I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hip Hop-aret 2009

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-12-22 18:15
Ett stort problem för hip hopens överlevnad är förövrigt "oss", "fansen" eller vad ni vill kalla det, Hip Hop har världens kräsnaste "fans". Det enda vi gör att klaga nu för tiden, det är så tråkigt att lyssna på. Jag menar hip hopen erbjuda något för alla idag om du inte vill vara "sellout" och lyssna på "mainstream artisterna" gör inte det då!
Och sluta klaga på dom, jag menar dom ska väl också få tjänar pengar som alla andra.

Det finns hundratals andra alternativ på scenen.
Ö4L

2009-12-22 18:55
CM: Problemet är att det inte finns en hiphopscen längre och att folk egentligen inte är bittra över utbudet utan att det är svårare att känna gemenskap med andra hiphopare idag än för bara 10 år sedan.

Sedan handlar det om att radio bara spelar massa skit och anställer massa självgoda blattealibi's att spegla det folk vill höra.

Men hell no jag är inte bitter över det, det är ju bara att återuppfinna hjulet igen men lämna alla pengakåta idioter utanför i kylan denna gång. Kan ju inte vara så svårt egentligen.
And we may not hate our jobs,
But we hate jobs in general
That don't have to do with fighting our own causes.

2009-12-22 19:11
Ett stort problem för hip hopens överlevnad är förövrigt "oss", "fansen" eller vad ni vill kalla det, Hip Hop har världens kräsnaste "fans". Det enda vi gör att klaga nu för tiden, det är så tråkigt att lyssna på. Jag menar hip hopen erbjuda något för alla idag om du inte vill vara "sellout" och lyssna på "mainstream artisterna" gör inte det då!
Och sluta klaga på dom, jag menar dom ska väl också få tjänar pengar som alla andra.

Instämmer.

2009-12-23 00:35

Kanske tråkigt att lyssna på oss klaga, men det är fan tråkigt att lyssna på hiphop nuförtiden också. Det är inte bara mainstream hiphoppen som tråkar ut mig, det är även underground scenen.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-12-23 00:55
Vilka undergroundsnubbar har du ens lyssnat på då?

2009-12-23 00:56
Eller vänta, såg att du påstår att den ständigt mediokra producern Alchemist är det enda intressanta nuförtiden.. Jo, tjena. Hahahahaha.

2009-12-23 13:15
Vadå "fans"? antingen är du hiphopare eller inte hiphopare. Det du måste mena är att artisterna behöver sina gruppies. Jag vägrar själv degraderas till nån menlös konsument..
And we may not hate our jobs,
But we hate jobs in general
That don't have to do with fighting our own causes.

2009-12-25 02:56
årets bästa album = Big Twin - Project Kid och BG - 2 Hood 2 Be Hollywood

2009-12-26 20:11
jeppehehe P20 -

Tittar du på mitt tidigare inlägg ser du vad jag lyssnat på. Det här beatet >>>>>>>>>> typ allt annat som kommit 2009. Orkar inte lyssna på producenter som bara kopierar samma beats dom gjort i 5-10 år redan. Utvecklas inte hiphoppen så slutar jag lyssna.

2009-12-26 20:11
Såg just att beatet var från 2008. jojo

2009-12-26 20:12
^^tungt beat!

2009-12-26 21:05
Rae! Cudi! Clipse! Black Dante!