Det är dumt att jämföra dåligt och inte bra. Bara för att Rio de Janeiro är fucked up så betyder det inte att vissa svenska områden automatiskt är himmelriket. //Pz
jag har inte stott på några riktigt farliga områden i sverige heller...dock inte varit overallt. hursomhelst har jag traffat folk i sverige som jag har uppskattat som mycket farligare an massa hoods jag varit i i USA
www.myspace.com/youngivy<br> tro mej, jag är skitduktig på att rappa
GAIA: Självklart finns det gråskalor och inte bara svart eller vitt. Och storstäderna i Sverige har massor av problem. Vad jag menar är bara att en Guds Stad-liknande dokumentär från Sverige skulle te sig ganska harmlös ur ett internationellt perspektiv om man inte överdrev kraftigt. Man får utgå från att filmen ska vara skakande och rå för folk som bor i länder med större problem än vad vi har.
www.plaingold.com
Fiyah P25 a det håller jag med om att när det kommer til gängen så blir inte privatpersoner drabbade. inte i samma utstrcäkning so förr... men fortafrande, jag talar av erfarenhet, jag e uppvuxen i angered, bott på hisingen senaste 3 åren, nu gör jag sista tiden på mitt 18 måndares straff... så när det kommer till gbg's förorter och "under" värld, vet jag av ja pratar om...
Yun_DI P18 aaa gäng krig är att ta i, kraftig också. men det är fortfarande ett problem.
Rubio X1 man jag vet exakt va du snackar om. d e ingen som jämfört sverige med rio de janiero och sånt. vi snackar om problemen här hemma, jag har sagt att det finns ingen som skulel ställa upp på film i sverige, sverige är för litet. och anledningen till att som vi sagt gemene man drabbas oftast inte av "gangstrarna".... man måste leva det för att se det här i sverige.
GAIA P25 exactly my point! well spoken!
Simon_T P21 när ni pratar om farliga områden, vadå menar du att betongen skulle äta upp dig eller? jag har varit i de flesta av dom svenska förorterna och softat och gjort diverse annat. och det är klat går man bara förbi som ett spöke händer inte alltid så mycket.... men drar man uppmärksamhet till sig på oliak sätt kan man råka ritkigt illa ut... "if you aint from the hood don't come to the hood"...
och sen det här med farliga människor, vadå? vem e farlig? han/hone inte farligare än du gör personen. vi alla är av kött o blod, alla andas vi alla kan få våra liv avslutade i ett ögonblick.
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
ForceOne X2 a det håller jag med om att när det kommer til gängen så blir inte privatpersoner drabbade. inte i samma utstrcäkning so förr... men fortafrande, jag talar av erfarenhet, jag e uppvuxen i angered, bott på hisingen senaste 3 åren, nu gör jag sista tiden på mitt 18 måndares straff... så när det kommer till gbg's förorter och "under" värld, vet jag av ja pratar om... Det är precis min poäng, att det i jämförelse med andra länder inte är så illa här, och att det inte heller drabbar "civila" i så stor utsträckning.
Jag tvivlar absolut inte på at du vet vad du talar om eller att du vet hur det kan vara om man är mer inblandad i olägligheterna som pågår.
Jag kommer från GBG så jag vet vad jag pratar om. Nu kommer jag iof inte från de områden med störst problem eller direkt umgåts privat med mäniskor som är så kallade gangstares, dock käner jag flera som är/har varit inblandade i sådan så jag är inte helt ute och cyckar.
Med farliga områden menar, iaf jag, områden där det kan vara farligt att vistas (pga persornerna/gängen där) som man uppfatar at det finns i tex LA. Sådanna områden påstår jag inte det finns i GBG, jag har aldrig känt att jag varit rädd för att åka till något område under någon tidpunkt.
Rent statistiskt är det ju faktiskt störst risk som icke kriminell att råka ut för något om man går på anvenyn på natten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ni har fan glömt Irland asså..... heeelt fuckt upp ställe.. sen även Frankrike... h00den där typ intervjua mafia k1fry osv =) plus så har franska rappare dissat 50 mkt, där kunde man få svar också på varför.. palla bry sig om Columbia och skit ställen man redan vet är knullade och vet att det finns karteller osv. Det skulle va najs...
Tutilooooo
Fiyah P25 xakt, jag tycker inte svierge är så fucked up. jag skulle inte vilja se sverige på film... sverige är mediokert dom som sysslar med skiten har valt det själva, på ett eller annat sätt. sen att man fastnar i det o har ett helvete att ta sig ur det är en annan femma men som sagt det är inget "compton" eller sånt ställer i sverige nej. och hela innestaden är farligast nattetid. personrånen sker i innestan. misshandel osv. du har helt rätt!
men frankrikes slums hade jag velat se... har hört sånna historier att folk inte ens åker ut till vissa områden om man nite är därifrån, brevbärare blir rånade, snuten skjuten o sånt... sånna ställen vill jag se!!!
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
har släktingar i Chicago.. där såg det helt sjukt ut. gled förbi cabrini projects.. fyfan asså.. sen i frankrike också.. bodde på ett hotel mitt i ghettot(inte direkt fräscht men najs) skit najs vare faktiskt ... gatugrabbarna var inte direkt uppkäftiga eller något, glodde inte snett.. även fast hotel receptionisten sa att vi ej skulle ut sent i området så gjorde vi det... såg fan att de slaktade får mitt i ghettot och la de döda fåret i en kundvagn och en kartong bit där det stod nå pris på haha det är fan äkta asså.
Tutilooooo
www.myspace.com/youngivy<br> tro mej, jag är skitduktig på att rappa
Simon_T P21 yeah nuttin to argue 'bout. bottom line is, no matter where you live, if you hungry you hungry, if you desperate you're desperate. if your mind set to kill you kill... I never been to amerikkka, they wouldn't let me in...
dangeraous is a state of mind. if you shook you shook. that's all it is no matter where you live.
Nairobi eller hur faen det stavas i kenya är ju en av världens farligaste städer så det kanske skulle vara ett ställe att göra en dokumentär.
alunatic vart bodde du då? i paris,?
Gör något om paris förorter eller london de vore kul o se,, vet inget om london men paris är ju ganska hett på nattetid,, typ mellan saint denis - gousanville (gonnesse) alltid fett md folk på gatorna på natterna som chillar,,
Btw, jag är själv från Malmö, reppat staden enda sens barndomen men jag måste erkänna att Gbg har blivit som the wild west, folk skjuter vilt därborta precis nu! Men på senaste tiden har sthlm dratt på sig en massa skit (grabben som blev nerslagen till döds, snubbarna (RIP) som blev påkörda av ett par idioter) Älskar Malmö, känner mig trygg här! Hur trygg känner du dig i din stad? that's the question!
Check out the place we call BERGSJÖN!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bartek Paris yessur!
Tutilooooo
http://www.youtube.com/watch?v=gbmq39FB5CE
gör england (i got ALL the hook ups) och frankrike
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Österlen, ingen tvekan om det. Skånska gäss som nyper en i stjärten, ilskna konstnärer som fått ett glas rött för möed..
... va ska du me bil o villa när du mår så jävla illa ?
Skulle nog lämna sverige utanför helt... Skulle väl bli nån 16 årig linslus som thuggar runt på macdonalds med vit maffiahatt som stod i förgrunden o pratar om vad som händer när man baxat fel killes BMX... Det e nog som fler ovan sagt att det finns inget område som i sig är riktigt "farligt" även om allt inte står bra till. Är man i den världen vill man nog inte visa sig i nån dokumentär eller prata om det, det gör folk med skuggad siluett o förvrängd röst i efterlyst.
Om det är något amerikanskt ghetto som gäller blir det väl Baltimore?
frankrike skulle faktiskt vara jävligt intressant...har sett mindre av den varan än USA och England iaf...
your heart pump project kool-aid
skulle också säga frankrike, såg filmen "la haine" här om dan, riktigt bra film..annars mer från england,sydafrika..kapstaden,johannesburg..
Mozambique! Ingen vet någonting om mozambique!
Kom till gotland och filma gråbo. Gangstershit haha. Titta in på ett öppet NA möte, det är där ni får höra om vad som händer under ytan. Saker som får än att öppna ögonen. Jag vet inte vad det är som ska filmas. Något äkta vill man ju se. 16 åringar som spöar tanter och töntar för att få respekt är ju också äkta. Äkta rädslor för att inte synas. Äkta rädslor för att inte vara någon. Äkta desperation. Men det blir nog ingen äkta deppression förens man blandar in missbruk. Är det det som är ghetto? Det strycker förbi narkotika hundar utanför min dörr as we speak, är det det som är ghetto? Vad är det för missär vi längtar efter? Bara för att jag kan vandra genom min förort hemma i göteborg utan att få dabb betyder det inte att det inte sitter någon och skjuter upp de allmänna toaletterna. Det är sant att det inte drabbar privatpersoner på samma sätt som det kanske gör någon annanstans. Jag blev till exempel påhoppad av 15 st 16åringar när jag skulle hem till min syrra i London. Är det gangster? Är det äkta? Små ungar som är ute efter respekt? Hemma i göteborg blev jag erbjuden ett hegge av en gammal utbränd G som stod och fiskade vid kanalen i kungsparken. Förra nyår hamnade vi hos några polacker som skjöt med signalpistol mot privatpersoner från deras balkong ute i biskop. Är det ghetto? Borde vi skämmas för våra förorter för att de inte är lika missär som utomlands? shit, ska det inte vara åt andra hållet vi ska sträva?
Det var väll rätt offtopic men jag tror inte det spelar någon roll vilken förort man gör ett porträtt utav så länge man gör det bra!
Finns inga riktiga gangsters/ghetton i sverige, skillnaden mellan sverige och typ usa är att folk i sverige har chansen att gå i skola och bli något. Svenskar som är "gangsters" har valt den livsstilen istället för att ta tag i sina liv. Dvs större delen är idioter. Ja, klart det finns undantag men endå..
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
Nån förort till paris/marseille där ingen myndighet vågar sig ut till vorre kul att se
jag vill se en film från Queensbridge. ja skiter i hur farligt eller inte farligt det är där jämför me annat. det är coolt ställe å se från
Huskvarna är ju rena Ghettot =p
Brixton i London, annars nåt i Asien, Beijings undrevärld hade nog varit grymt...
I be around, just out of sight
Donut, ForceOne, BWD, mfl: Cape Town vore nice, flippa bilder mellan khayelitsha och green point, sheebens vs long street osv, skarpa kontraster... Plus att musikscenen där nere är riktigt grym också, skönt med lite local soundtrack liksom. De kör en massa jams ute i ghettot, typ Gugulethu park jams på söndagarna där det är tjockt med folk.
http://fredpajorden.com