I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tupac - Breaking The Oath (The Real Reason Tupac Was Killed?)

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-07-28 17:27

Tupac - Breaking The Oath (The Real Reason Tupac Was Killed?)

Klick!

Vet inte vad man ska ha för känslor efter man har sett det här. Men det låter lite skrämmande iaf

Shuu

2009-07-28 18:59
ja du att Pac blev mulad av shug käns ju inte så nytt. dock har jag inte tillräckligt med koll på den illuminati grejen så de skulle lika gärna kunna vara trams i min öron.
 ----------------------------------------------------------------------------

2009-07-28 21:12
hmm inte för att jag tror att illuminati inte kan ha med saken o göra...men det där klippet sa ju i princip ingenting..
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2009-07-28 22:20
Haha. Guld..

Tupac: "I dont get down like dat."
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-29 11:20
bland de sämsta jag sett

2009-07-29 13:20
vafan va detta? va vare för "familj" han snackade om hela tiden :S och vad var pyramid märket nelly o tupac gjorde? hörde fan inte...
BAHA!

2009-07-29 14:05
IDIOT P22 Illuminati/Free Mason/Kabbalah blahblah etc...kolla wikipedia eller nåt, om du gillar konspirationer

2009-07-29 14:10
Dra åt helevete med sånt här skit!
Det e fan komik

Så Quincy Jones ska ha frågat Tupac om han vill sätta på honom?
Suge Knight är frimurare
Nelly och Tupac är frimurare för att de båda höll sina fingrar formade som en triangel, man kan säkerligen plocka fram tusentals bilder på människor som håller sina fingrar så.

Jag betvivlar dock inte att Tupac var under uppsyn, men detta var det sämsta jag någonsin sett till och med för att vara en konspirationsteori.

www.ninetynineproblemsbutmykicksaintone.blogg.se

2009-07-29 16:02
Vetefan om de där stämmer... Jag menar Jay-Z gör ju samma tecken då han sträcker upp sina händer... tvivlar lite på den teorin.
http://djneno.com <-- Lyssna på ny musik och lite annat bullshit

2009-07-29 17:49
I början av Part 2 är det en låt som spelas , vilken låt är det ?
Varför ?

2009-07-29 17:49
Neno83 P25

Vetefan om de där stämmer... Jag menar Jay-Z gör ju samma tecken då han sträcker upp sina händer... tvivlar lite på den teorin.

och därför stämmer det inte? det är ju iofs lite vad den här killen menade med allt det där, att alla inom industrin har med illuminati att göra..

sen kan du väl ändå inte mena att du inte känner till anklagelserna mot jay-z och hans frimureri? :S

vill bara förtydliga det jag sa innan ytterligare, klippet var värdelöst..

2009-07-29 18:32
jag känner inte till, berätta för mig igen haha =))
BAHA!

2009-07-29 19:37
Känns som att vi har tillräckligt med Tupac-konspirationsteorier.

"Take a close look at Snoop Dogg. Because in days to come Snoop knows something ig going to happen to Tupac."
*zooma in på Snoops ansikte*

Jag är övertygad..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2009-07-29 19:43
haha eller hur, likadant med piffy puff puff, å andra sidan så ser han ut som de vore nått =))
BAHA!
Producent

2009-07-29 19:50
otroligt att "tupac dokumentärer" fortfarande säljer idag haha
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR

2009-07-29 20:34
ja otroligt att elvis fortfarande säljer skivor också...
jobbigt att folk ska komma på massa teorier hela tiden bara. låt snubben vila och sätt på thug life vol 1

2009-07-30 11:04
Vad är de för låt runt 12.00-12.30 ???????

2009-07-30 18:29
Hur orkar folk bry sig om världens mest överskattade artist?
Högt liv

2009-07-30 19:23
Digital Underground & 2Pac - Same Song
I ain't the type of brother made for you to start testin!!

2009-07-30 19:24
BanDiT_King
Same Song

Tjyvis
Ironiskt. Det är just såna kommentarer som gör Tupac till världens mest underskattade artist. (Yeah I said it)
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Poet

2009-07-30 19:25
Om det nu ska vara sant hemlighetsmakeri med Illuminati (som forovrigt inte existerar langre, eller?), Frimurarna och diverse andra hemliga sallskap, tror ni de gar omkring och blow their cover like that?
At the gates of Eternity...

2009-07-30 21:06
BC99 P26

Weishaupts illuminati-order existerar inte längre..men det finns fler ordrar som tagit/fått det namnet, de har dock ingen koppling till weishaupts och inget gemensamt ideoligiskt...

F.ö är det ju inte så mycket hemlighetsmakeri kring existensen, utan mest vad de sysslar med och deras agenda...

hela grejen med frimurarna etc sägs ju vara mystik och makt...att ha pyramider på dollarsedlar eller att göra tecken i rap-videos gör ju inte att de blow their covers, då det fortf inte är nån som vet vad som pågår under mötena vid bohemian grove, eller kring bilderbergmöten...

och en sak som konspirationsteoretiker ofta kör med är ju just att vi är totalt mind controled, så även om vi ser saker varje dag så kan de fortsätta som de gör..

2009-08-04 23:28
det pågår fortfarande
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-06 04:16
Freemasons kontrolerar nog en hel del inom politik, men jag tvivlar pa att dom hade nagot med mordet pa Tupac att gora... Jag kanner en hel del av Tupac's gamla vanner och familj som Mopreme Shakur, Assassin, Young Nobel och en hel del andra, och det dom har sagt till mej om skjutningarna att det e nagot helt annat... Mordet tror jag mest begicks av Crip Medlemen Orlando Anderson och hans kompanjoner... Det vet jag sa klart inte till 100%, men det dom har sagt till mej e att Suge hade inget att gora med det, for Suge och Pac var valdigt nara vanner....

Pac var inte nagon angel, han hade manga fiender o manga folk ville se honom dod, plus Suge Knight hade folk efter sej ocksa pa den tiden so det kunde vara nagon som ville skada Suge ocksa, o vilket battre satt an att ta bort en av hans storst saljande artister....

Som sagt "You live by the gun, you die by the gun"
SUPPORT MR. LOCO<br>WWW.MYSPACE.COM/MRLOCO
Poet

2009-08-06 04:33
Locdasmoke: Stamde det inte att Pac ville lamna Death Row?

2009-08-06 12:45

Hahahahahaha,

"however Q ask Tupac If he could have a moment with him and asked Tupac if he would fuck him in the ass! Tupac reply: I dont get down like that"

Snoop´s min vid 5:08 är helt oslagbar...

Finns det verkligen folk som tror på sånt här?

2009-08-06 14:04
locdasmoke: De e ju solklart att Suge va inblandad i Pac's mord. Inte baserat på klippet i länken. Som vän till pac's vänner borde du ju veta alla fishy details runt LV besöket.

2009-08-06 19:26
Suge o Pac var tighta som fan, det hade inget med det att gora. Suge var till o med den som ville att Pac skulle oppna Makaveli Records och det var han som hjalpte Pac med det. Folk kan tro vad dom vill, men vad jag har fatt veta e att hela Suge konspirations teroin e 100% falsk...
Jag har fatt veta en del, men jag kan tyvarr inte prata om allt jag vet, men vad kan jag saga att enda anledningen till att folk tror att Suge var bakom det e pga median... Lyssna istallet pa Pac's latar, jag kan saga att det mesta han sager om vem som var efter honom o vem som skot honom forsta gangen e sant... En del av dom kan oxa aven vara inblandade i hans mord, o jag tror verkligen efter vad jag har fatt veta e att Biggies mord var hamnd, plus att MOB Bloods hade ett stort krig mot South Side Crips strax efter 2pac's skjutning pga Orlando Anderson fran South Side Crips inblandning i 2pac's mord, som han tyvarr inte blev atalad for pga brist pa bevis, men han var under lang tid huvudmisstankt...

2009-08-06 19:50
jag tror inte en chans på att Orlando va inblandad ens lite. Vist han e SSC och dom beefa med
samma set som Pac hängde med. Klart att man som utomstående blir påverkad av media men man har hört lite 2a hands info pluss hört livakter och vänner till pac förklare ett och annat(också via media) dock har jag aldrig hört vad Mopreme har att säga om saken och han lär ju veta både det ena och det andra.

Och jag har hört de mesta med Pac dock lystnar jag inte alltid lika flitigt på massa dåligt mixade och mastrade låtar som nån penga hungrig tjockis låtit släpp efter att Pac blev mördad.
kan ha missat nått där.

Och om de nu skulle vara så att Orlando å SSC låg bakom mordet så måste ju MOB Bloods vart ett gäng skojare eftersom någon vidare hämnd verkar det inte ha varit. Oh en sak e jag jävligt säker på, de e att dom inte e några "studio gangstaz"

"lite offtopic nu"

Jag har inte riktigt fattat din koppling till västkusten, uppenbarligen känner du en del folk å krokar upp många på dina tracks. du kände Mopreme sa du? har du bot i bay area?
Poet

2009-08-06 20:19
Rektum: Han bor just nu i The Bay Area...

Men jag fattar inte, var det bara bullcrap att Suge var skyldig Pac miljontals dollar i uteblivna royalties?

2009-08-08 08:40
Rektum>>> Jag bor i Fairfield omradet av the North Bay Area, men jag e fodd o uppvaxt i Marin som aven e samma stalle som Tupac bodde innan han blev riktigt stor. Min Koppling till Pac's familj e genom hans gamla road dawg Assassin, det e genom honom som jag fatt mest kontakter till Thug Life, men jag har oxa kontakt med Young Noble fran Outlawz och Napoleon's lille bror Muszamil fran Outlawz New World Order o det har jag fixat pa egen hand...

BC99>> Det kan jag tyvarr helt o hallet inte svara pa, for enligt Afeni so var Suge skyldig Pac pengar, men enligt andra kallor so var han inte det... Tank ocksa pa att Suge betalade Pac's Miljon dollar borgen och kopte nya bilar o hus till Pac och hans mamma.

Jag snacka aven med en kille jag kanner fran Marin City som e bland annat med pa Thug Immortal DVD'n o han var i Vegas kvallen som Pac blev mordad, o han sa samma sak till mej att Suge o Pac var tighta o han sa median har fatt hela grejen e att bli storre an vad det var.. Han kunde inte svara pa vem som gjorde det (som vanligt nar man fragar vem som helst som var dar), men han sa som jag innan, Pac var ingen angel o det var tragiskt med det som hande, men det e sa det blir nar man lever som Pac gjorde....
Producent

2009-09-11 02:10
så rörande att man får tårar!
för när det e över inser man att man precis pissat bort 19 min man aldrig kommer få tillbaks!
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950

2009-09-11 12:15
Jävla trams! Såklart var det snuten som sköt pac. Det vet ju alla..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2009-09-11 22:34
Snoops min är ändå jävligt skojig ändå. Innan berättaren sa nåt om Snoops kunskaper om mordet trodde jag bara han satt helt jävla tokbensad där. Tror dock det kan ligga nåt bakom det, men känns ändå lite troligare att Snoop bara var bensad där. Men alla kan ju åtminstone hålla med om att Snoop inte beter sig som sitt vanliga tv-jag i intervjun där.

Sen huruvida olika ordrar och satanistiska sällskap som styr musikindustrin går väll bara att konspirera och fundera om. Men hela branschen känns faktiskt lite som Colloseums funktion i antikens Rom, underhållning åt folket så de inte ska ägna sig åt att grubbla över maktens smutsiga affärer.
njut

2009-09-12 17:21
haha p diddy ser så jävla skyldig ut
Survival of the fitest only the strong survive.

2009-09-12 20:17
fan va kefff skit
Cap - RoadLake Entertainment

2009-09-13 21:08
Snoops tankar är ju snarare

"daamn shouldn't have smoked that weed"
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker