de där bullshittet går aldirg hem broder_d. försök skaffa en egen åsikt istället för att gå efter statistik. För att statistiken och pressarna säger att markoolio är svergies bästa rappare betyder de väl fan inte ett skit. och att han går hem till sin jävla crib någonstans med sina pengar han tjänar på mainstream fjortisar som skriker på TRL är väl kul för honom, men de gör ju inte oss sämre bara för vi går hem till våra lägenheter och uttrycker våra åsikter på ett forum som det är skapat för? eller vad fan gör du på whoa? värdelös text, flow och de går fan inte att dansa till.
...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
de där bullshittet går aldirg hem broder_d. försök skaffa en egen åsikt istället för att gå efter statistik. För att statistiken och pressarna säger att markoolio är svergies bästa rappare betyder de väl fan inte ett skit. och att han går hem till sin jävla crib någonstans med sina pengar han tjänar på mainstream fjortisar som skriker på TRL är väl kul för honom, men de gör ju inte oss sämre bara för vi går hem till våra lägenheter och uttrycker våra åsikter på ett forum som det är skapat för? eller vad fan gör du på whoa? värdelös text, flow och de går fan inte att dansa till. Jasså, och om 400 000 nu gillade det så är det ett tecken på att han gör dålig musik? Soulja boy har t.o.m. sagt i flertalet intervjuer att han inte gör musik till folk som vill ha utomgalaxtiska metaforer utan han gör musik för nattklubben, musik man kan ha roligt till. Nej det gör inte er sämre, men att hata snubben för att han har dansmusik är en lam jävla anledning :) Har jag sagt att ett forum inte är till för att uttrycka sina åsikter? Sluta förvränga vad jag skriver.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
gunter o doktor bombay hade ju också hits
Säger bara, lyssna på låten ft Travis Barker, den kan inte bli bättre!
Travis Barker Remix Njuuut!
usch hemskt med sånna här låtar!
fan va tung travis barker remixen var :D
om 40 år, känns det som att det kommer vara gött att man gick ut och dansade som en tok till soulja boy och D4L med sina polare och alla andra lustiga varelser på dansgolvet istället för att suttit hemma med sina snubbiga polare och headnoddat till hiphop som "säger något". jag skaffar mina åsikter och reflektioner från egna erfarenheter och skiter fullständigt i vad nån lodis runt ett oljefat säger. sluta ta er själva, ert liv och er musik på sånt jävla allvar, slappna av lite och do the heizman on dat hoe.
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
varför inte trippelposta när man sitter hemma framför datorn en lördagkväll? finnarna växer ju inte ut av sig självt.
http://www.youtube.com/watch?v=ImITO7xSFC0&feature=related kolla publiken på den, DET tar tillbaka hiphopen till 80-talet. ser så jävla kul ut. (måste dock utfärda en varning för folk som är känsliga mot: a; dåligt ljud, b; fula kläder)
Views: 24,707,935 Shit, fattar inte hypen
mainstream virus d e va d e
enda vägen till seger är att överleva när andra dör
he is just a kid, det är skämsigare med D4L som är vuxna men som gör som dom gör. Soulja Boy och Hurricane Chris är barn och deras fans är i den yngre generationen. Jag tycker att den här låten suger men A Bay Bay är skön som fan
Shuu
Även omjag hatar vad hip-hop har blivit(själv har ja växt upp me nelly o shit, haha, fick aldrig upptäcka Wu-tang/Pac/Rakim lr nått annat men gillar sån rap mkt mer endå nu) så förstår jag att sån här bullshit musik som kallas hip-hop i dagens läge inte e till för att man ska lägga in i iPoden och förundras av den djupa lyriken. Som sagt längre upp e den till för dans o sånt i klubben, där den hör hemma. Sen kan man undra varför det ens finns klubb-rap när r'n'b passar till det mycket mer men å andra sidan så bryr sig ingen om texterna så länge beaten e svängig
''From the womb to the tomb, premsume the unpredictable // Gun salute life, rapidly, that's the ritual'' //
Souljah Boy = Kass hiphop
Västkust Rockerz
gangstas dont dance, they stand still on the dance floor. Uhm, alla som inte dansar är våldtäktsmän? grejen är att alla i södern blir riktigt hypade av sån här typ av musik. Fan jag menar, när Lil Jon kom. Bitches were dancin to "The sweat drip down my balls".Och nu är det "SUPAAAMAAAAAN DAT HOOO!" Jag vet inte, jag tycker den är skön, kul och fula sig med den. Kul att se att soulja Boy lyckats, jag hörde en låt med soulja boy innan sommaren nån gång i våras. Sökte Bape på youtube, så kom den låten I got me some bathing apes fram. Haha tyckte den var skitkul så kolla upp lite mer om killen och innan jag åkte iväg på semester så hörde jag de här låtarna överallt speciellt i U.S.A. Grymt av soulja boy för en sak som är säker är att han gjorde sig själv känd över youtube. Nojokes.
Jag tycker att den här låten suger men A Bay Bay är skön som fan Det vet jag faktiskt inte om jag kan hålla med om? Folk klagar på Soulja Boy och hans texter, om man kan kalla de så :P men jag tror inte Ay bay Bay är någt bättre. "When I holler out, ay bay bay, Im feelin to get my groove on, it's so hard up in the club that I aint got no shoes on..." Vet inte om det kan bli keffare än så.
alltså, det finns ju fortfarande tjock-grå-hoodie-hiphop som ni kan lyssna på och "förundras över den djupa lyriken" (haha)? varför måste det vara liksom; "det som kallas hiphop i dagens läge är inte bra", förstår ni inte att det finns flera olika subgenrer, och att var och en kan lyssna på vilken dom vill? jag tycker soulja boy och alla hans sequels och prequels gör för hiphopen vad punken gjorde för rocken. bort med prettoskiten och triolerna och in med lite röj.
utter P21 Dålig hip hop har ju alltid existerat men nuförtiden så finns det ju ingen som helst mångfald på MTV och radio. På 90-talet kunde ju nästan vilken stil som helst bli en hit.
Jag är glad som fan att jag minns när tex Woohah och Muddy Waters-skivan släpptes, kidsen idag som inte letar själv får ju bara uppleva bling- och klubb-hip hopen.
På "den gamla goda tiden" fanns det tillräckligt med variation i etern för att tillfredställa alla, nuförtiden så är en hit lika med dum musik period.
Jag tycker Soldier Boy-låten e nåt utav det sämsta jag har hört i år men det spelar ju ingen roll eftersom smaken är som baken, tyvärr så är ju inte baken lika delad nuförtiden.
fy vilken generellt åsikter ni har. Eller har ni ens egna åsikter? Blir säkert så när man hänger på whoa för mycket... "Dålig hip hop har ju alltid existerat men nuförtiden så finns det ju ingen som helst mångfald på MTV och radio. " jaha? Common fick sin första första plats på billboard och ligger fortfarande på top 10 på hiphop listan. Talib's eardrum gick in på andra plats på billboard! Och mer kretiv hiphop som till exemple Timbaland, kanye och även chamillionair. och sedan dra Muddy Water som ett bättre exemple än valfri skiva från iår. Skivan handlar om att röka hash sno saker å flumma! missförstå mig inte jag älskar redman! Och tycker att hans musik är as skön! Men va vill ni egentligen ska hända? att alla gör en egen tolkning av illmatic och hiphop går över till att bli en lika utvecklingstörd gren som dansband där det räker att släppa en kramgoa låtar varje år? Och verkligen stannar up. all musik passar bra till olika saker. På samma sätt som jag kanske inte lyssnar på t.ex soulja boi hemma så vill jag inte heller höra Talib kweli i klubben! sorry om meddelande blev väldigt riktat till dig Funkenteller. Men jag har nog gjort mig förståd! Holla!
Soulja Boy ar nog precis som manga andra rappare som kommit ut fran Sodern speciellt ett "One Hit Wonder" (kan nagon saga "This Is Why Am Hot" eller "Tipsy" sa forstar ni nog vad jag menar) - skivan salde inte ens 20 000 ex forsta veckan...fet flop!
THE TALENTED MR BRAT
just nu ligger han iaf på 4 plats på billboard hiphop. en plats efter kanye och före pittbull, 50 cent, plies, cassidy och common...
Fresh2Death P1 Ok, jag borde skrivit: Nästan ingen mångfald eller mindre mångfald. Ok, Common spelas ju på mtv men jag tycker fortfarande att det är mycket mindre variation nuförtiden.
okey jo kan säkert stämma. Men man kan inte säga att det håller på att bättra sig. Själv så tycker jag att hiphop är bättre än på riktigt länge!
Smaken är som baken. Själv tycker jag att det har funnits bra hip hop-musik sen den kom men nu är den svårare att få tag på bara.
Soulja Boy ar nog precis som manga andra rappare som kommit ut fran Sodern speciellt ett "One Hit Wonder" (kan nagon saga "This Is Why Am Hot" eller "Tipsy" sa forstar ni nog vad jag menar) - skivan salde inte ens 20 000 ex forsta veckan...fet flop! Den sålde över 200 000k första veckan. Hans album ligger på lite över 400 000k atm
Funkenteller, mja jag vet inte jag. tycker du låter som dom flesta indietalibaner som skriker på mångfald utan att se att det faktiskt är sjukt mycket bättre nu än på 90-talet. vad fanns det för stilar då som kunde bli hits? antingen öst, ELLER väst? wow. valmöjligheterna får mina ögon att gå i kors. och sen, tror du inte kidsen idag blir lika glada när dom hittar en ny dans på youtube ackompanjerad med en låt som dom kan flexa med på håltimman i skolan som du blev när du hittade redmans weed-humor? tiderna förändras och jag är jävligt glad att jag inte redan är en bitter 50 plussare som sitter och tycker det var bättre förr.
Då lät åtminstone öst som öst och väst som väst (och norr som norr och söder som söder för den delen) men nu låter allt* som söder. Och om barnen vill "flexa" danser så duger små grodorna gott och väl. *det mesta
beatet är ju ripoff från P.I.M.P låter det som
Funkenteller, det blir lätt så för otränade öron. och för att hoppa ner i sandlådan: om barnen vill höra weedhumor kan dom väll hyra ceech&chong och om dom vill ha nått djupare kan dom väll läsa en bok.
Larree_ P17 Nu kollar jag inte efter deras texter eller rhymes, jag tycker att reffen är skönare på a bay bay
Shuu
varför får såna skojare skivkontrakt?
varför får såna skojare skivkontrakt?
varför får såna skojare skivkontrakt? För att dom tjänar pengar på honom? *dubbelpost ;(*
utter P21 Äh, du e en pungkula, jag orkar inte mer.
de finns väl lite me talangfulla "produkter" att lägga pengar på?
Producent
2007-12-11 00:05
Först kräktes jag när Puff Daddy kom. Sen kräktes jag när Nelly körde sitt. o SEN - kom T4L och den jävla pajasen med världens största tandställning, som driver Pimp my ride (inte xzibit) vad han nu kallar sig och i stort sett hela dirtysouthpisschangen som är så totalt jävla värdelöst. Och nu detta, "soulahboyy" Fyfan! Jag tar tillbax allt skit jag har sagt genom åren om puffy och Nelly och andra övriga - Förlåt! Jag visste inte bättre. Jag trodde inte det var möjligt ens att göra såhär vidrigt värdelösa låtar.
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
xplizit:Puffy?, På vilket sätt menar du? Hoppas du menar hans rapkarriär :)
nt0uchable: har du inte förstått än att livet går ut på att tjäna pengar? om jag ägde ett skivbolag skulle jag absolut satsa på souljah boy före de flesta av dessa så kallade "talangfulla rapparna"..
inte för att jag gillar honom, utan för att jag skulle tjäna en jävla massa pengar på det.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Nöjd - Rapkarriären enbart ja :)
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
Yun_DI P18 jo självklart men vadå d e en one hit wonder inte mer än så hans platta blev totalt sågad av alla musikrecesenter så vad finns d att vinna ? var e han signad btw
untouchable: att hans skiva har blivit sågad av musikrecensenter spelar ingen roll för skivbolaget när hans platta har sålt mer än 400 000 ex. han e tydligen signad på interscope.. vet inget om sånt där.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
oj då hahaha ja hänger visst inte me.. fuck it
hur fan pallar ni hata på snorungar som Soulja Boy och Hurricane Chris. Vad förväntar ni er av dom? att dom ska lägga råa texter, rhymes och flow?? Dom är bara 16 år!
Shuu
soulja boy=hiphopens svar på dr.bombay?
...
big bad wolf : hehehehehehe :)
www.ishoesme.se www.flowpics.posterous.com www.lovelymonday.tumblr.com
folk som hatar på souljaboy= whoas motsvarighet till en grå sten med lite mossa i ena hörnet.
YAAAAAAAAH BITCH YAAAAAAAAAAH!, årets låt no doubt! Men ärligt, det känns som det är samma personer som sitter o hatar på det mesta som släpps idag så vidare det inte är nån halvundergroundgrupp eller nån concious rapper, ärligt, softa ner o lägg energi på nått annat, annars kommer ni dö i förtid av blodproppar eller nått liknande. Som att situationen blir bättre av erat gamla tjat om och om igen. Så sätt på souljas nya o garva loss istället, så slipper ni besöka sjukan sen! Ett gott skratt förlänger livet som det sägs! Fred ut
Jesus loves you, but i still think your'e a cunt!