Cam'ron hade rätt, Jay-Z är en riktig Swagger Jacker
http://www.youtube.com/watch?v=RYdRgeNOirk Lyssna från 0:48 till 1:00 http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.3451/title.jay-z-f-nas-success Lyssna från början på Jay's vers, och skåda Gay-Z sno Eminems lyrics. Swagger Jacker indeed...
jag tror han ser det som hyllningar eller nåt, folk som inte är insatta tror nog att det är jay z's egna lines dock.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
haha ere inte skillnad på att sno och citera någon?Vilken eminem låt är det ifrån "I never knew" ? Hur många skivor har Em sålt av det albumet 10 mill typ? Skulle va ganska svårt att sno något som alla har hört och komma undan med det..såå uppenbarligen är det ett citat från en av Jay-Z´s favoritrappare..dvs Eminem.
HL.
haha precis. det är väl självklart att det är medvetet. tror inte direkt eminem fick ett raseriutbrott, föste undan allt från sitt skrivbord och slängde sig på telefonen till sin advokat när han fick höra detta
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
seriöst...alla som tror att Jay-Z snott rader från folk som eminem och biggie och tror att ingen ska lägga märke till det är idioter. swagger jacker, gay-z...sött. man skulle nästan kunna tro att du har någon personlig koppling till det hela. men du är väl bara ett vanligt fan som blivit lite för engagerad i vad hans favoritrappare tycker...
DrKista P28 "tror inte direkt eminem fick ett raseriutbrott, föste undan allt från sitt skrivbord och slängde sig på telefonen till sin advokat när han fick höra detta" haha så jävla kul det skulle sett ut.
played out ämne och det jag tänkte skriva är redan sagt såå aeglorre yousa hoe
"life's a garden, dig it."
Get off his fucking dick era jävla groupies. Killen suger så jävla hårt att han måste kopiera andras texter. Sen går han och säger att han är G.O.A.T? Pff.. Utan Biggie hade inte den här nollan varit någonstans. Hans musik är ungefär lika intressant som att se färg torka. http://www.youtube.com/watch?v=ybEZF4Vbe3A Ok, så han "hyllar" dessa rappare genom att sno deras lines? Mest retarded skit någonsin. Orka med dickriders...
Hahahahaha. Tönt.
Roc Nation Invasion! 19/7 - 2008
wow, stanleys really mad..
Wow Yun, nice try. Detta har inget med Eminem eller någon annan rappare jag gillar att göra. Det handlar om Jay-Z och hur mycket han suger. Whatever, gilla en copy-cat om ni vill... Att den här killen är så populär är fan patetiskt.
du är otroligt patetisk. vilka rappare tycker du är bäst?
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
haha fett..om ni inte kollat in "No Hook" från skivan så...GÖR DET! Finns på www.nahright.com...sjuuuk.
HL.
aeglorre X0 du är bra dum, du. jay-z har spottat tusentals rader och typ 20 av dom har han tagit från andra artister. det betyder självklart att han inte kan skriva texter? sluta vara efterbliven!
han koppar rader antagligen som en bonus för folk som lyssnar mycket på hiphop. en rolig referans helt enkelt för dom som uppfattar raderna.
Din hojtlåda är tom.
plattan e sjukt bra förövrigt! Konceptet är genialiskt.
som demento sa, folk verkar verkligen tro att Jay-Z snor lines från kända låtar/artister och att han skulle vara den ända i världen som visste det. Jag tror båda parterna är med på att han citerar/lånar/hyllar lines och inget mer med det.
Spelar ingen roll han snor från kända eller okända, det är fel. Hade någon annan gjort det hade alla blivit galna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
alla är ju galna
Din hojtlåda är tom.
aeglorre XO Att göra en tråd som är negativ gentemot Jay-Z här på Whoa, är som att springa in i Israel och skrika Sieg Heil. Följ med strömmen precis som alla andra whoaiter följer den. Du kan börja med att posta ett inlägg i denna tråd riktat till trådskaparen (i detta fall dig själv) om hur dum du är och att du inte kan något om hiphop för att du lyssnar på rappare som är yngre än 34år. Medans du försöker strypa hiphop så skriker du att hiphopen är död! Här är en lista på artister du får lyssna på: Jay z Nas Biggie Tupac Big L Rakim Krs-One Big pun (obs! alla döda rappare får du lyssna på oavsett ålder när de dog)
och vem fan är du?
50 told me go head and switch the style up, and if they hate then let em hate and watch the money pile up Skulle bli alldeles för mycket om man började snacka om alla rappare som använt någon annans lines.
your heart pump project kool-aid
Skulle bli alldeles för mycket om man började snacka om alla rappare som använt någon annans lines. Nu snackar vi om en snubbe som har recyclat andras lines nästan hela sin karriär
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"Att den här killen är så populär är fan patetiskt." har vi o göra me en oskuld här elle vadå?
On a average night im likely to stab a fag with a knife/ That's when im chillin' imagine when im mad what it's like/ -Saigon
Remy P21 totalt irrelevant, och skitsnack. jag lyssnar knappt på östkustrappare, det betyder inte att den här tråden inte är idiotisk.
aeglorre X0 du kan kasta ur dig hur många coola termer du lärt dig via hiphop som helst. det gör dig inte mindre korkad BRO...
Nu snackar vi om en snubbe som har recyclat andras lines nästan hela sin karriär. Camron gjorde ett 5 minuters klipp typ, Ungefär en och en halv låt på hur många album? Sen så kommer Jay Z ofta på sina texter direkt när han hör beatet och kör ofta one take som dom säger då är det inte så konstigt att han citerar andra.
SWAGG JACKER Alla tar en line lite då o då wtf liksom
Men tar man från Big L.. så ere knass
Camron gjorde ett 5 minuters klipp typ, Ungefär en och en halv låt på hur många album? Sen så kommer Jay Z ofta på sina texter direkt när han hör beatet och kör ofta one take som dom säger då är det inte så konstigt att han citerar andra. Det är ingen ursäkt, jag bryr mig inte om att han recyclar. Han får recycla good lines, helt okej för mig. Tycker bara det är fel att han blir praisad för det, samt är det lite småtråkigt.
och sen är väl ändå inte en "swagger jacker" nån som snor andras rader? det är väl när nån kopierar en klädstil typ.. vad vet jag.. haha
C A S H F L O W - C L O T H I N G // BLOGG.CASHFLOWCLOTHING.COM
och sen är väl ändå inte en "swagger jacker" nån som snor andras rader? det är väl när nån kopierar en klädstil typ.. vad vet jag.. haha swagger jacker är när någon snår en annans stil totalt. T.ex. Lil Wayne swagger jackar Jay-Z
Jag tycker det är lite väl många rader han väljer att citera. Säger inte att han snor eller något sånt, men jag tappar mer och mer intresset för hans musik ju mer han citerar. Ju mer man hyllar, ju mindre blir varje hyllning värd. Sen är det en rätt kul tanke att Jay-Z (är ett geni som) "skriver" sina texter i huvudet. Ingen penna eller papper eller något... Finns det inte en chans att vissa rader av andra rappare kan hamnat på hans hjärna utan att han själv vet det? Och efter ett tag tror han att det är hans egna? Chansen finns väl för att en rad i alla fall ska ha gått igenom processen på det här sättet? Som sagt, tror inte att han snor rader medvetet och försöker komma undan med det. Sen tycker jag att han är en utav de bästa någonsin. Men hans eviga citerande börjar bli lite tråkigt.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Remy, helt rätt. Folk här blir ju alldeles galna så fort man kritiserar Jay-Z. Kritiken är desutom befogad. Sen säger ni dickriders att jag är en Stan? Haha...
aeglorre: Du har rätt att kritisera Jay-Z, men du har inte rätt att kalla folk som diggar honom för dickriders. Ingen tar dig seriöst mannen, det är nog dags att lägga ner nu.
snubben tar allas flow o texter .. okej nån enstaka .. men hur mkt har han inte snott från pac? .. han e helt värdelös
Texas music u gotta understand that!
Folk vet inte hur man länkar!???!
Det är ingen ursäkt, jag bryr mig inte om att han recyclar. Han får recycla good lines, helt okej för mig. Tycker bara det är fel att han blir praisad för det, samt är det lite småtråkigt. Han blir ju inte direkt praisad, många lines som han använder är ju otroligt kända och jag tror inte att Jay Z är så dum att han tror att folk inte upptäcker det. Som han själv säger.i'm not a biter i'm a writer for myself and others, I say a BIG verse i'm only bigging up my brother
god mc, jay hova. sluta hata..
lägg!
Säg att Lil Wayne hade snott några mer eller mindre kända rader och kallat det en hyllning, då skulle helvetet braka loss kan jag lova! Jag tycker hela konceptet med att sno folks rim, använda dom själva i sin egen låt, för att sen kalla det hyllning när det kommer fram att det var någon annans rim, och sen blir det okej bara för det, är helt sjukt. Då skulle jag, rent tekniskt kunna sätta ihop låtar med bara "lånade" rhymes från diverse artister, sen kalla det hyllning, och sälja miljoner på det och det skulle vara okej? Nu överdrev jag scenariot lite kanske men det är ju på det spåret ni tänker när ni tycker de e okej för att han kallar det hyllning. Stöld kallar jag det!
Jesus loves you, but i still think your'e a cunt!
Ska vi inte börja förbjuda samplingar när vi ändå håller på?
http://www.twitter.com/michaelcrackson
jag fattar inte vad som är så farligt med att återanvända folks rader. som sjukt många skrivit så är det ju inte så att han försöker komma undan med det. och om det är så farligt att dra biggierader, ska inte folk hata på p diddy, promoe, cage mfl mfl som också gjort det? sen undrar jag vad idioten som säger att han snor folks flow syftar på? rader, visst men hans flow är knappast bitat från tupac, det va fan det dummaste i hela tråden...
Det funkar ju för Håkan Hellström också. Ser inget fel med det. Skulle väll vart ganska konstigt om Jay-Z gick in för att påstå att det var hans egna texter.
njut
Han "snor" inte en rad utan ett sammanhang från artsiter han har sammarbetat med och antagligen känner. Och det är inte okända så man hör ju var de kommer ifrån.Dom enda som förstorar upp detta är hatarna. Sen skriver ni om det varit en annan som gjort det så hade de varit ett jävla liv. Men helt ärligt hur många "okända" "mindre kända rapare osv. har inte citerat en rad från en känd o annvänt de i sin egen text som en hyllning utan att någon ens kommenterat de.Det förstoras troligen för att det är en känd som gör det.
Hela musik genren hiphop är byggt på att sno (sampla) element från andras låter o bygga om de till något nytt.. vad är problemet... tråden e rent utsagt korkad.. stäng
Omae wa jowai
att skapa en tråd där det står att cam'ron har rätt med nånting här i livet är helt fel sätt o komma ut med saker. sorry dude men ffs, släng tråden.
IT'S THE ROC!
vikken rad har han knyckt nu då???
http://www.myspace.com/deadlykanha
Men det är skillnad på att citera andra och sno andras rim rakt av... Om jag gör en text som innehåller t.ex "And like biggie said it, life's a bitch" (nu har ja ingen aning om han nånsin har sagt det men det är ett exempel) DET är en citering, det jay gör är att han använder andras rader, vilket är biting i mina ögon, oavsett om man kallar det hyllning eller whatever. Jag diggar Jay i vanligt fall men tycker just dethär sänker han i mina ögon. Kom på några klassiska rader själv istället för att återanvända andras! Sen har han faktiskt gjort bra grejer själv, förstår bara inte varför han gör sådär, känns väldigt onödigt för grabben kan ju skriva rim! Man hade ju förstått det mer om typ 50 Cent eller typ Lil Scrappy eller någon annan som inte är så bra lyricist hade gjort det för att höja sina egna keffa rim, men Jay är bättre än så enligt mig! Fred ut!
a
eglorre X0 du är ju dum i huvudet, säga att jay-z suger kuk?
du behöver inte gilla hans musik men han e en av dom fetaste flow och textmässigt. Jävla NOOB
http://www.myspace.com/neckshotproductions<br>Fuck Flyckt
Och till er rästen som tycker det är fel att "sno" rader, han snor väll förfan ingenting. Det är väll samma sak som att använda ordspråk som att citera en annan rappare? folk ni säger han skulle sno det av finns fan över hela världen överallt. stupid hoes
http://www.myspace.com/neckshotproductions<br>Fuck Flyckt
det finns bara en handfull "baitningar" där jay INTE säger "like BIG said, osv osv." vem fan tror på cam'ron efter jay totalt våldtagit honom?
IT'S THE ROC!
Haha men allvarligt talat. Varför ska han säga, "like BIGGIE said"? Då skulle han isf behöva redovisa vart allt han skriver om kommer ifrån. Typ, jag läste i NY Times om en flicka som blev våldtagen osv... Ett citat behöver inte innehålla en källförteckning. De grejer han droppar är inte direkt undergroundshit från 1952 utan rader som har blivit klassiska på ett eller annat sätt. De som uppfattar det som stöld har helt enkelt inte förstått sammanhanget eller är okunniga.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
va fan man kan väll använda en rad av biggie lr em,om man gör de så gör man ju inte de för att komma undan med de uppenbarligen. men kan hålla med om att de kan bli lite mycke,han e ju king på å göra cover hitts me typ me and my girlfrien å 99 problemes. men att påstå att cam'ron skulle va tyngre an jay z är ju som att på stå att ??? a you name it har ingen så dum liknelse
----------------------------------------------------------------------------
Har Jay våldtagit Cam? Han svarade väl inte ens på cams dissar har jag för mig?! Däremot smiska han upp Jim Jones i Brooklyn High!