I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Eminem - Relapse Refill

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-12-04 11:00

Eminem - Relapse Refill

Vad tycker ni om låtarna? Bra, dåliga?

Är han på rätt väg nu eller går det neråt igen?

2009-12-04 11:11
Ja, vilka var låtarna på relapse refill? ;P forever och.....? - vars har man hört resterande?
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-12-04 11:12
Dem har läckt. Är 7 låtar...
1. Forever
2. Hell Breaks Loose
3. Buffalo Bill
4. Elevator
5. Taking My Ball
6. Music Box
7. Drop The Bomb On ‘Em

2009-12-04 11:13
alright! återkommer snart då ;)

2009-12-04 11:16
Jag tycker att skivan är snuskigt jävla fet, men det är ju ingen fråga om han är påväg åt rätt håll eller inte då alla låtarna från Refill är leftovers från Relapse.
Han sa precis i en intervju att "Relapse 2" (kommer garanterat att heta något annat när den släpps) kommer gå i en helt annan riktning. Ni som vill ha lite smaskig läsning kan kolla här: Länk till http://www.complex.com/CELEBRITIES/Cover-Story/Eminem?page=1

Nu till skivan.
Jag har alltid diggat "Forever". Riktigt bra insats av alla medverkande, inte minst Eminem. 8/10

Jag satt helt ärligt med hakan nere vid golvet när jag hörde "Hell Breaks Loose" första gången. Borde bli en singel. Och oh, Dre murdered you on your own shit. 9/10

Em's flow i "Buffalo Bill" är off the hook, men förutom det är jag inget större fan av den här låten, än iallafall. 6/10

Jag är så svag för Eminems catchiga refränger alltså, och i "Elevator" lyckas han verkligen. Fett röstläge som för tankarna till The Eminem Show. En av favoriterna på plattan! 9/10

Beatet i "Taking My Ball" är fett och som vanligt kan han rimma och flowa som ingen annan, men jag är trött på den här typen av texter. Att refrängen är catchy kan ingen förneka dock. 5/10

Det var länge sen han lät så hungrig som i "Music Box", inte sant? Det är exakt såhär Eminem ska låta, men ändå har jag inte riktigt fastnat för låten, tyvärr. 7/10

"Drop The Bomb On 'Em" är en perfekt avslutning. Sjukt jävla spottande i ett jävla tempo. Love it. 8/10

"Skivan" får som helhets betyg en stark 8/10 av mig!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-04 11:20
Enda låten som jag har svårt för är Taking My Ball. Resten gillas, Music Box och Hell Breaks Loose är galna. Bådar gott inför 2:an

vad tycker du själv, PrinsMio`?

2009-12-04 11:33
Ska lätt lyssna i lugn och ro när jag kommer hem efter seminariet. Men jag måste säga att intervjun är helt underbar, garvade som fan när jag kom till sida tre ^^.
Återkommer när jag har lyssnat! :D
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2009-12-04 11:39
Nu ska vi se här....

Vi skiter i ordningen för jag vet inte hur den ser ut...

men

1. Buffalo

Här hör man direkt att det är inspelat till relapse (basic).. men som aldrig tog plats på skivan! Gillar inte den direkt, han har ju sjuk teknik.. gillas bara inte

2. Elevator

Galen refräng... galen rapp.. JAG ÄLSKAR DEN HÄR! den hade fast kunnat legat på Eminem show / Encore..

3. Taking my ball

Ingen låt jag har fastnat för

4. Music box

GALET GALET GALET... nu är han hungrig ;) synd att texten inte i samma stuk som kim/stan eller något galet ;) Behöver inte säga mer.. troligtvis det bästa jag hört av han från länge

5. Hell breaks loose

Beatet är redan musik... vilket förstör mycket, alltså beatet är FETT men inte FETT... och det förstör som hela låten ;o tyckte inte om den så mycket.. men kanske kommer efter ett par spelningar =)

forever orkar jag inte lägga någon kommentar om.. och den sista har jag inte fått tag på :p

2009-12-04 11:43
Mexiflexi vet vad han snackar om! Jag tycker dock att Music Box är bäst av alla dessa låtar.

Kommer att köpa detta album, mestadels eftersom att jag inte köpte originalversionen..

2009-12-04 13:11
Vad jag tycker? Svårt att säga. Ska jag vara helt ärlig, känns låtarna lite tråkiga. Elevator har grym refräng och Eminem kör på ett galet nice flow, men det känns inte nytt och det känns i fräscht. Kanske just av den anledningen han valde att släppa dem på det här sättet? Ser mer framemot hans nya skiva och hoppas att det kommer vara nåt som känns nyare och färschare.

Låtarna är bra och så, men inget speciellt direkt.

2009-12-04 16:41
RIKTIGT BRA!!!!

2009-12-04 18:54
Får ta och kolla in skivan senare ikväll. Har egentligen inte så höga förväntningar, men den kan nog itne bli lika "meh" som Relapse, så jag tror inte att jag blir så jäkla besviken.
You remind me of school on a Sunday, No class
/Pick It Up- Redman

2009-12-04 21:47
Elevator var riktigt nice och när jag hörde hans röst i Music Box började jag nästan att gråta av glädje :). Har bara lyssnat igenom dom en gång, får ge det lite mer tid och några fler lyssningar innan jag har en definitiv åsikt :p

Men jag tror faktiskt att Music Box kommer pumpas ett rätt bra tag framöver :D
- Dexter Morgan

2009-12-04 23:05
Ska komma med lite utförlig kritik senare, dock måste jag bara påpeka en sak här som du skrev Mexi :p

Jag satt helt ärligt med hakan nere vid golvet när jag hörde "Hell Breaks Loose" första gången. Borde bli en singel. Och oh, Dre murdered you on your own shit. 9/10

De är ju Em som har skrivit Dres vers men jag förstår vad du menar, Dre är sjukt tung i den låten!

2009-12-05 01:38
Hur vet du det? De kom ut att em skrev några av dres texter så tror vissa att han skrivit alla?
Denna låt e sjukt teknisk dock,men. Sålänge inte em själv sagt ngt så finns absolut chans att dre själv skrivit.

OT: sjukt feta låtar. Elevator fastna man direkt för, borde bli Singel fan!
Music box är oxå en man föll snabbt för. Men ska lyssna mer på alla innan Ja vet vad Ja gillar o vise versa.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Producent

2009-12-05 02:15
Fan vilken deja vu jag fick när jag hörde Buffalo bill.....jag skrev själv en liknande låt som jag hade tänkt o ha sånt skrik i bakgrunden haha....försent för det nu....oke över till Refill alla låtar lät bra som faaaan mycket bättre än den vanliga relapse. Hade kunnat göra relapse till årets bästa album om dessa låtar var med från första början. Lite tråkigt att det slutade såhär för detta e feeta grejor =D. Ursäkta mina felstavningar by the way.
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR

2009-12-05 11:19
De är ju Em som har skrivit Dres vers men jag förstår vad du menar, Dre är sjukt tung i den låten!

Sant. Men du förstår vad jag menar. Även om Em med stor sannolikhet har "skrivit" Dre's flow också så flowar han ju så mycket fetare, kanske mest för att man aldrig har hört Dre flippa rimmen så snabbt förut.

Förövrigt så pumpade vi "Elevator" på både förfesten och festen igår och den gick hem som fan. Tror Em har en riktig hit där om den släpps som en singel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-05 11:38
Jag tror förövrigt att Eminem kan ha den bästa marknadsföringen på gång någonsin.
Släpper en skitkass skiva som alla "äkta skallar" sågar (Encore), är borta (bortsett från några kassa gästinhopp) i 4 år och kommer tillbaka med ett bra album. Nästan för bra för folk att greppa. När Relapse släpptes så var nämligen åsikterna väldigt delade, många erkände att han fortfarande var tekniskt skicklig, men det var fortfarande massa "fucking horrorcore-rap whiteboy" all over internet (som faktiskt är viktigare än MTV och radioplays i 2009). Nu med Refill så verkar dock alla vara enade. Han ÄR tillbaka.

Ett utdrag från SOHH.com, ett av världens största hiphopforum:

"woooooooow.....hiphop should be thankful em is keeping his hunger n not letting up with his creativity..."

"if you dont think he's the best lyricist after toying with all those syllables and words......your an idiot"

"Eminem is the best rapper out by far right now. nobody seein white boy"

"BTW elevator has one of ems best hooks of all time...that sh1t is uplifting"

Kort sagt; han är tillbaka på toppen.

2009-12-05 13:55
guess whos back, back again, shadys back, tell your friends ;D

2009-12-05 15:49
det här gillas! music box och elavator är favoriterna. ser fram emot relapse 2 nu alltså!
Skyll inte på mig, jag rösta rött.

2009-12-05 15:50
Tyckte Music Box va riktigt fet. Konstigt att den inte va med på relapse. Resten va inte något vidare direkt...

2009-12-05 16:26
Forever : Beatet är ingen höjdare, alla i låten är skitdåliga förrutom eminem som totalt dödar allt, 3/10.

Hell breaks loose: Skumt beat, låten flyter på fint och låten har en skön känsla över sig, 7/10.

Buffalo bill: Nja, denna var ingen höjdare, 4/10.

Elevator: Skevt beat men jävligt soft, catchy reff, 8/10.

Taking my ball: Låten är ingen höjdare men jag måste ha den i playlisten ändå p.g.a reffen, festaste reffen i år, 7/10.

Music Box: Är det bara jag eller låter beatet lite off? Men Eminem däremot låter som jag vill att han ska göra, detta var den fetaste låten, 9/10.

Drop the bomb on em: Helt okej, inte mycket mer, 7/10.
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2009-12-05 16:57
Riktigt jävla dåligt... vart är Eminem påväg? Jag vill iaf se mer utav den Em vi hade mellan 99-06... inte den vi har nu... Fuck this
The only time you feel alive is when you're dead

2009-12-06 06:36
Haha Saint och Mabanda måste vara efterblivna, eller? Är ni? eller?

Vad uppskattade ni med MMLP och SSLP som inte uppskattas här? Motivera gärna.

OKej, att Horror-rap kanske inte känns lika roligt som "I just don't give a fuck" Men det är ändå lätt samma kvalité som på den tiden. Innehållet kanske inte faller er i smaken, men kavlitén baby... Den är samma.

2009-12-06 09:47
Ursäkta?

Hans accent är helt annorlunda... hans tema är helt annorlunda... hans stil är heeeeeeeelt annorlunda... och han går inte på droger längre.
Det förändrar ganska jävligt mycket.

Vad jag uppskattade med MMLP och SSLP och även The Eminem Show, var om VAD han rappade, HUR det lät (med hans röst, flow och accent osv), hans RIM då och hans ATTITYD. Liksom VEMSOMHELST skulle kunna förstå att Eminem har definitivt blivit riktigt jävla dålig, ifall man jämför till exempel MMLP med Relapse. Kom igen... tänk lite själv.

Sätt på MMLP eller SSLP och LYSSNA noggrant och sedan tar du och lyssnar på Relapse och Relapse: Refill...

Skillnaden du kommer märka kommer vara OTROLIG...

2009-12-06 10:57
saint08
Håller till stor del med dig, accenten är jävligt irriterande. Men ibland passar den in på låten, och den verkar inte försvinna helt så det är väl bara att gilla läget..
Men istället för att klaga på att han inte går på droger (vilket att inte gjorde under SSLP och MMLP, det var först senare han började med det då folk började erbjuda honom...) skulle jag klaga på dom monotona beaten Dre har proddat...

Känns inte som om Dre passar Em längre. Och det är synd.. För monotont och det faller platt tillslut.
- Dexter Morgan

2009-12-06 11:17
Brazen, jag har också tänkt på det.. väldigt olika ljud på dåtida beats.. och nurvarande... wellwell

bara jag som inte tycker han har någon accent i Music box? :o

2009-12-06 14:47
njaaaaaaaaa sådär. accenten är fortfarande irriterande och låtarna lite segdragna och tråkiga. blir inte imponerad. tror visserligen att det beror på vilken ribba han lagt genom tidigare album genom åren. helt okej album!
http://www.johnlemon.se - varje dag

2009-12-06 14:48
DMAt
Mhm, jag vill ha tillbaka det gamla soundet, eller vad man ska säga. Dre passar mer på hans typ av musik, Chronic och 2001, inte på Em's..
Men han har lite accent. Hans röst är inte helt fri från den, men det är en bra bättringsväg! Började faktiskt nästan gråta av lycka när jag hörde början av Music Box och han inte hade accenten :) haha.
- Dexter Morgan

2009-12-06 14:49
eller nej det är fan inte helt okej. hade varit okej om det var ett mixtape.

2009-12-06 15:22
Sålänge inte Bass Brothers producerar större delarna av Eminems kommande album så lär vi aldrig få se honom låta som back in the days.. Det var de som skapade hans sound och deras beats är helt genialiska.

Och jo, Eminem gick på droger när han gjorde SSLP och MMLP.

2009-12-06 17:24
word på jeppehehe.
Rolig jävla intervju haha, eminem vet inte hur man sätter på en dator men nu när han fick reda på att det finns porr på samma sätt som youtube så ville han lära sig :)

Accenten börjar ju bli jävligt tjatig nu, men tycker ändå Music Box, Elivator, Hell Breks Loose och Drop The Bomb On 'Em va feta

2009-12-06 17:30
Hatar folk som är bakåtsträvare. Skulle Eminem gjort tio skivor och alla lät som SSLP eller MMLP skulle han vara fett tråkig. Man måste inse att saker oh ting utvecklas och inte kan vara samma alla år framöver. Jag gillar också de skivorna eftersom de var dem som från början fick upp mina ögon för honom, men det var då och nu är nu, man måste acceptera att saker händer...

2009-12-06 17:43
jeppehehe
Agreed när det gäller Bass Brothers, men även agreed på det PrinsMio sa :)
Och enligt honom själv, i någon intervju jag läste när Relapse släpptes, gick han inte på droger på samma sätt som han gjorde senare. Visst, han drack och rökte och så, men han började ju ta tyngre skit sen... Det var det jag syftade på.
jaojao
Haha, ja den intervjun var sjukt rolig :D. Fan vad jag garvade :)
- Dexter Morgan

2009-12-06 17:44
Jaojao,

vilken intervju? ;) vill se

2009-12-06 17:45
Relapse: The Refill is NOT okay... down with it...

Bring Marshall back, bring Eminem back, bring Slim Shady back...

Eminem borde börja knarka igen

2009-12-06 18:24
- Dexter Morgan

2009-12-06 19:01
Faktiskt. Det är exakt vad jag säger. Älskar låten Stay Wide Awake, trots att han kör engelsk brytning på den. SSLP kändes rätt då, men det betyder inte att det är rätt nu.

Ni måste också förstå hur hans liv ändrats från då till nu. Killen kan inte göra låtar om att han är på hemmafest med några polare och ger nån brud för mycket mushrooms eller att han inte har råd att köpa blöjor osv. Längre.

Killen har ett helt annat liv och ni msåte förstå att den typ av Eminem, med dem typ av texterna inte kommer komma tillbaka. Tyvärr, jag är ´ledsen att break to you, men så är det.

Vill jag höra Eminem som han lät på SSLP så lyssnar jag på just SSLP och är nöjd. Därför hör jag hellre nytt shit än gammalt.

Men alla är olika och jag ber om ursäkt för att jag kallade er efterblivna.

2009-12-06 20:33
Hatar folk som är bakåtsträvare. Skulle Eminem gjort tio skivor och alla lät som SSLP eller MMLP skulle han vara fett tråkig. Man måste inse att saker oh ting utvecklas och inte kan vara samma alla år framöver.

Jag älskar att han utvecklas men tycker inte att han utvecklas åt rätt håll. Det låter inte lika grymt nu som då. Jag håller med dig angående bakåtsträvare men i vår älskade Marshalls fall känner jag inget positivt. Det är skönt att ha honom tillbaka men låtarna är inte lika schyssta längre.

2009-12-06 21:42
PrinsMio
Ni måste också förstå hur hans liv ändrats från då till nu. Killen kan inte göra låtar om att han är på hemmafest med några polare och ger nån brud för mycket mushrooms eller att han inte har råd att köpa blöjor osv. Längre.

Problemet för mig som inte tycker Emimem gör särskilt bra musik längre har inte att göra med vad han säger. Det är snarare hur han säger det.

Den där jävla dialekten måste bort. Han kan vara hur jävla avancerad som helst angående rimschema(blabla), det spelar ingen roll om man låter som en jävla fjant. Hans röst har aldrig varit överdrivet maskulin, men förr i tiden lät han iallafall som en man. Jag kan inte respektera något som låter så illa. Varför måste han alltid låta så jävla rolig nuförtiden. Förr räckte de med att han sa roliga saker. Hans flow har blivit otroligt annoying.

Förr fick han respekt från i stort sett alla håll just för att han lät bra och var bra. De som fortfarande tycker han är bäst, G.O.A.T. och så vidare ser ut så här.

Nej det gör ni nog inte. Men nästan.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2009-12-06 21:53
Men om man läser intervjuer osv om riktiga R2 så verkar det bli en helt ny inriktning på plattan och inte massa fåniga texter utan ett mer seriöst intryck.. och då har jag mycket mycket svårt att se Em använda den tillgjorde rösten.. så förhoppningsvis slipper vi den.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2009-12-07 00:00
Men om man läser intervjuer osv om riktiga R2 så verkar det bli en helt ny inriktning på plattan och inte massa fåniga texter utan ett mer seriöst intryck.. och då har jag mycket mycket svårt att se Em använda den tillgjorde rösten.. så förhoppningsvis slipper vi den.

du pratar som om de flesta i tråden inte laddat ner och lyssnat igenom skivan..

2009-12-07 00:32
du pratar som om de flesta i tråden inte laddat ner och lyssnat igenom skivan..

Vad snackar du om? Han syftade på Relapse 2, som tydligen kommer ha ett helt annat sound. Låtarna som omnämns i den här tråden tillhör Relapse: Refill som alla gjordes för länge sedan, därför låter även Refill-låtarna precis likadant som i originalalbumet.

2009-12-07 10:11
Forever låten, Där är eminem seriös med röst pricka rätt hela tiden med flowet, Det hörs? eller har jag fel? resten av låtarna tjänar han pengar genom att leka på beats och reta er? Hur har the white boy inte stått fram som? Då han vill vara seriös kommer det kanske seriösa grejer who knows.

Men som sagt i forever låten har han något att bevisa, Och han gör det.

Så det finns inget för mig att tvivla på, Och som någon sa tidigare vill man höra fett från förr i tiden då gör man det,men bara udda i beteendet att jämföra med dagens skivor och låtar.

2009-12-07 10:16
Oj glömde skriva om refill, Tycker att music box drop the bomb on em är fetast, Sen elevator vem fan gör en sån låt utan att jävlas och bara vill att ni ska höra det för att?

Sen en till udda,

Hur många musik kontakter i världen tror inte ni eminem har jämnfört med hur många som kommenterar på whoa i hans trådar?

Som kan berätta på ett mer utförligt sätt eller på ett enklarare sätt till honom i örat själv att det stämmer inte med dialekten tex.

Breifcase joe har någon sett den?
Hur låter det när han flummar i den studion?

2009-12-07 10:19
Menar självklart inte att han skulle läsa något här haha.
Men varför hata så mycket då? håll det inne istället bättre stämning.

Min mening..
om någon admin vill kan dom klippa ihop alla inlägg från mig
på nått vänster hehe

2009-12-07 11:03
Du måste lära dig skriva, bror. Läste igenom det fem-sex gånger, men fattade ingenting av vad du skrev om.

2009-12-07 12:21
haha sorry som fan. efterblivet av mig jag läste fel!

2009-12-07 16:30
pissfet skiva

2009-12-07 16:37
WirrWierd, som PrinsMio skrev, du måste lära dig att formulera dig, jag fattade NOLL.. och det jag fattade made no sense at all...

2009-12-07 18:49
undrar om ngn vet om de kommer ny singel till denna refill? skulle vilja har Elevator eller Music Box alltså!

anybody who knows??