jag är vit och använder nigguh riktigt ofta till alla färger! :)
((MAAD))
använt ordet varsamt bara...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
klart, men jag har inte så seriös betoning på det, säga "y0 nigguh" är mer för rolighetens skull :)
((MAAD))
bizzy bone är ej vit
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
De verkar va nått dem droppar istället för homie.. jag har fått höra det av artister jag jobbat med i staterna också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
NEeeeej?är det sant?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
det e väldigt splittrade meningar om "the N word" Method man smackar t ex till en kille i how high för att han säger niggas with attitude han har även sagt nått om att man inte sak säga niggas förutom till sina niggas :S Dave Chappelle sa att han blir förbannad o vill smälla till en person som kallar honom nigga... Tame One säger nigga till alla, typ. Paul Wall & Em har jag inte hört säga nigga tror jag. Har för mig att båda har sagt det på något mixtape men då har det väl varit till typ mike jones o proof. GZA har avfärdat det ordet i en intervju. Men generellt sätt så används det mycket i musik världen men bara för den sakens skull skulle jag inte som svensk åka till Compton och säga "nigga" till nån.
Omae wa jowai
Producent
2007-01-28 21:59
Jag känner en filipin från australien han säger alltid nigga om han ser en svart person i asutralien.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Men filipiner är ju wiggas :)
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
I en dokumentar film sa forklarade tupac skillnaden Nigger och Niggaz, Han sa att en Nigger var en slav for ett antal ar sedan och Niggaz ar dom som festar i klubbar, slosar mkt cash och roker pa osv. Men han sa inget om etnisk bakgrund eller hudfarg. Men det ar dock bara tupacs forklaring pa orden Nigger och Niggaz.
Shuu
It's a Straight fact Puerto Ricans are straight blacks// Krumb Snatcha Dem var vall dar med dem svarta da hiphoppen grundades och alltid delat liknande livsstil till dem svarta i USA, dem kanner att det ar OK o saga N ordet i och med att dem delar samma bakgrund mer eller mindre. Sen ar ju Fat Joe omringad av Svarta o sysslar med hiphop o varit medlem i D.I.T.C. dar bara han inte var svart, sa det ar vall ok o saga N ordet.
I be around, just out of sight
Method Man säger ju "my nigga" till Scott Storch på låten "Is it me" bl.a.
Would I shit you? You're my favourite turd.
kallar inte Dre Eminem Nigga pa forgot about dre??
I be around, just out of sight
Alltså, vad jag har förstått så är typ ordet "nigga" i USA helt annorlunda än i Sverige...för dom är "Nigga" ungefär som svenskans "svartskalle" eller "blatte"...Tru Life är ju t.ex. perser (iranier) o han säger "nigga hela tiden. Likaså DJ Khaled som e från Palestina (arab alltså). Det är ett uttryck för alla mörkhåriga bara.
THE TALENTED MR BRAT
AHAHAHAHHAHAHA MC_JOE hahaha, tru life är för fan puerto rican hahaha.. iranier hahahah knaaaas haha hahahaahhaha men jaaaaaaaa kort och gott så har Puerto Ricaner i new york gått igenom samma skit som de svarta har ända sedan gängen i the warrirors o utbrända kvarter i bronxxxxxxxxxxxx så dom räknas ju till samma "skit" och därför så identifierar dom sig me samma sak å därför använder dom samma slang.. kort å gott
Hahaha aaaa han kanske är puertorican då...många puertoricaner ser ju ut som araber, men det är sant att dom i princip har samma situation där...
THE TALENTED MR BRAT
om man använder ordet tillräckligt så kommer det tillslut förlora dess värde som "fult" ord. vilket är bra. jag tycekr egentligen att det är det bästa, varför bevara uttryck som kan uppfattas som stötande? bättre å missbruka sönder dem så att det förlorar sitt värde. dock så respekterar jag alla i min omgivning såpass mycket att jag inte kan droppa the n-bomb utifall att någon skulel ta illa upp.
http://www.kalvinhiphop.com
däremot ordet "Coon" det är väl mer svartskalle på ett rasitsiskt sätt?
Shit nästan hälften av alla här inne har upprepat vad någon ovanför redan skrivit.
a big chinese nigga screaming jaaajaaa... ä
ä
^^får jag citera det där på min presentation?
hahahahahahaha jag dööööööööööööööööör :D
Shit, lägg svaret i FAQ:n eller nåt. Känns som det kommer en lallare i veckan och gör ett sånt här ämne.
När folk gör skillnad på nigga och nigger så är det bevis på brist på kunskap, även från många jänkare.. eftersom väldigt många från södern alltid säger nigger o aldrig nigga.. det e mere dialekt.
"Humilty is the outcome of knowledge" Imamul Awliya 'Ali ibn Abi Talib(alaihis salaam)
Fidelista F22 hahah!! ;) nice... du vet sånt tog dom aldrig upp i skolan, jag är glad över att jag har fått reda på hur det verkligen ligger till :P
haha ;) precis.. jag känner dig!
Tru Life är av Persiskt ursprung?? Vart har du hört det? Killen e rå Puerto Rican...
Walk against me and it will be the last steps you take nukkah!.....Dirrrrty Dirrrrty!! www.dirtyrecipe.com
Latinos har väl typ "tillåtelse" att nämna N-ordet. Är inte så insatt i det men det är så jag har uppfattat det. Det är dock ganska fånigt att N-ordet har gått från att vara en benämning för "svart person" med negativt budskap, till att bli ett ord svarta använder i samma omfattning som vi använder "hörru" nästan, och sedan till ett ord som ska vara ballt att säga inom rapmusik. Är det inte ganska korkat egentligen?
Yeah, you know..