I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dresta Dissar Game ?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-12-16 22:23

wait and see

Shuu

2006-12-17 12:33
racapp

du verkar veta exakt hur dresta fungerar, bra polare eller?

2006-12-17 12:58
Man vet hur artister är, han är legend, han var skit bra kompis med eazy e, de enda the game gör är att hylla eazy e.. varför dissa ?

sånna som dresta slösar inte energi på new kids

1. han behöver inte "få hype" o blie mainstream,
2. Han behöver inte bevisa sig
3. Game är hyllar eazy, dresta var tight med eazy
4. game är west, dresta är west

och Game har inte sagt något officiellt om dresta vad jag vet, så ser ingen anledning att dresta ska dissa honom

så nånting med the game gjort.. privat
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.

2006-12-17 15:56
Dresta var bra, men legend ? e du dum? folk säger legend till alla nuför tiden bara för han va med Eazy e han inte legend snälla sluta andvända ordet legend så ofta

2006-12-17 15:58

I mina ögon är Dresta mycket mer legend än eazy e och de flesta som blir kallade legend,

2006-12-17 21:33
Dresta sa till mig att efter han medverkade på en låt på Lil Eazy's nya mixtape så fick han en email där Game var rasande över att Dresta jobbade med Lil Eazy.

Dresta skrev tillbaks att det e Eazy's barn och varför bölar du typ men Game hota han på mailen etc.

WWW.DUBCNN.COM<br> WWW.DUBCNNAGENCY.COM<br> WWW.DUBCNN.SE
Rappare

2006-12-17 22:02
haha om dresta e legend så e fan bone thugs n harmony obeskrivliga legender, legendernas mammor e dom då! fyfan softa ner racapp......

visst e han bra men softa ner, djupa andetag osv kicka en alvedon o gå o lägg dig slappna av.
Tutilooooo

2006-12-17 22:16
Youngluck

serriöst?

alunatic

dresta är legend som fan,. en av få som förtjänar namnet "legend", inte som alla nadra, proof dör "han var legend" ODB dör "han var legend"

dresta är legend thats it, och om inte the game suger hans kuk och ber om ursäk så har the game ingen självrespekt

för man disar inte legender, hellre suger man deras kuk

2006-12-17 23:14
^^^killen hur gammal e du ? vem har sagt att proof e legend ? kanske detroit freestyle legend ....men inget annat

o vadå suga legenders kukar ? väx upp för helvete

säg mig va e det som gör dresta till legend ? han e inte äns topp 20 rappare genom tiderna

2006-12-18 00:04
han e inte äns topp 20 rappare genom tiderna

haha inte ens top-20. näe då är man ju inte mycket att ha...till att börja med så har han (tillsammans med sin lillebror) släppt en av dom bästa skivorna någonsin från västkusten. det är alltid nåt.

2006-12-18 00:09
nej ja menar inte att han e dåli, men legend ?

2006-12-18 00:12
^^ vad du påstår är alltså att det finns färre än 20 legender?

Rappare

2006-12-18 01:26

Skulleru kunna säga mig vad som gör honom t "legend" han e helt vanlig undeground rappare lr vafan man ska säga från Westcoast. Vad gör honom till legend? ere för att han e tuff o gangbanger med i Nutty Blocc Compton crip lr? hans musik lr? ja har lyssnat på flertal låtar med honom albums osv faktiskt helt ärligt, aldrig kunnat fastna? ja venne äre ba jag? visst några låtar ja o han och bgs verser i Real muthaphukkin G'z

men vad mer? han blev fan svingad o fick golfklubban rakt i huvvet utav Nate dogg när dom jaga honom o han var ensam.

Och om du undrar varför jag säger att bone thugs e legender, så ere enligt mig vad jag tycker ja åker ingenstans utan bone thugs pumpande i huvvet :) d sant också! för dom förtjänar så mkt respekt när skitfolk som dresta säger att bone thugs inte tackar honom för att han visa dom vägen t eazy haha. Kolla dom hyllar folk o gör låtar dedikerade till 2pac, eazy, Biggie osv deras vänner o allt och allt låter bra oavsett va d e för beat osv. harmonisk stil

Tjejer kan lyssna på Bone thugs, grabbar o allt från pundare till rika snobbar 

ofta tjejer kan lyssna på dresta, okej visst kan dom det men fan det passar inte, fyfan va ja hade rullat!

Tror dresta o alla bone thug hataz underskattar bizzy layzie krayzie wish o flesh för dom vet vad respekt är och att man inte ska leka något för uppmärksamhet och att allt inte handlar om pengar o crips o bloodz o gäng och ja venne vad bilar o skit, dom har varandra all that mather's and counts ..... som sagt om Dresta är Legend då borde bone thugs skrivas in i bibeln:

'

Thall shall look upon the Bone

sÅJA!

Or it shall strike thee

'

fan blev så sur så att ja va tvungen o skriva allt detta kunde inte sova ffs! :D

Tutilooooo

2006-12-18 02:09
^^hahaha tack en sak till klassar ni verkligen Dresta med Tupan , N.W.A. , Bone thugs (inte west men vill jämföra), Ice T, The doc, Dj Quick,Nate dogg, Snoop ? ja menar Dresta e grym men när ni jämför honm med dem här West coast killarna e han inte så legendarisk ? även om hans diss till vissa av dem var tung som fan

2006-12-18 06:58
Dj quick är ingen legend, och jag tror inte jag skulle och jag venne om jag skulle klassa nate dogg som en legend precis

asså i mina ögon är han legend, växte upp med hans musik. som sagt dresta släppte en av de tyngsta skivorna i west coast med sin bror

kanke inte "Officiell" legend, men jag snackar från mitt perspektiv,

2006-12-18 10:53
Legend schmegend, vem bryr sig..? Snacka om beefen/låten istället.

Younglucky
Tack för infon, kul att veta vad som startade detta, och att få tyst på Game-fanboysen som säger att Dresta dissar utan anledning för att få uppmärksamhet.. =)

Hoppas bara att Game svarar på dissen nu. Inte för att han har mycket att sätta emot, men för att höra en till från Dresta.
Gillar Ras Kass mycket mer än Dresta, men det här var fan den skönaste dissen mot The Game hittills.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2006-12-18 13:15
det finns en till låt på www.myspace.com/drestathegangsta

...den heter Warning och är en till låt där han snackar om Game.

2006-12-18 13:47

Ingen har vall sagt att BTNH ar inte legender for det ar dom. Dresta ar oxa en westcoast legend. Han har inte bara rappat en vers utan lyssna pa Real Brothers med BG Knocc Out. Jag ser Dresta som Westcoast legend inte HipHop legend for han har inte slagit sig genom worldwide fran ena kusten till andra men han ar defentivt en legend i LA och California.

Shuu

2006-12-18 13:51
Är det inte rätt tråkigt att dissa Game, han är ju inte direkt den förste. Även om han gör det bra.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2006-12-18 13:52
dundermannen P11

det va det jag sa tidigare, Game kallar sig king of LA liksom han ar inte den forsta och absolut inte den sista.
Shuu

2006-12-18 13:53
Dresta sa till mig att efter han medverkade på en låt på Lil Eazy's nya mixtape så fick han en email där Game var rasande över att Dresta jobbade med Lil Eazy.

Dresta skrev tillbaks att det e Eazy's barn och varför bölar du typ men Game hota han på mailen etc.

The Game beefar inte med Lil Eazy, den beefen ar Squashed
Shuu

2006-12-18 14:41
alunatic P17

Grabben du har nog den där golfincedenten lite om bakfoten. Nate svingade sen var han tvungen att löpa som in i helvete när dresta och han brosa jagade DPG och hela deras crew.
Jadu...
Rappare

2006-12-18 19:08

Poven

so what? sa ja något lr? .. jag sa att nate svinga iaf o träffa dresta i huvvet. lr ja venne har jag fel?

skiter väll jag i fall dom sprang d va ingen huligan fight iaf. försten som springer loosar.

Aja iaf.

tror ni the game kmr svara? :P

Tutilooooo

2006-12-18 19:20
om The game har lite vett i huvudet borde han inte svara

asså jag visste inget om den där golf grejjen, och jag tycker de där lät fett roligt,  och bra att dresta inte dödade nate för då hade vi aldrig hört hans heta refränger ;D
Rappare

2006-12-18 20:07
haha racapp

här haru klippen
http://www.youtube.com/watch?v=r-x5D_gV8lY

å som ni ser så säger ju nate han sj var ju inte förberedd för d hära han ska spela in en scen d kmr folk från ingenstans 'fuck tha doggpound' hahaha

....men som sagt the game dum ifall han svarar foe real asså!
Tutilooooo

2006-12-18 20:17
hahaha sjuuukt

2006-12-18 20:34
Rash_ P18
den är inte squashed för dresta sa så till mig varför blir game sur då att dresta jobbar med honom?

tror vad ni vill I got the info str8 from dresta.

2006-12-18 20:50
fråga dresta om the game har gjort en diss låt till dresta subliminalt eller något likanden

2006-12-18 22:41
Det är inte hela klippet finns ett längre, tror jag har det på min datorn någonstans :S
Jadu...

2006-12-18 23:01
Galet tung diss.. bästa hittils! I love Game men undrar va han ska säga nu det blir inte lika lätt som keff Spider loc nu

GAME IMORGON KOMPISAR
Don't quote me boy, cuz I ain't said shit!

2006-12-18 23:11
Spider Loc är allt annat än keff

2006-12-18 23:12
sluta nuuuuuuuuuu

2006-12-18 23:26
spider är respekterad, han är gangsta, vem tackar nej till 6 skivförslag från suge knight och snor yukmouths chain? hans nya skiva 2007 okmmer verkligen knocka,

bara att game mörda han, de e synd

2006-12-18 23:27
haha Game käkade han till frukost det var årets bästa biff låt

2006-12-18 23:29
har inet sagt något annat, men spider loc är respekterad in the west, och som rappare, han är inte långt under the game faktiskt

vi får se när hans debut kommer!

dock, ser hans nya film otroligt löjlig ut, man kan tro att en man som varit kräsen med att få de exakt perfekta skivkontrakt, borde vara kräsen o få en bra film, filmen ser handikappad ut

2006-12-29 13:52
game blir dödad.. dont fuck wiff da god!
bästa disslåten dom senaste åren, utan tvekan.