I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier vs. Pete Rock

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-12-11 15:40

båda är legender... fast jag är mer åt pete rock hållet

"We play everything from Santana to El Chicano"

2006-12-11 17:23

anledningen till att ja lutar mer åt Pete Rock e att han e bättre på o skapa en viss känsla, sköna vibes o är aningen mer avancerad. Lite mer skillz. Men mitt huve flyger helt klart upp o ner mycke hårdare när ja lyssnar på Primo. Han gör lite simplare beats som bara sitter helt perfekt.

BTW tror ja faktiskt att dom båda har influerat varandra mycket under årens gång. Känns som att dom har utvecklats åt samma håll.

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
DJ

2006-12-11 17:29

2007-01-19 19:14
isofu 

precis bra skrivit

primo mer betong
rock mer soul
älskar båda legendernas musik men måste jag välja är dj premier snäppet bättre
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-19 20:36
Definitivt Pete Rock! Han är kungen av samples..
Krixx, kraxx, krolli kuraxxor

2007-01-20 02:31
pete rock most def

2007-01-20 11:51
primo lätt
Producent

2007-01-20 20:07
jävligt svårt o peka ut den bästa....tycker båda kommer med grymma grejer...därimot tycker jag premier kan bli väldigt enfomigt samma trummor o allt....så jag låter det bli lika för respekt till båda
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"