I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa albumet nånsin

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-06-02 23:03

Bästa albumet nånsin

finns så många bra men : A PIECE OF STRANGE (Cunninlynguists) bästa

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-22 23:53
Big L - Lifestylez ov da Poor & Dangerous

2011-08-23 06:24
Eric. B & Rakim - Paid In Full
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns

2011-08-24 15:17
Förstår inte hur någon kan säga Raekwons Only built 4 Cuban Linx, skivan har fan mer skits än låtar. Pallar inte med att lyssna på den...

Toastare

2011-09-02 00:30
the carter 3
dom tre sista av Makaveli (2pac)
life s a bitch men om hon va fin skulle inte du knulla henne då ?

2011-09-02 15:47
stress: the extinction agenda

boyah.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Hangaround

2011-09-05 15:35
Reflection Eternal - Train of Thought, av denna anledning jag anser Talib vara den bästa nånsin.

2011-09-05 16:43
undrar om folk som skrev att Recovery var GOAT fortfarande tycker det? skäms
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2011-09-05 17:07
Tech: Tycker du den är bättre än Black Stars LP alltså? Jag som blev så besviken på den som "uppföljare". Smaken är som baken...
Hangaround

2011-09-05 17:40
Soul: länge höll jag black star som den bättre skivan, och mos def som överlägsen mc, bara på senare år min åsikt har ändrats och nu kan jag inte komma ihåg varför jag nånsin tyckte mos var bättre än talib och varför jag tyckte BS var bättre än ToT

efter de två skivorna så har dock mos def utvecklats åt mer intressanta håll kanske, talibs quality var "bra" men inte på samma nivå..ToT är dock ett mästerverk i min mening.

2011-09-05 17:47
Den här tråden har gjorts innan va? Har klart för mig att jag flera gånger påpekat att det bästa albumet självklart är Straight Game med Young D Boyz

http://soundcloud.com/80scrackpolo
DJ

2011-09-05 19:55
dundermannen: Nä, tror det är första gången...

Tech: Allright. Fair enough. Jag håller med dig helt om att Kweli var grymmare än Mos på den tiden och att Mos är lite roligare nu då Kweli blivit ett träblock. Men jag gillade kemin de hade tillsammans, jag tycker beatsen är mkt fetare och råare på Black Star-plattan och jag tycker faktiskt Kweli har mkt mer quotables och innehåll i sina rim på den än på Train Of Thought. So we agree on some things and not on others, hehe... Mest beatsen på Train Of Thought som jag tyckte blivit ett snäpp för cleana och ofunkiga över lag.

2011-09-12 00:20
Black Moon - Enta da stage

Måste säga att denna skiva är det bästa som kommit ur New York enligt mig. Buckshot är sjukt jävla skön, allt från rexten till hans flow och stil är perfekt och originellt. Da beatminerz gör ett underbart arbete med beatsen och 5 Ft briljerar på de låtar han är med.

Absent Minded - Extreme Paranoia In Stocktown

Guldkornet från Stockholm, blev smått chockad när jag för första gången hörde låten Majestic Flow, kunde aldrig gissa att det var svenska rappare som hade gjort detta mästerverk. Albumet är mångsidigt, finns allt från lugna låtar till party dängor och riktiga smutsiga gatu tracks. Beatsen är sköna med en soul, jazz och funk vibe, men det är lyricsen som placerar skivan högt på min lista. Helt klart Top bästa albumen jag någonsin hört.

2011-09-20 01:24
infamous eller hell on earth

2011-09-20 19:09
Att ni ens diskuterar det där .... alla har olika smak, konstaterat för länge sedan.
Ett av dom absolut bästa.

Sinister - Mobbin 4 Life.

2011-09-20 20:01
Det blir fel när man försöker bedöma konst som man skulle bedöma sport, ja. 'Bäst' måste jag fundera på, men favoriten är i alla fall 'fear of a black planet', som kanske kan vara den bästa med.. Sannolikt produktionsmässigt i alla fall.

2011-09-22 00:41
Oldschoolmenace

Absent Minded var ju svinbra, aldrig hört förut, tack för tipset!
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Producent

2011-09-22 04:41
INL - Center of Attention
Released Year. 1995
Produced by Pete Rock

Bästa Skitet eveeeeeeeer!
http://soundcloud.com/orlandog
https://www.facebook.com/OrlandogPsy
https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy