50 Cent till Kosovo
Jag vet at Skoob på Whoa är alban, måste finnas massa fler, så för err som inte vet än, 50 kommer till Prishtina! Han drar till Kosovos huvudstad den 17 December. Kolla turnelistan. http://myspace.com/50cent Många av er kanske tänker "..öööh.. jaha?" men det är faktiskt jävligt mäktigt för oss albaner att en av de största mainstream rapparna kommer till lilla Kosovo.
ja, för ingen vill se han inom EUs gränser längre, sist fick han väll lira i Norrköping bara då han kom till Sverige, o på Hultsfred var han ingen höjdare. Men visst, det är ändå ganska ball, kanske sätter Kosovo på Kartan äntligen.
I be around, just out of sight
Du som är alban, droppa mig lite albansk hiphop värt o kolla upp nu när vi är igång ändå.
Sålde inte 50 cent precis ut en hel arena i Tjeckien? Antar att det inte är speciellt bra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha där föddes jag :) coolt... På tal om Albansk hiphop.. Ska länka en låt här( Lagligt ), där 3 albaner rappar på engelska, dom e från NY... W8..
Highfive anyone, anyone?
HÄR ÄR LÅÅÅTEN! Jag måste be er lyssna på 3e snubben..
Hans flow e sick :D Peace
Highfive anyone, anyone?
broder_p tack för den bokstavliga tolkningen, och ja, jag kan tänka mig att han sålde ut i Tjeckien, det skulle han göra i vilket land som helst där Stora akter sällan dyker upp, Sverige får in stora artister ganska ofta och inte tala om Hultsfred som senaste åren blitt lite slappare på besökare. Men du förstår min poäng iaf??
Niito droppa lite länks o namn gärna :)
Niito P18 Är dom svarta? Annars är det lite småmobbat att säga N-ordet!
hörde att dr alban planerar att avsluta sin kommande turné i kosovo...
näe fyfan det där var dåligt...ber om ursäkt
Dom är inte svarta.. de är albaner från New York.. Denna låt är väl ingen hit.. dock är reffen bra och den sista killen!
Highfive anyone, anyone?
Roliga med albaner som håller på med hiphop i sverige är att alla har något på G i sitt hemland så man kan inte ta många av de seriöst! :P Nu sa jag inte alla utan många av de åtminstone de jag har stött på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DalasDon... Håller ej med :P
Highfive anyone, anyone?
hoppas att inte hans klocka blir stulen heller hahaha
varför skulle han åka till ett skitland som kosovo :S
Vad spelar det för roll vad för slags land det är? Då skulle artister bara dra till "fina länder". Det handlar om en efterfrågan. Sverige är ju finsat annars :S?
Highfive anyone, anyone?
många som skojjar i tråden, jag är glad för kosovo albanernas skulle (konsum bananer som man brukade säga för vara jävlig). men faktum består att, 50 är lika svag emcee som kosovos valuta. Men d blir nog en bra show.
Ja, kosovos valuta är ingen stark emcee.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
BigIssue Självklart, att du är en hater. Vad vet du om vilka artister som turnerar i Tjeckien? Tjeckien är nog ett rätt vanligt stopp bland artisters europa-turné. Sverige får knappast in stora akter om man jämför med Danmark, Norge, Frankrike och England.
Tjeckien är nog ett rätt vanligt stopp bland artisters europa-turné tror jag med faktiskt.. jay stack dit och inte till sverige på sin resonable doubts tour... om jag inte minns fel :P
And the money's really worthless, I'm pissing you off on purpose
Rapsodisk du får nog läsa vad jag skrev igen... jag är en hater, men du är en för seriös måste ha bekräftelse snubbe like whoa!
well soft att vi får lite stora artister på besök , coolio var där för något år sen.
Survival of the fitest only the strong survive.
Unikkathil (stavning?) Är den rappare jag tipsats om av alban-vänner, har diock inte hört så mkt...
unikkatil han är typ bäst i särklass..
Highfive anyone, anyone?
han är bra när han kickar på albanska ja , låter som nån dum wigger när han försöker kicka på engelska
Kosovo är serbiskt. Han kommer till inte till Albanien, utan Kosovo.
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
Inget rasistiskt, ville bara påpeka så folk förstår. Som att säga att Skåne är danskt.
gubben lilla det ligger i Serbien. FN är inget land. Gå läs Komvux om du skolkat skolan.
LEGENDEN kosovo 'r albanskt ,ifall kosovo 'r serbiskt 'r serbien ryskt
Tycker så synd om er..
ja, jag är med osäker, Kosovo är väll inte fortfarande fritt Serbien?
Legenden, va fan är det för fel på dig? Kosovo har bara vart styrt av serbien en viss tid. Det är inte serbiskt. Serbien har inte med ett finger i spelat längre, och kosovo är så gott som självständigt snart. Peace
Highfive anyone, anyone?
Fan va ballt err köpa biljett till kosovo dyrt ffs :P 5lax
Im no theif but i steal gad damnit!
Legenden är serb själv så han måste bli känslig när någon snackar om kosovo
Jadu
Legenden, för det första sa ingen att han skulle till Albanien, jag nämde klart och tydligt att han skulle till Kosovo, du kanske behöver besöka optikern? För det andra så är en stor majoritet av Kosovos befolkning Kosovo-albaner, att nämna någon annan folkgrupp än albaner i sammanhang då man pratar om saker som händer i Kosovo vore patetiskt. För det tredje så funkar inte ditt löjliga försök att låta logisk. Skåningarna har inte en helt egen kultur, ett språk, religion och historia som urskilljer sig från resten av Sverige. Det har Kosovo-albanerna. Det som är inressant när man diskuterar med Serber är att de alltid ska låta så nedsättande, som om de är så jävla smarta. Skippa dina "lilla gubben" och "läs komvux", du gör bara bort dig själv.
OT: I flera historiska sammanfattningar framkommer det klart och tydligt att kosovo för ett antal år sedan , var ett själsständigt besegrande rike. tycker synd om dig Legenden ! Albanska rappare: Versatile E och sveriges stolthet : Zenon Prota.
BIG ISSUE många som skojjar i tråden, jag är glad för kosovo albanernas skulle (konsum bananer som man brukade säga för vara jävlig). men faktum består att, 50 är lika svag emcee som kosovos valuta. Men d blir nog en bra show. Kosovos Valuta är Euro.... alltså vi har ett högre valuta än sverige.. =)
Haha fan vad ful tråd det blev till slut. Alla dissar Legenden :D hahaha! Och han har såå fel! Tycker ba att det är nice att 50 åker till Kosova :) Bra för de! Tycker ba att nån rappare borde dra sig till bosnien haha snart!
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7132233.stmNato has confirmed it will keep 16,000 troops in Kosovo - still a province of Serbia - to deter any violence Som sagt, inget emot att han kommer dit och inget emot albaner. Ville förklara för folk, som inte riktigt greppat geografin kring balkan.
Macabre nej, dem har fan inte Euro, det är inte deras offentliga valuta, dem bara accepterar den, så gör dem i Bosnien med, dem har Bosniska Mark men det går lika bra att köpa saker med Euro, sen får du växeln tillbaka i Bosniska Mark, så 50 är fortfarande svag som Kosovos Valuta!
hur fan ska ett land som inte ens är ett riktigt land ännu kunna ha Euro som valuta och inte ens är medlemmar i EU, du borde tänkt logiskt först sen kollat upp saken.
BIgIssue Dom har Euro och inget annat.. Så käft på dig, du kan inget... Innan euron hade dom tyska pengar, när tyskland bytte så gjorde vi det oxå.. FUcking Taaarrd
Highfive anyone, anyone?
ja, för dem HAR INGEN EGEN VALUTA IAF!!!!!!!!!!!!! DEM använder euron så spar dem massa cash på att slippa trycka nya sedlar. Det är fortfarande inte deras VALUTA iom att dem inte tillhör EU, dem kunde lika väll haft kronan, så fuck of internet thug!
Eh käft på dig.. Så länge dom använder Euro så är det den valutan man går efter. Spelar ingen roll om dom inte är med i EU elle inte.. Euro is teh shit.. Inget annat funkar...
Highfive anyone, anyone?
Asså BigIssue, varför bryr du dig ens ?.. Det är så i Bosnien med, vi har mark och euro, även fast vi inte är med i eu så kan man betala med euro. Fast man brukar fråga butiksbiträdet om det är lugnt. Dumb ass thread, iaf slutet av den.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Yamo.. Big Issue OT: Vilken IQbefriad person som helst kan gå in på wikipedia och lägga till egen fakta, när du kommer med en bra källa, att i kosovo så använder man dinar , så tror jag på det. Jag är i från kosovo , och vår officiella valuta för tillfället är Euro, och det kommer i framtiden också vara. Kosovo är en albansk provins iserbien sedan 1912 , då albanien erkändes självständig , om kosovo har varit ett eget land/rike före dett kan ni ju läsa om i de historiska böckerna.. PS: serbien var ju gigantisk under 70-90 talet , de hade amssa länder förenade i en , allt som var serbiskt, nu är det ju bara serbien & montenegro , kosovo håller på och erkänns snart som ett självständigt land, ...