I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa albumet nånsin

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-06-12 00:51
Googlade istället, skit i frågorna. Men vill ändå gärna veta vad som gör det gamla så universellt bra?
Wazaaaa

2010-06-12 04:07
Fortfarande inte fakta sveningmar ! Faktumet är det att de e klassiker.. De är dessutom klassiker för att de var bäst på SIN tid... Självklart bättre än många album idag men det finns ännu fler bättre i dagsläget, i alla "subgenrer" inom hip hop... Behövs inte ens tas några exempel, alla har olika och smaken är som baken... Men säger lite som Chub: vaf är det som gör det gamla så universellt bra ?
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Användaren är inte inloggad ? 

2010-06-12 08:05
hahah Man kan ju inte jämföra musik som sport. I sport kan du ju lätt säga om någon är bättre för att det är poäng och resultat. Om man ska göra så får man ju säga att den artist med mest hits och mest sålda album är den bästa. Och då är vi tillbaka till Eminem eller Jay-Z.

Och om man ska jämföra som sport vad som är bäst. Då får man ju gå in och kolla hur många hits (mål) det är på albumet, hur bra gäster (assister) man har, Hur bra producenter (trännare) det är, Hur högt albumet kom på Billboard (ligan). Och om albumet van nåon grammy eller liknande för det är väl närmaste man kan komma att vinna en fotbolls final? Och då är absolut inte illmatic, 36 chambers och cuban linx världens bästa album!!!

2010-06-12 23:50
Illfuckingmatic, East.1999 Eternal, G-Funk Era, Me Against The World och All Eyez On Me ingen nummerordning
I ain't the type of brother made for you to start testin!!

2010-06-13 01:19
Hahaha "?" ditt inlägg borde skrivas ut och ramas in !
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-06-13 11:34
?
Men nu jämför du ju bara med lag-sporter där man gör mål... Antar att du tänker lite fotboll.

Men hiphop består ju av individualister... Boxare är väl bästa jämförelsen, men även löpare funkar. Helst kortare distans då.
Men med all löpning så gäller ju snabbast tid, så ett av de absolut bästa albumen är:
The High & Mighty - Air Force 1 som klockar in på otroliga 29:33.

I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Rappare

2010-06-13 12:26
Souls of Mischief - 93 'til Infinity eller Lords Of The Underground - Here Come the Lords
Användaren är inte inloggad ? 

2010-06-15 23:13
Eccan
aaa mitt inlägg var ett svar till sveningmar inlägg, så därför va det mest om fotboll...
För att göra likadant när man bestämma vad som är bra musik och bestäma vem som är bäst på en sport funkar inte. För ALLA har olika smak!

Nu var ju frågan vilket album som är det bästa och inte vilket album som man själv tycker är bäst. Jag tycker hammarby är det bästa fotbollslaget, men i verkligheten är vi ljusås från tex barcelona.

Samma sak som att jämföra eminems album med tex illmatic, 36 chambers och cuban linx. Faktum är ju att de albumen ÄR bättre!

2010-06-15 23:41
Varierar för mig, antingen Liquid Swords eller Only Built 4 Cuban Linx. Fast ibland får jag för mig att Illmatic eller Ready To Die är det, hmm..

2010-06-22 16:20
Enter The Wu-Tang, The Main Ingredient, Detroit Deli!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-22 23:21
fbws P21

Ok jag ger mig, alla de bästa hiphop albumen är inte bäst! Utan markoolio, eminem, lilleman och souljaboy är bäst, för det handlar ju bara om smak..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
DJ

2010-06-28 14:50
Hehe, Eminem. Skoj, där. Som att säga att Millenium-trilogin är världshistoriens bästa litteratur. Men det finns ju folk som tycker det också, så...

2011-08-22 23:53
Big L - Lifestylez ov da Poor & Dangerous

2011-08-23 06:24
Eric. B & Rakim - Paid In Full
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns

2011-08-24 15:17
Förstår inte hur någon kan säga Raekwons Only built 4 Cuban Linx, skivan har fan mer skits än låtar. Pallar inte med att lyssna på den...

Toastare

2011-09-02 00:30
the carter 3
dom tre sista av Makaveli (2pac)
life s a bitch men om hon va fin skulle inte du knulla henne då ?

2011-09-02 15:47
stress: the extinction agenda

boyah.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Hangaround

2011-09-05 15:35
Reflection Eternal - Train of Thought, av denna anledning jag anser Talib vara den bästa nånsin.

2011-09-05 16:43
undrar om folk som skrev att Recovery var GOAT fortfarande tycker det? skäms
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2011-09-05 17:07
Tech: Tycker du den är bättre än Black Stars LP alltså? Jag som blev så besviken på den som "uppföljare". Smaken är som baken...
Hangaround

2011-09-05 17:40
Soul: länge höll jag black star som den bättre skivan, och mos def som överlägsen mc, bara på senare år min åsikt har ändrats och nu kan jag inte komma ihåg varför jag nånsin tyckte mos var bättre än talib och varför jag tyckte BS var bättre än ToT

efter de två skivorna så har dock mos def utvecklats åt mer intressanta håll kanske, talibs quality var "bra" men inte på samma nivå..ToT är dock ett mästerverk i min mening.

2011-09-05 17:47
Den här tråden har gjorts innan va? Har klart för mig att jag flera gånger påpekat att det bästa albumet självklart är Straight Game med Young D Boyz

http://soundcloud.com/80scrackpolo
DJ

2011-09-05 19:55
dundermannen: Nä, tror det är första gången...

Tech: Allright. Fair enough. Jag håller med dig helt om att Kweli var grymmare än Mos på den tiden och att Mos är lite roligare nu då Kweli blivit ett träblock. Men jag gillade kemin de hade tillsammans, jag tycker beatsen är mkt fetare och råare på Black Star-plattan och jag tycker faktiskt Kweli har mkt mer quotables och innehåll i sina rim på den än på Train Of Thought. So we agree on some things and not on others, hehe... Mest beatsen på Train Of Thought som jag tyckte blivit ett snäpp för cleana och ofunkiga över lag.

2011-09-12 00:20
Black Moon - Enta da stage

Måste säga att denna skiva är det bästa som kommit ur New York enligt mig. Buckshot är sjukt jävla skön, allt från rexten till hans flow och stil är perfekt och originellt. Da beatminerz gör ett underbart arbete med beatsen och 5 Ft briljerar på de låtar han är med.

Absent Minded - Extreme Paranoia In Stocktown

Guldkornet från Stockholm, blev smått chockad när jag för första gången hörde låten Majestic Flow, kunde aldrig gissa att det var svenska rappare som hade gjort detta mästerverk. Albumet är mångsidigt, finns allt från lugna låtar till party dängor och riktiga smutsiga gatu tracks. Beatsen är sköna med en soul, jazz och funk vibe, men det är lyricsen som placerar skivan högt på min lista. Helt klart Top bästa albumen jag någonsin hört.

2011-09-20 01:24
infamous eller hell on earth

2011-09-20 19:09
Att ni ens diskuterar det där .... alla har olika smak, konstaterat för länge sedan.
Ett av dom absolut bästa.

Sinister - Mobbin 4 Life.

2011-09-20 20:01
Det blir fel när man försöker bedöma konst som man skulle bedöma sport, ja. 'Bäst' måste jag fundera på, men favoriten är i alla fall 'fear of a black planet', som kanske kan vara den bästa med.. Sannolikt produktionsmässigt i alla fall.

2011-09-22 00:41
Oldschoolmenace

Absent Minded var ju svinbra, aldrig hört förut, tack för tipset!
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Producent

2011-09-22 04:41
INL - Center of Attention
Released Year. 1995
Produced by Pete Rock

Bästa Skitet eveeeeeeeer!
http://soundcloud.com/orlandog
https://www.facebook.com/OrlandogPsy
https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy