Precis. Sen har man ju skatten på det också - om man tar det vitt dvs. Ska man sedan plocka ut cash i lön är det väl 50% på det om jag har fattat detta rätt. Japp. vi har fått lokalen gratis på alla våra events men vi har även varit i kontakta med andra större ställen bla i Norrköping där de redan har så mycket folk att ett battle event inte skulle göra någon skillnad - de är mer svårflörtade. hur som helst - finns det kids därute med lika mycket rim som Bowers kommer de förr eller senare få en chans att stå i rampljuset - ni trodde väl inte det här var den sista turneringen i Sverige ;) This is just the beginning. Som folk redan konstaterat - 2012 blir ett bra år. Can I get a Heeeijll Yeah!?
Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!
Sen måste jag säga, ni måste få lokal gratis om ni kör på en klubb annars måste ni byta hak att hänga på, eftersom dom drar in pengarna i baren och får dit en jäkla massa folk som inte hade varit där så tidigt annars! Tänk på att vissa events är alkoholfria, och där blir barintäkterna typ 35 spänn på fem timmar.
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com Missa inte världens bästa radioprogram
Starka Personligheter.
Testosteron skrev: Sen måste jag säga, ni måste få lokal gratis om ni kör på en klubb annars måste ni byta hak att hänga på, eftersom dom drar in pengarna i baren och får dit en jäkla massa folk som inte hade varit där så tidigt annars! Tänk på att vissa events är alkoholfria, och där blir barintäkterna typ 35 spänn på fem timmar.Då får man prioritera. Om man inte har hook ups och får låna lokal gratis får man antingen lägga ut pengar för att under 18 folk ska få komma eller så går man dit där det finns någon som ser möjligheten att tjäna pengar ( en bar) och får dom att låna ut lokalen.
Men kan tänka mig att när sommaren kommer så blir det något alkoholfritt event.
Yes ca 50% får man räkna på, lite mindre om du är under 26.
Heeeijll Yeah!? Heeeijll Yeah!
Folk kommer få se upp för Jimmys knä i tuneringen, tror jag.
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Hahaha, damn right! P.S. Här med svär jag på min Psyklonska heder att alltid motverka mina kollegors försök att signa deals med alkoholfria ställen.
Toastare
2012-01-05 20:19
Mitt knä = infamous!
www.twitter.com/jimmypistol232
tycker fortfarande att det är orättvist att basementality inte får vara med:( vad hände med fair play?
graffiti är som bäst, olagligt.. på en snutbil.
Känns som om alla Whoa-trådar tillsut handlar om vad föregående talare (skrivare) talar (skriver) om. Hur som helst handlar det givetvis inte om att Basementality får vara med. Jag tror att alla håller med om att det vore fett om alla 3 ligorna gick ihop när det gäller SM eller tävlingar. Hur som helst är det många som är inblandade och i nuläget kommer inte alla överens med varandra. Vi som arrangerar lägger ner jävligt mycket jobb och tid men vi gör ju det för att vi tycker om det - av den anledningen finns det ju inte någon som vill gå in i ett samarbete (att träffas/skriva/tala dagligen med varandra) med någon de inte ens kommer överens med. Det är inga drive by-shootings och de som är inblandade vet om det själv och ingen annan än de kan lösa det och är de inte intresserade av att lösa det gör de bäst att bara hålla isg ur varandras väg. Ingenting blir bättre av att man sitter och ältar det på Whoa. Skulle saker förändras och det skulle bli något samarbete lovar jag att Whoa-folket blir de första att få höra det. Tills dess: Ozone och The Ring har en turnering för att det är fett och hoppas på att få se lika feta grejer från Basementality.
Sen tycker inte jag att det spelar någon större roll vilka som arrangerar det hela. Ja tycker alla ligor gör ett jävligt bra jobb och bara för att ozone och the ring står för detta hindrar ju inte rappare som brukar ställa upp i basementality att ställa upp i det här. Ett överfett initiativ och ett stort bigup till Pziclone och alla som styr o ställer med det här!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hur som helst handlar det givetvis inte om att Basementality får vara med. Jag tror att alla håller med om att det vore fett om alla 3 ligorna gick ihop när det gäller SM eller tävlingar. Nej det handlar om "underkastelse" och att streamline'a hela grejen, samt stolthet och inte nödvändigtvis göra det som vore bäst för scenen i sin helhet i ett så här pass litet land.
Vilket ter sig lustigt när man läser argumenteringen för och den påstådda insikten om att det egentligen inte finns en krona att tjäna på att arra battles i landet lagom.
Tre "varumärken" kommer ni med tiden själva få se hur korkat det är i ett så här pass litet land.
Det funkar inte ens i ett så pass stort land som USA, men i ett med 9 miljoner så tror ni alltså det kommer funka bättre?
Anledningen KOTD är det som finns att tillgå i Canada och att DONT Flop är det för GB är för att man förstått vad "splittring" innebär i längden.
Nej det handlar om "underkastelse" och att streamline'a hela grejen, samt stolthet och inte nödvändigtvis göra det som vore bäst för scenen i sin helhet i ett så här pass litet land. Vilket ter sig lustigt när man läser argumenteringen för och den påstådda insikten om att det egentligen inte finns en krona att tjäna på att arra battles i landet lagom. Förstår verkligen inte vad du menar med detta.
Till resten:
Jag skrev mitt inlägg för att jag ville slippa det här snacket eftersom folk som inte har en aning om varför läget är som det är bara gör allt värre genom att sitta på Whoa och argumentera för varför vi borde jobba på andra sätt än vi gör.
Vi är väl medvetna om vad splittring innebär och tro mig när jag säger att det inte är någon som vill att det ska vara så men snälla, kan vi inte släppa det här? Just nu är det inget samarbete mellan ligorna - ingenting förändras av dessa diskussioner.
Vore fett om folk kunde hålla sig ämnet nu.
han ville bara använda "underkastelse", "streamline", "argumenteringen" och "påstådda insikten", samt säga "Canada" istället för Kanada och "GB" istället för England eller UK.
Förstår verkligen inte vad du menar med detta. Så du vill vi låtsas att inte hela grejen mer eller mindre handlar om att det enda vettiga är att samla allt under ett tak, men att dom tre aktörerna vägrar vika ner sig först och släppa "sitt" ?
Trots att det torde te sig som rätt givet vilket av dom tre detta isåfall skulle vara (eftersom en av tre är betydligt mer etablerad sett till en större skala än just landet lagom)
Tror jag förstår vad du menar nu. Men mannen, snälla läs vad jag skriver (har skrivit). Det är skitsamma vad det vettiga är. Det finns just nu inget samarbete och jag tänker inte gå in på några detaljer om varför. Inget förändras av att dina inlägg så skulle uppskatta om du släppte detta.
hahahahaha du slutar aldrig va?
* Inget förändras av dina inlägg
Det var alltså en korrigering till kommentaren till BRB - inte Roofus :)
Men mannen, snälla läs vad jag skriver (har skrivit). Det är skitsamma vad det vettiga är Nej men varför då inte från alla tre sidor vara uppriktig och erkänna att det handlar om att "ego" sätts före det som i slutändan (vilket man insett i flertalet andra länder) är det absolut bästa för tillväxten.
Och du behöver inte gå in på några "detaljer" ingen av dom tre är speciellt duktig på att mörka, så att läsa mellan rader är inte särskilt svårt.
Arrangör
2012-01-07 22:02
Skulle vilja be någon admin att städa upp i denna tråd, lite för mycket OT. Hade uppskattats. Mvh/ Vi i Vendetta
Jag vill be alla att fokusera på kärnan i tråden. Vill ni diskutera annat så starta en ny tråd. Mvh Admin
Ok, förlåt alla. Jag erkänner härmed att det är p.g.a. The Rings, Ozones och Basementalitys "egon" som vi inte förstår vad de andra länderna gjort för tillväxten.
Detta är skitfett, även om brb totalt dödat hypen i denna tråden nu.
detta hade jag kunnat säga till dig IRL.
Jag är down för att svälja stoltheten o samarbeta för turneringen om ni vill
Critical Min gissning är att ingen vill samarbeta med dig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Och där dog allas hopp om en lösning.
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Bobban P24 Detta är ju faktiskt första gången som två ligor samarbetar på detta sättet, så detta är ju det "battle-event" som utesluter minst antal ligor någonsin. Så att vi ens snackar om "att utesluta" i denna tråden känns skumt. Lite som att man rökt och snusat hela livet och alla varit ok med det, sen slutar man röka och då blir folk irriterade på att man snusar. Sen att det inte funkar att Critical skriver "Fuck off" till två O-Zone-arrangörer när han själv har ett nice event på g och sen kommer och "sväljer sin stolthet" så fort han inte har det funkar såklart inte, och det tror jag alla ser igenom.
Mr.Cool skrev: Bobban P24 Detta är ju faktiskt första gången som två ligor samarbetar på detta sättet, så detta är ju det "battle-event" som utesluter minst antal ligor någonsin. Så att vi ens snackar om "att utesluta" i denna tråden känns skumt. Lite som att man rökt och snusat hela livet och alla varit ok med det, sen slutar man röka och då blir folk irriterade på att man snusar. Sen att det inte funkar att Critical skriver "Fuck off" till två O-Zone-arrangörer när han själv har ett nice event på g och sen kommer och "sväljer sin stolthet" så fort han inte har det funkar såklart inte, och det tror jag alla ser igenom. Skrev inget om det.
Hoppet om en lösning av allt ert twistande. Blev otroligt mycket mindre nästan obefintligt efter den kommentaren och det gäller inte bara det här eventet.
Tänker inte ge mig in i er lilla fight, något säger mig att vi får höra det i din och Shazaams battle ( något jag ser otroligt mycket fram emot).
Men som jag har skrivit i andra trådar, tror jag att ett samarbete mellan alla bara skulle gynna scenen. Alla behöver inte vara vänner men inte fiender heller.
Sen att det inte funkar att Critical skriver "Fuck off" till två O-Zone-arrangörer när han själv har ett nice event på g och sen kommer och "sväljer sin stolthet "
Du menar som hur Crit frågade Ozone från början om han fick göra det under den trademarken fick ett nej (startade BM) och sedan kom Ozone senare och erbjöd han att hoppa med dom (FAST UNDER OZONE's NAMN)
Att du skulle tala sanning när det handlar om dina "bros" känns dock inte direkt sannolikt eller troligt.
Fortsätt du plocka flickvänner på det lokala högstadiets uppehållsrum.
brb2009 P33 Nu skrev du att det inte var trovärdigt att jag talade sanning. Peka ut i min text exakt vad du anser vara osanning i det jag skrev så kan jag ge dig kalla fakta tillbaks. Eller trollar du bara som vanligt?
PS: "Sannolikt" och "troligt" är synonymer så du framstår som efterbliven när du skriver så.
Hahaha, varken sannolikt ELLER troligt? Shit, jag visste att det jag skrev inte var sannolikt, men att det inte var TROLIGT heller, fan!
Mr.Cool skrev: Hahaha, varken sannolikt ELLER troligt? Shit, jag visste att det jag skrev inte var sannolikt, men att det inte var TROLIGT heller, fan!är det bara jag som finner det extra roande att det är just Mr cool som sätter trollens troll på sin plats ? :D
Cool for president! (och kan på riktigt ingen admin eller något banna en person enbart pga hur illa omtyckt personen är på forumet? måste ju snart fixa anti-depressiva tabletter för jag blir helt nedstämd av alla hans negativa jävla inlägg :) )
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Nu skrev du att det inte var trovärdigt att jag talade sanning. Peka ut i min text exakt vad du anser vara osanning i det jag skrev så kan jag ge dig kalla fakta tillbaks .
Du får det att låta som "Crit" är boven i dramat när betydligt fler källor gör gällande att "Crit" innan han startade BM approachade er i Ozone och frågade om han fick göra det under deras paraply (Fick ett NEJ) startar sedan BM och sätter för första gången någonsin skandinaviska rappare på kartan internationellt sett, varpå Ozone helt ändrar ton och lägger ett erbjudande om att gå med, fast då med deras namn (trots att nu sett ur ett internationellt perspektiv så har Crit det helt klart hetare varumärket och framförallt det som har mest potential att ta sig utanför lokala "battles" på arlöv's o'learys och dyl.
Och jag kan bjuda på en inkorrekt meningsuppbyggnad halv 4 på morgonen, det faktum du postar flertalet inlägg till om saken känns mer som att du försöker lyfta fokus från vad det egentligen handlar om, vilket är att du är en allt annat än trovärdig källa för något, då du skulle backa dina "bros" i vått och torrt och påstår du annat så ljuger du.
(och kan på riktigt ingen admin eller något banna en person enbart pga hur illa omtyckt personen är på forumet? måste ju snart fixa anti-depressiva tabletter för jag blir helt nedstämd av alla hans negativa jävla inlägg :) ) mjo det där med mercy-bans känns ju rätt motiverat i vissa fall, i det här fallet för ungefär alla andras skull...
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Nu har brb dessutom gjort klart att "Crit" gärna berättar sin story till random folk.
Ja, känns vettigt att folk skall få skriva vad som helst om en person som människor från dom andra ligorna beskriver som "proffessionell" "ansvarsfull" och en av dom mest tillmötesgående och dedikerade personer dom någonsin arbetat med.
Därav att det blir svårt att köpa "Crit" bilden som skånemaffian och deras anhang försökt skapat.
Nu har brb dessutom gjort klart att "Crit" gärna berättar sin story till random folk .
Det är sverige du bor i kompis, bra att ha i åtanke kanske innan du kommer med antaganden du aldrig kommer kunna styrka överhuvudtaget, och nej Crit har inte sagt en bokstav men finns andra med duktigt glappande munnar.
brb2009 Fast nu ljuger du en massa. Det enda som var sant där var att vi inte ville ge ut vårt varumärke till någon vi inte kände. Däremot erbjöd vi stöd genom att pusha Critical och BT att starta upp en liga, och gav även dom Shazaam vs Mickelito, samt Henry Bowers vs Shazaam som var planerade att äga rum på O-Zone för att de skulle "komma igång". Sen innan ett par månader tillbaka har vi mer eller mindre med jämna mellanrum postat deras events på hemsidan, facebook eller gett dom shout outs i våra battle-videoes. Så det du gör är att förvränga sanningen. Skrika högst och oftast ger inte en rätt, sen förstår jag att du tror att the jedi mindtrick på de svagare individerna. Sluta med dina personliga påhopp för att dina argument inte håller. Fuck people. Sluta skvallra och sprida rykten som ett par jävla tonårsflickor, jag vill inte sitta och internettjabba med folk så snälla, lägg ner lögnerna och bete er. //Hyper, O-Zone
www.theozonebattles.com Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till
[email protected]
Skrev aldrig att han sagt nåt till dig, men nu bekräfta du vad jag skrev ändå :D
det finns uppenbarligen ingen kemi mellan basementality och dom resterande två ligorna, så varför ska folk envisas (något så fruktansvärt mycket) om att se alla tre ligor under samma tak? ser väl snyggt ut på papper, men jag vet inte vad som skulle vara så gynnsamt egentligen med detta och ska jag vara ärlig så tror jag inte att ni vet heller. Vendetta är ett fett initiativ som jag ser fram emot väldigt mycket och Critical, samt alla andra skojare (särskilt brb2009) borde i första hand önska The Ring och O-zone lycka till. Critical du har förövrigt valt helt fel kandidat att driva din politiska kampanj, men man kan ju ändå önska brb2009 grattis, han måste ju vara jätteglad.
Fast nu ljuger du en massa Nej jag ger en annan synvinkel som kommer från ett flertal olika källor, dvs vad folk säger folk som heller inte har någon form av vinstintresse på att sitta och köra på fabrikationer.
Skrev aldrig att han sagt nåt till dig, men nu bekräfta du vad jag skrev ändå :D Nej, jag rättade ditt falska påstående som du kom med utan något som helst att styrka det.
Critical du har förövrigt valt helt fel kandidat att driva din politiska kampanj, men man kan ju ändå önska brb2009 grattis, han måste ju vara jätteglad. Har inget att göra med saken överhuvudtaget, bara det att hyckleri i alla dess former är sådant som gör mig spyfärdig.
du är extremt sentimental och obehagligt "insatt" för att inte ha något med saken att göra. bra att du tar din nya arbetsuppgift på allvar
brb2009 P33 Men är det sannolikt eller troligt? Hahaha, så jävla efterblivet.
Du menar som hur Crit frågade Ozone från början om han fick göra det under den trademarken fick ett nej (startade BM) Sanning
och sedan kom Ozone senare och erbjöd han att hoppa med dom (FAST UNDER OZONE's NAMN) Osanning
Du kan ju inte säga att du bara "ger en annan synvinkel" när du bara hittar på saker. Alternativt har folk gett en förvrängd sanning till dig.
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
RmanSkrotumRapp P27 Det kan vara svårt för honom att veta och avgöra vad som är sant när någon berättar något för honom. Han måste hela tiden överväga huruvida det han nyss hört är sannolikt eller troligt. Brb tror nämligen att det är två helt olika saker. Hahaha, lustigt när någon som inte vet en så enkel sak som att de orden är synonymer tror sig veta en massa detaljer om vad som sagts och gjorts ligorna emellan, inte direkt en pålitlig källa, om man säger... Lite som en svältande man som ska läxa upp folk om var man hittar den bästa maten.
Forumet hade ju varit stendött utan brb... Hehe Men tyckte att han överreklamerade dösmaskinen lite...
Kan inte båda parter skriva sin version här så får vi det överstökat, även om jag personligen tycker sån här kalla kriget beef är otroligt underhållande, Tjocka kinesen-Smala somalier video-battlen va bäst! Sen behöver väl ingen påpeka att det behövs en ny tråd för det temat, det är ju ingen som droppar in för updates om Vendetta just nu ändå, vi vill se blod!
Svarar på en grej lite snabbt.. Rman Det var precis tvärtom haha Jag har inte frågat om vi fick gå under ozone namnet, det var Shazaam som gjorde det (men vi startade det tillsammans så det är väl relativt korrekt) Och Murat föreslog faktiskt att vi skulle gå ihop..det var på Bonden Bar, IRL i typ juni/juli nåt sånt..under förutsättning att det var under ert namn.. han hade "frågat folk som tex Öris och Basementality var För förknippat med mig som person, ozone var mer neutralt" haha Skulle bara reda ut det vi behöver inte fastna i det.. jag är down att samarbeta på nåt sätt men det där att vi skulle gå ihop är nog ett för stort första steg. Jag har förövrigt inte bett någon ta en fight för oss/mig.. den som säger nåt sånt kan väl se sig själv i spegeln först.. om den själv inte är vad den anklagar andra för att vara och faktiskt involverad så kanske det är dags att skaffa användarnamn som avslöjar vem det är och på så sätt stå för vad den skriver.