Kanye West har aldrig producerat nåt mästerverk, han förstår inte musik. Train Of Thought är det absolut bästa, musikmässigt (jag har öron nästan endast för det musikaliska och missar oftast det poetiska), som Talib Kweli har kletat sin röst på. Det är kanske inte "tunga trummor" på plattan, men produktionerna som Hi-Tek gjorde hade mer funk, lekfullhet, själ och bra rått sound än det mesta inom hip-hop. Jag vet att Black Star albumet är mångas favorit, men det är produktionsmässigt inte stor musik. Av Quality minns jag bara att jag gillade typ 1-3 spår men inte så mycket att det var värt att bränna. Den stora inspirationen och respekten till Hi-Tek och Talib Kweli har sedan länge försvunnit. Jag är alltid ledsen när jag tänker på vilken talang Hi-Tek slängde bort, han kunde ha blivit en av de 5 allra största. När Madlib får till det, då får han till det (se: Jaylib, Madvillain, The Unseen...). Jag har inte fastnat riktigt för nåt på Liberation än, men det tar ofta ett tag när det kommer till Madlib, så jag ska inte döma än. puss o kram