Macabre vad menar du var gigantiskt? att Serbien tillhörde Yugoslaven, för det var vad den gjorde under den tiden.
I be around, just out of sight
Larree jag bryr mig inte, nån valde o citera mitt inlägg och ta upp diskussionen. fortfarande, Euro är accepterat i Kosovo, tydligen Serbisk Dinar också men enligt en viss whoa kosovo expert så hade man bara Euro, och fortfarande, Kosovo har ingen egen valuta, spelar ingen roll vad dem använder, dem har ingen valuta, Euron kommer vara deras valuta då dem kommer med i EU. nuff said!
True True, men nu den personen som sa det om att serbien var gigantiskt är inte sant. Jugoslavien var gigantiskt. Men nu finns inget av det kvar. Alla länder som sitter ihop med Serbien kommer att erkännas självständiga som t. ex Montenegro. Det som suger mest är att det finns srpska republika i Bosnien, och så finns det Federacija och sen det som är neutralt: Distrikt Brcko. Jag är från det neutrala, dock så finns det mycket serber där med. I Distriktet finns det ca 39% Bosnjaker och 40%Serber och sen några kroater, zigenare osv.
Detta med att det finns Republika Srpska i bosnien är en del av Daytonavtalet, tycker att det är dumt though. Med tanke på att det skulle vara som om danmark skulle vilja att skåne blev danskt helt plötsligt.
De försökte göra ett liknande avtal mellan kosovo och serbien fast det misslyckades och Nato bombade serbien, detta hände för ca 10 år sen. Vill ba säga att Balkan just nu är i en wack situation. Krig vad är det bra till ? :S
Haha vilken jävla diskussion det blev om vad Kosovo tillhör. I Kosovo är majoriten albaner och inte serber. Så nu var den diskussionen slut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Larree ja, bosnien har en dilemma, grejjen är Bosnien enligt "Världen" är eget land, men åker man ner så finns Serber o Kroater som tror delar av det tillhör dem, men det gör det inte, bosnien är erkänt till att vara en självständig stat, men sen finns det ju självklart områden där serber respektive kroater dominerar i antal över Bosnier och då har dem inbillat sig att skitet är deras, t ex. Mostar är väll indelat i bosnisk och kroatiskt. i stil med gammla Berlin. Balkan är katastrof fortf. en dag ändras väll det med.
Big Issue, oh so truuue!
Banja Luka är serbernas så kallad "huvudstad". Iaf när det var krig i Bosnien.
Men som du sa att finns kroater och serber överallt i Bosnien. Tycker att Balkan är katastrof, enda som verkar vara normalt är Slovenien förutom deras Keffa vägar :O landet är så litet men ändå tar det sån jäävla tid att åka igenom det.
hahahahaha...detta var den roligaste tråden på länge...från 50 goes Kosovo till massa forumtroll som försöker leka statsvetare med sina komvux kunskaper kan vi göra en "sticky" av denna?
JKIBMM
Bigbusse Är du från kosovo? Du verkar ju veta vad dom använder för valuta. Det är ENDAST Euro som funkar.. Serbisk dinar förekommer inte i Kosovo. Så vare sig Kosovo har en egen valuta eller inte så kvarstår de faktum att deras valuta är Euro....
Highfive anyone, anyone?
Kitti Vad antyder du med ditt inlägg? , med komvux kunskaper, menar du på något sätt att invandrare inte kan ha högre skolutbildgning än komvux, eller vad menar du?... Serbiska dinar förekommer inte i kosovo ( lika sällan som dollar i sverige) , och kosovos enda erkännda valuta är euro för tillfället. Borde kosovo vara självständigt behöver ni inte argumentera här , utan låt FN sköta det.. PS. Kosovo som är en provins lockar till sig stora stjänor som 50, skulle han uppträda i beograd eller? no hatin , just mention.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Macabre_ P19 hur fick du det till att jag antydde att invandrare inte kan ha högre skolutbildning än komvux? Väldigt, väldigt långsökt reflektion mannen....och självklart kan dom det, bara för att understryka det uppenbara svaret
..men men...rätt hårt att 50 drar till lite ovanliga ställen
JKIBMM
Kosovo styrdes av serberna fram till 99, nu har serberna INGET att säga om Kosovo, dom har ingen rätt att använda naturresurserna och har ingen som helst administrativ makt. Med andra ord är "serbisk provins" bara något man skriver på papper, serbien har ingen makt i Kosovo. Jag har ALDRIG sett någon använda några jävla dinar i Kosovo. Och tro fan Kosovo inte har egen valuta, DET ÄR FORTFARANDE INGET LAND! Styrs av FN. Whatever though, tråden ballade ur totalt. 50 kommer till Kosovo, stort som fan. Alla haters, STFU.
Kitti ovanliga ställen? bara för att det inte är en erkänd självständigt land så betyder det inte att inte storstjänor kommer till kosovo .... Coolio , Wutang , + diverse b-kändisar har varit där?..
Sverige, officiellt Konungariket Sverige, är en konstitutionell monarki i norra Europa, belägen på östra delen av den skandinaviska halvön. Landet gränsar till Norge i väster, Finland i nordost, samt Danmark i sydväst via Öresundsbron. Landet har också maritima gränser till Estland, Lettland, Litauen, Polen, Tyskland samt Ryssland (Kaliningrad). De omgivande vattnen är Bottenviken och Bottenhavet som utgör en del av Östersjön, samt i sydväst Skagerrak, Kattegatt och Öresund. Sverige utgör en del av det geografiska området Norden. Sveriges största stad tillika huvudstad är Stockholm. Sveriges statschef heter Carl XVI Gustaf och landets statsminister heter Fredrik Reinfeldt. Jag vill även tilläga att vi använder oss sedan ett par hundra år(eller nått) bak i tiden den svenska kronan som valuta, för ett antal år sedan hade Sverige folkomröstning om vi skulle erkänna Euron som vår sanna valuta men majoritetsenligt blev det ett nej. Sorgligt men sant.
Jag menar.. medans vi är mitt inne i geografi lektionen så varför inte Sverige liksom? Kan nån ta typ Luxenburg nu? :D
btw, grattis till curtis kosovo, det var ju faktiskt därför tråden skapades.
And the money's really worthless, I'm pissing you off on purpose
gustafadlercreutz ahaha...bra skit. fick du lära dig det på komvux lr tog du det från wikipedia :P
Hörde nån intervju med honom där de fråga om detta. Då sa han nått i stil med att han inte tog kokain och så avsluta han med "fuck kosovo, det gör mig knappast nån skillnad att aldrig åka tillbaka dit"
Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra
^det var inte i Kosovo detta hände utan Kroatien
BigIssue, direkt från wikipedia :(... :D
And the money's really worthless, I'm pissing you off on purpose
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe