Teknikmässigt så har hiphopen blivit bättre. Men den där sköna "Hiphopkänslan" tynar sakta men säkert bort. Ingen idag kan säga "fuck the police" och ens komma i närheten av att göra det lika ärligt som NWA . Ingen droppar lika blunt-luktande wordplays på samma backpackervis som Das Efx . Det släpps inga "Enter the Wu-Tang" klassiker. Vad är det närmaste man kan komma ett Juice Crew ? Den sköna känslan har tynat bort. Jag började lyssna på hiphop -94 vilket innebär att jag inte lyssnade på hiphop när ovanstående låtar och skivor var nysläppta. Men även i efterhand när man lyssnar så får man känslan, den sköna hiphop-känslan. Det är hiphop! Idag rimmer betydligt fler på multies och tekniken har utvecklats något enormt, skillnaden är stor mellan idag och för bara 10 år sedan. En teknisk skillad rappare idag är hästlängder bättre än en skillad emcee från 1990. Men Kool G Rap och Masta Ace är två exempel av få äldre rappare som har följt med i utvecklingen och håller än idag. Eller snarare, dagens rappare har följt efter G-Raps utveckling. Idag freestylar tighta rappare flerstavigt, tekniken har utvecklats något enormt. Väldigt lite av musiken jag hör idag ger mig den sköna hiphop-känslan, det närmaste jag kommer är Mos Def eller J5 , men det är inte riktigt samma sak. Tekniken finns men känslan är borta i det mesta jag hör. Dagens HipHop är tekniskt sätt bättre men har tappat mycket själ. peace
Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona