I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

50 cent - Lil Wayne is a Whore (Hot 97)

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-07-22 22:54
Ingen som kan kommentera mina kommentarer på riktigt verkar de som.
Fest å party ja, sköna vibbar både textmässigt å när de gäller dedär rytmiska som bara finns inom hiphop, INTE money guns and bitches. Som om en pimp va något å sträva efter.
Allt detta snack om att partydängor e bra hit å dit bara bekräftar va ja sa från början, att de inte e något annat än pop, acceptera de så visst, då får ja lägga ner å erkänna att ni utifrån erat perspektiv har rätt. Utifrån perspektivet att ni e "pophopare" dvs.
Men annars får ni skärpa er å argumentera å förklara va de e ja  har missat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-22 22:55

ojsan hoppsan tror du att freeky zeeky kommer släppa sin skiva på vinyl eller kassett hahahaha rolig tanke

nej du behöver inte skriva så många rader tycker bara de e nåt fel på världen när man snackar om skivor som inte ens kommit ut burn the internet ibland

2007-07-22 22:59
mobbatbarn, du var inte direkt någon höjdare vad gäller att anföra argument eller att besvara frågor som rör dina utläggningar. Du definierar begrepp men kan sedan inte svara på frågor som vidrör definitionerna? Det förefaller som att du har så röriga definitioner att du inte ens själv begriper dig på dem.

Manager

2007-07-22 22:59
Det du "argumenterar" om är bara din egen åsikt.

Kan du ärligt säga att det Kool G Rap, Mobb Deep, Raekwon, AZ, Big L osv osv osv inte gör är hiphop just för att dom som du uttrycker det: gör musik om "money guns and bitches".

För visst är även dem rätt versatila, speciellt AZ och Big L kanske, men stor del av deras musik består ändå av Gangsta Rap eller "Mafioso Rap"

Eller har dom ett PASS från din sida just för att dom gjorde det back in the days? Är det mer accepterat då?

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Manager

2007-07-22 23:00
Gitano: Förstår vad du menar, men ja jag erkänner att jag laddar ner i stort sett allt förutom svensk hiphop och till vis mån klassiker som jag vill ha i fysisk form..
/ Deedz.
Manager

2007-07-22 23:01
/ Deedz.

2007-07-22 23:07
Ja har ändå onekligen poänger bakom mina uttalanden, kontra mä din åsikt å förklara hur de egentligen e. Annars e de ingen diskussion.
Pop e bara ett ord ja använder, vem vet egentligen va pop betyder, e de ett sound eller bara va som e populärt för tillfället, ja säger att de e något mer abstrakt, men musik som e skapad enbart för ekonomisk progress tycker ja definitivt e pop.
Pop kan va kreativt, eftersom kreativ inte e ett superlativ e allt kreativt på olika nivåer. Men hur kreativa tycker du westlife e?? å hur mycke skiljer sig egentligen 50s nivå av kreativitet från westlifes??
En femåring mä kritor som målar på marken e kreativ, men du köper inte hennes målningar. Precis som du om du satte ribban lite högre musikaliskt inte skulle köpa 50s album heller.
Lägg undan ordboken å sluta leka politiker så kan vi snacka på riktigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-22 23:14
dom har ett liiitet PASS för att dom va upphovsmännen till stilen, dom gjorde något nytt å fräscht. Något KREATIVT.
och nazeem
nu får du ta å lägga ner å säga något själv istället för å racka ner på andras filosofier, du har helt enkelt inget å säga om mina åsikter innan du kan presentera dina egna.
till alla - argumentera emot, alt. uttryck era egna definitioner, teorier å åsikter om ni väntar er att ja ska ändra mig.

2007-07-22 23:19
Ja precis pop är bara ett ord du använder och du har din egen lilla säregna defintion. Som jag har påpekat i mina tidigare inlägg.

"Men hur kreativa tycker du westlife e?? å hur mycke skiljer sig egentligen 50s nivå av kreativitet från westlifes??"

Vad har det för relevans i denna diskussion? Finns det en korrelation mellan kreativitet och hiphop?

"En femåring mä kritor som målar på marken e kreativ, men du köper inte hennes målningar. Precis som du om du satte ribban lite högre musikaliskt inte skulle köpa 50s album heller."

Återigen, dina exempel har absolut ingen relevans för denna diskussion. Om man är mindre kreativ innebär det väl inte att man är mindre hiphop?

"Lägg undan ordboken å sluta leka politiker så kan vi snacka på riktigt. "

Jag förstår att du vill anmärka på mitt sätt att formulera mig. Jag tror du förstår vad jag vill ha sagt, men när argumenten tryter är det lätthänt att man anmärker på saker och ting som inte berör sakfrågan.

2007-07-22 23:20
om de e hiphop i sig å sitta å flasha mä guldkedjor å snorta kola?? Skulle skämts om ja hade de omslaget på min platta, hiphop e de dock fortfarande om än fullkomligt idiotiskt å bland de töntigaste ja sett. Å de e äkta hiphop just för att de e orginellt rent musikaliskt, däremot e de knappast moraliskt försvarbart ang. signalerna dom sänder ut till generationer av framtida knarkare å rånare.
Musik va en konstform sist ja kollade definitionen av musik, på vilket sätt e 50 eller raekwon konst?? utan rzas musikaliska genialitet hade inte wu tang haft mycke å komma mä.

2007-07-22 23:22
mobbatbarn, vad är det du inte förstår? Du visar absolut inga tecken på en god diskussionskultur. Det är du som har lagt fram definitioner på olika begrepp och således ligger bevisbördan på dig och inte hos mig. Jag har inte presenterat några definitioner och just därför är det inga konstigheter att vi sitter och diskuterar kring dina.

2007-07-22 23:34
Bottom line e att musik som görs för syftet å tjäna pengar inte e annat än pop, de e min definition. Du kan ju börja mä å förklara för mig varför de inte e så??
Musik utan själ e bara ljud precis som en människa utan själ bara e en varelse, ett tomt skal.
Lilla vännen ja förstår dig precis, du har inget å säga själv men du klär de så snyggt i din lawyer logic å fina ord.
Försöker du få mig å framstå som interlektuellt underlägsen får du göra de genom å visa att du kan tänka själv.
Manager

2007-07-22 23:54
"om de e hiphop i sig å sitta å flasha mä guldkedjor"

Sluta säg mot dig själv
/ Deedz.

2007-07-23 00:04
yun di, när sa ja att blingbling e bra?? eller att de e hiphop?? säger inte emot mig själv ett skit, man kan va fet på micken även om man har guldkedjor runt nacken, å de e rakim, han tog emceeing till en ny nivå, chains or no chains.
Om ja måste välja om ja e för eller emot guldkedjor, vilket inte känns superviktigt, så e ja helt klart emot de å dom signaler de sänder ut. Som ja quotade förut.
"I don't need 'em, I got your respect"
Har inte sagt emot mig själv en enda gång idag, men nice try

2007-07-25 14:55
sean price och boot camp är new york , resten är bara pajjaserier

2007-07-30 16:56
varför koka beef med wayne? vill han dö? :(
Vad vet du om plastpåsar med dragkedja?