I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

the game - L.A.X.

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-08-20 18:06

the game - L.A.X.

Vad säger ni? jag säger bara LAX BITCHES lätt det bästa släppet iår fan vad detta ska pumpas
shuus!

(Inlägget ändrat av Mabande p.g.a. CAPS 2008-08-21 13:48:40)

Juventus

2008-08-20 18:17
The Games bästa skiva. Årets bästa skiva.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-20 18:27
Albumet är laidback. Game skiner snyggt...

Jag ger:
3.5 / 5

Jag hoppas att det skulle vara lite låtar i stil med 911 is a joke... för skivan blir ganska seg efter tag och vissa beats är för lika varandra.

Nackdelar: Alldeles för många sång-reffränger, jävligt tröttsamt.

Favorit låtar:

Angel
Let Us live
My Life
State of emergency
Lax Files

Ok skiva... inget mer.
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2008-08-20 18:28
Den enda låten som jag verkligen inte gillar är "Touchdown", tycker verkligen att dom kunde ha skippat den.
"Angel" och "Never can say goodbye" är skivans höjdpunkter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-20 18:29
men vafan era luffare den e ju inte släppt än

2008-08-20 18:32
AEAP:
Har du hört talas om internet? Tydligen någon ny fluga...

2008-08-20 18:44
jag kommer ihåg en tid då man inte diskuterade album som inte släppts ännu.. för att trådarna togs bort ganska snabbt..

nåja, skönt med lite anarki.
go for it.

2008-08-20 18:47
Jag tror att AEAP klagar på att folk tankar, vilket jag håller med om är surt.

2008-08-20 18:47
oj han hann skriva, men hade jag rätt AEAP?

2008-08-20 19:06

de handlar inte om att tanka , det gör jag också..

utan att diskutera/recensera en skiva som inte släppts ännu trodde jag stridde mot whoas regler eftersom det varit så tidigare.

men som sagt, skönt med lite anarki!

2008-08-20 19:06
Visst är det fel att tanka, om man bara tankar ner albumet och inte pröjsar för en fysisk utgåva (som många längre inte gör heller när dom vet att albumen kommer upp gratis på internet). Sj tycker jag det är bra att man kan tanka ner ett album, så man kan lyssna på det, så man vet att skiten är bra! Många artister börjar kugga ur nu liksom, och hur roligt är det att förväntansfullt vänta på ett ex av sin favoritrappares senaste skiva, och när du sätter in den i stereon så låter det skit.. Visst det är väl en smaksak, och nåt som växer med lyssningarna, om inte annat.. Men därför är väl internet bra att man får en chans att lyssna igenom.. Synd bara att inte alla köper dom skivorna de gillar efter att dom har tankat dom på internet..

Men on topic då: Dirty-Dave P26 håller med om sångrefrängerna och att skivan är lite seg, om man jämför med dom 2 andra.. Men utöver det så är det en ruggigt bra skiva.. Enligt mig är det nog den bästa skivan med The Game! (även fast Doctors Advocate är jävligt storslagen). Om det här nu är hans sista skiva han släpper, så slutar han med stil! Den saken e klar....
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2008-08-20 19:29
its a new era.. som Bun B sa: step your ringtone game up! hahah!
Juventus

2008-08-20 19:32
Tycker den var helt ok faktiskt. Tycker den inte var någon låt som man riktigt tappa hakan till, men jag gillar låten med luda även om beatet e lite stirrigt.

2008-08-20 19:51
Ah skivan är riktigt bra enligt mig. Produktionsmässigt är den alldeles lysande, som vanligt med andra ord, de har The Games alla tre skivor visat. De brukar vara lite av han signum (vid sidan av hans namedropping), killen är faktiskt en jävel på att välja riktigt bra beats. Gillar speciellt Ya Heard med Luda, Nottz instats på den är insane! Får lite Dilla vibbar av den. Gillar N.W.A. känslan i State of Emergency. Money, Letter to the King är också riktigt fina.
Hittar inget riktigt bottennapp på LAX faktiskt, är positivt överraskad. Den glider förmodligen in på årslistan.

We Love Donuts Too! spana in bloggen också, tror många kan uppskatta den!

Peace!
We Love Donuts Too! - http://wldt.blogspot.com

2008-08-20 22:37
Denna skiva är grymt bra, classic for me. jag trodde den skulle vara helt okej när jag hörde BIG DREAMS. Sen kom Games pain, sen all my life med lil wayne, (inget fan av wayne men tyckte han gjorde en bra insats) fick upp mina förhoppningar, och jag måste säga det, den höll verkligen, den va inte som jag trodde den va bättre.. en av Games tyngre.

Text mässigt är den helt skön, name droppade kan man disskutera med det är en del av Game!.. riktigt sköna featurings, själv tycker jag det är nice me lite sjungiga reffränger tycker det e nice man får en paus av och kan verkligen relaxa laidback smooth shit.

Favorit låtar:

The LAX FILES
My Life feat Lil Wayne
Money - (stor favorit)
Cali Sunshine
Gentlemens Affair Feat Ne-Yo
Dope Boy Feat Travis Baker
Games Pain Feat Keyisha Cole

Jag har laddat ner skivan, men jag kmr köpa den när den kmr ut! Gjorde samma sak med
The Documentary, Doctors Advocate, och nu blire samma med LAX!, big up game...

2008-08-20 22:45
Håller med dig om money den är riktigt jävla grym!

2008-08-20 22:54
Bra skiva. Men just nu känns hans tidigare skivor bättre, har dock bara lyssnat några gånger.

Money, Letter To The King, Angel, LAX Files och Never Say Goodbye låter bäst.
your heart pump project kool-aid

2008-08-20 22:55
SpoilerHånskrattar åt folk som faktiskt BETALAR för skivor.. Jag har försökt, men kan verkligen inte NÅGONSTANS i hela min kropp förstå ALLS varför nån skulle vilja göra det!

2008-08-20 23:06
Sjukt bra skiva.

2008-08-20 23:49
jepp Money e helt sinnesjukt tung
Juventus

2008-08-20 23:49
hur kan man nte vilja betala för plattor man tycker om? om jag har laddat ner och bränt är det oftast för jag inte haft pengar till att köpa cd skivorna,

2008-08-21 00:12
Inte bra alls. Har gilalt Games tidigare släpp men tycker verkligen detta inte var bra. Hans rapp ligger inte lika tajtoch han låter ofokuserad med jämna mellan rum. Många beats är sjukt tråkiga och gästspelet av Common fungerar inte alls.
Bästa spår:
Games Pain
Letter To The King
State of emergency
My Life

2008-08-21 02:45
The Game f. Newz - Nice prod. by Irv Gotti (off the Deluxe Edition of "L.A.X." in stores 08.26!)

Länk till http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.5519/title.the-game-f-newz-nice

Skönt att den här inte kom med men Games första vers är fiiyah
Shuu

2008-08-21 10:28
Funderar på att köpa... Snabbt betyg?
You remind me of school on a Sunday, No class
/Pick It Up- Redman

2008-08-21 10:49
Årets bästa skiva. XXL.

Oväntat bra samarbete med Raekwon. Får rysningar när jag hör Bulletproof Diaries.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2008-08-21 10:54
Någon som vet var man kan få tag på dem så kallade "leftover tracksen"?

Dem står listade längst ner på länken.

http://en.wikipedia.org/wiki/L.A.X.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2008-08-21 11:09
Ah den här skivan var faktiskt ritkgit bra,
det med games namedropin´ tycker det kan bli lite för mycket, men ändå jävligt gött att han namedroppar dom som han samarbetar med nu, och det som är nytt, att han inte droppar samma personer hela tiden. Tycker man hör vissa ord väldigt mycket i den hör skican, lite som han andvänder phantom, coop, hood som nödrim rätt igenom typ, men men det bra väger upp det dåliga.

Money är så jävla tung ryser varje gång jag hör den.
My life ocksp jävligt skön. Bara jag som tycker att den påminer lite om "my heart geantly wheeps"?
Letter too a king, sjukt tung skulle vart lite vassare bara.
Let us live, så jävla gött han passar på det beatet som han kör där, mördar!
Och never cant say goodbye, tycker han gör biggie delen bra som fan!

2008-08-21 11:50
Rapping P23

det ar for att du ar en snal fattiglapp, aven s.k luffare. Nar du skaffat dig ett jobb och flyttat hemifran kommer du forsta vardet av att tjana pengar och hur varlden fungerar.

2008-08-21 12:24
Jag tycker skivan är fet, Tycker game är jävligt bra nu han är hiphop när han sysslar med det..

2008-08-21 13:30
Det är nästan så att jag förväntade mig sååå mycket, men fick lite mindre. Har blivit lite smått bortskämd dessa dagar. Därför är jag besviken, men skivan är ändå soft o håller en bra klass genom hela.

2008-08-21 14:44
Nice, nu har man musik att pumpa ett tag framöver :)

2008-08-21 18:44
lyssnat på de första tre låtarna bara. men låter sjukt bra!

2008-08-21 21:24
Rapping

Är du ute efter att provocera? Eller förstår du verkligen PÅ ALLVAR inte varför folk köper skivor?
Lord forgive me for my sins. And I will forgive you for yours.

2008-08-21 21:42
får 7/10 av mig

Bästa låtarna

My life ( Feat Lil Wayne) 9/10
Dope Boys 10/10
State Of Emergency (feat. Ice Cube) 8/10
Pain 7/10

Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!

2008-08-21 22:44
3/5, första hälften av skivan är bra, sen när gay r&b'n kommer in går det neråt..

2008-08-21 23:04
Lyssnat igenom skivan en gång nu, hade förväntat mig bättre, men den kanske blir bättre ju mer man lyssnar. För mycket rnb som syer sa, saknar den tunga hiphopmusiken The Game vanligtvis brukar leverera.

2008-08-21 23:06
detta är en bra skiva..men man hade förväntat sig en klassiker (iaf jag hade det) ..så man blev ju lite besviken....men ärligt talat så är det lätt en 3.5/5 iaf
JKIBMM

2008-08-22 01:44
Syer P23

Raheem DeVaughn, Chrisette Michele, Bilal och Latoya Williams är inte RnB artister utan, dom kör neo-soul.
Shuu

2008-08-22 10:35
För att tycka till en gång till då.. Hade man tagit bort "Touchdown" & "Never Can Say Good Bye" och lagt till typ "911 Is A Joke" & "Big Dreams" så hade nog playlisten i denna skiva varit riktigt klockren!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2008-08-22 11:13
Luda!

2008-08-22 14:59
fbws

Köp Deluxe edition.

2008-08-22 15:38
elem

vet du i vilken svensk nätbutik man kan köpa den? DE asså.. hittar den inte någonstans

2008-08-22 16:33
NÅn som vet hur mycket den har sålts eller har den inte släppts ännu? OM inte vad tror ni den kommer att sälja?
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2008-08-22 18:15
Dope Boys är ju mega tung och underskattad

2008-08-22 18:37
HELVETE vad fet den är.
SKU - SKU - SKULASON!

2008-08-22 18:45
Mista_Meth
På vilket sätt är Dope Boys underskattad? Jag har inte hört någon säga att de e en dålig låt.
Dock ska jag säga att ja tröttnat på den(:

2008-08-22 22:33
Rash_ P20

Ok, när gay neo-soul'n kommer in går det neråt.. Jag gillar mer när skivan har "consistency" som t.ex. Ice cubes nya, det är samma genre och stuk genom hela skivan. Men smaken är som baken, låtarna låter säkert bra för den som gillar den typen av låtar.

2008-08-22 23:33
tycker inte att skivan varr bra men den e ok

2008-08-22 23:50
den är ju fet, dock va de ett första intryck av skivan.
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE

2008-08-23 01:03
Sjukt bra beats, produktioner. Gästartisterna gör bra insatser.
Synd som fan att game är straight garbare, namedroppar minst 5 gånger i varje vers, bitar flow och lyrics. Inte originellt för 5 öre, som vanligt då.

Men skivan är helt ok endå, 3/5 mestadels för beatsen.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle

2008-08-23 02:32
topdogz

Ingen aning.