Talib Kweli & Madlib - Liberation
Tänkte bara passa på att slänga ut länken till nya Talib Kweli & Madlib skivan, Liberation, som dom lägger ut fritt för nedladdning.http://www.stonesthrow.com/liberation/ Hela skivan är producerad av Madlib
1. The Show 2. Funny Money 3. Time is Right 4. Engine Running feat. Consequence 5. Over The Counter 6. The Function feat. Strong Arm Steady 7. Happy Home feat. Candice Anderson 8. Soul Music 9. What Can I Do
För skönt FÖR SKÖNT!
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
har lyssnat igenom det nu och det var riktigt bra.
försenad julklapp :D de här låter mer än lovande
Men lika glad är jag för det!
jävlar...grymt skön platta!!!! damn!
Knowledge, where the people at? Liverpool FC---AIK
laddade ner den nyss ! sweet stuff!
Iam Not My Hair,Iam Not This Skin,Iam The Soul That Lives Within'
Grym start på ett nytt år... ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vadå det kan ju inte va hela skivan? SICK!! får tanka när jag kommer hem.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Rhetoric P21 det är hela skivan mannen :D å den e riktigt fet
Trodde inte den skulle komma redan, 2007 verkar bli ett lovande år!
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Efter att ha lyssnat på den några gånger måste jag säga att den inte gör en besviken direkt, hög kvalitet rakt igenom.
Sidan funkar inte, kefft...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Definitely bra skit!
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Kweli & Madlib, helt sjukt. Väntat på detta i ett halvår nu.
Keep crushin'!
jäklar har ingen aning nu hur många gånger jag har lyssnat på the function...vilket jävla beat...han är fan omänsklig
Knowledge, where the people at? Liverpool FC---AIK
ohh nicce.. tankar! btw, när kommer talibs nya soloplatta?
lyssnar på dej nu! fy fan vad skön den e hittills :D Den här Funny Money, e riktigt j*vla fräsh..... haha! precis en sånhär possitiv överaskning som jag behövde få idag. tänx för länken jollee Gott nytt år!
There is no way to peace and love, peace and love is the way.
Vilken grymt trevlig överraskning, haha! Jävligt kul samarbete, fan. Gillar verkligen "Funny Money" grymt mycket och de andra spåren var jävligt feta också! Shit is gonna run through my stereo system all night!
Fett som fan. Tack för länken!
PS. Your cunt is in the sink
ooh längtar till man kommer hem så man kan dra ner denna :D
SKU - SKU - SKULASON!
ohhhh fan va grymt! det här hade jag ingen aning om,blir att tanka direkt när jag kommer hem från jobbet!
SJUUUUK SKIVA!
Keep crushin'!
Daamn.. de har va riktigt javla grymt! vilket team asso. tack sa mycket! BARA feta grejer pa den har.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
kommer den släppas i fysiskt format?
Fuck Batman and Robin, I'm robbin with a bat man... http://boegballe.tabulexnet.dk/
riktigt bra!
"Menace to Society 2 starring me, with more chemicals up in me than you're favorite pharmacy"
remixxx: Undrar samma sak. Blir det bara nån nedladdningsgrej eller släpps den som skiva???
fet som fan ! hooka den allihopa
Soul_Survivor_II P28 & remixxx Enligt uppgifterna från HHC tidigare i år, då de intervjuade P.B. Wolf (nej jag snackar inte om Stones Throw numert) så skulle det enbart vara en nerladdnings grej. Men detta skulle inte vara det enda dom släpper. Det lär komma mer.
Keep crushin'!
vilket trevligt initiativ, får tanka och kolla om det är nått att ha.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Stizze okej... ska tanka nu och får avgöra om det är synd eller inte. tack i alla fall
Fuck Batman and Robin, I'm robbin with a bat man... http://boegballe.tabulexnet.dk/
mycket bra musik.. riktigt feeeeita beats
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Jag tycker Quality är mkt bättre än ToT, både MC- och beatmässigt. Visst är BlackStar-plattan och tolvorna innan (särskilt On Mission och Manifesto) i en heeelt annan klass. Men ToT var när han egentligen "föll av" eller blev något mindre on point i mina ögon. Var oerhört besviken på den plattan. Quality har väl ett eller två spår som inte är grymma, men som helhet är det hans bästa album utan Mos tycker jag.
Fidelista: Tyckte inte ToT hade några dåliga spår, men inte heller några riktigt grymma. Undantaget är väl 4 Women, den älskar jag. Beatsen är lite bleka, trummorna är lite veka på hela plattan. På Blackstar älskar jag varenda beat och vers utom Mos Defs sömniga, tråkiga Slick Rick-cover. Favoritlåtar från Quality: Get By, Gun Music (den är ju svinfet!), Joy, Guerilla Monsoon Rap, Talk To You, Good To You... Jadu, om vi säger såhär: tar vi bort Quality och ToT så återstår ju bara Beautiful Struggle. Samma sak som ToT ungefär. Den enda låt jag verkligen hård-diggar på den är titelspåret...
Fidelista: Föll av och föll av...har alltid gillat Kweli. Tycker bara att om han hållit uppe nivån från 2000 Seasons och Manifesto och de flesta spåren på Black Star hade han redan varit bland mina top 10 MCs. Han är mindre bra nu, inte många som håller den ultranivån särskilt länge. Det hör till saken att jag verkligen dyrkade kweli där 97-98. Men it's still all good beleive me. Liksom hur många texter som Manifesto eller 2000 Seasons kan man skrivai en livstid? Right About Now? Var det den där mixtapen? Du frågade om album. Köper inte så mkt tapes och mix-CDs och sånt. Beautiful Struggle 2 har jag aldrig hört talas om. Och den här nerladdningsgrejen är väl knappast ett album? Och det där med beatsen är väl en smaksak...Hi-Tek har aldrig varit nån topproducent för mig även om han fått ur sig några sköna bangers. Men hellre Kanye, Jay-Dee och Ayatollah any day liksom. TTycker du t.ex. beatsen till Guerilla Monsoon Rap och Gun Music är dåliga? Eller Kanyes mästerverk (tre spår)?
Vetefan, diggar Talib sådär, men detta var inget extra.
Its not that i hate them Swedish Artists, its just the fact that they tracks is 99% Garbage.
rätt fet skiva, fastnade extra för over the counter och funny money
det här var inge vidare, "What Can I Do" är väl helt okej, resten ulla.
man skulle ju kunna säga: -Vilken Befrielse. All ångest för att upprätthålla de utlovade nyårslöftena bara rinner av en lika fort som man bryter samma nyårslöften. Om rökning var det sista jag skulle göra 2006, var det att ta en cigg och njuta av denna platta det första jag skulle ha gjort 2007. Men så blev det ju inte.
FREE Ayatolla.
Funny money minns förövrigt med på Blacksmith grejjen. Fick hem den för drygt tre veckor sedan och har lyssnat på den en hel del och i förhålande till Liberation är blacksmith mycket bättre enligt mig själv. Men Liberation funkar den med även om det hittills inte funnits någon låt som direkt fastnat eller fått mig att rysa av upphetsning. På blacksmith tapen fastande jag direkt på haters anthem med jean grae samt den gammla camp lo dängan this is it luciano a.k.a eller vad den nu heter. På Liberation var det endast over the counter som fick mina finsk-svenska nerver att darra. Text mässigt får man väl återkomma till den här skivan ska analyseras det lovar jag. Ha ha ha snacka om att ta sig själv på stort allvar.
FREE Ayatolla.
Madlib är världens bästa producent! Inge snack!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Riktigt positivt överraskad! Av nån anledning trodde jag att det här skulle vara dåligt, kanske just för att dom valde att släppa den gratis. Men jävlar, sjukt tung skiva! Bästa spåren enligt mig är The Show, Time is Right, Over the Counter och What Can I Do.
kan inte sluta pumpa over the counter helt klart överfet låt
Vafan! Jag hittar inte omslagen... jag vill skriva ut dom o "göra" skivan. Dom fanns igår på hemsidan... nån som kan skicka? Eller länka, jag hittar iaf inte dom.
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."