I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

GZA "Fuck 50 cent, he got money but no talent"

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-12-11 17:30
JA RULE. HAHHA.

2007-12-11 17:31

Ja han är ju iaf farligare FÖR micken..

8 diagrams!

2007-12-11 18:43
tvivlar på att 50 svarar... vad har han o vinna på de?
www.myspace.com/youngivy<br>
tro mej, jag är skitduktig på att rappa

2007-12-11 18:48
Han kommer inte svara.. Om det inte blir så att det här blir väldigt hypat.

2007-12-11 18:59
de behöver nog inte börja beefa eftersom att ni gör d åt dom ?
big up
enda vägen till seger är att överleva när andra dör

2007-12-11 19:00
vad hände med hiphop?
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-12-11 19:03
bbaby så fort d finns pengar att tjäna dör passionen för musik ut & hiphop is dying
enda vägen till seger är att överleva när andra dör

2007-12-11 19:33
50 kommer inte dissa tillbaks för att han inte har något att vinna på det, blir han sönder dissad kommer han bara bli mindre. Men att säga att han inte har talang är ju bara fel. Lyssna på how to rob, så hör ni att han kan.

Soulja Boy däremot kommer äta hela Wu. Drar han till med en ny dans också, shit it's a wrap.
your heart pump project kool-aid

2007-12-11 19:56
NasirJones P16:

HAHAHAHAHAH HAHAHAHAHAHAHAH HAHAHAHAHAH HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHA

vad snackar du om?
Levande Kungar

2007-12-11 20:15
50 cent kanske ska lära sig att ha kläderna på?

WORD UP på de alltså dirtyfist P3

2007-12-11 20:56

En fråga, när har GZA förstört någons karriär tidigare? Är ett stort fan av GZA, men ni läser alldeles för mycket in i detta.

Sen att 50 dödar hiphoppen, läs på. Folk har sagt att hiphoppen ä döende i över 10 år nu. T.o.m. Talib Kweli sa det på Train of Thought.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-11 22:58
lodvitton

read?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-12 00:57

varför antar alla att hela wu kommer ställa sig bakom gza ? spec nunär det är så skakigt i wu-tang..

sen kan jag verkligen inte förstå mig på er hatare ibland asså..

" 50 cent borde lära sig  att ta på sig kläderna"
hmm ja för han är juh den första som tar av sigtröjan i en video eller bilder ? om jag inte har fel så har TUPAC oxå gjort det i flera tillfällen

men ingen av er sitter o bitchar om vf han gjorde det..

jag menar om dr dre, eminem och många andra av de största tycker att han är en bra lyricist så kan det faktist ligga nått i det dom säger...

OCH VARFÖÖÖR! ska all hiphop låta precis som wu eller mos def har det nånsin slagit er att man kanske vill lyssna på hiphop bara för att det är sköön music ?

Digg this!

2007-12-12 01:04
"jag menar om dr dre, eminem och många andra av de största tycker att han är en bra lyricist så kan det faktist ligga nått i det dom säger..."

självklart kan det ligga något i det, men jag ser det iaf inte. hursomhelst så har 50 cent aldrig skrivit något som kommer i närheten av texterna på liquid swords. 

jag tvivlar oxå på att 50 kommer att bry sig om det här, men när det gäller vem som är bättre lyricist så är det ingen diskussion i det här fallet.

broder_d: du vet lika mycket om alla rykten som resten av folket här inne gör. varken du eller någon annan kan säga att dom är sanna eller falska. jag vet att det är svårt för dig att inse att din fadersgestalt har gjort misstag i livet, men tyvärr framställer du dig som världens största fanboy när du förnekar allt hela tiden.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-12-12 01:14
varför antar alla att hela wu kommer ställa sig bakom gza ? spec nunär det är så skakigt i wu-tang..
wu is for the children! samtliga medlemmar tycker 50 rappar om nonsense som ungdomar idag inte bör lyssna på och efterapa.

jag menar om dr dre, eminem och många andra av de största tycker att han är en bra lyricist så kan det faktist ligga nått i det dom säger...

han skriver ju otroligt bra poptexter. så enkla och trallvänliga som möjligt. texterna ska helst handla om sex, glorifierat våld och pengar. skills? knappast. klart dom som tjänar miljontals dollar på honom tycker han är bra?

OCH VARFÖÖÖR! ska all hiphop låta precis som wu eller mos def har det nånsin slagit er att man kanske vill lyssna på hiphop bara för att det är sköön music ?
jodå, popmusik kallas den genren.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-12-12 02:44
Gza är överskattad

2007-12-12 10:22
sherifo P19

hmm ja för han är juh den första som tar av sigtröjan i en video eller bilder ? om jag inte har fel så har TUPAC oxå gjort det i flera tillfällen

ehhh, som om medelmåttiga men karismatiska Tupac inte sålde sig fett.. dålig exempel där...

Sen grejen med 50 cent dra ner byxorna i Indien, det är bara desperata män som gör sånt, desperata efter uppmärksamhet, han påminde mig där lite om Eddie Murphy's rollfigur i "dreamgirls" haha.

50 kan ha sina stunder, det har man sett, men han är absolut inte en av de bästa, han är en väldigt bra ABC rimmare dock.
http://www.myspace.com/deadlykanha

2007-12-12 10:37
du vet lika mycket om alla rykten som resten av folket här inne gör. varken du eller någon annan kan säga att dom är sanna eller falska. jag vet att det är svårt för dig att inse att din fadersgestalt har gjort misstag i livet, men tyvärr framställer du dig som världens största fanboy när du förnekar allt hela tiden.

Ghostface Killah, 50 och Yayo, ja nästintill ALLA har dementerat det ryktet. Det andra ryktet har jag inte ens hört någonsin förutom igår.. på whoa. Stick du framställer dig själv som världens hatare. Du går in i alla 50 cent trådar och hatar. Hur känns det att hata?

2007-12-12 10:50
Same-old P21

varför är det ett dålig exempel `?  tupac har tagit av sig tröjan,lil wayne gjorde det väl oxå senast om jag inte har fel ?
har inte busta rhymes oxå gjort det ett antal gånger `?
och jag har väl säkert missat flera som oxå har gjort det .. o juste game oxå

men som sagt ingen av er bitchar om varför dom gjorde det.. ni snakkar bara skit om varför 50 gör det..

klart 50 är inte allt nummer 1 lyricern.. men jag tror ingen har sagt att han är det.. däremot tror jag många tycker att han är en bra rappare och kan göra skön musik..

du vet sånn musik som du faktiskt kan lyssna på när du är på krogen ? när du är party sugen ..över huvud taget gör han sköna låtar .. sen om ni tyckeer att hans gangsta shit  är real eller inte är upp till er, men faktum är att han va en drug dealer, att han va en gangster och inte ens hans riktiga fiender förnekar det då menar jag supreem och dom.. 
Digg this!

2007-12-12 10:59
Rhetoric P22

hmmmm sex,våld och pengar .. i vilka gnagster rappares låtar va det jag hörde det i inan 50? hmm kan det vara allas ?

bättre om vi säger så här.. Nämn en gangster rappare som inte rappar om sex,våld och pengar..
Digg this!

2007-12-12 11:42
jo du har så rätt när det gäller att ta av sig tröjan. de e bara de att Tu Pac va bättre på micken än at ta av sig tröjan,och när de gäller Fiddy så e han bättre på att ta av sig tröjan än på micken. Ps enligt mig
 ----------------------------------------------------------------------------

2007-12-12 12:15
rektum P25

ja du kanske har rätt `? det va säkert det dre såg i honom när han signade honom..
Digg this!

2007-12-12 13:24
sherifo P19

Lyssna här Janice:

med att hålla kläderna på syftade jag mest på byxorna bland annat...

klart 50 är inte allt nummer 1 lyricern.. men jag tror ingen har sagt att han är det.. däremot tror jag många tycker att han är en bra rappare och kan göra skön musik..

50 cent kan göra skön klubbmusik ja, han skriver grymt catchiga hooks och har feta beats av duktiga producenter, så ja, du är en av dom som gillar 50 för beatsen o refrängen...

tycker dock Busta o Luda gjort skönare klubbhits..

2007-12-12 13:46
sherifo P19 förmodligen va de det. han har vart i branchen länge å har sett hur massa  medelmottor har  blivit  stora,
så han startade väll en clownskola han också

2007-12-12 13:48
Orka dra upp how to rob som är 100 år gammal.
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."

2007-12-12 14:21
Orka dra upp how to rob som är 100 år gammal.

Folk drar upp Liquid Swords som är ännu äldre. Sen har inte Wu-Tang släppt ett bra studioalbum sen 1997. Ska vi snacka om ålder osv framstår 50 som mycket bättre.

2007-12-12 14:39
50 cent är bara för 14 - 15 åringar som nyss börjat lyssna på hiphop..han suger totalt!
SJUK

2007-12-12 14:43
broder_d P0

Såvitt jag minns var The W bra och spelades fett länge, och hade 2 stora hits och gillades kommersiellt såsom av fansen. Och det gäller bara gruppen då, dom släppte inget efter det förutom Iron Flag.

2007-12-12 15:18
Såvitt jag minns var The W bra och spelades fett länge, och hade 2 stora hits och gillades kommersiellt såsom av fansen. Och det gäller bara gruppen då, dom släppte inget efter det förutom Iron Flag.

Då minns du annat än vad jag gör. Visst The W är en helt okej platta, men jämför vi med Forever och 36 Chambers är den grymt medioker.

2007-12-12 15:46
36 chambers e den enda som håller måttet ordentligt.. Forever va väl okej men resten har ju vatt jävligt ihopslängt..

Med detta sagt så hypar jag inte 50..
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2007-12-12 17:27
fins väll massa annat bra dom har gjort när dom inte gjort albums med gruppen. vem blir inte helt fångad av ljudefekterna och soundtracket i Ghostdog tex?

Jag kan ju medela att jag inte blev lika impad av musiken i die hard 5 lr va fiddys rulle hette.Han är ägd så stop it

2007-12-12 17:47
T2dafuckin P61 du e bara en ignorent mafucka du....
yeah i said it!

2007-12-12 18:19
Vissa här sitter och letar och önskar inget annat än att 50 ska förlora. Måste va hårt..

2007-12-12 18:46
broder_d P0

iron flag var okej platta för mig, som hade ett par starka låtar. The W är snäppet över okej, men men, olika smak.
8 Diagrams är nog hetaste klanplattan sen 97

2007-12-12 20:29
orkade inte lyssna men din rubrik säger allt =)

2007-12-12 20:32

Inse 50 har blivit mördad i alla sin beefs.
Wu tang är legender och dödar 50 fem gånger om.
Wu tang gör mycket bättre musik
Och i slutet av dagen går 50 hem med 100000000 dollar

2007-12-12 21:09

jahaa bara för att man har bra beats och catchiga reffränger så är man pop eller ?

då borde ni väl oxå tycka att  alla mainstream rappare är pop inte bara 50 cent..

Digg this!

2007-12-12 21:36
sherifo P19

lämna pop, hiphop o allt d där skitsnacket.. folk här tycker inte 50 cent är en bra rappare, så är det

2007-12-12 22:21

Tupac hade ju aldrig tröja på sig nästan, men det är ju samma sak där, han skulle också ha lärt sig att ta på sig kläderna. Det samma gäller Lil Wayne, som för övrigt är den sämsta MCn på sjukt länge.

2007-12-12 22:41
gore X21

men det jag försöker att komma fram till är att många många andra rappare gör precis samma sak om 50 gör.. men den ända rapparen man hatar på är 50..

Same-old P21

kanske är mode att hata 50 eller ? haha
Digg this!

2007-12-12 22:47
50 Cent har ju åtminstone en fruktansvärt tung/klassisk platta (Get Rich..) under sitt namn men dom albumen som har komit efteråt är för fan sämre än de mesta wu-tang har släppt (solo och grupp) på senaste 5 åren.
Keep CD alive

2007-12-12 23:11

sherifo P19

kanske är mode att hata 50 eller ? haha

sååå vadå? du o dom 25 andra 50 cent fansen här på whoa tillhör en subkultur då, ni går mot strömmen, där det är inne o hata 50? "rrrright"... 50 cents siffror pekar mer på att det är mer inne att gilla honom än att hata honom generellt.. sååå

2007-12-13 00:18
såvida jag vet så har wu som grupp 1 grym, 2 bra, 1 medioker, och 1 dålig skiva/skivor, skulle jag räkna solo får jag sitta här ett par timmar o d pallar jag inte 50 cent har 1 grym skiva och 2 andra mediokra skivor (the massacre höjer sig lite mer än curtis som är hans sämsta) hans insats i g-units beg for mercy  är faktiskt bra men fiddy knows it he dont want it the clan and neither do you! W

2007-12-13 02:51
någon borde varna fiddy och soulja boy, så dom ger sig in på något dom senare kommer att ångra.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-12-13 10:19
Panchito X22

tycker inte det kommit nån dålig skiva från klanen, iron flag som är deras sämsta är medioker som sämst...

2007-12-13 10:21
^G-Unit har heller inte släppt en dålig skiva.

G-Unit solo artisters skivsläpp >>> Wu-Tangs

2007-12-13 10:31
det är inte "inne" å hata 50. grejen är att han är nummer ett nu, om lil wayne va nummer ett hade alla skitit i 50 å hatat lil W istället för han e keff å plattsar inte på topp....

därför alla hatar 50 för han är på topp, och han platsar inte där, inte i hophop iaf. kanshe som 2pac wanna be.....

S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag)
WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP

2007-12-13 10:49
broder_d; visst det är absolut en smaksak men du kan väl inte på allvar tycka att nån från g-unit har släppt en bättre soloskiva än t.ex. "fishscale", "grandmasters" eller "no said date" (bara för att nämna några få)? okej young buck är ju helt okej men tony yayo är ju för fan pinsamt värdelös..
Keep CD alive

2007-12-13 12:34
G-Unit solo artisters skivsläpp >>> Wu-Tangs

nu är du helt ute och cyklar kompis :)

Tical, Liquid Swords, Only Built For Cuban Linx, Ironman, Supreme Clientele >>> G-Units katalog 

2007-12-13 12:37
Same-old P21

hehe jadu även om man är ett wu-fan så kan jag inte hålla med dig, tycker iron flag är det sämsta wu har kommit med