Jay-Z, best rapper alive.
Utan tvekan. Ser honom jämsides med BIG och PAC just nu. Hans swag, hans röst, hans texter. Kan inte bli mkt bättre.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
Kommer bli en intensiv debatt känner jag mellan Nas nördarna och Jay riddarna, och mitt i allt kommer ett tumult uppstå om 50 Cent och Game
Blir underhållande, lycka till alla contestants
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
han e jävligt bra , visst , men inte best rapper alive , verkligen inte !!! TYCKER JAG ! Som kramer påpekade , så tkr jag nas är bättre !!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
best rapper alive?, njaa.. top 5 okej!
några feta alive är nas , krs , g rap (även om han inte gör så bra just nu) , ice cube , busta , mos , fast ja , kanske hova kmr in på tpå 5 .
tale: G rap gör alltid bra saker.
aha, med att göra en tråd om att Gay-Z är bäst så vill du självklart ha bekräftelse lr vill du bara överrösta andra om att du har rätt eller var du sugen på göra en sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt onödig tråd?
I be around, just out of sight
Gillar Jay-Z som fan, speciellt hans äldre låtar. Duktig lyricist osv.. Men bästa rapparen vid liv? Nah, knappast. =D Finns många jag sätter framför honom bl.a: Rakim, Kool G Rap, Canibus, Chino XL, Eminem m.m
Det finns några till som kan slåss om titeln. Nas är inte en av dem längre imho. Däremot tycker jag Jay passerat Pac för länge sedan och definitivt är top 5. Största behållningen med tråden var dock MJ med popcornen :D
Jag vill inte ge mig in i debatten, men...
Största behållningen med tråden var dock MJ med popcornen :D hahahahah
Måste dock säga det att av alla punchlins jag hört så har Jay-Z nog dragit den tyngsta. "I ain't waitin' for my knee to blow Yesterday I was needin' this dough Get it? I was kneadin' this dough" Galet genomtänkt.
Lyricist
2008-06-21 11:10
Kramer äger tråden genom att bara vara åskådare xD måste bara slänga in en liten åsikt av min "vän" han tycker faktist inte Jay-Z är bra överhuvudtaget... gillar inget han gör =/ men kom inte o gnäll på mig nu, det är min "vän" som tycker så... själv har jag ingen åskit alls *tittar snett ner i marken och visslar lite*
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
fan va jag skrattade för andra inlägget :D Klockren där me MJ o popcornen :)
japp, enda vettiga med tråden var MJ :)
jeppehehe... Tänkte att du kanske ville ta och bättra på ditt punchline-register ;) "I´ma start collecting prop´s..." den dagen man förstår innebörden av detta så är det bara gapa och börja knåpa på något i samma klass.. "Jag kommer börja med att samla ihop prop´s..." - det säger en hel del. one
Catapults Ent.
Tycker det är helt omöjligt att krona en enda "best rapper alive" men Jay-Z är helt klart en av mina favoriter, magiskt flow, sköna punchlines och faktumet att han hanterar så gott som alla rap-stilar jag känner till. Vid det här laget kan jag också tilläga att han är en jävligt bra live-man också :P ..Sedan har han hållit så pass länge också, med 10 solo-album, 2 duett-album och annat material tillräckligt att fylla ut 13 fulla cd-skivor säger en hel del. Och sen att han är bättre lyricist än 2Pac borde väl ingen med lite koll kunna säga emot, sedan om han är en bättre artist är en smaksak.Rakim, Jay-Z, Biggie, Ghostface Killah, Nas känns som min top-5 just idag.
Keep CD alive
Vad menas egentligen med Best rapper alive? handlar det bara om den bästa rappren som inte dött eller måste man fortfarande vara aktuell och släppa skivor för att kunna vara det. För om man inte behöver hålla sig aktuell så är han ju inte det. Så fall är ju killar som Rakim, Kool G rap och Lord finesse snäppet vassare. Jay-z är givetvis en av dom bästa just nu. Pappose och Saigon kan konkurrera om titeln. Sen så är Jay-z bättre än alla döda rappare också i mina ögon.
Just det ghostface är i mina ögon lika bra som Jay. Han glömde jag nämna:P
Method Man e fan bättre än Jigga.
whodini har rätt , meth är bättre !
hhahahaha meth är inte bättre än jigga jay-z är en av de bästa nu och kommer alltid att vara det
Raekwon är grym med, tkr även Nas är i lika bra klass som jay-z
NIggaz bleed
Best rapper alive, är inte det den där Lil Wayne? (höhö) Skämt åsido, Jay-Z är en av de största och det kan ingen ta ifrån honom. Men han är inte bäst, iallaf inte för tillfället.
Jag gillar Method Man as much as the next man. Skön snubbe. Men i den här diskusisonen har han INGET att göra, imho.
håller med SSII igen, wu-tang har tveklöst varit min favorit-grupp i 10 år nu och det finns inget annat crew med så pass mkt talang men när det handlar om lyricister så är det bara Ghost som är på samma nivå som jigga nuförtiden. Raekwon var fruktansvärt grym på den fronten circa 1999 men han har tappat mkt nu, GZA har texterna men flytet matchar inte längre.
Keep CD alive
Att säga att Method Man inte är lika bra som Jay-Z är korkat. Hur länge ska Jay-Z få propps för sina låtar som han freestylar till? Det låter bättre när han har skrivit texter o spelar in i studion.
Han är bra... men överskattad. There, I said it.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Producent
2008-06-22 14:44
Jay är fantastisk. Nas är fantastisk. Men Nas är snäppet vassare.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Haha kramer döda ju tråden
FUCK JAY-Z FUCK NAS...
Well all I need is my 40, some Buda and my Timbs my biggity black benz with them 19 inch rims...
Nej det är han inte! Det finns hur många som helst som är bättre än jay-z. Men vafan de finns ju folk som säger att lil'wayne är best raper alive också så.. Det finns hur många som helst som är bättre och skulle passa bättre som best raper alive..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
sveningmar
best raper alive haha, jadu? hagamannen?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Äh vafan, han har ju baitat det mesta han har skrivit
arre92, haha, är du på riktigt?
arre92 P16 antar att termanology också baitar när han rappar: last week my buddy lost his whole family It's gonna take the man in me to conquer this insanity
ge fan i det.. ni vet att han är det!
IT'S THE ROC!
Jay-Z är allt du vill att han ska vara! Det är en skill.
Jay-Z är allt du vill att han ska vara! Det är en skill. njaa va..
Han har ju störst läppar iallafall. Alltid något.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
Han har ju störst läppar iallafall. Alltid något. Ja det är just det som är swag, de sitter i läpparna, s-s-s-swwaaagggeer
Hihi
Big Daddy Kane , Rakim, G Rap?? Hello?! :S
Big Daddy Kane , Rakim, G Rap?? Hello?! :S desa brukar ju mest va med i disskussioner om greatest of all time. greatest rapper alive tolkar nog de flesta som vem som är bäst av de rapparna som är aktuella och aktiva idag
'greatest rapper today' isf? greatest rapper ALIVE snackar vi nu, eller? ;)
psk P26 aaa precis men det är den känslan jag fått av uttrycket Greatest rapper alive att de handlar av aktiva rappare. kanske har fel. Men i mina ögon så är uttrycket rätt löjligt eftersom man då utgår från att de bästa rapparna är döda vilket inte är fallet i mina ögon.
Ja det är just det som är swag, de sitter i läpparna, s-s-s-swwaaagggeer Ville mest citera, ingenting sagt!
herregud jay - z och nas är Pac baitare , och sen för det andra så suger duktigt , det är riktigt bull hiphop dom gör jesuschrist lär er rap för fan
fuckit: Vad har Jay-Z och Nas någonsin bitat från 2Pac? De har helt andra typer av flows, texter och beats än 2Pac hade. Dessutom var de ju igång med sitt rappande innan 2Pac hade blivit ett stort namn. Personligen anser jag dessutom att både Nas och Jay-Z har mycket mer skills än 2Pac hade, även om han var duktig. Vi pratar om två av de största någonsin imho. Snarare däruppe på Biggies nivå, dvs klart högre än 2Pac. Menmen, smaken är som baken.
Lyricist
2008-06-30 18:03
fuckit dagens idiotförklaring av sig själv går till dig. Grattis! =D
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...