kohler den är jävligt tung men vart har accapellan som är i slutet tagit vägen?sen så tror jag det är en till låt på ett till mobb deep beat också
ja men de där va del 1 av freestylen del 2 finns här
och del 3
Accapellan e så jävla äckligt fet fyfan asså finns inte många som tar han tekniskt.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
Lyricist
2008-10-28 18:14
den där "freestylen" består iofs till 90% av redan körda punchlines (visserligen körda av han själv). Finns förövrigt på The Warning mixtape som ja tror ligger för free download ;) men för att hålla mig till pac, big vs chino beef så tycker jag han lägger det här så jävla fett..If you ask, bet, i'll take your breath a diffrent aspect enter the lung get shredded by person to person contact But beyond that, any rappers death I'm behind that I'll get that ass touched in any jail you do time at In every verse ditto My defeat, you better have more blindfolded Faith than a kidnapped version of Biggie's widow Kiddo, you ain't worth hospitals till im hospitable enough to put you inside of a hospital after I smoke critical amounts of dust Thus my mind spoke on Jedi pedestals and roasting demos semi seminals who try to test testicles of this mc's quotables
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
ja jag vet att de e från gamla låtar men de e ju inga pjåkiga rader ändå.
Lyricist
2008-10-28 20:30
ja självklart, dom e ruggit feta för att va skrivna ändå
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Lyssnade på dom youtube klippen, asså han har ju flow och så där, det kan jag inte förneka. Men jag tycker Pac rappade med riktig känsla, verkligen från själen när han rappade. Och till skillnad mot ChinoXL så byter han faktiskt tonläge och håller sitt "flow" i takt till beatsen istället för att bara spotta ut hela texten i ett andetag typ. Det är det jag tycker är charmen men Tupac's rap, att han "lyssnar" på beatsen samtidigt som han rappar och byter tonläge så det funkar ihop med beatsen. Jag klarar verkligen inte när, som nästan samtliga dagens rappare, både U.S. och icke-U.S., bara rappar på i ett enda svep, typ som Jay-Z (det var inte en diss nu asså). But hey that's just me, lite som jag sa, går ju inte att vara objektiv när man bara diggar den ena och inte gillar den andra. =)
haahahaahaha, kohler hur fan kan du ens jämföra 2pac med chino? bara lyssna på chino, han låter som en pudel som försöker få ut allt hat men kmr ingenstans, han bara pratar snabbt på ett beat, jämför 2pacs beats, texter, och attityd, sätt, och allt, kan inte ens förklara, 2pac kunde skriva en text på väg till studion, sen bara spela in och ändå göra det hur fett som helst. Hela världen kmr ihåg 2pac medans chino inte ens existerar. 2pac höll det äkta bortsett från reklambögen chino.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kohler håller med den är grymt fet MOB you are homo dickrider sir
Lyricist
2008-10-29 10:01
MOB P16 jag tänker låtsas som att du inte skrev det där, det där e bara pinsamt
Tupac är typ 1000000000 gånger bättre än Chino, i min mening. Ja Chino skriver mer komplext, är en punchlinerappare och leker med orden, men det gör han inte till en bättre rappare, enligt mig. Tupacs låtar har replayvalue, han förmedlar sitt budskap på ett lättförståeligt sätt, har en sjukt grym förmåga att förmedla känslor, hans röst är ruggigt bra, och hans närvaro är sinnes. Mångsidig också, behandlade massa intressanta ämnen.
Denna låt äter typ allt Chino har släppt.
MOB ehhh, chino pratar bara snabbt på ett beat?, okej! han låter som en pudel som försöker få ut allt hat men kommer ingenstans? okej! 2pac höll det äkta tillskillnad från reklambögen chino? okej! Ja jag säger som the_diction.. jag orkar verkligen inte försöka övertyga en så okunnig person som dig. men chino skiter fullständigt på 2pac flow o rim mässigt. de e fakta. im out
nazeem dem positiva sakerna du sa om tupac har ju chino också han gör inte bara punchline rap/skrytrap
Grabbar, grabbar. Det går inte att diskutera någonting med Dickriders. - Chino Xl är en bättre MC än 2pac var. Och vet ni vad? Det finns MÅNGA som är det idag. Canibus tex, finns inte en jävel där ute som är mer lyrical än han. Samt har han ett galet flow. Jag vet att 2pac är död, och man respekterar honom för det, Men han är inte den bästa någonsin för det. Den mest respekterade, may be.
"Like Walter. E. Curtz, Im Living with insanity, I'll Raise Child Soldiers and make them Murder their family" - Nero
Lyricist
2008-10-29 21:35
egentligen är det väl helt omöjligt att jämföra chino med pac, det e ju helt åt olika håll. Pac kör ju en typ av musik medans chino gör något helt annat,
Exe_poused, det tycker jag inte, men det är ju förstås subjektivt. Piru_luv, sluta larva dig, som om det du framför är en objektiv sanning.
LoL @ alla här
http://www.myspace.com/deadlykanha
Hahaha, så ni menar chino xl som jag inte ens visste existerade förräns 2pac nämnde hans namn är bättre lyricist och mc än 2pac? ni kan låtsas hur mkt ni vill att 2pac inte var bättre men om ni hade hoppat av chinos kuk en sekund hade ni fattat att han inte var nån stor snubbe som hade fakta om allt och alla utan bara hittade på ? som att 2pac blivit våldtagen? hahaha, det är en gammal diss där han sa att 2pac blivit våldtagen osv.. men hur fan vet han om det ? han ville bara skapa ett nytt rykte så han kunde ljuga att han inte sökte kändisskap. 2pac styrde en stor del av världens rapgeneration och han gör det fortfarande. Ni kan rida på chinos kuk hela natten lång om ni vill men om ni kmr ner till jorden så kanske ni fattar att om 2pac nu var så dålig varför är han fortfarande lika känd som för 11-12 år sen ? varför folk fortfarande tkr 2pac e lika grym som han var då? för han gjorde nåt ingen annan gjorde. Some say the blacker the berry, the sweeter the juice I say the darker the flesh then the deeper the roots I give a holler to my sisters on welfare Tupac cares, and don't nobody else care And uhh, I know they like to beat ya down a lot When you come around the block brothas clown a lot But please don't cry, dry your eyes, never let up Forgive but don't forget, girl keep your head up And when he tells you you ain't nuttin don't believe him And if he can't learn to love you you should leave him Cause sista you don't need him And I ain't tryin to gas ya up, I just call em how I see em You know it makes me unhappy (what's that) When brothas make babies, and leave a young mother to be a pappy And since we all came from a woman Got our name from a woman and our game from a woman I wonder why we take from our women Why we rape our women, do we hate our women? I think it's time to kill for our women Time to heal our women, be real to our women And if we don't we'll have a race of babies That will hate the ladies, that make the babies And since a man can't make one He has no right to tell a woman when and where to create one So will the real men get up I know you're fed up ladies, but keep your head up behövs det nåt mer att säga ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nazeem jepp beror lite på vad man lyssnat på av chino också,warning t.ex är ju mest punchline rap men poison pen har en del mer personliga låtar som inte är lika punchlineinriktade
MOB
så ni menar chino xl som jag inte ens visste existerade förräns 2pac nämnde hans namn är bättre lyricist och mc än 2pac? aa för rapparens skicklighet beror bara på hur välkänd han är
nu har jag inte läst igenom hela tråden, men LOL @ "reklambögen chino" när det finns en massa suspecta bilder på pac när han ligger naken i ett badkar med massa skum överallt o grejer. jag tycker också att tupac är en bättre _artist_, men dessa chino xl "dissar" är bara löjliga. har ingenting med hans skills som rappare att göra.
ehh MOB det är fortfarande ingen som sagt att tupac var dålig bara att chino har mer skills än han. varför han är lika känd nu som för 11-12 år sen? ja du han är mer känd nu än han va under hans livstid, han blev en ikon för hiphop efter sin död, hade han inte dött som han gjorde kan jag svära på att han inte hade varit lika känd. det finns en hel del saker som du inte har så bra koll på men jag orkar fan inte försöka förklara allt.
^^ Kohler: dock var ju 2Pac förmodligen den största hip-hop artisten under slutet av sitt liv också, runt 1996 med releasen av All Eyez On Me. även här i Sverige - antingen så lyssnade man på Westcoasten med 2Pac eller Eastcoasten med Wu-Tang Clan i spetsen när man var yngre hahah..
Keep CD alive
Hit em up ÄR den bästa diss låten genom tiderna.....Ether ligger rätt högt med, men som nån sa i tråden, hit em up är explosiv och gjordes nog på ren ilska (jag menar, killen blev skjuten 5 ggr?)....tycker verkligen man kan känna ilskan och explosiviteten med...
BAHA!
2pac kunde flowa hur han ville på vilket sätt han ville. chino xl är också grym men aldrig på den nivån.
pacs första vers är fet i denna :) finns massa osläppt skit att gräva i
bursan klart tupac är fet som fan men jag tycker chino släppt bättre än det där
Allså bursan chino är en mer skillad rappare tekniskt allså flow o shit. jag förstår om du tycker tupac e bättre på att göra låtar eller har bättre budskap men du kan ju inte säga att tupac tar chino tekniskt?
Jag gillar självklart båda rapparna men Chino XL är ju på en helt annan nivå en 2pac. Att 2pac skulle vara en bättre rappare är ju bara löjligt. Att döma en rappare för sitt utseende är ju ännu löjligare. Se på deras texter istället:
My saliva's lava, the wicked anomalous scholar The author composin' your broken bones into an orchestra Burn in Heaven, no weapon can harm me These homos been in the closets so long I'ma donate them to Salvation Army Calmly tearin' ya flesh like the claws of a falcon Write songs 'til my wrist develops Carpal Tunnel Syndrome And there's no feelin' in my right thumb, my knuckles white and numb You should see the muscular development in my forearms I'm swarn human heron from here on Consider Chino XL a monster, fuck Charlize Theron You cling on to life like a skinny Luther I'm like an aircraft carrier goin' to war with a Mini Cooper Gettin' used to being crazy as a double jointed female doctor bent over, delivering her own baby Anti-Medical, non-preventable Make you and a dead man identical Sallow arms are well armed like an octopus Medical bust, penny you trust, non of you I'm the murdering minister when God is upset at you Right on schedule, calligraphers spit a comprehensible Poison Pen always the illest, today he's exceptional Slayin' professional between big deals I get jobs at McDonalds and throw cyanide pills into kids meals I slaughter individuals, throw rappers through windshields Slice them from ear to ear 'til they breathin' out of fish scales Every lyricist kneels to my internal, incurable inferno I beat a niggaz haircut into crop circles Hear the smotherless pain Be the main attraction in a circus how I can juggle your jugular vein I stumble and aim if you merely just mumble my name Crumple your fame, cripple ya fangs Isn't it strange it doesn't change I'm a beast The hungriest rapper alive pickin' human flesh out of my teeth You get shot in the streets or in sentences like Mystikal Don't even call rap rap no more, call it Chino XL Andra versen:
2pac har aldrig gjort någonting i närheten så bra som det där.
"Att 2pac skulle vara en bättre rappare är ju bara löjligt." Din utläggning är egentligen sjukt löjlig, då vem som är den bättre rapparen är högst subjektivt. Vilka kriterier bör beaktas när man ska utse den bästa rapparen? Begränsningarna vad gäller kriterier varierar ju också från person till person, eller hur? För en person räcker det med att ha bäst flow för att betraktas som världens bästa rappare, för en annan krävs det kanske mycket mer? Vem är bäst på att förmedla känslor? Finns det ett objektivt svar på den frågan? Vem har bäst röst? Finns det ett objektivt svar på den frågan? Vem har bäst närvaro? Finns det ett objektivt svar på den frågan? Vem har störst karisma? Finns det ett objektivt svar på den frågan? Vem är den bästa låtskrivaren? Vem av dem skriver bäst refränger? subjektivt eller objektivt? Vem har bäst texter? Är det den som skriver riktigt komplicerat, eller den som förmedlar sitt budskap på ett lättförståeligt sätt? Det svaret är högst subjektivt. Handlar det inte mycket också om vad man själv vill få ut av musiken? Vem har bäst flow? Jag personligen föredrar Pacs flow framför Chinos. Pac varierar tonläget oerhört ofta. Att Chino har ett bättre flow, vill du mena på att det är en objektiv sanning?
Självklart menade jag tekniskt. Punchlines, texter, val utav beats, flow. Jag föredrar Chino XL jämna naturliga röst framför Tupacs mer onaturliga, tillgjorda röst. Sen så måste jag säga att jag tycker Tupacs texter är ganska tråkiga och inehåller inte samma finess som det Chino XL gör.