orka hålla på med en massa "din farsa" dissar
det blir bara patetiskt
tedeji

2004-06-26 16:16
tdj: Precis. Och min farsa är en gräsmatta. Varför beefa med en gräsmatta, liksom?

2004-06-26 16:51
haha. bredbandsbeef. lätt.

fleppo2,s line om "dissa en gräsmatta" eller hur den nu gick, var jäkligt skön.
Rappare

2004-06-26 16:54
Fleppo2

Du är bara för härlig. 2-0 mot Paraplu ENSAM.
Du äger mannen, måste bara säga det :D
Dina svar är så sköna att jag fan inte vågar dissa dig nu ;)

Du kunde dock ha dissat dom lite mer och svarat lite mindre, men det spelar ingen roll, för du är ändå så överlägsen ALLA emcees i Paraplu.

OBS: Nu behöver inte folk börja skriva "amen du suger ju hans kuk" eller nåt annat mindre intelligent, för jag har med detta inte sagt att Paraplu är dåliga, eller hur?

Orka whoa, peace.
www.soundcloud.com/whateverist
www.paradigmskifte.se

2004-06-26 18:10
Eldon P14

måste jag vara bättre själv för att ge kritik?
dessutom, om du baserar dina uttalanden på våran första diss, så är det för att beatet också är relativt segt, vilket jag inte passar på, enligt mig själv.

där har du din förklaring.

2004-06-26 18:12
Fleppo2 P17 Du vann. Må din far vila i frid.
House is hiphop on fast forward ..

2004-06-26 19:23
Enda jag har att säga är att det är en jävla massa kompisar som "backar" sin(a) kompisar plus att det är lite halvpatetiskt av Fleppo2 att "dissa" Paraplu enbart för att han inte fick vara med och leka med de andra grabbarna. Men, är det "beef like whoa" så är det, kännst lite småpatetiskt...
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2004-06-26 19:34
spex: Jag dissar dem inte för att jag inte fick vara med. Jag dissar dem för att Midgetz Inc är otrevlig och lögnaktig, och att han drar in sina polare, samt att han är en kass rappare.

2004-06-26 19:43
Fleppo2 Eftersom du är över deras huvven, som du nu verkar tro iaf, så är det väl bara att skita i Paraplu då och dissa Midgetz, inte Queff som du nu gjorde i Vatten Huvudet eller vad den hette... Sen måste jag bara säga att sättet du skriver och pratar på får dig att framstå som något gay, bara min åsikt.
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2004-06-26 19:46
spex:
Orsaken till att jag dissade Queff var att han redan hade börjat tjaffsa.
Och jag skiter väl i om du tror jag är homosexuell? Sånt har jag väl bäst koll på själv?

2004-06-26 19:46
Kan inte alla som tjatar här inne gå in och lyssna på Lil' Shadow - Possesed den tråden, vore trevligt :)

Pöss på fleppo2, mahh bro' :D
fisk fiskar flickor få får fisk

2004-06-26 19:50
Fleppo2 Som sagt, bara min åsikt, visst vet du bäst själv, men du kan väl låta gay för det? Eller? Aja, orkar inte tjaffsa över whoa, över internet överhuvudtaget.
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2004-06-26 19:51
spex: Och att vara över deras huvuden betyder inte särskilt mycket, då deras huvuden är jävligt långt ner.
Jag är wack, det vet jag, men Paraplu är ännu sämre.

2004-06-26 19:52
Och återigen, vad spelar det för roll om jag låter gay?