I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rass Kass - hush little baby (Game diss)

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-09-18 00:23

Rass Kass - hush little baby (Game diss)

Ras Kass - Hush Little Baby

lyrics:

How A 6’4 Manwhore gone take me to war?
You gotta marshmellow core Ima make me a smores
Couldn’t knock me out! Gave me Tupac clout
Hit me from behind with a bottle, couldn’t knock me out?!
Ima 5’8 gameboy Icey watch, REUP still hanging form my chain boy
White sweater no blood stains boy
Game over
I rolled dolo outside went up to ya rangerover
Told ya “I got ya” undercover cops came over
LA love me plus my spit flame nova
Got that wrinkled ass forehead so Ima maime Yoda
Dog my aim colder
When we get at you…
You are truly got butterfly eye bet his Asshole got that Rainbow tattoo
Crotch filled wit cock this the dick in ya mouth
And this aint the first time you been on my young jock
Remember you was tryin to rap for me on the ‘Shaw
Now you lyin on the net claim you broke my jaw fool!
I aint sounding like Kanye West
Bitch ni*** I rep Cali this that Bombai best
Walked the mainline, you walked the soul train line
Yeast infection his khaki thong is on too tight
And something aint right-fuck 300 bars
I’d already locked behind 300 bars
And still might be
For murking this fake ass B L double O D
Lancaster aint close to Compton mayn
& Caz from 6 0 want to know why you scared to catch that fade
You already dead so now I gotta disturb you
And the truth is the whole coast want me to serve you

V2
Hey ya”ll Game on publicity stunt
Cuz Doc (Dre) don’t fuck with him, city call him a punk
And he don’t go out without paying street taxes
So he got a few real niggas he bribed to be active
This the same JT from “change of heart”
Your bitch said you cried a lot and you played the part
Then your bitch went on a date had a “change of heart”
Ima put something in your chest bitch and change your heart
You gonna need a transplant, really have a change of heart
From a stripper so you end the same way you start
“Doejer”
No tats JT, just buttoned down hawaiin shirts and kool-aid smiles
Streets of LA can’t believe you now
Even your own brother say you aint reputable
And word on the street you gonna end up a vegetable
You past tense Ima make your bobble head collectable
Pathological liar, said I mentioned your son by name
See fame shows the world who lame
And I still don’t know your son’s name but I do know this
It’s a shame that his father’s a bitch
You thought you was going to pin-the-tail on the donkey
But Ima Asshole, ni*** you shook your ass like a monkey
G A M E, we gonna drop the M E
Just like you tried to drop me
Now it’s just G A, and we gone add the letter Y
And lets play, the game is officially just GAY

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
---Albert Einstein

2006-09-18 00:31
ok din länk funkar inte, hur hittar jag låten?
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2006-09-18 00:32
den funkar visst....högerklicka sen spara som

2006-09-18 00:34
:( va dum jag känner mig
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2006-09-18 00:34
haha, game är slut nu... bara att lämna in en konkurs ansökan imorron. RASiiiiiiiiiiii!
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2006-09-18 01:38
Konkurs ansökan?? SUCK Game knäcker den där lätt! Vänta o se
Don't quote me boy, cuz I ain't said shit!

2006-09-18 01:46
Hmm, Ras Kass är väl fan labil om någon, kommer sluta i pistoldueller om det vill sig illa...

2006-09-18 02:13
Ras e grym men så jävla bra va låten inte fan...överdrivet Game e fan inte slut av denna låten.

2006-09-18 08:18

Jag ser det som en fördel för Ras... Game har gjort bort sej för sista gången.

2006-09-18 09:13
återstår o se games respons, måste säga att rass ligger bra till iaf för låten är grym

2006-09-18 09:16
Whoa.nu , enda stället där folk tycker game har gjort bort sig . Kolla
på raskass-central forumen. Hans egna fans skäms . Raskass säger att Game slog honom bakifrån med en flaska , suckerpunch. Sen lägger han upp den här videon
http://www.youtube.com/watch?v=0yzsA26GqIU
som förutom är ganska pinsam, så visar han upp en blåtira. Låter inte som en suckerpunch med flaska i bakhuvet ?

Jag lyssnar inte på game  ,tycker Raskass är mycket tyngre när det gäller skills på micen . Men han verkar trassla upp sig i sina lögner angående vad som hände.

2006-09-18 09:17
Svårt att dissa någon när man fått spö..
R.I.P. Big Moe

2006-09-18 09:38
Bellybuster jag ser många som inte skäms för Ras när ja läser forumen och dom har ju en pool uppe som säger 22 till ras och 2 till game. dom flesta på forumet tycker att han kunde prestera bättre än va han gjorde på låten men långt ifrån att alla fans skäms som du får det att se ut

2006-09-18 09:56
Bryshan

" yea not a good look for ras on this "

" yea if this shit gets out i think people will laugh at Ras "

"i been a ras kass fan for 8 yrs now ..... this is the type of shyt that will just not make me be a fan of his anymore. this is truly fukkin embarassing.
stupid shyt .. makes em look real small time now.
em-ba-ra-ssing. "

" whoever put that up should really think about taking it down quick... "

"Damn not a good look at all on Ras's part. "

"yo Ras Kass or whoever is in control of that youtube shit if you reading this take that shit down immediately because if the rest of hip hop see's that, he will get laughed at and no one will take him serious this shit could really tarnish his legacy, and make his career even worse someone needs to snatch that from off of you tube ASAP or at least within the hour "

"Even if they take it down now it's probably already been downloaded or somebody can get a hold of it... So if you take it down it might even look worse. Should of never put it up in the first place... I don't mind the Ras part with him speaking how he feels.. but the rest.... usually when people try to act hella hard...they're honestly a little scared. "

...Det där var några quotes. Det brukar vara 99 av 100 som stöder den rappare dom lyssnar på på deras egen hemsida. Raskass fick stryk. Han var där med en kompis , game hade 20 + . Jag säger inte att raskass är bitch för att han fick stryk , det var inte jämnt liksom . Men han förvränger ju och snackar skit efteråt framför kameran , det är ganska löjligt .

2006-09-18 10:20
ok visst finns det besvikna men vad jag menar är att du får det att se ut som om hela Ras kass communityn hatar honom och det gör dom verkligen inte ja kan slänga upp nåra quotes där dom stödjer honom men tycker inte det spelar någon roll. (kan också påpeka att alla quotes är inte från inbitna fans såg att 1 quote var från en kille som regga sig igår) Angående videon som du mest inriktar dig in på (som ja tror) så hållar jag med dig om att den va onödig fast tycker att game som slog honom gjorde bort sig men min point är att båda gjorde bort sig ciao!

2006-09-18 10:38
"Whoa.nu , enda stället där folk tycker game har gjort bort sig . Kolla på raskass-central forumen."

Jag kanske inte är tillräckligt gangsta, men jag lyssnar inte på en rappare pga hur många personer han har slagit ner utan pga hans skills. Och det är uppenbart att Ras Kass är överlägsen på det området.
Men när folk resonerar som du förstår jag varför Game slog till Ras till att börja med, det är enda sättet för honom att få folk på sin sida.

Tycker tyvärr inte att dissen var så hård som jag hade velat. Visst är den bättre än nåt Game kan göra, men ändå..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2006-09-18 11:16
Caliber
Resonerar som jag ? Att raskass drar flera olika versioner av vad som hänt ? Vem fan lyssnar på Game , jag lyssnar hellre på raskass.  Jag kommenterade videon raskass lagt upp där han just leker Gangsta som du själv uttrycker det. Vilket jag tycker är löjligt när man fått stryk . Men du kanske tycker det är tufft ? Eller så tar du väl bara illa upp för du gillar raskass så mycket , fan vet jag .
Jag är ingen tolvårig hiphop groupie som lyssnar på den som är mest gangster som du försöker få det till .  Dont kill the messenger ..

2006-09-18 11:18
Hur började beefen o shit? har inte koll på det..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2006-09-18 11:19
Vad var det Rass sa, att han inte skulle göra nå mer diss låtar/nämna game i låtar?

2006-09-18 11:48
Belly:
syftade mest på folk som säger att Ras gjorde bort sig för att han blev nerslagen och tycker att det är häftigt gjort av Game.
Jag kan ha falaktigt misstagit dig för en sån, men det finns gott om folk som verkar tycka så..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2006-09-18 11:58
Sveningmar - Game slog till han på en klubb det va så de börja

2006-09-18 12:48
Game slog Ras bakifrån med en flaska i huvve... det är fegt! + att game hade 30 niggas med sig. Han fick stryk på ett fegt sätt. Ras är en legend, game är en färsking

2006-09-18 14:28
aow vad elak , stackars game.
gamertag :ridleywhoa

2006-09-18 14:51
+ att game hade 30 niggas med sig. Han fick stryk på ett fegt sätt

Dirty-Dave P24 du var där va? haha .. bara att inse..din idol fick stryk av en strippa..

2006-09-18 15:07
game kommer kontra med ett bra svar, men Ras Kass kommer definitvt att gå ur matchen "victorious"..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-18 15:12
Rass piskade game på låten.  

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-18 16:31
R-A-S K-A-S-S stavas det, fan skärpning....

2006-09-18 16:32
game kommer kontra med ett bra svar, men Ras Kass kommer definitvt att gå ur matchen "victorious"..

game kommer inte svara alls enligt han själv.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-09-18 18:46
snut_as P2
Min idol? nej, lyssnar inte så värst mycket på varken game eller ras kass. Stryk? att slå en flaska i huvudet på någon och sen dra därifrån är väl inte att spöa någon? thats a straight up bitch move...

2006-09-18 19:01
Game kommer väll förmodligen med en 200 bars diss som han gjort förut som komemr vara så jäävla dryg och tråkig..

Makt åt Ras Kass, the water proof mc
http://www.homage.nu/

2006-09-18 21:32
Dirty-Dave
Och du tror hellre på Kass för att?
Du tror verkligen att han skulle ha med sig tretti pers?!
Är du helt bränd eller? Och blåtiran fick KASS när han ramla i trappen eller?

2006-09-18 21:58
fan vad fattig diss, rassie har gått ner sig något sjukt. detta är mannen som gjorde soul on ice. damn homey... fuck happend to you?
seperate me from your little open mics, please.

2006-09-18 22:20
Väntade mig mer faktiskt när jag läste texten innan jag hörde låten
Det kunde blitt grymt mycket bättre än han gjorde det !
fast fortfarande bättre än game
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2006-09-18 22:24
"i'm launching rockets and scuds at crocket and tubbs"

2006-09-18 23:11
Caliber , cool :)

Tycker för övrigt raskass kunde/borde gjort en bättre diss. Den är okay , men inte onpoint liksom. Sen att folk fortfarande tror man får
ett blått öga av en flaska i bakhuvet är kul . Han fick en smäll i facet
och borde sagt det från början även om det är pinsamt. Alternativt inte tagit av sig solglasögonen och avslöjat sin blåtira, vilket ledde till att man börja tvivla på det han säger. Sen att det kan ha varit en suckerpunch från sidan är inte omöjligt .Men flaska i bakhuvet låter inte riktigt.

2006-09-18 23:35
efter flaskan i huvudet hade ju alla hoppat på alla enligt han jay211 eller vad han heter. läste på allhiphop.com. det kan förklara ögat.

2006-09-18 23:56
Det låter troligare isåfall
Om nån går fram o slår en flaska i huvudet på någon är det väl ganska logiskt att det blir en jävla fajt efteråt

STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2006-09-19 00:20
ANOTHER ACCOUNT OF THE RAS/GAME BEEF. 

Here is another account of what happened with The Game and Ras Kass from a person that doesn't want his name revealed.  

"Ras Kass walked away from the Game and Game hit Ras over the head with a bottle and Ras didn't even go down. Game's entourage then jumped Ras Kass and tackled him down, then security got involved. Ras' protégé knocked out and down several members of Black Wall Street before getting thrown over a table himself. I think BWS is trynna cover up for the fact that Game hit Ras over the head with a bottle and Ras didn't even go down. I don't know about that cover up cuz word is Ras has a broke jaw. This is getting weird."

2006-09-19 00:39
Om han blev jumped så kan han fått smällen därifrån. Men han har ju ingen bruten käke uppenbarligen så vem vet av som är sant. Massa gossip och bullshit från båda campsen som vanligt i beef.

2006-09-19 00:57

detta kan nog värkligen skada games karriär, han får värkligen hoppas på att plattan säljer bra nu så han kan lägga detta bakom sig..

" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2006-09-19 08:36
Game äter ras kass, så e de bara!
Dom kallar mig Francis

2006-09-19 10:51

Game borde få ett par clips i sig omgående, nån borde helt enkelt skjut snorungen nån jävla gång,,, bring it back to the golden age when a dude said il kill you and did it the day after.

Nån måste få ordning på det här beefandet, avsluta allt genom o knäppa han bara.

Game förtjänar o döööööö ,, jiddra med alla , Yukmouth borde clicka upp med ras o shoot the boy off the block.

24/7 always keepin it.

2006-09-19 11:00
Shit, tung låt! Hoppas Game slår tillbaka hårt. vilket han garanterat kommer göra.
Don't make me Chris Brown you, bitch!

2006-09-19 11:38
vad ligger bakom denna fued?
I be around, just out of sight

2006-09-19 15:27
BigIssue P21

game knocka rass. annars va denna låten dålig som fan . ända orsaken folk gillar rass kass på whoa är för han låter east coast.

2006-09-19 16:07
Haha har ni hört nya Game intervjun för westcoastrydaz.com?

"...if I catch him again I'm gonna punch the shit out of him again"

Hahah! Plus godingar som:

"...he said something slick and I punched his lights out. He went out and they drug him out the back of the club! He was out! I knocked that dude out! Unconcious, he wasn't even up man!I hit him one time and the dude went out man. Period. Cold turkey. Out. Like out for the night. I don't know what they did to wake him back up, by the exit, where ever they took the dude."
Don't quote me boy, cuz I ain't said shit!

2006-09-19 16:53
Kokalina: Game låter väldigt eastcoast i mina öron...
Sittin sideways...

2006-09-19 17:07
men varfor slog han till Ras Kass, vart ligger orsaken, ar det nagot sen tidigare detta handlar om?
I be around, just out of sight

2006-09-19 17:32
det bakom liggande för er som inte orkat läsa är låten Caution som ras släppte när han kom ut från fängelset. där säger ras massa sublima grejer och game har tagit åt sig av en rad som kan uppfattas som en grej om games son. sen är det vissa som hävdar att hela låten är till game.

för er som säger game är bättre än ras kass har inte lyssnat på ras kass heller. lyricistiskt sett, flow, röst, humor, allt är han bättre på. det är bara jämföra album så märker man att ras kass är en riktig artist.

sen håller jag med om att denna låten är en underprestation av ras. men den är gjort ganska hastigt. men det var ngn som tyckte att den inte var onpoint, vilket jag tyckte var konstigt eftersom allt, nästan, som ras säger är ju fakta. det kan ju inte bli mer onpoint än så?

2006-09-19 23:47
fortfarande....ska detta handla om skillz så kommer ras kass äta upp Game rakt av. Har nån av game fansen ens hört soul on ice? lol           
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>

2006-09-20 01:03
Har nån av game fansen ens hört soul on ice? lol     

Man kan ju börja undra om många av dom ens hört Ras kass alls...=)      
You are the one who go get the OG´s, im the one who the OG´s go get.