I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Event] The O-Zone: 2 års Jubileum / 2-year anniversary

Svensk Hiphop - Battles

2012-03-09 13:03

[Event] The O-Zone: 2 års Jubileum / 2-year anniversary

I samband med rapbattleligan The O-Zone Battles 2-årsjubelium går studieförbundet Medborgarskolan in som officiell huvudsponsor och samarbetspartner för att kunna dedikera en hel festivaldag till alla som följt The O-Zone samt alla hiphopfans där ute.

Medverkar gör några av världens främsta battlerappare, däribland The Saurus & Illmaculate (US) som kommer att möta Henry Bowers tillsammans med en hemlig gäst som kommer att utannonseras inom kort som ska få uppdraget att försvara vår hemmaplan.

Inte nog med detta, kommer det att erbjudas ännu mer battles där PziClone och Jimmy Pistol battlar mot internationella tungviktare som Pat Stay (CAN), och Dirtbag Dan (US), samt veteranen Dizaster (US) som kommer battla Zeps (US). Det svenska språket sviks däremot inte, Nomad, Third Eye, O-Hund, R-Man, Mr Cool och Spakur kommer också ställas i ringen denna kväll.

Utöver rap-battles i världsklass kommer det även bjudas på uppträdanden från diverse rapakter där hiphoplegenderna M.O.P agerar huvudakt som avslut på kvällen. Krayzie Bone ifrån ökända gruppen Bone Thugs N Harmony och även västkust gangstarapveteranen WC kommer uppträda live på scen tillsammans med Dj Crazy Toones. Detta och mycket mer kommer att äga rum på en och samma dag vilket ger oss ett fullmatat hiphopjam att se fram emot och en oförglömlig dag för svensk hiphophistoria.

All info hittar ni på postern: http://theozonebattles.com/Babel%20The%20O-Zone%20Flyer.jpg

www.theozonebattles.com
www.medborgarskolan.se
www.theringbattles.com
www.jrstudios.se
www.whoa.nu
www.kingsizemagazine.se
www.kingofthedot.com

www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2012-03-09 13:10
satan, grymt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-03-09 13:12
Helt sjuk lineup, kommer bli episkt
Deltidsoptimist...

2012-03-09 13:12
Nice. Antar att alla battles lär ligga uppe tills erat 3-års jubileum... :)

Moderator

2012-03-09 13:15
Helvete vad fett. Trist att ni ska hålla till nere i skåneland, bor man i Umeå hade det lika gärna kunnat vara Italien. Kommer vara jävligt avundsjuk på er som kan gå dit.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Producent

2012-03-09 13:17
ja ska lätt ta mig från södermanland för de här, tyngsta eventet i sverige någonsin?
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2012-03-09 13:18
shiiit vilken sjuk jävla matchup, synd att det är i skåne........ Men fyfan va det börjar bli liv i den svenska battlescenen, galet.
Poet

2012-03-09 13:29
Vad kostar biljett?
Jag har ätit pannkaka!

2012-03-09 13:35
Ni fick mig just att hata mitt liv mer än vanligtvis, det svider att missa detta..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-03-09 13:44
Sjukaste line-upen nånsin, på förhand är det här tveklöst Sveriges bästa battle-event. Jag hoppas att dom som får chansen att representera Sverige här verkligen går in för det, för här finns chansen att skriva battle-historia. Galna live-akter också. Bra skit O-zone!

Nån som vågar gissa vem Henrys hemliga tag team-partner är?

2012-03-09 14:01
Nån som vågar gissa vem Henrys hemliga tag team-partner är?

Hmm, jag gissar på P.J, de gjorde det heltokej tillsammans sist, hade dock velat se Nils m skills ihop med Bowers.
Btw, ser ut att bli en fet jävla kväll för er som kan åka dit :)

2012-03-09 14:10
hoppas det inte är PJ, han kommer sänka teamet rejält.

nils m skills vore dope dock.

2012-03-09 14:45
är jag bara sämst på att leta eller finns inte biljetter att styra på babelmalmo.se än?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2012-03-09 15:01
Med tanke på att det är en hemlig artist ska "försvara vår hemmaplan" så tippar jag på en svensk rappare och eftersom han är hemlig tippar jag på en relativt/ eller mycket känd för annars känns det konstigt att det står hemlig gäst.

Vem det än är kommer det här bli hur bra som helst!

Lite kul att The Saurus står mycket större än Illmaculate ( visst det är för att namnen ska bli lika långa men ser roligt ut).

Bra jobbat!
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Poet

2012-03-09 15:02
Helvete vad pissed off jag är på att jag inte kan närvara, riktigt jävla pissed off.
Läs min nya bok Tyst I Klassen! som jag släppte i år. Är du inte läskunnig kan du åtminstone se mig hos Malou i Efter Tio i TV4 varje vardag och höra mig prata gott om den, inte för att jag minns vad den handlade om, skrev den på fyllan trots allt.

2012-03-09 15:05
ADL kanske.

2012-03-09 15:16
en liten fågel kvittrade i mitt öra att den hemliga rapparen är chords.
Poet

2012-03-09 15:20
Om så är fallet så kan du ju ta ditt fittspoilande någon annan stans.
Jag har ätit pannkaka!
Poet

2012-03-09 15:34
Easymode, om det du skriver stämmer har du precis förstört nyfikenheten för de flesta som råkar läsa ditt inlägg.
Läs min nya bok Tyst I Klassen! som jag släppte i år. Är du inte läskunnig kan du åtminstone se mig hos Malou i Efter Tio i TV4 varje vardag och höra mig prata gott om den, inte för att jag minns vad den handlade om, skrev den på fyllan trots allt.

2012-03-09 15:44
en annan liten fågel viskade i mitt andra öra att jag baserade mitt ovanstående uttalandet på absolut ingenting
Poet

2012-03-09 15:57

2012-03-09 16:03
Sinnessjukt fett event! Måste fan dit!
Inte en enda battle battle jag inte ser fram emot.. Live artisterna är ju av kroken också!
"Visst är det vackert.."

2012-03-09 16:08
hahaha lönt att börja diskutera vem de kan vara, sen när någon säger en sak så blir ni ledsna på honom ? ^^ chords hade ju varit övertungt alltså, eller ännu sjukare, tänk er bowers & PROMOE? fetaste combon ever ju! hahaha

detta eventet är helt insane alltså, ska absolut dit sen får de kosta vad det vill, jag slipper tänka på färdkostnader osv, oftast de som hindrat en från feta event längre upp i landet.
och som någon sa så hittar inte jag heller någonting på babels hemsida om detta eventet ännu? så kan någon svara på va de kommer kosta?

helt sjuka battles och helt sjuka live akter, o-zone visar verkligen hur man ska göra events nu. deras senaste har ju piskat skiten ur allt som varit hittills. big up!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Rappare

2012-03-09 16:13
Arghhhhhh, ser överfett ut. Önskar att det var i huvudstaden men men, får överleva med videos från eventet.

Big ups hur som helst, för att ni lyckats styra upp ett sådant fett event!
www.twitter.com/addthissss

www.addthismusic.com

2012-03-09 16:25
gaaaaaaaaaalet

2012-03-09 16:30
Det bör ju vara Promoe. Annars blir jag besviken.

Överfett event, jag kommer!
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Poet

2012-03-09 16:30
Dizzy, det är skillnad på att spekulera och att avslöja.

mvh / Björn "Jätteledsen" Ranelid

2012-03-09 16:47
Detta är helt jävla off the hook. Vilken lineup!

Nyper mig i armen! Pat Stay, Illmac, Dizaster, The Saurus, Dirtbag Dan... Högsta världsklass rakt igenom! Och vilka jävla live-akter! SJUKT!
Poet

2012-03-09 16:54
Tazty, det är ju klart att övriga världseliten vill slå Bowers på fingrarna nu när han precis lyckats knocka Dizaster! :)
Jag har ätit pannkaka!

2012-03-09 18:05
snygg lineup.

2012-03-09 18:14
Kunde nästan gjort en festival av det där materialet... Kommer det va upphöjd scen så det är värt att släpa sig ner ;)?
Admin

2012-03-09 18:19
Damn, skämtar ni eller? Ni spar då fan inte på krutet =D

Ska verkligen försöka mig på en Skåne-resa.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2012-03-09 18:20
Riktigt fett bokat!
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2012-03-09 18:25
App skrev:
Riktigt fett bokat!

vadå bokat? de går väl inte köpa biljetter ännu ? :s

2012-03-09 18:28
Dizzy89 P22

tror han syftar på artisterna...

2012-03-09 19:19
OM det är chords så är det helt jävla insane. Isåfall skulle jag nog ta mig till eventet. Nu när jag bor så långt bort och inte vet om det är sant så väljer jag bort det.. så lite synd att dom inte avslöjar! :)

2012-03-09 19:28
Dizzy89 skrev:
App skrev:
Riktigt fett bokat!

hahahahahahahaha

inget illa

2012-03-09 19:58
App skrev:
Riktigt fett bokat!

skratt.
Admin

2012-03-09 20:09
MilK: SpoilerOch inte bara det!

Ska försöka ta mig ner till Skåne.

Poet

2012-03-09 21:18
Och inte bara vadå?
Jag har ätit pannkaka!
Poet

2012-03-09 21:54
Spakur mot Mr Cool och Nomad mot Third Eye blir nog riktigt feta. Undrar vem som akompanjerar Henry.

2012-03-09 22:33
MilK skrev:
Och inte bara vadå?

Tror han syftade på att vår gode Henry gått fler battles än den, men mer än så ska nog inte sägas än.

Angående Henrys partner så hade både Promoe och Chords hade varit sjukt fett. Hade känts ganska meh om det visade sig vara PJ, inte för att han är dålig på nåt sätt utan mest för att det hade känts konstigt att blåsa upp honom som "special guest".

Pato har ju synts en del i battlesammanhang, han kanske har blivit sugen. Han och Bowers känns dock som ett ganska märkligt team.

Nomaden har tidigare bevisat att han kan kicka på engelska, men även där hade det känts konstigt att ha honom som "special guest".

Spontant känns det som att det borde vara någon som är känd på hiphop-scenen men som ännu inte sysslat med battles. Troligtvis någon som kickat på engelska innan och har nån sorts anknytning till O-zone. Om inte Professor P hade sagt att han inte var intresserad i whoa-tvs avsnitt om uptown hade det varit sjukt nice att se honom, men så lär ju tyvärr inte blir fallet. Svårtippat. Time will tell i guess.
Skivsamlare

2012-03-09 22:53
Beroende på vem den hemliga gästen är blir det kanske en resa uppifrån norrland. Men man får väl antagligen inte veta vem det är innan eventet?

Sjuk jävla lineup i varje fall. Big up för detta.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2012-03-09 23:08
Blir det mycket crip-walk?

2012-03-09 23:08
Helt löjligt hur man kan toppa det helt sjuka Uppsala-eventet med ett event som ser ut att vara typ dubbelt så bra på riktigt. Sjukt!
Toastare

2012-03-09 23:36
INOK skrev:
Beroende på vem den hemliga gästen är blir det kanske en resa uppifrån norrland. Men man får väl antagligen inte veta vem det är innan eventet?

Medverkar gör några av världens främsta battlerappare, däribland The Saurus & Illmaculate (US) som kommer att möta Henry Bowers tillsammans med en hemlig gäst som kommer att utannonseras inom kort som ska få uppdraget att försvara vår hemmaplan.

<3
www.twitter.com/jimmypistol232

2012-03-09 23:44
Det kanske är så enkelt som att personen som ska battla med Henry inte har kunnat svara ett bestämt ja än? Jag har svårt att se meningen med att hålla inne på någon annars.

Fett i alla fall. Det är en imponerande samling battlare ni fått ihop. De battles som hamnar sist på listan är sådana som i vanliga fall hade toppat affischen. Grymt!
Producent

2012-03-10 00:31
Gratulerar O-Zone till det överlägset fetaste eventet någonsin på svensk mark!

Svensk battle historia skrivs i och med detta eventet, :)

//Paz

2012-03-10 03:30
agche skrev:
Dizzy89 skrev:
App skrev:
Riktigt fett bokat!

hahahahahahahaha

inget illa

hahahahahah nu när jag läser det igen så ser jag hur han skrivit det och man känner sig smått dum, men de bjuder jag på! :D no hard feelings! ;)

2012-03-10 07:46
Sjukt event!, när blir biljetter tillgängliga & vad kommer dem att kosta?
Listen, when life leaves you beaten up
Don’t lay around in it, hurry pick them pieces up
Skivsamlare

2012-03-10 09:17
INOK skrev:

<3

Haha, läste lite slarvigt, skyller på fylla. Tack för du klarade upp det!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss