I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tycker du hiphopen är bra idag?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-04-15 16:47
Fuck blanda ut hip hop. Gamla rockbreaksen som användes förut knäcker allt det där. Keeeeeeep your distance.. haha!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-15 16:47
N_got
Smaksak KANSKE, men enligt mig suger POD och Linkin Park bra med kuk.
Bestie Boys och Run-D.M.C. gjorde jävligt mycket bättre "rock-rap".
Licensed To Till är en så sjukt mycket bättre platta än vad Linkin Park någonsin har släppt och kommer att släppa.

Även om en del vägrar påstå att Zack rappade i RATM, så är även Rage Against The Machine sjukt mycket bättre än Linkin Park etc. om det nu var liveband vi även ville ha med.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2006-04-15 16:58
Jepp, det är helt klart en smaksak.
Run-DMC var bra, men beastie-boys vet jag inte riktigt om jag kan säga att det är bra musik (även om den faktsikt funkar att lyssna på)...
Personligen tror jag att detta är en fråga som är så personlig att det inte finns något egentligt svar på den, men den är ju fortfarande intressant att diskutera.

2006-04-15 19:12
den e okei. dokk bättre under mitten av 90-tal. musiken kändes mer fräscht då.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-15 20:02
Eccan P19

Det där är definitivt en fråga om smak... Plus att alla som jag nämnde är aktiva nu, och enligt mig fortfarande ger hopp om att hiphopen faktiskt existerar med folk som säger bra budskap och har nyskapande beats. Javisst, Common och Nas anses ha bäst plattor i början av nittiotalet, men det tycker håller jag inte helt med om. Plus att de båda har gått från lite mer thugorienterad stil till rena missionärer i positivitet. Och ja, Narive Tounges fanns, men det finns mycket fler av deras kaliber idag enligt mig.
Dynastin Med Inslag Av - Beställ skivan NU!!!! <-----Skicka mess till Dabbe, endast 50Kr.

2006-04-15 20:06
Vete fan.. varför ens kommentera ifall man bara lyssnat på musiken några år.. eller är för ung för att veta.. visst är det lattjo att kunna se tillbaka, men det är ju inte alls samma sak som att uppleva när det händer..sen om man får vara del av en scen är det ju något helt annat.. förresten finns det jävla bra hip hop scener & sköna människor runt om i världen nu med.. Känns som att det alltid funnits grymt & taskigt, frågan är väl mer vart hip hop är fett & hur fan man ska ta sej dit.

2006-04-15 20:19
Brukar dela upp det i Hip pop och hip hop...
för mycket bling bling och skryt är inte musik, men det mesta kan även undvikas om man gör något som till exempel stänger av radion=)
Tror inte det e att den blivit sämre bara att utbudet har vuxit och då kan ju såklart inte allt va bra, finns många artister idag som ja avnjuter...men mycket fokus på handlingar som them rapniggaz fuckin the game , now them undergound rappers gotta have ice to get laid... klagosång Tribe Starr...

2006-04-16 04:14
skulle ni inte bry er så mycket så vet ni att hip hop alltid är bäst...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-04-16 12:22
scenen idag e skit fast jag tror att den börjar bli bättre facktist

2006-04-16 12:49
Teknikmässigt så har hiphopen blivit bättre. Men den där sköna "Hiphopkänslan" tynar sakta men säkert bort.

Ingen idag kan säga "fuck the police" och ens komma i närheten av att göra det lika ärligt som NWA . Ingen droppar lika blunt-luktande wordplays på samma backpackervis som Das Efx . Det släpps inga "Enter the Wu-Tang" klassiker. Vad är det närmaste man kan komma ett Juice Crew ? Den sköna känslan har tynat bort. Jag började lyssna på hiphop -94 vilket innebär att jag inte lyssnade på hiphop när ovanstående låtar och skivor var nysläppta. Men även i efterhand när man lyssnar så får man känslan, den sköna hiphop-känslan. Det är hiphop!

Idag rimmer betydligt fler på multies och tekniken har utvecklats något enormt, skillnaden är stor mellan idag och för bara 10 år sedan. En teknisk skillad rappare idag är hästlängder bättre än en skillad emcee från 1990. Men Kool G Rap och Masta Ace är två exempel av få äldre rappare som har följt med i utvecklingen och håller än idag. Eller snarare, dagens rappare har följt efter G-Raps utveckling. Idag freestylar tighta rappare flerstavigt, tekniken har utvecklats något enormt.

Väldigt lite av musiken jag hör idag ger mig den sköna hiphop-känslan, det närmaste jag kommer är Mos Def eller J5 , men det är inte riktigt samma sak. Tekniken finns men känslan är borta i det mesta jag hör. Dagens HipHop är tekniskt sätt bättre men har tappat mycket själ.

peace

Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona