Premier vs. Pete Rock
Vem tycker ni? :) Kul diskussion ju! Själv är jag nog nästan mer för Pete Rock!
www.lookaliqe.info.se www.myspace.com/lookaliqe www.myspace.com/chrislookaliqe
priiiiimooooooooo!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
preemo
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
Det blir nog premier. förresten, nu när jag äri en tråd du har gjort stylusdef, tänkte fråga om du har din remix på talib kweli - listen som mp3? måste ha den i spelaren =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tobey_ P20: Haha, shit. Kul att alla verkar ha hört min Kweli-remix. Har den inte här, men kan skicka senare. Adda mig på MSN, adressen står på min press.
Jag lägger fan mina slantar på Pete Rock också. Men det där är från dag till dag, imorgon kanske jag tycker Premier.. Pete Rock gör mer oväntade grejer medans premier alltid kör på sin boombap grej.
Boom Bap 2006.
Boom-Bap P21: Word, precis så jag känner också.
så sjukt svårt, premier har gjort så sjukt mycket bra men tycker att nästan varenda Pete Rock beat jag hört har varit guld så min röst faller nog på honom
Men lika glad är jag för det!
Svårt... Känns som att jag tröttnar snabbare på Premier-beats dock
Slick Alex - Mainstream is Everything "Rape is no laughing matter, unless you're doing it to a clown"
man gör inte bättre beats än Premier. han samlpar som ingen annan producent eller dj. punkt slut. Pete Rock är en av mina favoriter men slår absolut inte premier!
Mind>Money ...
Pete Rock, utantvekan.
Keep crushin'!
Pete Rock allt för den gossen, han må vara arrogant, han må vara irriterande, men beats kan han trolla med som ingen annan.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
säger nog Pete Rock faktiskt.
Det är detta som är bra med musik. Man kan välja båda! *JIPPI* *V-signs*
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Graffare
2006-12-09 15:42
De två bästa hiphop producenterna. Svårt val, men säger Dj Premier.
PS. Your cunt is in the sink
Producent
2006-12-09 16:09
pete rock lätt, mangola; glöm inte the world is yours
BLEZZ BEATS Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på
COULISSE
Graffare
2006-12-09 16:23
spacecat P0 ha ha grymm pres..bild du har, yes "the world is yours" grymm låt svårt som fan att välja mellan pete rock o dj premier men måste man välja så är primo den bättre av de två super producenterna
Det är väll inte så jävla självklart? Skriv gärna en kort kommentar efter era inlägg så det inte bara blir Pete, Primo, Pete, Primo. Varför tycker ni som ni tycker...
Boom Bap 2006.
pete rock, om jag hade fått frågan för 5 år sedan hade svaret kanske varit annorlunda... pete rock gör fortfarande alltid bra ifrån sig, i stort sett alt primo gjort på senare tid har låtit lika dant i mina öron, magin är helt borta.
Fuck Batman and Robin, I'm robbin with a bat man... http://boegballe.tabulexnet.dk/
primo. har inte hört allt för mycket med pete rock men dj premier är bäst..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
mest för att han gör den typ av beats jag gillar helt enkelt. det blir aldrig tråkigt vilket jag tycker det ibland kan bli med pete rock..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Denna frågan är omöjlig att svara på.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
LARGE PRO! men om det är mellan Pete & Primo, så vinner...... nån av dom med snäppet. Shit det är omöjligt att välja.
Soul Brother PETE ROCK ! båda 2 har dom dar bangande trummorna o båda hittar grymma breaks i craten. Men Pete har nåt extra helt enkelt. Lite mer magi i beatsen. Primos beats har sällan lika schyssta bass lines o kan vara väldigt enformiga.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Premo mixar sina trummor skönare, men Pete Rock är mer kreativ. Måste jag välja säger jag Pete Rock...
Urbanized Konfusion ute nu! http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats
Premier helt klart! Hans beats är magiska..
Pete Rock. Mer soul, större variation. Primo klockar ju självklart in bland top 5 producers ever, men Pete Rock är ettan utan konkurrens. Glöm inte heller Diamond D i de här diskusisonerna, han är ju i samma klass som Primo ungefär.
Är Premiers beats magiska är Pete Rocks beats en Gudagåva! Mer Soul åt folket! Visst ska man inte glömma dom andra men nu handlar tråden om dom här 2 herrarna. Vissa här inne kan ju bara gå och lägga sig direkt.. Va trött jag blir..
Boom Bap 2006.
Alltid Preem. Ta bara "Nas is like"
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Glöm inte Large Professor.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Premier SÅKLART! Jag säger bara N.Y State of mind mm + alla gangstarr skivorna!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Att bara nämna låtar, skivor o.s.v. av de ene producenten motiverar att den producenten är fantastisk. Men jag tror "alla" i princip redan har bägge på sin top 5. Om man ska motivera tycker jag man borde motivera vad som gör att man gillar Pete Rock snäppet MER än Primo eller tvärtom. Att bara säga "Primo är en jävligt fet producent" och motivera med "lyssna på Gang Starr" är ju bara en jävla truism i ett hiphopforum.
Beatboxare
2006-12-10 19:16
Dj Premier vinner på kvantitet imo, han har gjort föör många klassiker och jag sätter de tidiga Gangstarrskivorna framför i stort sett alla skivor där Pete Rock proddat rubbet. Pete Rock har gjort fler beats som jag tappat hakan åt men på ett mindblowing Pete Rock beat går det tre Primobangers.. Glöm inte heller Diamond D i de här diskusisonerna, han är ju i samma klass som Primo ungefär. Say Whut?:p, än en gång, kvantitet! Vad har Diamond D gjort mer än Stunts och den där andra plattan från 96(?)..ställ det mot Primos trackrecord och vi har en match avgjord på K.O i första ronden.
/KG BOOM
En annan bortglömd men grym proddare är ju Easy Mo Bee.
Han får sällan cred här i forumet, men han sitter jävligt högt upp på min lista iaf.
STHLM GROOVE COLLECTIVE
primo e lite bättre:P
vilka låtar har pete rock gjort? kan inget med han
jaa men brukar inte ha kolla på vilka som proddar tyvärr... och har lyssnat väldigt lite på tidigt 90 tals rapp... säg bara vilka bra låtar han ha gjort så ska jag kolla upp
Pete Rock ..och reta inte grabben, han är ju bara 2 år..
www.catapultsent.com www.myspace.com/nekkidee
Jag är inte säker på vem jag ska vara välja, kampen mellan dessa två beatens furstar är svår att avgöra vem som kan komma ut som segrare ur. Men just nu lägger jag min röst på Premier men det är väldigt jämt alltså.
Yeah, you know..
Preemo, främst för den kvantitet av bra beats han levererat under "The Golden Age" .. Förutom alla beats som gick till Gangstarr foundation så producerade han ju en hel del andra artister. Pete Rock är minst lika bra producent .. men han har inte producerat i lika stor omfattning som Permo..
---------------------------------------- --- ------------ Detta behöver inte vara sant (men mest troligt)
translatorn: Jag väger inte in kvantitet så mkt. Självklart tar jag inte med nån snubbe som gjort tre fyra bangers. Men jag drar inte gränsen efter ett visst antal album. Diamond har gjort två album och en EP fulla av klassiska beats. Dessutom massa klassiska beats åt inte minst Sadat X. Även DITC, Pharoahe Monch, Bumpy Knuckles, BRand Nubian o.s.v. Inte lika mkt som Primo och Pete Rock, men mer än t.ex. Show, Large Pro och dom. Man häpnar ibland när man kollar igenom gamla favvo-låtar och Diamond dyker upp här och var.
Fanfar: Primo har gjort fler hela album åt andra men frågan är om inte Pete Rock gjort felr enskilda beats åt andra. 92-94 kom det ju knappt en tolva som inte innehöll en Pete Rock-remix...
NeKKiD P25 tack det är inte lätt när man precis lärt sig prata och läsa