I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Eminem - Recovery [Kommande Album, förväntansfulla?]

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-06-09 14:59
sincedayone
Har bara lyssnar på plattan en gång, och den föll mig inte i smaken direkt. Den "listan" var inte direkt något definitivt, bara första intrycket.
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2010-06-09 15:45
Ska lyssna på den strax kmr med edit ; )

2010-06-09 16:21
Håller inte med er som är negativa. Som extremt stort Eminem-fan är jag väldigt tillfredställd med vad jag hört. Han är tillbaka! Sjukt bra närvaro, grym energi. Em gör nästan inga tabbar alls, lyrics och delivery är toppklass, dessutom bättre än på många år.

När det kommer till beatsen, så hade jag faktiskt förväntat mig ett helt annat typ av sound. Medan Relapse gick i samma gamla fotspår beatmässigt som tidigare så krävdes det förändringar inför Recovery. Jag tror aldrig Eminem har låtit så nyanserad, på ett positivt sätt. Mellan Marshall Mathers LP och The Eminem Show märkte vi också en skillnad i soundet, som var en positiv utveckling. Det är även denna, enligt min mening.

Efter en första lyssning är iallafall jag nöjd. Får nöta litegrann och se hur länge det håller i sig.

2010-06-09 22:18
Fattar inte hur folk pallar leta fel i musiken. Är det samma folk som klagade på att han använde dialekter som nu hittar nya ursäkter?

Bara för att det är mer "äkta" att gilla hans gamla skit, så måste ni vara skeptiska till allt nytt. Fan, kom igen, släpp sargen för fan och inse att saker och ting aldrig kommer bli detsamma. Hur mycket ni än vill ha en SSLP så kommer han inte släppa den för det kommer ta er 10 år att uppskatta den, precis som han säger på nån låt på relapse.

2010-06-09 23:29
PrinsMio
Bara för att man inte gillar det han släpper nu, men gillar det han släppte innan, betyder inte att man är mer "äkta" och "skeptisk till allt nytt", det kan likaväl handla om att man helt enkelt inte tycker att det är bra. Personligen tycker jag Relapse innehöll rätt många bra låtar, inte majoriteten av låtarna men en del ändå. Nu kan jag inte vara helt säker, men efter första lyssningen gjorde inte Recovery något speciellt intryck på mig, den fastnade helt enkelt inte. Vem vet, den kanske växer när jag orkar lyssna på den igen, men som det är just nu så var den lite meeh. Det betyder inte att jag absolut inte vill att han ska utvecklas, det handlar snarare om att jag inte tyckte att den var så bra som jag förväntar mig att hans musik ska vara. Trots att jag hade ungefär noll förväntning inför plattan.
- Dexter Morgan

2010-06-10 00:08
Om du inte tar åt dig av min kritik eller känner dig träffad, varför i helvete svarar du på den då? Haha, de första raderna i ditt inlägg avsäger du ju dig själv från de jag hänvisar till och sen förklarar du dig själv iallafall. Märkligt beteende.

2010-06-10 00:17
Jag svarade på ditt inlägg, för att jag är så jävla trött på alla sånna tusen inlägg i vareviga jävla Eminem-tråd man går in på. Jag skrev så som man _KAN_ tycka, istället för att vara en "hater" osv. Shiet, läs om läs rätt. Eller köp glasögon.
- Dexter Morgan

2010-06-10 00:30
Alltså man kan ju inte räkna med att han kör "i-dont-give-a-fuck & shoot-you-witha-knife-and-stab-you-witha-gun-attityd" när han är runt 40 bast liksom.

Asså jag är helt jävla kluven. Han har ju energin, inlevelsen, flows, och lyrics, även om jag föredrar mer lyrik av det ovanstående. Allstå har han gjort ett bra jobb, bara så jävla synd att beatsen och sången ska förstöra 75 % av låtarna.

Men samtidigt gillar jag i princip alla låtar...asså shit

Bästa spåren enligt mig efter 6-7 genomlyssningar:

Almost Famous
Talkin 2 Myself
Going Thru Changes
So Bad
Untitled
..cold wind blows, on fire...ne fan jag kommer ingenstans..

2010-06-10 09:14
Hade ju varit roligare med bättre beats, blev lite besviken
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2010-06-10 10:29
Cinderella man är ett jävla mästervärk!
Vi är överallt!

2010-06-10 10:53
Okej, nattens inlägg var bara onödigt och omoget, jag var grinig och trött och bla bla bla. Hur som haver. Vad jag menade var: 1. Jag skrev så som man _kan_ tycka. 2. Jag förtydligade det med ett exempel, och det exemplet råkade vara jag. That's it.

Jag håller med jaojao_, sången och beatsen är meeh. Och det drar ju självklart ner på helheten så in i helvete. Surt sa räven om rönnbären (men uppenbarligen åt han ju dom ändå :p)
- Dexter Morgan

2010-06-10 11:04
Brazen du är fan 20år, väx upp.

Excuse you? Exakt vad är det för fel på mina inlägg nu? Vad är det jag ska växa upp till? Snälla, förtydliga :)
- Dexter Morgan

2010-06-10 11:05
smaken är som baken antar jag

Precis, kan inte bara folk acceptera det och gå vidare med deras liv, istället för att hoppa på alla som inte tycker att detta var det bästa ever? Suck...
- Dexter Morgan

2010-06-10 14:50
Nu har jag lyssnat igenom albumet några gånger och jag är jävligt besviken. Det låter monotont och beatsen är dåliga, sen är det jävla MTV refräng på varje låt.

Och när han försöker sjunga är det lika pinsamt som
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2010-06-10 16:03
kan inte sluta lyssna på detta. shit vad jag gillar!!
Skyll inte på mig, jag rösta rött.

2010-06-10 18:02
Kan ju inte hålla med om att hela albumet var bra. Tycker i och för sig inte att det är många album over all som har varit direkt jätte bra sen -06 eller något men jag kan hålla med om att det är ju helt klart ett steg uppåt sen Relaps men inte hans bästa album. Han har några ganska bra låtar måste jag erkänna men de väger inte upp hela albumet tyvärr. Jag har i och för sig aldrig haft direkt höga förväntningar efter hans senaste två album men man hade ju kunnat hoppas på att det skulle kunna bli bättre.
To the people I forgot, you weren't on my mind for some reason and you probably don't deserve any thanks anyway

2010-06-10 18:17
Den når inte upp till mina förväntningar och jag kan säga att jag tycker inte riktigt att det var ett jättebra album. Jag hade i och för sig inga toppförväntningar efter hans senaste två album men jag hoppades att han skulle ha hitta tillbaka till det han hade tidigare. Men jag kan hålla med om att det var en del låtar som faktiskt var bra men det vägde inte upp hela albumet för mig. Jag tycker i och för sig att dagens hip hop inte är lika bra som den var för 5 - 10 år sedan. Har inte hittat många album där nästan hela albumet har varit bra heller sen -06 någon gång. Men det handlar ju om vad man har för musikstil väldigt mycket.
To the people I forgot, you weren't on my mind for some reason and you probably don't deserve any thanks anyway

2010-06-11 01:23
Kommer inte in på sida sju, börjar bli tokig!
- Dexter Morgan
Producent

2010-06-11 02:06
Raderade albumet för att vänta tills skivan kommer ut.
Det gick ju bra..
5 timmar senare va jag tvungen att tanka den igen, klarade inte längre än så, haha.
Som knark, man kan inte motstå och man vill bara ha mer.
Slår vad om att Recovery kommer slå Relapse med en hästlängd när det kommer till sales.
One Day.

2010-06-11 11:12

va hände?

2010-06-11 11:53
finner det enormt ironiskt att hiphop som är den i särklass mest radikala musikstilen har dom mest konservativa fansen.

Rappare

2010-06-11 11:55
Trancebarn
Garvar rakt igenom den där låten. Så sicka lyrics!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-06-11 14:09
Cinderella man är ett jävla mästervärk!

TACK! någon som tycker som jag! vet att låten e sjukt annorlunda men jag får sån jävla skön känsla av låten, de är lite "till I collapse" över den, lyrik och attitydsvis!
och sen den reffen o allt det dära, jag diggar det, som fan, tkr de låter asfett!

Raderade albumet för att vänta tills skivan kommer ut.
Det gick ju bra..
5 timmar senare va jag tvungen att tanka den igen, klarade inte längre än så, haha.
Som knark, man kan inte motstå och man vill bara ha mer.
Slår vad om att Recovery kommer slå Relapse med en hästlängd när det kommer till sales.

hahaha! förstår inte hur du klarar 5timmar! :O aja, jag ser de som så, jag skiter mest i vilket om folk laddar ner, bara man köper de sen, speciellt om man diggar iaf majoriteten!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Rappare

2010-06-11 14:19
Fyfan, tröttnar aldrig på den här plattan. Just nu är Almost Famous på högsta i rummet. VILL HA HÖGRE!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-06-11 14:34
förresten! finns de fortf inget oficiellt namn på "track 17"???

2010-06-11 14:42
skit i va ja sa sist, den heter tydligen "here we go"
och för er som kanske inte hittat alla lyrics ännu (finns säkert ngn)
så finns alla samlade på denna sida; Eminem - Recovery Lyrics!
där e vissa fel i lyriken såklart, vissa saker fattar ja inte hur dom inte hört? haha
aja, albumet är DOPE! he's the longest needle around ;)

2010-06-11 14:43
http://www.xxlmag.com/online/?p=82156&page=6

XXL's redaktion verkar älska albumet.. Pollen på sidan visar även att 85% av läsarna ger albumet högsta betyg.

http://www.xxlmag.com/online/?p=82241

Även Fat Joe hyllar albumet!

http://twitter.com/lindsaylohan/status/15808775466

Lindsay Lohan verkar digga Talkin 2 Myself. :]

2010-06-11 14:54
Space Bound är så cp-tung alltså.. 10/10.

2010-06-11 15:06
"And there was no in-between
You either loved it or hate it
Every CD critics gave it a 3, then 3
Years later, they'd go back and re-rate it

And call the Slim Shady LP the greatest
The Marshall Mathers was a classic
The Eminem Show was fantastic
But Encore just didn't have the caliber to match it
I guess enough time just ain't passed, yet
A couple more years, that shit'll be ill-matic
And eight years later, I'm still at it" - Eminem

skivan ÄR bra, dom som inte tycker det kommer väl som eminem själv säger, upptäcka det om några år! :)

2010-06-11 15:09
jag tycker hela albumet påminner om B.OB. ALBUM

2010-06-11 15:15
jag börja se mönstret nu den nya hip hop stilen.. här e några album som låter ungefär samma produktionmässigt TI :PAPERTRAIL LILWAYNE:REBIRTH B.OB .THE AVENTURE OF BOB EMINEM RECOVERY..MÅSTE OXÅ TILÄGGA ATT JU MER JAG LYSSNAR PÅ RECOVERY DESTO MER GILLAR JAG DET BÄSTA LÅTEN SOM JAG HAR FASTNAT FÖR ÄR SO BAD
Producent

2010-06-11 15:22
1. Cold Wind Blows (Prod. by Just Blaze)
2. Talkin’ 2 Myself feat. Kobe (Prod. by DJ Khalil)
3. On Fire- Mr. Porter)
4. Won’t Back Down feat. P!nk (Prod. by DJ Khalil)
5. W.T.P.- Supa Dups)
6. Going Through Changes (Prod. by Emile Haynie)
7. Not Afraid (Prod. by Boi 1da)
8. Seduction (Prod. by Boi 1da)
9. No Love feat. Lil Wayne (Prod. by Just Blaze)
10. Space Bound (Prod. by Jim Jonsin)
11. Cinderella Man (Prod. by Script Shepherd)
12. 25 To Life (Prod. by DJ Khalil)
13. So Bad (Prod. by Dr. Dre & Nick Brongers)
14. Almost Famous (Prod. by DJ Khalil)
15. Love the Way You Lie feat Rihanna (Prod. by Alex Da Kid)
16. You’re Never Over (Prod. by Just Blaze)
17. Untitled (Prod. by Havoc)
One Day.

2010-06-11 19:19
riktigt feta lines i vissa låtar alltså
"Oh b**ches don’t like that, homie I’ll be nicer to women
When the aqua man drowns and the human torch starts swimming"

“I’ll rip a tree out the ground and flip it upside down
‘fore I turn over a new leaf clown”

"Ya’ll are Eminem backwards, you’re menime’s (mini me’s)"

... kommer nog fler ngn gång :D

2010-06-12 09:41
Sjukt bra album. Älskar alla låtar förutom wont back down. Inget fel på beatsen, dem är riktigt bra.

2010-06-12 10:31
Så sjukt bra tycker jag! Space Bound är min absoluta favorit men hela albumet innehåller riktigt feta texter och låtarna låter skitbra!

Däremot tycker jag inte att detta är hans bästa album!
The only time you feel alive is when you're dead

2010-06-12 12:38
Cinderella man dödar ju det mesta som släppts de senaste deceniumet.

2010-06-12 12:41
Jag tycker det är nice. Sen Encore släpptes har jag bara hoppats och hoppats på en "seriös" skiva. Jag har inte vart bakåtsträvande och hoppats på en ny Slim Shady LP eller Marshall Mathers LP, för de skivorna finns redan, inget kommer matcha dem. MMLP låter inte alls som SSLP och samma sak med ES. Alla är olika och här är ännu en skiva som är bra, men inte låter som de tidigare. Jag gillar det...

Om de här var back then och det var MMLP som släppts skulle samma som sågar denna, såga MMLP för att den inte låter som SSLP.

2010-06-12 13:45
mio sa det =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Producent

2010-06-12 13:49
“Eminem Live At BBC Radio 1's Live Lounge”

Medley - Not afraid, Stan & Forever.

One Day.

2010-06-12 14:59
jag har en fråga! vem fan är alla som sjunger refrängerna på;
25 to life
Almost Famous
space bound

och sen läste ja på ngn forum eller nåt att "kobe" på talkin 2 myself, är kobe bryant eller va han heter? :O stämmer de!?
Producent

2010-06-12 15:03
Jupp, det är han.
One Day.

2010-06-12 15:23
ofta : o
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-06-12 15:29
"kobe" på talkin 2 myself, är kobe bryant eller va han heter? :O stämmer de!?

Nä, det är KOBE bara en av Khalil's homies.

2010-06-12 15:30
Nej, det är inte Kobe Bryant. Det är helt enkelt en vanlig snubbe som kör hooks och samarbetar med Khalil. De har en del feta låtar ihop.

Producent

2010-06-12 19:13

2010-06-12 19:35
jag har en fråga! vem fan är alla som sjunger refrängerna på;
25 to life
Almost Famous
space bound

Det är samplingar alltihop.

2010-06-12 21:32
Nej, det är inte Kobe Bryant. Det är helt enkelt en vanlig snubbe som kör hooks och samarbetar med Khalil. De har en del feta låtar ihop.

e du heeeelt 100 på att de inte är bryant trots de? för de verka t.o.m som dom på XXL sa att de va han? (i de ngn länka igår eller nått!)

Det är samplingar alltihop.

jamen då måste de ju va samplat av ngn artists låt, så vilken/vilka?

2010-06-12 22:10
Jag vet inte faktiskt. Gör jobbet själv och sök lite på google, tycker jag.

2010-06-13 00:55
I'm a thumbtac that you slept on son
Now here I come screaming "attack" like I stepped on one!

Vad missar jag i raderna? Förstår inte vad som är så genialiskt!
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso

2010-06-13 01:05
Albumet kommer ha två bonuslåtar! Dessa släpps på iTunes Deluxe-version.

http://twitter.com/bunyan71/status/16034069342

http://itunes.apple.com/us/preorder/recovery-deluxe-edition/id377454254

Encore och Relapse har jävligt härliga bonuslåtar så det bådar gott.