I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Event] The O-Zone & The Ring Presenterar: Vendetta (rap-battle turnering!)

Svensk Hiphop - Battles

Admin

2012-01-10 09:37
Som det sagts tidigare. Snacka Vendetta i denna tråden. Skapa en egen tråd om det behövs för att reda ut detta här.

Annars är ni välkomna att skriva varsin text till bloggen om detta och ge varsin bild om ni tycker att det är en bättre väg att gå. Annars kan jag göra djupintervjuer med er alla inom det närmsta så att vi får klarhet i detta så att ni och alla andra i forumet kan gå vidare med sina liv.

Men det börjar bli tröttsamt med allt detta fram och tillbaka och alla spekulationer och påhopp i varenda tråd.

Mvh
Admin

2012-01-10 10:30
hahaha..

2012-01-10 11:42
critical våldtog och brutalt mördade denna tråd. GG o-zonehycklare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-01-10 11:58
Vi håller med MFS om att det (som vanligt) spårat ur men vi vill besvara det Critical från början skrev. Admins är välkomna att plocka bort det om de anser att det är off topic.

Vi ogillar att ta sånt här i forumen men känner att vi inte har något val.

The Ring har ingen beef med Basementality men samtidigt vill vi inte måla upp Ozone som the bad guys. Från dagen vi började köra har vi fått otroligt mycket stöd från Ozone medan Basementality tyvärr skapat givit mer problem än hjälp. Detta är saker vi diskuterat med Critical privat och det är lugnt. Det är absolut ingen beef och vi förstår att vi skapat problem för dem också.

Hur som helst har vi fått en mycket god relation (både privat och "professionellt") med Ozone så ett samarbete kändes naturligt. Det är ingen stridsförklaring mot Basementality eller någon annan och vi önskar givetvis att allt detta lägger sig med tiden. Dock blir det väldigt svårt när varje forumtråd slutar på det här deprimerande sättet - oftast startat av utomstående.

Critical, vi supportar er grej och tackar för ditt erbjudande men tyvärr blir det inget samarbete i denna turnering.

/ The Ring

Östergötlands Battle-liga
www.theringbattles.com

2012-01-10 17:28
Vi känner som The Ring - det finns ingen beef mellan oss och Basementality, tror jag talar för oss alla när jag säger att omständigheterna hade sett annorlunda ut om det var biff på riktigt. Däremot har relationen mellan oss och Basementality inte varit konfliktfritt. Beef kommer det bli om The Ring inte börjar skriva "O-Zone" istället för "Ozone" framöver :)

Som man redan har påpekat ovan så finns det andra skäl till att Vendetta är ett O-Zone & The Ring samarbete, det är framförallt för att hylla vänskapen mellan The Ring och O-Zone, samt göra något tungt för battlescenen i Sverige, inte för att utesluta Basementality.

För att ge ett annat perspektiv till sagan om när jag bad Critical/Basementality att gå under vårt namn så kan jag börja med att säga följande - det är sant. Jag har däremot inte tagit detta med de övriga i The O-Zone, varför? För att det inte var en stor grej till att börja med och det glömdes bort någonstans på vägen. Det här var under fredligare tider mellan ligorna, jag lade fram förslaget i ett halvt berusat tillstånd bland oljud och folk och fick ett nej. Såg inga problem i hans beslut, tycker det var en lättsam stämning mellan oss efter pratet och sen var det inget mer med det. Synd att det i efterhand ska skapas onödig drama av någon utomstående som inte ens var där till att börja med. Det är sånt här som leder till felaktig ryktesspridning och skitsnack.

Måste inflika - om någon undrar varför jag inte har skrivit så är det för att jag inte har sett allt detta förrän nu. Och tidigare inlägg skrivna av denna användare i denna tråd var inte jag.

Hoppas att folk här inne kan låta bli att haka upp sig på ligorna och uppskatta Vendetta för vad det är. Jag ser verkligen fram emot detta and so should YOU! *Uncle Sam stance*

Med vänlig hälsning
Murat, O-Zone

www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2012-01-10 18:22
Tror de flesta har en poäng i det dom säger men sanningen är att det kommer inte leda er till något vettigt precis. Försök glöm och gå vidare och lägg all energi på rörelsen istället.

Prata med varandra individuellt (Basementality, O-Zone, The Ring)
och kom fram till något, och skulle ni få ett oväntat svar så ta det som en vuxen och sluta med "han sa så men gjorde så och nu ska alla tycka som jag"

O-Zone
Basementality
The Ring

Stora propps till er allihop över vad ni redan åstadkommit och kommer att åstadkomma i framtiden!

Lets go!
Think of a colour you've never seen.

2012-01-10 19:37
Fyfan vilka jävla nördar ni är. Hur gamla är ni?

2012-01-10 19:39
såja, ödmjuka inlägg från sidorna! vet inte vem som skrev men en fet word på vad sammarbete skulle vara bra för. strunta i att säga ett ord till varandra i ett par månader så kan vi ta nya tag senare när all den här smörjan lugnat sig:D
 graffiti är som bäst, olagligt.. på en snutbil.

2012-01-10 19:39
spread love
 graffiti är som bäst, olagligt.. på en snutbil.

2012-01-10 19:48
det är roligt hur stökiga basementality fansen är och ser detta som ett krig/en tävling mellan ligorna

o-zonehycklare

vi vill se blod!

Du får det att låta som "Crit" är boven i dramat

…här är en nyhet, det finns dörrar till era pojkrum, använd dom.

Critical
nu drar du upp det där igen? antar att det är riktat mot mig… jag är inte involverad på något sätt förutom att jag gillar rapbattles, heter Rufus på riktigt så mitt användarnamn är mitt riktiga namn, har ingen lust att blotta massa privat information utöver det.

2012-01-10 20:04
Vanskapt: det är jävligt lätt för dig att gå in och kalla folk nördar till höger och vänster och omogna, men vem är du? Du har ingen aning om vad för anledningar det finns bakom saker och ting så håll käften istället

R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2012-01-10 20:17
roofus

Som vanligt är det svårt att få fram en skämtsam ton på internet... Jag är ett STORT fan av battle-scenen i Sverige oavsett liga...

Det är inte direkt som att utomstående bara hittat på att det skulle vara tjaffs det har återspeglats av medverkande i diverse trådar och battle-klippp så klart att folk intresserar sig för varför två ligor går ihop och en inte är med och leker...

Ber om ursäkt om någon tog illa upp av mitt inlägg
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-01-10 20:32
F.ö tycker jag det ska bli sjukt kul/spännande med turneringen. Att tro att folk ska ignorera elefanten i rummet på en plats som faktiskt från början var ett diskussionsforum är nog tyvärr rätt naivt...

2012-01-10 20:43
tycker det är respektlöst att göra den utomstående ligan till ett huvudämne i en tråd som handlar om Vendetta.

2012-01-10 20:44
sen är det en del av whoa-gamet att folk drygar sig. kan inte säga att jag har varit så duktig på att vara en snäll pojke själv :)

2012-01-10 21:22
Mr Island.

Varför talar ni inte ut över telefon? Eller SMS? Eller kanske TILL OCH MED prata när ni ses?

Det jag menar med att ni beter er som nördar/barn är att ni sitter i en tråd och går OFFTOPIC för att tjaffsa.

No hate till pziclone dock, han har alltid varit mycket trevlig.

Och jag skiter i om du inte vet vem jag är. Du är inte direkt något big-shot heller.

2012-01-10 22:13
Fortfarande - du vet inget om orsaker bakom saker och ting eller vilka ansträngningar folk faktiskt gjort. Så fortfarande - håll käften.
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2012-01-10 23:24
Som sagt, mr big shot.

Struntar i vad fan som hänt mellan er. Att ta det OFFTOPIC på ett internetforum är fortfarande jävligt barnsligt.

Men eftersom du inte instämmer så antar jag att det är på din nivå.

2012-01-10 23:36
Och ditt beteende att gå in som helt utomstående som inte vet något om vad det handlar om och kalla arrangörerna för nördar? Det är ju exakt samma sak om inte värre. Jävla hycklare.

Vafan vill du uppnå med det? Att nån ska klappa dig på huvudet och säga "FAN vad du är duktig, om du hade varit battlearrangör så hade vi inte haft några problem, du borde ta över allting istället för dom här barnsliga snubbarna! Vanskapt är bäst!!"

Som sagt du har INGEN aning om någonting, och då ska du - ännu en gång - HÅLLA DIN OBETYDELSEFULLA LILLA KÄFT

Tack dock för att du anser att jag är en big shot, ändå storsint av dig att erkänna det

2012-01-10 23:46
Kommer du ha möjlighet att delta R-Man? Om du nu är delarrangör. Och varför är din sista rad alltid så fucked upp när du skriver längre inlägg? Smälter ihop med din signatur.

Ska bli spännande att följa turneringen.
Wazaaaa

2012-01-10 23:53
Chub, jag har inte bestämt mig än, men jag tror jag ska ansöka. Ingen som deltar kommer få bestämma något väsentligt i tävlingen som i processen om vilka ansökande som väljs som deltagare eller valet av domare.

Jag har för lång signatur så jag får börja lägga några tomma rader längst ner (glömmer alltid)

2012-01-11 02:33
Tror du att jag vill bli battlearrangör? Nej absolut inte. Önskar dock att arrangörerna höll lite högre klass. Skämmer ju ut Sveriges battleligor om inte ens arrangörerna kan ha en mogen debatt.

Tråkigt att du flamade så otroligt mycket, hoppas du kände dig lite tuffare nu i efterhand.

Eftersom detta också är off topic så lämnar jag det här.. denna diskussion är lika meningslös som din "musik".

Hej!

2012-01-11 07:29
Det som var totalt meningslöst var att du från början skulle skriva det jag reagerade på. Men jag erkänner att det är ganska efterblivet av mig att ta någon slags diskussion med en whoakid som dig, som att vi på något sätt var jämbördiga.

Storsint av dig dock att också erkänna att du lyssnat in dig på all min musik. Hade jag vetat att du är ett fan hade jag kanske inte blivit så arg från första början.

Peace

2012-01-11 09:01
Att tjafsa på ett internet forum och sen bli sne när nån som inte har all information lägger sig i är bara korkat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2012-01-11 09:43
Brandt: Jag vet var du står. Jag tycker du är en kuksugare också

2012-01-11 09:45
För övrigt håller jag med om att det finns två arrangörer i denna tråden som varit sjukt omogna. Jag och Critical. Ni kan ju inte påstå att The Rings och Murats inlägg var "tjafsiga" och omogna på nåt sätt.

2012-01-11 10:10
Rmanskrotum.

Klart man lyssnat på din musik! Mr Cool är ju faktiskt rolig ibland. Du är hans kompis så jag antar att det är därför du får vara med.

Fan vad bra att du kan inse att du är omogen, tråkigt att det tog flera inlägg, då det var min point från början.

Tack och hej!

2012-01-11 10:54
Nej, du har inte en aning om va jag står.
Du är förövrigt väldigt duktig på att uttrycka dig och diskutera måste jag säga!
Antar att det är därför din musik låter som den gör.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2012-01-11 11:06
Tror inte vi kommer så mycket längre :) O-Zone och Ring vill och kan samarbeta med varandra, det är positivt iallafall.

Vi kan blicka framåt mot turneringen istället. Jag ansökte för några dagar sedan. Hade varit kul att höra vilka som folk vill se i turneringen.
Vet att det fanns en tråd om det för ett tag sedan, men mycket har ju hänt sedan dess. Vissa har blivit bättre och andra har tappat lite.

Spakur t ex. Han var helt sinnessjuk i början men mot Nicko Mack senast var han värdelös.
Eller ta Nomad som exempel, han inledde starkt som fan i sin första och blev allas favorit men nu på senare tid så anser folk att han är den sämsta i Sverige.

2012-01-11 11:23
Jag är lite nyfiken på hur man kommer hantera lottningen i första rundan. Kommer man tillämpa någon form av seedning? Tror det hade varit bra för att undvika "potentiella finaler" redan på första eventet.

Sen hoppas jag också, utan att lägga någon värdering alls i de olika ligorna, att "Basementality-relaterade" rappare inte bojkottar turneringen för att sympatisera med Critical. Förhoppningsvis är det bara jag som övervärderar denna risk...

Big up till alla arrangörer/ligor! Ser sjukt mycket fram emot Vendetta!

2012-01-11 11:34
Förhoppningsvis kommer det vara någon form av seedning tycker jag också.

Tror inte det finns någon risk att någon skulle bojkotta. Kolla Nomad, han är typ bff med Murat men han körde i Basementality ändå, så den typen av påtryckningar finns nog inte från något håll. Samma sak med Third Eye och Ohund egentligen. Och exempel på vice versa finns säkert.

2012-01-11 11:44
Gött! För det här är verkligen en turnering som förtjänar de allra bästa deltagarna oavsett "ursprung".

Så sluta tveka R-Man, ansök!

2012-01-11 12:14
Yo! Nu har jag också ansökt! Utropstecken!

Brandt och Vanskapt: Ni som lyssnat stenhårt på min musik i flera år borde även kolla in mina battles! Mina styrkor är real talk bars och en variation i stilfigurer.
Skivsamlare

2012-01-11 13:30
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2012-01-11 14:37
RmanSkrotumRapp

Jag har faktiskt lyssnat rätt mycket på din musik!
Tycker den är skit rolig!

"brudar ska bli så våta att dom får fuktskador i fittan och halkar av sadeln och slår ihjäl sig när dom ska cykla!"

Sjukt roliga låtar!
Men samtidigt tycker man att det är rätt så wierd att det faktiskt är en 25-30 åring som gör den här musiken, fast efter att man läst dina inlägg här på whoa osv så förstår man att du helt enkelt bara är en väldigt omogen person , man skulle nog tillochmed kunna säga att du är ganska så efter, "bakom flötet".

Men som sagt , du är rolig!

Props till dig

2012-01-11 15:06
Brandt89 P22

Jag håller med dig. Tänk att Trey Parker och Matt Stone är över 40 år och fortfarande gör toaletthumor och "fuck-cunt-bitch-skämt" i South Park, Eller Seth MacFarlane som också är 40 bast och gör en massa prutthumor i Family Guy.
Jag tycker precis som du att dessa herrar, ink. Armann borde sluta med sin omogna humor när de fyller 25 år(som är gränsen), därefter vill jag enbart se seriösa saker.

Nä, men det finns en anledning att R-man har en av de äldsta fan-skaror i rapsverige.

2012-01-11 15:22
haha men tror inte dessa herrar beter sig på det sättet offentligt och rent utav sitter och skriver så på forum inför deras "fans", DET gör bara en korkad person

2012-01-11 15:41
Brandt89 P22

Det är ju det dom gör, du får lyssna på kommentatorspåren :)

Men skit samma, Jag vill hellre snacka Vendetta :)

2012-01-11 15:45

2012-01-11 16:20
Mr.Cool

Men nu har du ju vart med på en "seriös" låt, är det inte lite sellout? ;)

Blir spännande om R-man och Cool möter varandra, tror R-man vinner

2012-01-11 16:36
Brandt: Detta är absolut inte som jag försvarar mig, men du har fel gällande åldern. All musik jag gjort förutom Återfallplattan är gjord mellan åldrarna 15-24. Men antagligen kommer jag vara ännu mer omogen när jag är 55.

Både det och det faktum att man tjafsar med efterblivna små svennebarn på whoa är helt irrelevant när det kommer till att uppskatta någons intelligens eller kunskap.

"Det gör endast en korkad person" - så uttalar sig troligtvis (inte endast) en obildad människa som aldrig anammat någon slags akademiskt sätt att resonera.

Din lilla knullpojke (Är man korkad om man kallar någon annan det? Något att tänka på)

2012-01-11 16:51
Ok. Försöker återigen styra in skutan på rätt kurs...

Seedade bör vara (med förutsättning att de ställer upp):

R-Man
Mr Cool
Bowers
Shazaam
Nicko Mack
Jimmy Pistol
Nomad
O-Hund

Sen skulle jag gärna se utmanare som Third Eye, Hyper, Pziclone, Kalle Balik, Gustav Fasa, Osvensk Tiger, Crackson, Smo Jo, Sabotage för att nämna några. Bra mix!

2012-01-11 17:06
Seedade:

Mr Cool
Hyper
Nicko Mack
Kalle Ballik
Henry Bowers
Jimmy Pistol
Third Eye
Nomad

Oseedade:

Pziclone
O hund
Gustav Fasa
Spakur
R-man (jag vill möta nån bra så jag har en ursäkt till varför jag åkte ut direkt)
Smo Jo
Sabotage
Crackson

Ganska många duktiga i oseedade gruppen med andra ord, Spakur borde kanske byta plats med Nicko Mack med tanke på deras rematch. Kalle Ballik och O hund kan också byta plats beroende på dagsformen. Jag la O hund där nere för att jag inte tål honom som person. Undrar om man glömt någon

2012-01-11 17:10
Just det Pziclone var riktigt sjuk i sin senaste battle mot Jimmy (den engelska). Han kanske knockar ut nån där uppe, har inte riktigt bestämt mig.

Sen glömde jag Grizzly och Martin Zamora. Det ryktas om come backs i och med turneringen. Då blir det genast mycket svårare.

Producent

2012-01-11 17:23
5ingers skrev:
Ok. Försöker återigen styra in skutan på rätt kurs...

Härligt att du försöker iaf, ^^

2012-01-11 18:14
Seedade:
Nomad
Bowers
R-Man
Mr Cool
Kalle Balik
Shazaam
Nicko Mack
O-Hund

O-seedade:
Jimmy Pistol
Spakur
Third Eye
Gustav Fasa
Osvensk Tiger
Hyper
Crackson
Smo-Jo

Sångare

2012-01-11 19:49
Om battle-scenen verkligen vill dra till sig hype så ska ni fortsätta tjafsa i denna tråd ett tag, öka intensiteten i personangreppen tills det spårar ur i hotelser - varpå Critical själv ställer upp som battlare i turneringen och får komma in som oseedad och möta Mr Cool eller R-man. Det ni!
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2012-01-11 20:05
Hörde att O-hund sög kopung och inte borde få vara med i turneringen överhuvudtaget. XD

2012-01-12 00:08
o-hund är kass ja.

2012-01-12 00:21
offtopic, vem av stics är murat?