I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fat Joe & The "N" word

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-01-24 22:35

Fat Joe & The "N" word

Ja Fat Joe säger the "N" word ganska ofta i "Take A Look At My Life".
Jag har inte hört nå andra vita säga the "N" word, som typ eminem eller Paul Wall. Sen finns det en annan kul grej med där vita och the "N" word. Nas säger jag "My Nigga" till Alchemist i låten "Book Of Rhymes"... 

Jag e en Nigga själv, Ugandian

2007-01-24 22:36
Är han vit? :S

2007-01-24 22:37
han är pueterikan(stavning) eller nåt sånt.
Don't make me Chris Brown you, bitch!

2007-01-24 22:38
sorry att det blir två på raken men termanology ser också vit ut men han droppar också N Bomben en del.

2007-01-24 22:38
Cartagena was born in The Bronx of Puerto Rican and Cuban heritage.

2007-01-24 22:40
Bild

Inte för att jag bryr mig men rätt ska vara rätt, hehe..

2007-01-24 22:42
puertoricaner e tydligen tillåtna att droppa N****
big pun har ju fan en låt som heter "N**** Shit"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-24 22:44
dom flesta latinos t.ex. fat joe, pitbull o big pun (RIP) använder ordet i sina texter. sen har vi ju big mike som är vit (på riktigt) o säger det hela tiden på sina mixtapes.
I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary.

http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/

2007-01-24 22:44
Tror det är accepterat för latino-amerikaner i allmänhet...
Urbanized Konfusion ute nu!
http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats

2007-01-24 22:46
Kolla Louis Freese a.k. B-Real, han är mexikan/kuban och har afro bl.a. men är rätt ljus i hyn och droppar nigga lite hur som helst. Tror mer det handlar om identitet, historia och förfäder framför exakt ton på huden..

2007-01-24 22:47
han vita rapparen i Get rich or die tryin' filmen använder också N ordet, hehe.

2007-01-24 22:49
Nåja, flasha och flasha, alla vet inte vem B-Real är och han heter ju trots allt det han heter, brukar ofta skriva ut riktiga namn i trådar, typ Marshall ist för Em, Combs ist för Diddy osv..  ;)

2007-01-24 23:04
Jomen då kanske ja fattar, Latinos har rätt att säga Nigga. Men det där Nas säger då till Alchemist, "You're My Nigga". Lite kul faktiskt.

2007-01-24 23:05
Inget ovanligt där heller, i många delar av USA säger svarta just det till vem som helst, dvs betydelsen är en råare variant av snubbe typ. Sen kan säkert många använda det om vita snubbar som har mkt svarta influenser med sig sen vaggan, kanske växte upp i hooden, hängde med svarta, sysslar med hiphop osv osv. Eminem, Alchemist mfl..

2007-01-24 23:12
GAIA: Alchemist är från Beverly Hills... Advokatson eller nåt.
Sittin sideways...

2007-01-24 23:13

Och framstående DJ inom hiphopen?

2007-01-24 23:26
Tru Life använder också N Ordet ofta.
Shuu

2007-01-24 23:28
GAIA: Trodde du sammanlänkade företeélserna, my bad...
Sittin sideways...

2007-01-24 23:38
Det blev ett jävla liv om när J-Lo använde "The N-word" i nån av sina Ja Rule-duetter för några år sen. Men hon är fan minst lika mörk som Fat Joe. Fat Joe är inte det minsta mörkare än vad jag själv är, och då är jag helsvensk.
www.plaingold.com

2007-01-25 00:04
^Det handlar fortfarande inte om hudfärg. Snarare ursprung.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2007-01-25 00:06
GAIA: Du har helt rätt, är man som vit uppväxt tillsammans med nästan bara svarta, så faller det sig ganska naturligt. Kolla lite smack dvd:s eller liknande, finns gott om exempel.

2007-01-25 00:13
Ett annat exempel än Nas/Alchemist händelsen är att Fat Joe drar "Scott Storch my nigga" på Make it rain.

Handlar väl mer om ursprung och hiphop kopplingen i såna här fall.

2007-01-25 00:25
FunkyMan P33
Är A.G. latino eller vad menar du?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-25 00:39
Varför bryr ni er är min fråga.

2007-01-25 01:10
tror att "Nigga"  har blivit ett "accepterat" ord i samhället..

läste en intervju i en tidning i sommras där dom intervjuva Sean Price,reportern var vit,och hon gick in på det ordet,och han sa typ "det beror på hur man menar,är du vit och umgås med mej  o vi hänger i samma krets o respekterar varandra och jag vet vad du menar med det ordet så är det "okej",men om du är bara ngn vit och jag kan se i ditt ansikte att du hatar mej,då har vi problem"

2007-01-25 01:19

nigga har börjat användas på ett annat sätt...de inte så att dom ser svartvitt lr some shit...de mer som my boi grej...

www.myspace.com/chrilletb<br>brräp brräp

2007-01-25 01:28
precis

2007-01-25 11:31
Yeah nigga =D
www.myspace.com/chrilletb<br>brräp brräp

2007-01-25 12:06
det rä BARA vita som inte får säga nigga.....
men eminem gjorde ju en låt som hette nigga!

2007-01-25 12:57
Om jag inte har fel så är han Mulatt halv latino och halv afrikan typ maroco var någon av hans föräldrar ifrån någonstans i afrika var det ialla fall.

2007-01-25 14:03
Trick Trick säger ju My niggah till eminem :) Buuhu
Highfive anyone, anyone?

2007-01-25 15:16
när vi var i new york och köpte skor så sa latinon (dessutom vitare än mig jao) nigga till oss efter varje ord... kändes ganska bisarrt.. men ja, dom säger ju typ nigga som vilket ord som helst, fast typ hela tiden och till vad som helst..

2007-01-25 15:51
spöket P24
öh,  nånstans i afrika jo visst, ok, men hur kan han vara mulatt om han nu skulle komma från marocko? de är afrikaner visst men inte the N, utan araber.

gitano P20
hahahahaah
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/

2007-01-25 15:52
spöket P24
de va inget ja läste fel... :(
så är han Mulatt halv latino och halv afrikan
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/

2007-01-26 14:04
Well, as u can see i'm white as snow but... Chroomie is maah NICCUH!!! And u don't see him crying out like "aah mahn, that hurts mah feelings..."

Orka bry sig?

2007-01-26 14:05
Alla använder the muthafuckin "N" word..Even yo´bitch ass granny
Varför bry sig ?
We all are humanbeens för helvete..Sen va vi kallar varran e väll inte så viktigt..
Visst vi har alla vår historia, but yo..It explains it self dont it ?
History...Vi lever i nuuuuet folket för helvete..VAKNA WHOA !

2007-01-26 14:34
2pac har några djupa tanakr angånde det på Ressurections Dvd'n... Nigger är fel att säga men Niggas är okey... eller tvärt om, kommer inte ihåg...

Och har hört flera rappare säga My nigga till Alchemist, Scott Stortch och Eminem t.ex :P Låter lite kul om man tänker efter!

2007-01-26 14:55
Stör mig som fan på att "Fete Joe" säger nigga till alla, när han själv är lika blek som en eskimå!

Kan han säga det kan alla säga det, då är vi alla negrer.

Förrästen så börjar man se samma tendens på det svenska ordert "blatte" här i sverige, speciellt av gringo (tidningen som ibland publiceras i metro) som utnyttjar det friskt. Om man "övernyttjar" ett ord så tappar det tillslut betydelse/mening och det är det som håller på att hända med ordet "nigga".

2007-01-26 15:42
marcooling P19

Ja, men de e sant jag sa fel... Halv latina / halv Afrikan(Svarta delen av afrika) = Mulatt

2007-01-26 15:43
andrew, bara det att han är latino med afroamerikanskt påbrå uppväxt i south bronx under hip hopens första år gör inget bättre eller?

Om man tänker som dig så måste alla albinos ha det jääääääävligt svårt, vafan e dom egentligen isåfall?

2007-01-26 15:52
ok, nu är det så här, det är en grov skillnad på nigga och nigger.

nigga kan ses som en råare version av "man" typ, ie: "my nigga" "that nigga's crazy"

nigger däremot kan vara rätt knas att kläcka ur sig om man är vit i usa
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2007-01-26 16:07
---> gitano P20

Spelar ingen roll om han är negrernas okrönte konung/neger-stamledare/negerforskare/negrernas främste förebild i alla negerghetton i hela USA, han är fortfarande lika vit.

Göran Persson är ju också en "NIGGAH" eller?...

2007-01-26 16:20
hur är dfet med , männskor från t.ex mellanöstern?
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2007-01-26 16:52

"Niggers was the ones with the rope, hanging off trees; Niggas are the ones with gold ropes, hanging out at clubs."

Där tror ja vi har svaret, tror inte folk i gettorna i usa reagerar om en latino skulle säga nigga, de är la som att alla som inte är svenskar kan gå omkring och säga tex walla utan nån skulle höja ett ögonbryn även om dom inte är muslimer.

Men skulle nån säga Nigger, även om dom själva är svarta så skulle de nog bli liv av de hela. För då är de inte av vänligt syfte.

Det kan man höra i disslåtar tex. Nigga säger dom till sina homies, Nigger säger dom till folk som inte tycker om lika mycket. :)

Yadadamean Nigguh? ;)

Själv tycker jag folk som är vita och säger nigga, eller vi säger här i sverige walla, går över en osynlig gräns till att låta jävligt töntiga.

2007-01-26 16:57
ShittySocks 

Dom är sandniggas :P
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Manager

2007-01-26 17:01

Fat joe har krulligt hår.Puerto ricaner i new york säger nigga.
Vita som säger nigga är pinsamma.
Vad spelar det för roll? vill ni så jättegärna säga det eller?:)

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-01-26 17:09
andrew P20

dåligt exempel :) eskimåer är ju bajsbruna
Fuck Batman and Robin, I'm robbin with a bat man...
http://boegballe.tabulexnet.dk/
Manager

2007-01-26 17:13
han har iofs inget hår så svårt att säga, men har för mig att han har "nappy hair" iaf.
puerto ricaner i new york har tydligen sagt det sen dag ett, eftersom de alltid bott i samma områden och ja, de har svart blod i sig. ses
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-01-26 19:23
tihi, nej men seriöst..
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
Producent

2007-01-26 20:37
Alchemist säger ordet nigga i refrängen på sin låt "Reppin ALC". J-Love droppar det ordet hela tiden. Både Noreaga, Lloyd Banks & Shyheim är halvlatinos. Men om någon skulle säga nigga till mig då skulle jag säga "Hörru, jag har inte kallat dig nått så kalla inte mig nått".
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-01-28 15:30
Fat Joe e ju latino, verkar typ mer accepterat för "dom" att använda N-wordet, till skilnad från caukasier (hur fan stavar man?). Pitbull e ju likadan. sen finns d ju ett par vitingar som struntar i regeln, å droppar ordet hejvilt.. Ghostface Killah's DJ J-Love e ett bra exempel, varav han har fått kritkik. Bizzy Bone likaså...