I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Eminem - Recovery [Kommande Album, förväntansfulla?]

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-06-08 12:58
Ska precis påbörja andra genomlyssningen nu. JÄVLAR va fett det är, håller med dizzy,
den som inte tycker eminem är tillbaka är en straight up hater.

Några beats och refränger gillar jag inte riktigt men det växer säkert.

Jag gick och la mig precis innan det läckte igår tydligen så jag missade bonuslåten :( Någon som kan langa speedylänk eller nåt på den, snääälla? Tack på förhand

2010-06-08 13:00
här har du bonus låten; http://www.speedyshare.com/files/22853273/There_We_Go.mp3

har döpt den till there wo go sålänge, eftersom de e typ de enda som sägs i reffen..
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-06-08 13:01
sluta lipa över kvalitén på era fucking downloads. Köp skivan era fittor

2010-06-08 13:04
sluta lipa över kvalitén på era fucking downloads. Köp skivan era fittor

Skivan släpps om 2 veckor ditt stolpskott. Givetvis ska man köpa albumet men det är rätt jävla omöjligt att inte vilja lyssna när man väntat på albumet så länge.

2010-06-08 13:05
Dizzy89
Tacktack tack

Serum- P22
Vem har sagt att vi inte ska köpa skivan? Men man kanske vill ha bra ljud sålänge?

2010-06-08 13:06
Tankade skivan igår och lyssnade igenom den. Min första tanke var "helvete vad besvikna alla på whoa kommer bli". Men var det en popskiva ni hade önskat er så förstår jag om ni är nöjda. Själv tycker jag att skivan är riktigt värdelös. Kanske finns ett par låtar som är ok, men Eminem kan bättre än så.

Eminem gör dock ett jävligt bra jobb på många låtar. Han visar att han fortfarande kan och det är just det som är så frustrerande. Han har bra texter och flowar bra, men beatsen är så jävla tråkiga, refrängerna är usla. Han ska rappa, inte sjunga. "So Bad" är nog enda beatet jag tycker är bra.
Låtarna med Lil' Wayne och Rihanna var lika pinsamma som jag trodde. Pop-musik. Varför i helvete gör Eminem popmusik?

Fast jag ser ändå inte det som att Eminem är slut. Jag tror fortfarande att vi som gillar Eminem för att han är en grym MC och gör bra HIP HOP kommer få en skiva snart utan poprefränger och plastiga beats. Hade varit ett skönt sätt att avsluta sin karriär på.

2010-06-08 13:06
i know... men det är ett jävla tjöt om downloads på whoa nuförtiden...

2010-06-08 13:07
Vem har sagt att vi inte ska köpa skivan? Men man kanske vill ha bra ljud sålänge?

Idioter kan inte tänka logiskt så han grinar för sakens skull.

2010-06-08 13:08
Grinar jag? haha vafan det är inte jag som har gjort skivan...

Men aja, vill ni att alla ska sluta göra musik så fortsätt tanka bare...

2010-06-08 13:15
Välkommen till 2010 där man har möjligheten att höra ett album innan man bestämmer sig för att köpa det.. I detta fall är albumet så bra att en leak snarare genererar mer hype då alla snackar om det etc. Jag ska köpa albumet när det kommer den 21e och de flesta jag hört med kommer göra detsamma. :)

2010-06-08 13:29
En sak jag tänkte på, varför fick man inte med coversen? :O

2010-06-08 13:31
klart man ska ha bra kvalite tills plattan kommer, ska köpa på release

2010-06-08 13:32
Tro mig. Den är sticky i realraptalk.com och det HÖRS i mina feta jävla hörlurar att detta är the real deal.

Du vet det finns program för att kolla såna där saker va?, och detta är samma pissource som tidigare.

2010-06-08 13:44
lyssnat igenom albumet typ 2gnr nu och min absoluta favoriter är;

Cinderella man
25 to life
Love the way you life
No love
Going through changes
Talking to myself
Not Afraid

... ääh fuck it, märker nu att jag kommer nämna alla spår eftersom skivan är GULD!
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-06-08 13:55
Cinderella man
25 to life
Love the way you life
No love
Going through changes
Talking to myself
Not Afraid

... ääh fuck it, märker nu att jag kommer nämna alla spår eftersom skivan är GULD!

haha, tar och word;ar detta va :D

2010-06-08 14:17
Fyfan va bra detta är, helt jäävla siiiickt, är i total extas

2010-06-08 15:26
Jag saknar Steve Berman :P
Rappare

2010-06-08 16:11
Almost Famous är ju av kroken den med. Finns inte ett enda dåligt spår på plattan!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Rappare

2010-06-08 16:12
Tycker det är nice stycke från "Talkin 2 Myself"

It's different them last two albums didn't count
Encore I was on drugs, Relapse I was flushing em out
I've come up to make it up to you no more fucking around
I've got something to prove to fans I feel like I let em down
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-06-08 16:15
bara första två raderna är ju cleana som fan!

och ja, almost famous är nästan det spåret jag lyssnar på mest just nu för stunden ^^
Producent

2010-06-08 17:44
alltså, nu har jag skummat igenom skivan (förutom de fem sista spåren).... hittills har ju för fan varje låt låtit som Not Afraid, men med andra beats. inga beats som kändes så jättebra vid första lyssningen heller....... Första intrycket är helt klart besvikelse!

han kan ha två eller tre såna där "djupa" låtar på en skiva, då sticker de låtarna ut och fyller en bra funktion.... men vem fan orkar lyssna på en hel skiva med såna låtar? eminem ska ju vara psycho, förbannad, säga sjuka grejer och vara allmänt Grab a knife at the blade and stab you with the fucking handle!-aktig. enligt mig alltså =)

återkommer när jag har lyssnat några varv med lite mer reflektioner
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2010-06-08 17:46
Jakkhammer, lyssnat på almost famous? :)
Producent

2010-06-08 17:46
niet, är en låt ifrån den! och är just nu på första låten jag tyckt om hittills... So Bad.. Finns det nån lista på vem som producerat vad?
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2010-06-08 18:06
Det här albumet är moooooooooooooooooooooooord!

2010-06-08 18:18
Jag tyckte nästan hela skivan sög om jag ska vara ärlig...två eller tre låtar var ok, resten var skit ju.

Tankade skivan igår och lyssnade igenom den. Min första tanke var "helvete vad besvikna alla på whoa kommer bli". Men var det en popskiva ni hade önskat er så förstår jag om ni är nöjda. Själv tycker jag att skivan är riktigt värdelös. Kanske finns ett par låtar som är ok, men Eminem kan bättre än så.

Eminem gör dock ett jävligt bra jobb på många låtar. Han visar att han fortfarande kan och det är just det som är så frustrerande. Han har bra texter och flowar bra, men beatsen är så jävla tråkiga, refrängerna är usla. Han ska rappa, inte sjunga. "So Bad" är nog enda beatet jag tycker är bra.
Låtarna med Lil' Wayne och Rihanna var lika pinsamma som jag trodde. Pop-musik. Varför i helvete gör Eminem popmusik?

Håller med! Fan, låten med "What is love?"-samplingen t.ex., hur fan kan folk gilla den? Och jag har bara lyssnat igenom skivan några gånger, men den här skivan kan nog innehålla dom dummaste punchlines jag nånsin hört....

"I'm so hot my fire truck is on fire"...jaha?
"Den skitigaste jäveln i stan"

MYSPACE

2010-06-08 20:35
""I'm so hot my fire truck is on fire"...jaha?"

Han försöker med ironi påpeka att nivån på rappare ibland är just sådär dålig. Lyssna igen så förstår du.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2010-06-08 21:01
Kom igen nu! Lyrics till Almost Famous!

2010-06-08 21:09
problemchild, du skojar med mig eller är du verkligen så pass dum att du tror att det där är hans "punchline" haha? vart fan tog folkets intelligens vägen, precis som ekvivalent säger så beskriver han nivån på andra rappare.

2010-06-08 21:24
Lyssnat på 3 spår nu, har sjukt höga förväntningar men ska vänta till imorgon och lyssna på hela.

Låten med Pink var dock jävligt dålig.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2010-06-08 21:48
Kände liknande Hype när Eminem släppte Relapse. Det kändes att han var på gång.

Detta album lyssnade jag bara igenom lite snabbt på mina högtalare och det lät sjukt bra tyckte jag. Tog en lyssning, sen tänkte jag ladda in den i mp3spelaren och lyssna mer imorgon.

Kan dock säga direkt att jag inte är besviken och att det låter som han är tillbaka till"Eminem Show"-stilen, alltså en bit på väg och åter tillbaka till att göra riktigt bra musik.

2010-06-08 22:35
Håller med! Fan, låten med "What is love?"-samplingen t.ex., hur fan kan folk gilla den? Och jag har bara lyssnat igenom skivan några gånger, men den här skivan kan nog innehålla dom dummaste punchlines jag nånsin hört....

"I'm so hot my fire truck is on fire"...jaha?

alltså, om du är så korkad att du tror det är punchlinen, så är de ju inte så konstigt att du inte gillar skivan så mkt, du lär ju inte förstå så mycket. tråkigt :)

fan va ja älskar plattan alltså, riktigt feta tracks, och ja gillar att de e mkt djupa låtar, mkt bättre enligt mig! men vill ha alla lyrics nu, bara hittat runt,, hälften snart.

2010-06-08 23:25
Var hittar ni lyrics till låtarna? Bara hittat ett par stycken förutom Not Afraid & Won't Back Down.
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso

2010-06-08 23:31
Blev lite lätt upphetsad när jag upptäckte läckan, men jag vågade inte blåsa upp
mina förväntningar. Detta visade sig vara ett bra beslut.

Som säkerligen många andra hiphop-90talister var det Em som startade mitt lyssnande. Det genuina, aggressiva drivet i Marshall Mathers LP förtrollade mig, och fick mig att springa ner till hip-shop och hooka D12bandanas och silvriga Bdown-jeans.

Men allteftersom min klädsmak mognade blev Em alltmindre hungrig. Enligt min uppfattning anar man mättnaden redan i Eminem Show, Encore knäppte upp översta knappen och relapse bjöd på meat sweats.
Detta är dock inget unikt för honom. Kolla bara på Bob Dylan, Led Zeppelin och alla andra artister som inte slutade på topp.

Alla är väl mer eller mindre överens om att relapse var ett prestationsmässigt fiasko, vilket är en uppfattning uppenbarligen Marshall också delar. Hela Recovery känns ju som en stor ursäkt, en damage kontroll i Relapse kölvatten. Bara det faktum att han ändrar titeln till Recovery känns som ett påtagligt statement. "Nu har jag tillfrisknat från Relapse-seriens galenskaper, och jag gör allt för att bli struken medhårs igen." Och det gör han väl med bra resultat. Plattan är helt lyssningsbar, och visst låter han väl lite som han gjorde. Men inte fan känns han som han som det. Det är inte det radiovänliga soundet som gör det, utan snarare det medströmma tänktet att bli förlåten av fansen som jag inte tycker klär honom överhuvudtaget. Det känns väldigt obekvämt. För att inte tala om Nike's och Dre's reklamfilm i form av den oerhört coola videon till Not Afraid. Produktplacering för all del, men jag tyckte det sänkte mäktigheten så att säga.

Kort sagt: plattan saknar driv och djupet känns påklistrat. Men det är bara min humble opinion.

2010-06-08 23:46
Pristinus, efter att ha läst det du just skrivit måste jag bara få fråga, har du ens lyssnat på låtarna? :/

"Saknar driv" på vilket sätt? Tycker han låter lika hungrig på alla spåren här som han gjorde i "the way I am" för att verkligen visa hur mycket glöd jag tycker han visar upp! Texterna är lika bra om inte bättre än spåren på MMLP, där har han iof "kim" som är en låt i säg.. men jämför man resten så jovisst.

menmen!

2010-06-08 23:55
25 to Life är så jävla sjukt bra. Cinderella Man är också grymt bra. Gillar verkligen det jag hör. Vill ha fler texter dock.
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso

2010-06-09 00:17
Pristinus

Jag håller med med dig om att det låter som att han ber om förlåtelse. Vilket inte är den Eminem jag älskade. Han låter obekväm. Dock så har han inte fallit textmässigt. När han väll känner sig bekväm igen tror jag, förhoppningsvis, att rapparen som drog in mig i hiphopen kommer tillbaka.
Hatar alla refränger, va fan sjunger han för!? Ge mig en Just Don't Give a Fuck refräng.
You keep believing, I'll keep evolving

2010-06-09 00:46

Baksidan på årets album. :)
Producent

2010-06-09 00:47
Producent

2010-06-09 00:48
Jeppehehe - Vilken tajmning, haha.
One Day.

2010-06-09 02:29
So Bad och Almost Famous.... wowwwww!!! Skivan är sinnes. Vill dropkicka något till Almost Famous hahaha
Producent

2010-06-09 03:40
One Day.
Rappare

2010-06-09 09:44
Från Almost Famous

Now get off my dick
Dick's too short a word for my dick
Get off my antidisestablishmentarianism, you prick

2010-06-09 10:50
Var inte jätteimponerad efter första genomlyssningen, men efter den andra började det hända grejer... låtar som Going Through Changes, No Love, Space Bound, Cinderella Man, Love the Way You Lie och You're Never Over är bland det bästa Em släppt ifrån sig på mycket, mycket länge. Efter ytterligare ett par genomlyssningar satt även låtar som Not Afraid och Won't Back Down (som jag hört tidigare och varit ganska tveksam till) som en smäck. Kanske har jag blivit hjärntvättad, men nu kan jag inte sluta lyssna. Sitter på jobbet och plöjer igenom skivan för 6:e gången. Är så jävla glad att han äntligen lyckades få ur sig ett album som känns helgjutet! Behöver jag ens säga att jag har förbokat skivan...?
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2010-06-09 10:54
Nja jag vet inte! Några låtar är riktigt bra men överlag så är det inte så bra, såklart det är bättre än Encore och Relapse men så lååååååååååååååååångt ifrån SSLP, MMLP och Eminem Show. Kan han sluta sjunga? När han sjunger i You're never over så bryter jag ihop.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2010-06-09 12:16
ingen som har officiella namnet på track 17?

2010-06-09 12:24
Varför är inte 17 med på tracklisten? Är det nåt bonustrack det också eller?

2010-06-09 12:27
Japp det är bonustrack... vet inte varför alla kallar det för track 17 haha... weird
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-09 13:13
Albumet var absolut inte vad jag trodde.

Gästerna är skit, beatsen är skit, em är bra dock.

Är väl egentligen bara 25 to life jag gillar, och det är bara no love som är riktigt dålig, resten är helt okej men inget mer.
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2010-06-09 13:46

Håller med, men ändå inte. Fett kluven faktiskt. Lyssnade igenom den nu, är inne på andra lyssningen nu. Inför Relapse var jag, typ, i extas och var så sjukt glad att han äntligen släppte något nytt. Inför Recovery har jag känt noll. No zip no nada! Efter Not Afraid... Jag vet inte, det var som att jag inte ens orkade bry mig längre om vad han gjorde. Sen såg man tracklisten, och då vart jag tvärbesviken. Ja, jag saknar alla skits, för dom är följetonger. Ville verkligen ha dom, tyckte nästan det blev lite jobbigt att lyssna på skivan ett tag. Och beaten är so-so. Är inte särskilt förtjust i dom alls. Det var någon låt (minns inte vilken bara för det), tror det var Seduction, där det börjar låta som ett satans techno/house beat mitt i allt? Bara för en kort, kort stund, men får ju panik... Anyhoow.. Bästa spåren, efter första "lyssningen" (orkade inte fokusera i 77 minuter...) och mitt första intryck är väl Talkin' 2 Myself, On Fire, W.T.P (påminde mig om Drug Ballad och Cum on everybody), Going through canges, Seduction (minus den där skiten mitt i allt), Space Bound, 25 to life. Men får väl återkomma efter jag har lyssnat ordentligt. Aja, it is what it is. Håller med om att han ber om ursäkt för mycket också, blev rätt jävla irriterad på det efter ett tag: släpp det!!

Kan han sluta sjunga? När han sjunger i You're never over så bryter jag ihop.

ORD!!! Jag blev tokig! USCH! haha
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Rappare

2010-06-09 14:44
Brazen F20
Almost Famous kanske är det bästa spåret på hela skivan