I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka album ser ni fram emot mest just nu?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-05-07 13:41

Vilka album ser ni fram emot mest just nu?

Ja som rubriken säger, vilka kommande album får er att vattnas i munnen just nu?
Dom jag suktar efter:

Pharoah Monch - Desire
Vi har fått vänta länge, länge, länge... en av de absolut bästa släpper snart sin hett efterlängtade skiva, och jag tror inte att han kommer göra någon besviken. Ni som har hört Gun Draws förstår vad jag menar.

Percee P - Perserverance
Mr. P verkar riktigt hungrig just nu och ett album med enbart tracks producerade av den alltid lika nedrökte och flummige Madlib kan det inte gå fel! Och nej, att Vinnie Paz medverkar tycker jag inte är något negativ, jag tror det blir en bra kombo. Att det står på www.undergroundhiphop.com att den ska släppas 1/1/08 gör mig dock lite orolig.

Marco Polo - Port Authority
ALLA beats jag har hört från denna snubben tycker jag har varit guld, och med de artister som gästar på plattan så kommer resultaten säkerligen bli lysande. Det är nära nu...

KRS-One & Marley Marl - Hiphop Lives
Två legender går samman för att "rädda" hiphopen känns det som.. kan ju inte bli fel. Dock inte hört ett ljud om denna när den släpps men väntar med spänning. Har dock alltid tyckt att KRS kan bli lite enformig en hel platta igenom, men wtf, han är ju en av de största och otroligt begåvad.

Kommer inte på fler just nu på rak arm, måste tänka lite till. Men lista era!

"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."
Manager

2007-05-07 13:42
Nacirema Dream, Commons nya, marco polo, talib kweli - eradrum osv osv.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
DJ

2007-05-07 14:06
01) Pete Rock: NY's Finest

Har alltid högst förväntningar på Pete. Dessutom känns det som att den här plattan kommer bli lite mer "street". Efterlängtat, åtminstone av mig, att höra en PR-platta med inte bara virkade mössor och Detroit-mys. Vad sägs om MF Doom, The Lox, Papoose, Ghost, Rae o.s.v.? Dessutom har hans senaste 5-6 beats visat prov på en helt ny råfunkig stil. Jag välkomnar definitivt nästa kapitel i sagan om Soul Brother No. 1!

02) Papoose: Nacirema Dream

Mest lovande albumdebutanten på typ 10 år. Kan bli bra, men kan också bli fantastiskt...

03) Percee P: Perseverance

VERKLIGEN dags för album från Percee. Senaste två tolvorna har varit blytunga och visar att de gamla takterna sitter i.

04) Saigon: Greatest Story Never Told

Bara för att han är så grym

05) Sadat X: The Healing Process

En Sadat-skiva är alltid efterlängtad. Sen blir det intressant att se vad han har för tankar och erfarenheter från fängelsevistelsen.

06) Termanology: Hood Politics

Kul att se om han håller samma höga standard även med andra beats än Primo-bangers.

07) Ghostface Killah: Vad-det-nu-var-den-skulle-heta

Alltid minst två-tre riktiga bangers.

08) Bumpy Knuckles: Vad-det-nu-var-den-skulle-heta

Aldrig dålig.

09) Pharoahe Monch: Desire

På tiden att Pharoahe släpper nytt. OCh singlarna har låtit mkt bra.

10) Wu-Tang Clan: Vad-det-nu-var-den-skulle-heta

Mkt. för att samlingen skall vara komplett. Men det blir säkert några bra låtar också.

11) Talib Kweli: Vad-det-nu-var-den-skulle-heta

Liberation var skitbra, så jag har fått upp hoppet om Kweli igen.

2007-05-07 14:24
Fan SS2 du satte pricken över i:et.

Wu-Tang, Papoose, Saigon, Term, Ghost, Bumby Knucks, Pete Rock. Hett efterlängtade!

2007-05-07 14:28
några jag ser fram imot är:

Dr Dre - Detox
Papoose - The Nacirema Dream
Ghostface and MF Doom - Swift & Changeable
Tru Life - Tru Life
Swizz Beats - One Man Band Man
Saigon - The Greatest Story Never Told
Pharoahe Monch - Desire
50 Cent - Curtis
Wu-Tang Clan - 8 Diagrams

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-07 14:29
Killer mike, när nu den kommer, Webbie and Lil Boosie, UGK, Three six mafia, Swizz Beats, Krs-One & Marley Marl,  wu-tang om det nu kommer.  Mycket south verkar det som. Marco Polos skiva var dödstråkig, pharaoe monch vågar jag inte hoppas på efter den lite småpatetiska videon med antipistolbudskapet.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
DJ

2007-05-07 14:30
Personligen tror jag tyvärr Ghost+Doom-plattan rinner ut i sanden, men om den kommer kommer jag defintivt haffa.

2007-05-07 14:32
Många redan nämnda men;
Redman med muddy waters II

2007-05-07 14:45
Detox

2007-05-07 15:07
Ser fram emot commons platta, det är skön musik!
Ska inte Rakim och Immortal Technique släppa platta iår, det är vad jag hört iallafall, det ser jag fram emot!

2007-05-07 15:08
Detox och The Nacirema Dream
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-07 15:09
oj de blev en länk...:P
DJ

2007-05-07 15:14
Hm, lite förvånad att alla nämner Dr. Dre. Bara jag som tycker han inte gjort nåt intressant på minst 5-6 år...

2007-05-07 15:18
SS2: Dre kommer alltid att vara Dre. Ingen kommer glömma de classics han har släppt och alla vet att han verkligen är en av världens bästa producenter. There you go.
DJ

2007-05-07 15:22
Word: Jovisst. Men jag tycker Rakim är bästa MCn nånsin, men är samtidigt helt ointresserad av hans kommande album om jag inte ser en fet producentlista, hör nån grym låt eller får nån rekommendation av nån vars smak jag littar på. People fall off, that's just how it goes...MEn det är väl bara en fråga om hur mkt man tycker Dre fallit av och hur mkt förhoppningar man har kvar. Själv tycker jag aldrig han överträffat beatsen på SOC.

2007-05-07 15:27
Detox toppar min lista.

Soul_Survivor_II

Är det inom rap och bara rap du menar när du säger att Dre inte gjort något intressant alls de senaste 5-6 åren?

DJ

2007-05-07 15:28
Spliff: Hmmm, menar nog nåt jag hört ö.h.t. Men jag har inte direkt letat efter hans beats på senare år...

2007-05-07 15:35
Wu-Tang Clan: Vad-det-nu-var-den-skulle-heta

^
Rock out with your cock out!

2007-05-07 15:39
Soul_Survivor_II

Senast igår blev jag förälskad i ytterligare en Dre beat.

Young Buck - U Ain't going nowhere.

Att rekommendera!

2007-05-07 15:40
SS2: Du har en poäng. Rakim är också en av mina favorit-MCs, men jag ser inte heller fram emot hans nya platta särskilt mycket. Men med Dre är det annorlunda; han har varit rätt aktiv på senare tid och släppt en del beats (tänker först och främst på Snoops Imagine) som jag kan tänka mig att folk har diggat. Själv så har jag inte gillat ett enda jag hört typ, så jag är på samma level som dig när vi snackar om Dre. Sen att Dre är typ en "legend" eller vad man ska säga gör väl att förväntningarna inför Detox höjs till skyarna.

Summa summarum:

Dre var otroligt grym i sina tidiga år och har släppt extremt många classics, men nu för tiden tycker jag han är överskattad. Känns som att många diggar hans beats enbart för att det är just DRE.

2007-05-07 16:01
UGK - underground kingz
50cent - curtis (sound scan killer)
Chamillionaire - ultimate victory
bone thugs n harmony - strenght & loyalty (kommer imorn men ändå!)
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line
Skribent

2007-05-07 16:07
Cormega - The Inevitable
Big L - Real Legends Never Die
E-Money Bags - TBA
Slaughter Rico - TBA
Kae'daq/C.O.M.A. - TBA

2007-05-07 18:09
S.M.S. "Back For A Million" (Vigorous Productions).

http://www.vigorousproductions.co.uk

http://www.myspace.com/illmillsms
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-05-07 18:12
Cormega - The Inevitable

2007-05-07 18:17
Cormega - The Inevitable
Raekwon - OB4CL2
Saigon - The Greatest Story Never Told
Pharoahe Monch - Desire
Termanology - Hood Politics (SS, jag är dock fortfarande lite skeptisk till att den verkligen kommer heta så efter fyra mixtapes med samma namn.)
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2007-05-07 18:26

de flesta redan nämnda.. men såg inte att någon har nämt Fabolous album och dte ser jag fram emot! :)

2007-05-07 18:32
Curtis, Detox
Konsertbesökare

2007-05-07 18:35
Papoose: Nacirema Dream

2007-05-07 18:42
Bara en som har skrivit Raekwon - OB4CL2... Damn...
Ni andra har skrivit bra skit... men...Raekwon han får man inte glömma
Manager

2007-05-07 18:44
Glömde Immortals nya (middle passage?) och Lupe Fiasco - Cool.
Sen skulle väll Nas släppa nåt igen?
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-05-07 18:47
Talib och Common är det man drägglar efter just nu...

2007-05-07 18:47
Infamous Mobb 's Nya o Screwball's

2007-05-07 18:55
Dr Dre - Detox

2007-05-07 18:57
detox har jag vänatat på länge.....alldeles för länge

2007-05-07 18:58
lil wayne - Tha carter III
I can't feel my face
b.o.b.s debut
the nacriema dream
greatest story never told
greatest story ever told (david banner)
t.i. vs. t.i.p.
music to fly to
maths and english
I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary.

http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/

2007-05-07 20:10
Prodigy H.N.I.C. 2 o hans mixtape

Dr Dre - Detox

Tru Life - Tru Life

Swizz Beats - One Man Band Man

Havoc-Kush

Infamous mobb

Saigon - The Greatest Story Never Told

50 Cent - Curtis

Skribent

2007-05-07 20:22
IMMOB

med 'Prodigy och hans mixtape' antar jag att du menar Return Of The Mac, och så du vet har den redan släppts...

2007-05-07 20:43
Papoose - The Nacirema Dream
50 Cent - Curtis:SSK
Dr.Dre - Detox
Havoc - Kush

2007-05-07 21:08
fabolous - from nothing to something... lär bli straight fajjaaaaaa
Producent

2007-05-07 21:47
Raekwon-OB4CL2, Saigon-The Greatest Story Never Told, Dr. Dre-Detox, Infamous Mobb-Reality Rap, Prodigy-H.N.I.C part 2 & Havocs solo platta.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-05-07 21:52
jody breeze - a day in the life of..

2007-05-07 21:53
och så klart back in the chevy

2007-05-07 22:39
COMMON
On a average night im likely to stab a fag with a knife/
That's when im chillin' imagine when im mad what it's like/
-Saigon
DJ

2007-05-08 09:10
Stukad: Japp, men det är roligare än att skriva TBA ;)

2007-05-08 12:27
M.O.P.- Yearly Physical
Vill ha...
You remind me of school on a Sunday, No class
/Pick It Up- Redman
DJ

2007-05-08 12:31
Samma sak där. Kommer det en MOP-platta kommer jag...haffa!

2007-05-08 14:37
Dessa måste nämnas:

Heltah Skeltah - DIRT

BCC - Vad-var-det-nu-den-skulle-heta (ska släppas i sommar enligt en intervju med Sean Price i Kingsize)

Black Milk, Sean Price, Guilty Simpson - Vad-var-det-nu-den-skulle-heta

2007-05-08 21:21
^Word på det!
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2007-05-08 21:46
Sean Price jobbar tydligen på ett mixtape som ska heta Master P... fiyah! Kan inte få nog av honom.

2007-05-08 22:00
Ja, förresten är det någon som vet hur det ligger till för M.O.P? Blir det något G-Unit-släpp?
DJ

2007-05-09 13:04