I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Eminem - Won't Back Down ft. Pink

Utländsk Hiphop - Audio & Video

2010-06-03 21:24

2010-06-03 21:34

2010-06-03 21:47
Så jääävla bra! He's back maddafakkas! Älskar inlevelsen, texten, beatet, allt! Pink kunde han dock skippat

2010-06-03 22:12
fyfan.. detta lät inte bra, visst hans lyriken är bra, men beatet å pink kunde ju ändrats ut..

2010-06-03 22:35
Eminems absolut sämsta låt? Kan vara faktiskt. Singeln var ingen hit i mina öron heller. Allt det tack vara beatet... kunde han inte bara låta Dre prodda hela skivan? fan också riktigt besviken, han har ju ändå grym lyrics men de räcker inte alltså, sen att han säger att Lil Wayne är en av dom bästa... skjut mig.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-03 22:37
Sjukt tuuung!

Shake that ass like a donkey with parkinsons!

hade inte förväntat mig beatet men tycker det är klockrent, nytt. Längtar till recovery
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-06-03 22:40
Och där sjönk förväntningarna för albumet ännu mer. Det här förstörde hela veckan!

2010-06-03 23:27
Damn!

Det är precis så här grymt det ska låta. Riktigt tungt beat och Eminem når äntligen upp till en nivå han inte varit på på länge. Pink var heller inget problem, det funkade ju bra trots allt.

Denna är fem gånger bättre än "Not Affraid". Efter den började jag tveka lite men nu vågar man hoppas igen.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2010-06-03 23:30
såg tracklist som jag tror stämmer nyss.. och blev riktigt besviken.. sen denna låt ? omg va dålig.. not afriad var där imot en av de bättre låtarna jag har hört på länge ..

2010-06-03 23:32
RE: Roethlisberger P22

fem gånger bättre ? är du döv eller bara efterbliven med dålig musik smak ?

2010-06-03 23:36
silentbeats, han har väll all rätt att tycka som han själv vill eller har jag fel?

2010-06-03 23:44
alla låtar kan inte låta likadant. hur många skulle då köpa skivan? han får en mycket bredare publik med en varierad ljudbild än om han skulle släppa 18 stycken "Not afraid". Även om jag personligen tycker att "Not afraid" är bättre än denna, så gör eminem även detta sjukt bra. One of the gratest, no doubt.

2010-06-03 23:50
Jag blev lite besviken i början, men den växer.

Den skulle vara sjukt tung live

2010-06-03 23:51
Förövrigt borde väll alla förstå att dessa två singlar visar ett tecken på variation,

han lär väll ta med alla känslor som har funnits under sin resa bort från droger.

2010-06-04 00:00
SilentBeats
fem gånger bättre ? är du döv eller bara efterbliven med dålig musik smak ?

Jag älskar låten för man hör verkligen hur välproducerat beatet är. Khalil har verkligen gjort en grym insats. Det går inte att jämföra denna med "Not Afraid" som har ett beat som låter som ett hastigt hopkokat projekt. Luffig snare med lite synth i bakgrunden. Vet om sånt betyder något för dig eller om du är utrustad med kassa hörlurar/högtalare och inte lägger märke till skillnaderna. Eller så kanske du bara dissar denna för att den är lite "rockig".
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Producent

2010-06-04 00:07
Välproducerat !? Är du helt skev människa ?
Vem som helst kan höra att detta är slarvigt gjort.
Ljuden går inte ihop alls, ljudbilden är långt ifrån ren.
Dåligt mixat och mastrat.
Sen tror jag inte ens att khalil proddat beatet, snarare Travis barker.

Antar att du sitter med ett par hörlurar från 92....
One Day.

2010-06-04 00:11
Jag håller med på i stort sätt allt som Roethlisberger P22 har sagt.

Lite slarvigt mixad o så kanske den var men, det viktiga är texten o inlevelsen o att han inte har nån jävla accent

2010-06-04 00:32
Jag gillade faktiskt detta...konstigt...
You keep believing, I'll keep evolving

2010-06-04 01:19
när har hans singlar varit bästa låtarna på skivan? vänta, köp och lyssna innan ni dömer ut skivan redan nu. mycket, mycket, mycket bättre än bajset som finns ute nu(läs: wacka flocka eller vafan han heter)

2010-06-04 01:25
alltså. har precis lyssnat igenom låten en gång och lyriken va ju inte så svår att hitta genom google? haha laddar upp den här med i inägget efter! ;) (dock orkar jag inte rätta, men de mesta såg bra ut!)

till låten nu iaf; jag kan absolut förstå varför många inte gillar låten eller fattar tycke för den, för den är jävligt,jävligt annorlunda för att vara från Eminem.
men som alla verkar va överens om iaf, är att eminem droppar 3 st riktigt feta verser, rådiggar hans inlevelse o hur han leker med orden o alla metaforer i denna låt!
plus de som brazen sa ang där ljudet sänktes, trodde först de blev fel där men sen lyssna jag med ^^ haha tuff liten sak!

måste säga att reffen från pink förväntade jag mig faktiskt ngt bättre, men efter en lyssning så funka den väl, tror låten kommer växa på en mer och mer.
just nu har jag inte hunnit riktigt känna va jag tycker om låten i helhet.

MiboLineBeats; Antar att Travis barker har proddat beatet.

travis barker har inte ens proddat ngt på skivan vad jag vet? senast igår hörde jag en intervju (den första där dom riktigt snacka om plattan på shade45) o där säger eminem alla som han samarbetat med på skivan, och barker va inte där?

håller med 187you om att denna faktiskt är bättre än mkt skit som finns ute just nu, INTE för att de är eminem, utan för den är det! :)
nu ska ja lyssna vidare på låten o känna av lite ;)

texten kommer läggas upp i nästa inlägg -->
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-06-04 01:27
som sagt, den är orättad, så feel free för den som ser ngt.
måste säga att verserna är så långt över de mesta som läggs idag!
(pink)
You can sound the alarm, you can call out your guards
You can fence in your yard, you can pull all the cards
But I won't back down, oh no I won't back down, oh no

(Verse 1)
Cadillacs appeals, Coupe Deville's
Brain dead rims, yeah stupid wheels
Girl I'm too for real, lose your tooth and nails
Try to fight it, try to deny it, stupid you will feel
What I do, I do it well
Shooting from the hip, yeah boy I shoot to kill
Half a breath left on my death bed
Screaming F that, yeah super ill
Baby what the deal, we can chill
Split a half a pill and a happy meal
Fuck a steak slut, I'll cut my toes off
And step on the receipt before I foot the bill
Listen garden tool, don't make me introduce you to my power tool
You know the fucking drill
How you douche bags feel knowing you're disposable?
Summer's eve massingale
Shady's got the mass appeal, baby crank the shit
Cause it's your god damned jam
You said you wanted your punclines a little more compact
Well shorty I'm that man
These other cats ain't metaphorically where I'm at man
I gave Bruce Wayne a valium
And said settle your fucking ass down, I'm ready for combat man
Get it, calm Batman? Nah, ain't nobody who's as bomb and as
Nuts, lines are like mom's cat scans
Cause they fucking don't ???????
Honey I applaude that ass, swear to god man
These mobs can't dance, maa show 'em how it's done
Spaz like a god damn Taz, yeah

(Hook)

(Verse 2)
Girl shake that ass like a donkey with parkinsons
Make like Michael J Fox in the jaws playing with an etcha-sketch
Bet ya that you'll never guess who's knockin' at your doors
People's hit the floors, yeah tonight ladies you gon' get divorced
Girl forget remorse, Imma hit you broads with
Chris' force like you pissed him off
Talented with the tongue motherucker, you ain't got a lick in yours
Hittin' licks, like I'm robbin' liquor stores
Making cash registers shit their drawers
Think you spit the rawest?
I'm an uncooked slab of beef laying on your kitchen floor
Other words, I'm off the meat rack, bring the beat back
Bring the two extension cords
Imma measure my dick, shit I need six inches more
Fuck my dick's big bitch, need I remind you
That I don't need the fucking swine flu to be a sick pig
You're addicted, I'm dope, I'm the longest needle around here
Need a fix oc? I'm the big shot, get it dick snots?
You're just small boats, little pricks
Girl you think that other prick's hot?
I'll drink gasoline and eat a lit match
Before I sit back and let him get hot
Better call the cops on him quick fast
Shady'd right back on your bitch ass
White trash with a half a six pack in his hatchback
Trailer hitch if tats to the back, quick dispatch

(Hook)

(Verse 3)
Bitch am I the reason that your boyfriend stopped rappin'
Does a bird chirp, Lil' Wayne slurps syrup til he burps
And smokes purp, does a wordsearch, get's circles wrapped around him
like you do when I come through, I'd like you to remind yourself
Of what the fuck I can do when I'm on the mic
Oh you're the kinda girl I can take a liking to
Psych I'm spiking you, like a football
Been this way since I stood a foot tall
You're a good catch, with a shitty spouse
Got a pretty mouth and a good jaw
Gimmie good brain, watch the woodgrain
Don't want no cum-stain, bitch you listening?
Try to turn me down, slut I'm talking to you
Turn me back up, are you insane
Try to talk over me in the car, shut the fuck up while my shit's playing
I'm a shit stain on the underwear of life
What's the saying? when there's thunder then there's light-ening
And they say that it never strikes twice in the same place
Then how the fuck have I been hit six times
On three different locations on four seperate occasions?
And you can bet your stinking ass
That I've come to smash everything in my path
Fork was in the road, took the psychopath
Poison Ivy wouldn't have me thinking rash
So hit the dance floor cutie, while I do my duty
On this microphone, shake your booty shorty
I'm the shit, why you think Proof used to call me doodie?

(Hook)

2010-06-04 01:36
Stenhård låt, var verkligen inte vad jag "förväntade" mig dock.. Känns väldigt öppet när det kommer till albumet nu alltså, snacka om konstrast på detta och Not Afraid.

Tredje versen dödar. Beatet och hooken sitter fint med. Vocalsen kändes dock lite låga stundtals, hört rykten om att detta inte är färdiga albumversionen.. Får väl se.

2010-06-04 01:42
Måste även säga att låten känns väldigt inspirerad av Waynes senaste album Rebirth.. Ska minst sagt bli intressant att höra No Love.

2010-06-04 01:51
de är nog det jag gillar lite med dessa 2 nya låtarna vi fått höra. dom är så jävla annorlunda från vanliga eminem. självklart kommer tonvis hata på honom, men jag diggar det faktiskt hittills. ska bli kul att höra hela plattan snart! :D
och de du sa med att ljudet är lite småkonstigt o du hört att detta inte är färdigställda versionen, ja hoppas lite på det, för den del där dom sänker ljudet, tycker ja de sänks så pass mkt att de blir lite jobbigt nästan. aja, godnatt!

2010-06-04 08:20
skriver medans jag lyssnar... fyy fan vad dålig... inget hänger ihop är bara en jävla soppa.. men men misstänkte det när det va med pink och hoppas inte på en sån här liknande låt till... yes dr dre borde proddat skiten..

2010-06-04 08:40
Roethlisberger P22:

asså på riktigt allt du har sagt i denna tråden är typ så fel att jag vet inte vart jag ska ta vägen, fet beat? ye rite, dagens eller, man hör ju på långa vägar att den e helt jävla off... jag som haft så höga förväntningar på denna skiten, hoppas verkligen inte att de andra låtarna är så.

beatet låter som ett svettigt efterblivet rockbeat spelat ur sprängda högtalare.

2010-06-04 08:49
inte ens bra beat, håller med att det är sämsta han har gjort,

sen att han säger att Lil Wayne är en av dom bästa... skjut mig.

han är inte ens värd att vara på "Vår Hip-Hop".
"I don't hate women - they just make me mad sometimes" - Marshall Mathers
Rappare

2010-06-04 09:59
Diggade faktiskt Pink i reffen, hon gjorde ett bra jobb!
Eminem grym som vanligt, men beatet stör mig eftersom snaren låter som min ringklocka så jag måste springa och kolla dörren hela tiden ifall det är nån eller bara låter som att det är det... >_<

Aja, jag längtar iaf, och när man hör alla snippets på alla andra låtar på platan så är det väldigt varierat beat-parti på skivan, från lugna smooth-beats till hardcorerap-beats.

It will be awesome!
www.slackerz.se

2010-06-04 11:01
Nej, still not feeling it... Och som andra har sagt, man får hoppas att den inte är färdigmixad. Aja, får vänta på skivan och se hur den låter.
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2010-06-04 11:21
Shit!
Låter fan bra... Blev sugen på Recovery igen.

Men fattar inte riktigt vad Pink gör, eller jo, det är väl för att sälja mer. För det är ju inget större jobb hon gör. Han kunde ju använt vem som helst... Någon studio-vokalist, Dina Rae eller varför inte kört den själv?

Tycker inte Pink gör ett dåligt jobb, men ganska onödigt. Och för mig som inte är något större fan av Pink sitter jag mest och försöker glömma att det är hon.

Aja, huvudpoängen är att det lät bra. Tungt beat, det lilla jag fokuserat på text låter helt ok och flow och delivery är fan tillbaka på en nivå där det i alla fall gör Eminem någorlunda rättvisa.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2010-06-04 11:28
seriöst, vafan e detta? beatet är skit dåligt :S & det känns som det stressas fram hela hela hela hela tiden... herregud.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-04 11:30
Är det inte DJ Khalil som producerat och Travis Barker på trummor?
But i suppose anything goes when it comes to my flows Nothin' is off limits... except for michael's nose

2010-06-04 12:14
Inte dålig men heller inte särskilt bra. Rebirth känsla över beatet...

2010-06-04 12:33
har tyvärr inte kunnat lyssna så mycket på låten, typ 4ggr bara. va på student igår så haft baksmälla eller ngt sen dess ^^ haha
och som ni vet så är detta beatet inte särskilt snällt mot skallebank! :( haha
men ja måste ju hålla med om att beatet tillhör bland de sämre han använt, men som jag sa igår, så tror ja faktiskt att låten kan växa på en.
vi får se... tror faktiskt skivan läcker nu i dagarna! (A)
Producent

2010-06-04 12:43
skönt att se att eminem får delade meningar återigen :) jag tror fortfarande på att skivan kommer bli apfet.

men jag vill se skivan utan såna här gäster, och ha med typ, snoop xzibit och alla dom från "Marshall Mathers lp".

2010-06-04 12:59
det konstigt sa håller ja fan med om! hade varit fett! men ja har på känn att detta inte blir sista plattan :D man gör inte en recovery för att lägga ner ;) maha
har lyssnat me låten nu lite i bakgrunden när ja diskat o shiet.. måste säga att den faktiskt växer lite varje gång, där e sån nice power i den, men ja måste säga att reffen förstör mkt, vilket ja tkr e synd då ja förvänta mig mkt mer från Pink!
men eminems verser e fan grymma, de kan ingen förneka? finns övermkt ja vill qoute;a men hinner inte nu! :( haha

och för er som verkligen inte klarar beatet, vi får hoppas på att ngn gör en FET remix såfall! ;D haha

2010-06-04 13:02
Vet inte vad jag ska säga, kan inte sätta fingret på om låten var bra eller dålig.. Jag ger låten några lyssningar till så jag kan komma med en ärlig kommentar.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-06-04 13:36
min andra kommentar.... har lyssnat på den ett par gånger nu.

shit vad dåligt de här är.Ärligt... känns som en 5åring har öppnat första versionen på Fl Studio o bara tryckt på grejjer. Nej låter det så här på skivan (då menar jag som Not Afraid o den här skit låten) så kommer Eminem inte längre vara den bästa i mina öron.

varenda låt på Relapse är bättre än de här skiten.. Eller har jag fel? isåfall vilken låt är sämre?

2010-06-04 14:29
Sjukt besviken...riktigt besviken..

2010-06-04 15:17
jag håller faktiskt lite med sthlmcity. men det jobbiga med låten är faktiskt att eminem, droppar det riktigt jävligt bra, men de är beatet som förstör hela låten för mig, samt hade jag mkt större förväntningar på Pink!
kollar man lyrikvis och delivery av eminem, så är det bättre än de mesta på relapse (min åsikt!) men beatet, åhh.. fan !
visst kul att han prövar nya saker, men ärligt, hur kan han digga detta beatet såpass? :/

2010-06-04 16:36
Igår när jag började lyssna på låten hade jag sjukt svårt för beatet.. Var jobbigt att ens ta sig igenom låten. Idag efter Väldigt många lyssningar så tycker jag att hela låten e sjukt fet..

Har dock stor förståelse för de som inte gillar den.
det finns en chat! missa inte den...
Producent

2010-06-04 16:44
khalil är bäst i världen, sjukt mycket bättre beat än Not Afraid-halvfabrikatet!
 https://soundcloud.com/jakkthemixer
Producent

2010-06-04 16:46
(beatet är ju iofs nästan överstörigt, men hårt som fan)
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2010-06-04 16:57
överfet

2010-06-04 17:35
Sjukt fet låt, haters can make like bees with no stingers and drop dead.

2010-06-04 18:49
Ni glömmer att ett album med låtar som den här påbjuder oerhört mycket mer rymd, variation, fantasi, än ett album med sexton låtar som liknar varandra. Att Eminem släpper en singel som är allvarlig och positiv, med någon sorts we are the world-refräng, och sedan den här, kaskad av frenetiskt rimmande, är ju ett sundhetstecken vi inte sett från honom på många år. För att använda en gammal klyscha, så är han tillbaka. Åtminstone på rätt spår.

Det är inte som att skivan huvudsakligen kommer att låta som den ena, eller den andra låten. Det enda sätt man kan tolka dessa två låtar på, är att Recovery kommer påbjuda variation, den kommer vara intressant att lyssna på, och - naturligtvis - att Eminem alltjämt är världens bästa rappare.

Ni pratar som om varje låt bildar Eminems nya stil, och att skivan ska låta därefter. Se helheten istället. Detta känns väldigt spännande tycker jag. Sen att amerikanska rappare i allmänhet har mycket dåligt omdöme då det kommer till rock, ja, det gör att Pink inte överraskar med sin närvaro. Det gör varken låten sämre eller bättre, tycker jag.

Fet låt, fett beat, fantastisk rap, men framförallt: kul med återfödd skaparlust hos världens bästa rappare.

2010-06-04 19:30
Nerladdningslänken funkar inte.

Riktigt najs låt, de lät tillomed bra att med Pink i den!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2010-06-05 01:52
Måste bara komma in och ge Ekvivalent ett "word". Väl talat!

2010-06-05 04:10
Vadå Eminem är tillbaka ? Han är så långt ifrån tillbaka som det går ? Not afraid var catchig och överraskande bra, inget man hade väntat sig beatmässigt, men allt annat är egentligen inget nytt. Denna låt går inte hem nånstans för mig heller.. Beatet var inte bra, Pink lyfte inte alls upp låten, och att Eminem droppar bra verser hjälper inte ett jävla dugg.. Det är så roligt att Em alltid kommer undan med att han har "dope-verser" vad han än skulle tänka sig att droppa dom på, men en annan artist kan ratas pga beat eller whatever hur feta verser han/hon än har. Finns många exempel faktiskt.. Dags att folk börjar hoppa av Em's kuk, han e bra men inte så jävla SUPERMEGASPECIELL som många här inne försöker å få han att framstå som att han är.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-06-05 10:48
Ekvivalent tog mina ord ur huvudet och skrev ned dom åt mig.. väl talat =)

2010-06-05 10:53
Du sa det sjukt bra Ekvivalent.

Sen att folk hatar blev ju ingen större förvåning. Han hade inte varit lika stor som han är utan hatarnas förtjänst lite grann också. =)