50 cent - Lil Wayne is a Whore (Hot 97)
någon som vet något mera om detta? för här får vi bara höra vad 50cent tycker om lil wayne. 50 cent - Lil Wayne is a Whore (Hot 97) vad tycker ni stämmer de 50 säger är lil wayne en slyna som ligger med alal som betalar honom?
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
fiddy e lite avis nu när han inte längre hör till toppen kanske?
Omae wa jowai
men jag känner inte att det va nån större diss mot lil wayne... mer att det va ett råd att sluta göra låtar med skit artister och förstöra sitt rykte.. han sa juh att lil wayne kan göra bra låtar..
Digg this!
jo jo, men kallar någon dig en hora så e de la en diss.
Ja Tror 50 e lite ledsen för att Weezy gjorde en låt me Ja Rule...Tror att Anabolan börjar kicka in igen för 50 haha :)
Hoppas 50 Cent säljer dubbelt så mycket som alla dessa södernrappare bara för att visa vart skåpet ska stå. (i new york)
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Yun_DI Hur kan du säga att 50 reppar NY...ja kommer derifrån men ja tycker inte han reppar NY ser inte han som någon New York rapper han e bara en popstjärna ju..
De är rätt sämst båda två. 50 Cent låter som ett mongo och Lil Wayne som ett jävla målbrottsfoster.
Djingis Khan for life.
Såklart 50 och hans camp representerar New York bäst just nu. Vem skulle annars göra det menar du? Jay har semi-lagt av och Nas säljer ju mindre än 50 både i och utanför New York. Popstjärna vet jag inte. Visst har han några pop-liknande hits men annars tycker jag att han är modig som droppar t ex hårdare låtar som I Get Money som singel. Massacre och GRODT var fyllda med hårda låtar, så jag kan inte hålla med dig. Du förstår väl själv att en som är så beroende av antalet sålda skivor som han inte kan göra en platta "strictly for the underground".. Om 50 inte säljer mer/på samma nivå som T.I & Kanye nu så kommer folk säga att han fallit av.
Vilka som reppar new york just nu?! Vad sägs om hela d-block o dipset? Jag lovar att om du åker till new york o hör vad som spelas på gatan just nu så är det just d-block och dipset. Kan jag nästan sätta mina sista pengar på! Sen säger weezy själv i beat without bass med freekey zeekey o jha jha "i'ma whore, u know that i'ma whoore" eller något liknande.
Jesus loves you, but i still think your'e a cunt!
Dipset var det för ett tag sen, inte nu.. vart har camron tagit vägen efter hans "semester"? "its gonna be a hot summer". Då får han skynda sig för sommarn är snart slut :) D-Block har inte släppt något på evigheter känns det som? Är inte det ett måste? annars kan vi ju fortfarande säga att Rakim är the king of new york..
dipset har juh dött som gått som.. d-block e själviska å gör bara låtar solo. fat joe ja rule och jadakiss borde starta ett eget krew dom hänger juh hela tiden..
Båda "grupperna" har släppt mixtapes hela sommarn. 50 cent har iofs också varit med på ett antal han också men som "grupp" är dipset och d-block galet mer heta och aktiva just nu!
Redmoon, du kan ju inte mena att lil wayne tillhör toppen
Det skulle stå medverkat på mixtapes då de själva inte har släppt nått jag kommer ihåg!
De är nog efter att Wayne dissade fifty pa en av hans "tour Bus" videos
och vem fan är du?
Frekey Zeekeys senaste skiva e bra. Men vadå d-block kungar av new york just nu liksom. Ingen pratar om D-Block just nu. Jadakiss är duktig, dock. För att titulera sig "kung" (hur töntigt det än låter) anser jag att man behöver lite buzz. 50 har en skiva på gång, släppt 4 (?) singlar redan och en "street-anthem" som gått väldigt bra (i get money) samt aktiv i media hela tiden.
eh fan vilken dum diskussion förresten. who gives a fuck.. :)
Hade 50 reppat NY hade han inte bott i Connecticut :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Weezy får ju räkna med att 50 attackerar honom om han medverkar på Ja Rules singel.
Stain P19 tror du 50 bara har ett hus eller ? Dipset ? jag vet inte riktigt om dipset reppar bättre än 50.. dipset is gone...
Digg this!
vem säger att det handlar om vem som säljer mest, om man tittar på vem som får fram det riktiga budskapet?... Nas i grund och botten är helt klart en bättre Mc än 50. THATS THAT! over n out
When I was a child, the Devil himself bought me a mic
Soldato__ yeah budskap kanske.. men nu är det så att musik är inte 100% budskap eller hur ? klart man vill att sin musik ska sälja.. och 50 vet hur man får folk att vilja köpa en skiva... nuu i den här tiden då så många laddar ner musik.. om man då klarar att sälja multiplatina då är det en skiva som är värd att lyssna på.. kanske inte har det bästa budskapet.. men vaddå när blev det förbjudet inom hiphop att göra musik ändast för att man vill göra sköna låtar... ska all hiphop vara enformigt och handla om politik och vad som händer i världen ?
Digg this!
50 cent e pop, sherifo sa de bäst, handlar de bara om record sales å inte om att göra bra, meningsfull, talangfull musik som förmedlar nånting annat än guns, bitches and I'm so gangsta...då e de POP, rent kreativt e de inte särskilt långsökt å jämföra 50 mä typ westlife, medans deras låtar handlar om gay-kärlek handlar 50s om raka motsatsen, men rent kreativt... vem som säljer flest skivor betyder inte ett skit om man snackar om äkta hiphop, nas knäcker ju 50 helt å hållet när de gäller flyt, beats, texter å autenticitet, men 50 säljer bättre så han e bättre??? de e inte hundra procent budskap, kanske minimum 30 för att de fortfarande ska va värt å ödsla sin tid på, men då får de fan va musikaliskt talangfullt å kreativt... ska vi se vilka som sålt miljarder album genom historien; elvis, dolly parton, lasse berghagen, dr bombay, backstreet boys å 50 cent. Sålda skivor betyder inte ett skit. Nu kommer en jävla massa tjata emot mig utan å ha nåra som helst vettiga argument så ja tar å citerar lite nas åt er:"If you're asking 'why is hiphop dead?' then it's a pretty good chance you're the reason it died You want this paper, be a hustler. You're a hustler, you ain't a rapper "
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
JAG LOVAR ATT DENHÄR BEEFEN UPPSTOD P.G. AV ATT LIL WAYNE GJORDE EN LÅT MED JA RULE!
Ja är 50 Cents arch nemesis, så alla som gör låtar med honom får också ta skit av 50, och på något sätt kunde jag förutse att detta skulle hända...så fort någon annan mainstreamrappare tar medias uppmärksamhet och samtidigt lyckas få mycket street cred så ska 50 Cent starta beef...ska bli kul att se hur det här utvecklar sig...G-Unit vs Cash Money...CM lär ju vinna denna gången, då 50 har dissat hela sitt crew!
THE TALENTED MR BRAT
mobbatbarn: angående "musik som inte handlar om bitches gangstas blablabla" .. Du är medveten om att det är i stort sett samma sak som raekwon, tidiga mobb deep osv osv snackar om också va? diggar du inte dom heller? 50 kanske gör det på ett popigare vis eftersom han oftast slänger in catchiga refränger och lite ljusare beats, annars är det samma snack i stort sett..
Yun_DI P17 word, äntligen ngn som förstår, om alla andra bara hade svalt sin whoa-gangsta-stolthet, så hade fler skrivit som Yun_DI P17.
alla gnagsta rappare snakka i stortsett om samma sak.. men 50 lägger up det på ett sett som gör att det säljer.. och så att det är skönt o lyssna på... tupac kunde oxå göra sköna reffränger tycker du han oxå är pop eller ?
Digg this!
sherifo P19 Men Tror du Tupac skulle ha gjort en låt me Justin Timberlake ?? Eller göra en låt som candy shop? Tupac var en gangster rap men endå hade han en mening me hans texter han var mer djup tror tupac inte pac var bara ute efter pengarna som 50cent e, utan han va mer en kille som ville få sin röst hörd om du förstår vad ja menar..så du kan inte jämföra dom 2 in matter of fact de går inte jämföra någon me pac han va och e en gud innom Rap/Hiphop d e darför alla baitar honom eller försöker sälja på honom eftrer hans död...
If you don't know you better go and ask someone50 Cent is my symbol and my name Symbolizing the change that I'm bringing to this game Things'll never be the same (never the same baby) The shit I kick fuck with niggas mentally, makes them wanna mention me And see me doing a quarter century in the penitentiary Nastradamus predicted 50's the future, that's a fact money I run up on your workers with the mac, like where that pack money In the gym I see your ass up on the stair master But you got it on level 2, bitch go a little faster Look girl I ain't gon lie, I'll tell you how I feel They should hand cuff your big ass to the treadmill See you rollin with 20 niggas, we rolling with 20 guns 16 hollows is loaded in every one I know you slow, so I do the math thats 320 shells flyin at your ass (ha) You spend a lot of time talkin about how you ball out When u get hit you gonna run and bleed till u fall down I guess you didnt think we was down to go all out One second, you was wrong You ain't on the shit we on My money getting long Now my team getting strong I'm gone Now these pussy niggaz putting money on my head Go on and get your refund motherfucker, I ain't dead I'm the diamond in the dirt, that ain't been found I'm the underground king and I ain't been crowned When I rhyme, something special happen every time äsch jag e bakis, men fiddy e kung över ny. I'm the greatest, something like Ali in his prime
A_Unit Ja men du måste förstå själv att musik inte måste vara nått deeep.. sen när blev det förbjudet att göra musik gör att man gillar att göra skön musik ? måååste det vara musik som man ska sitta o analysera för att förstå meningen med låten ? kan det inte bara vara en låt som man kan chilla till? eller dansa till .. säg mig va är det för skilnad på dagens gangsta rappare och 50 cent ? är det att 50 kan göra musiken skön medans han berättar sin story ?
Digg this!
Lägg ner å jämföra 50 mä tupac, visst ja ser varför ni tror att dom e lika men tupac hade en vision, han va kreativ å hade en egen stil, ja diggar inte tupacs gangstalåtar så överdrivet mycke, men ja accepterar de, har 50 gjort en keep ya head up?? brendas got a baby?? trapped?? Angående wu tang å mobb deep så ligger en significant difference i att de va innan bad boy kommersialiserade hela hiphopen mä sitt bling bling bullshit...sen passar fan mobb deep back in the days in perfekt på mitt sista citat "you're a hustler, you ain't a rapper", ja erkänner att ja kan digga till mobb deep, ja kan digga till tupacs gangsta låtar precis som ja kan digga till 50s låtar när dom spelas ute på klubben, men ja kräver mer av musiken när ja får välja själv, e inte common skönare å chilla till än 50?? Dessutom e 50 - Westlife paralellen för jävla bra för å va sann, 50 e fortfarande inget annat än pop. Att säga att 50 när han e i studion aktivt skapar MUSIK e en skymf mot ordet musik, har musik ingen soul e de inget annat än ljud. krs one: "why you don't see big chains on my neck? I don't need 'em, I got your respect " Något 50 cent aldrig kommer kunna säga, ska man va skrytig i sin musik får man fan ha åstadkommit nånting först. Tror nån att 50 kommer va mä lika länge som Nas har vart?? Kommer 50 släppa nånting som av någon in their right mind kan kalla för en klassiker?? I rest my case
"Kommer 50 släppa nånting som av någon in their right mind kan kalla för en klassiker??" GRODT kommer helt klart ses som en klassiker av många. Efter det tycker jag själv han har blivit sämre och sämre dock. Men det gäller för jävligt många fler än han.
Musik måste inte va "deeeep", men e den inte de e de merely organized sounds. Om ni tänker på hur de borde vara, kan ni ärligt säga att gangstarap e bättre än äkta hiphop mä känsla å tanke?? BTW. så tror ja definitivt att tupac hade kunnat sammarbeta mä justin timberlake, han har väl gjort fler än en låt som kan jämföras mä candy shop också. Men Justin e inte mer pop än 50cent bara för att han va mä i nsync för massa år sen, där dom e nu förtjänar Justin mer respekt än 50. Hur som helst e de inte de de handlar om, Tupac sold out, men han släppte en jävla massa riktiga klassiker innan å för de förtjänar han all respekt.
Klassiker?? Som i Illmatic?? Som i 18th letter?? Som i The bridge is over?? Vilken låt på de albumet kan röra Brendas got a baby?? Att de ens går å jämföra mä låtar som släpptes för 15-20 år sen säger väl nått. Vill vi inte se att hiphopen utvecklas?? E gangstarap verkligen hållbart i längden?? De e bara en långvarig fluga, ingen gangstarap ida e fresh å nyskapande.
Måste en skiva innehålla en "Brendas got a baby" föratt den ska klassas som en klassiker? GRODT är en/kommer klassas som en klassiker punkt slut. The Infamous likaså och den innehåller ingen brendas got a baby.
Och vadå som i The Bridge is over? Bridge is over är väl ändå en disslåt? Eller har den något djupt gömt budskap i stil med Brendas got a baby?
Enligt ett fan av den sortens musik kanske, du kräver inte lika mycke av dina artister helt enkelt. Skulle vilja se någon kommentera hurvida 50 e pop eller inte... Tycker de behövs att artisten visar att han har något i skallen å att han har något vettigt å säga, ja de behövs minst en brendas got a baby. get rich e en klassiker enligt hippop mått mätt, men den kan inte mäta sig mä någon av dom ja nämnde å 50 kan inte mäta sig mä varken nas, rakim, krs one eller tupac... Handlar ens debutalbum om hur mycke pengar man har borde man syssla mä nått annat, miljoners miljoner världen över har missuppfattat va hiphop innebär."Hip means to know, it's a form of intelligence, to be hip is to be update and relevant. Hop is a form of movement, you can't just observe a hop, you gotta hop up and do it" - KRS one igen. Får väl byta uttryck från hippop till pophop.
mobbatbarn din diskussion är fullkomligt löjlig, du försöker framhålla dina åsikter som någon slags objektiv sanning. "Om ni tänker på hur de borde vara, kan ni ärligt säga att gangstarap e bättre än äkta hiphop mä känsla å tanke??" Tänk om gangsterrap är äkta hiphop för mig med känsla och tanke? "men ja kräver mer av musiken när ja får välja själv, e inte common skönare å chilla till än 50??" Nej det tycker jag inte, jag tycker det är skönare att chilla till fiddys musik. "Dessutom e 50 - Westlife paralellen för jävla bra för å va sann, 50 e fortfarande inget annat än pop. Att säga att 50 när han e i studion aktivt skapar MUSIK e en skymf mot ordet musik, har musik ingen soul e de inget annat än ljud." Uppenbarligen har du en mycket säregen definition av musik. "Kommer 50 släppa nånting som av någon in their right mind kan kalla för en klassiker??" Jag tycker att GRODT är en klassiker och jag är vid alla mina sinnens fulla bruk. Jag tror faktiskt det finns en hel del människor som instämmer med mig om att den skivan är en klassiker. Är det svårt att begripa att andra människors definition av en klassiker kanske inte sammanfaller med din egen? Vad som är en klassiker är högst subjektivt. "50 cent e pop, sherifo sa de bäst, handlar de bara om record sales å inte om att göra bra, meningsfull, talangfull musik som förmedlar nånting annat än guns, bitches and I'm so gangsta...då e de POP," Så du menar för att en låt ska falla in under kategorin hiphop är förutsättningen att låtskaparen är kreativ och uppenbarar det i självaste låten? Är det din egna lilla definition? Man kan allstå: 1. Inte vara kreativ i en poplåt? För du menar ju att all musik som inte är kreativ kan definieras som pop. 2. Vad är egentligen meningsfull musik? Finns det en vedertagen definition på meningsfull musik? Tänk om guns och bitches är meningsfullt för mig?
bridge is over e en skillad, kreativ, funky, orginell låt. in da club e knappast orginell.
nazeem Om du tycker att de finns tanke bakom gangstarap tycker ja synd om dig. E guns and bitches meningsfullt för dig?? Och JA, musik som inte e orginell eller kreativ e pop, ge mig en annan definition så kan vi agree to disagree.
Någon som tror att Dj Premier kommer producera 50 inom den närmsta framtiden???
mobbatbarn Jag tycker mer synd om dig som inte kan acceptera att andra människor inte tycker och tänker som dig. Sorgligt att du inte kan se utanför din egen verklighetsbubbla. Enligt din definition är de flesta hiphoplåtar som släpps idag, både av mainstream- och undergroundartister pop. Det måste deu ju vara eftersom deras budskap i de flesta fall har framförts tidigare av någon annan. Därigenom är de varken kreativa eller orginella och kan betraktas som popartister. Som sagt, du har en mycket säregen defintion av genren pop och hiphop.
tröttnat på fiddy, ska alltid beefa för publicity, så fuck him !!!! gotta problem with that? just holla :)
Löjligt att du går efter vad KRS-One säger som om hans ord vore lag för alla hiphopare.
Men om du så vill:
http://videos.onsmash.com/v/p8w1YvQebNP943M2 50 och KRS pratar med varandra.
"We're supposed to be different artists, but it's the same thing"
De e skillnad på om budskapet framförts tidigare å om de e totalt non existent. Ja frågade om gangstarap tar upp meningsfulla topics enligt dig. Ja bad dig definiera pop själv, har inga problem å respektera någons åsikter sålänge personen har belägg. Försöker få igång en riktig diskussion å få sagt va ja tycker å menar, något inte händer allt för ofta på whoa så ta vara på tillfället å kommentera mina poänger mä argument, inte bara detaljer å ordval. Vilka har mest talang?? The Roots eller 50 cent?? The roots som tar upp allt från var dom står rent musikaliskt (The seed) till Rubin "Hurricane" Carter (Hurricane), de sistnämnda ett ämne som även skrivits om av Bob Dylan - Av många erkänd som tidernas bästa textförfattare."some of the best musical lyrics has been in hiphop" - David Gilmour, f.d. Pink Floyd. Tvivlar på att han syftade på 50 cent när han sa så.
Går inte efter någons ord som om de vore lag. Ja lyssnar, tänker efter å bildar egna åsikter baserat på va ja hör. Tycker de citatet av KRS har en poäng, å utifrån de perspektivet, vart e intelligensen i P.I.M.P.??
Är PIMP den enda låten 50 gjort? Du vet väll att även Jay Z och andra storheter inom hiphopen gjort partydängor? Den stilen (PIMP, In da Club, Candy Shop) har förövrigt funnits med i hiphop sen när den startade.In fact: Det var precis SÅ hiphop började. Fest, party blablabla..Har jag fel?Sen säger jag förövrigt inte att 50 är en bättre rappare än Nas (som jag anser är top 5 genom tiderna). Nu pallar jag inte med.
Mobbatbarn Jag kommenterade din definition av musik, hiphop och pop. Jag har inte framlagt en egen definition, varför inte diskussionen är koncentrerad kring mina uttalanden utan just dina. Vad jag kan fasstlå är att ingen av dina definitioner är vedertagna. Du pratar om belägg, ok. 1. Vad har du för belägg för att det 50 skapar inte kan benämnas som musik? Hänvisa till någon vederhäftig källa som kan bestyrka dina påståenden, annars är det väl inte konstigt att jag uttrycker det som din lilla säregna definition? 2. Vad har du för belägg som stödjer ditt uttalande om en förutässtning för att en låt ska klassas som hiphop är att den är kreativ? 3: Vad har du för belägg om att en poplåt inte kan vara kreativ? Vad har ditt exempel om vilka som har mest talang mellan roots och 50 för relevans i denna diskussion? Om roots är mer talangulla än 50 enligt min åsikt, innebär det att 50 är pop? Helt ovidkommande exempel. Egentligen är det här med belägg hit och dit löjeväckande, det handlar i grund och botten om subjektiva omdömen. Men visst när du talar om belägg beträffande dessa definitioner kan du väl lika gärna referera till vedehäftiga källor. Jag vill inte diskutera kring dina påhittade definitioner som saknar helt stöd.
A-Unit, ja du 50 cent verkar ju ha inspirerat dig tillräckligt iallafall lål. yun_di, hurting.. Snackar om freekyz "senaste skiva". den släpps i övermorgon. Torrenthiphopare tekone, dipset döda? Hur kan du säga det, Dom fåååår ju sjukt mycket uppmärksamhet och andra snackar om dom. Clipse säger att Lil wayne tar Jim jones klädstil bla bla bla. Och det är mycket sånt. Omtalade är inte döda.
gitano: "torrenthiphopare".. Jag har laddat ned freekeys senaste skiva, ja so what? Är du en häftigare och bättre hiphopare än mig nu för du tänker köpa den på kassetband eller vinyl?