I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] The O-Zone Battles: Allyawan vs Crome (Promo)

Svensk Hiphop - Battles

2010-12-07 23:44
Du menar alltså att så fort någon har en aggressiv framtoning så härmar man nån jävla byfåne i USA vid namn Dizaster? Är du på riktigt?

okej, tyck vad du vill, men att kalla dizaster nån jävla byfåne är efterblivet, inget annat!

Chockerande att ni håller varandra om ryggen.

haha!

however, jag håller både med och emot dig.
för de första så vill jag veta mer specifikt vad du tycker Crome försöker kopiera från Diz, eftersom jag ser ingen som helst likhet..? Crome är inte ens i närheten av hans nivå liksom (no disrespect crome!).

och jag följer Diz jävligt noga, han är utan tvekan en av de bästa battlarna idag.
men som sagt ser jag inte riktigt vad det är du kallar en "bajt rakt av". så specificera dig lite mer tack!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-12-07 23:55
för de första så vill jag veta mer specifikt vad du tycker Crome försöker kopiera från Diz

Kolla på Diz vs HFK.

Vi är _FYRA_ stycken i tråden hitills som sett det, och åtskilliga fler på andra boards.

2010-12-07 23:58
Eftersom du är lika stor battle fan som jag, va glad att denna battlen fick uppmärksamheten av den största i världen just nu

Ja, för att jag skickade länken till honom, bra att du ställer upp på att frivilligt slaktas, kommer bli ratsit,folkbokföring och flashback grävande utan dess like om den matchen blir av.

Se om du kan bli först i sverige som börjar gråta under en battle.

2010-12-08 00:02
Jävla tönt Allyawan är
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-08 00:02
Kolla på Diz vs HFK.

Vi är _FYRA_ stycken i tråden hitills som sett det, och åtskilliga fler på andra boards.

det är troligtvis den battle jag sett mest, senast tidigare ikväll faktiskt!
jag ser ingen likhet faktiskt. utöver att han dissar för hans religion o och ursprung. men det är ingen direkt rip off för det..? så om de är ngt jag missar så snälla, SPELL IT OUT FOR ME. tack.

Se om du kan bli först i sverige som börjar gråta under en battle.

jag hade nog faktiskt börjat böla, fast glädjetårar, tänk vilken lycka att få bli bashad av Diz! :D
Sångare

2010-12-08 00:06
Jag är osäker på om en rappare vid namn Dizaster har patent på sinnestillståndet "upprörd".

Du kan alltså fortfarande inte peka på något som skulle vara ett uppenbart plagiat. Länka till var Crome plagierar Dizaster, var Mr Cool plagierar vem du nu sa, samt var Third Eye snor rader från BDB. Innan dess har det inte hänt.

Din negativa inställning kommer väl snarare från din sinnesförvirrade övertygelse om att ingenting i "jävla fitt-sverige" någonsin kan vara i nivå med dom amerikanska rappare du storögt och ogenerat dyrkar som husgudar.

Jag håller med om att dom som kör engelska i o-zone inte blir bra helt enkelt därför att engelska inte är modersmål. Det känns väl rätt naturligt. Däremot tycker jag att dom svenska battlesen har ett lika högt underhållningsvärde som GT, KOTD.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2010-12-08 00:10
SPELL IT OUT FOR ME

Jag sa "persona" flera ggr, alltså mannerisms Crome försöker också "Diz" spaz'a vid ett par tillfällen, tex när snubben har framme "klockan" det är typ frame by frame Diz.

Hela "i hope your daughter" sättet han håller upp händerna på osv, det är en trött energilös Dizaster kopia gjord med noll karisma.

2010-12-08 00:16
Innan dess har det inte hänt.

Det är postat word for word i tidigare trådar, börjar bli tröttsamt med samma sletna som skall rapas upp som "svar" på detta i varje ny tråd.

2010-12-08 00:20
Jag sa "persona" flera ggr, alltså mannerisms Crome försöker också "Diz" spaz'a vid ett par tillfällen, tex när snubben har framme "klockan" det är typ frame by frame Diz.

Hela "i hope your daughter" sättet han håller upp händerna på osv, det är en trött energilös Dizaster kopia gjord med noll karisma.

jag misstänkte det va det du menade, men jag säger som S-oteric;

Jag är osäker på om en rappare vid namn Dizaster har patent på sinnestillståndet "upprörd".

Dizaster är en av få som gör detta sinnestillstånd så jävla brutalt bra, men för att ngn annan gör det så är det ingen rip off i mina ögon. men men, alla tycker vi olika.

men dock när du säger det där med klockan så håller jag med om att det mer eller mindre är bajt, då jag e 98% att jag sett Dizaster göra detsamma vid eftertanke!

however, som många sagt, ge battle scenen i sverige lite tid, och svider det så mkt för dig så kolla inte på dom under ngt år.

2010-12-08 00:28
jag misstänkte

Kan rabbla 5-10 MCs utan problem som har en jävligt agressiv stil med men som ändå inte låter i närheten av likadant som Diz i sättet dom bygger bars,sträcker ord osv.

2010-12-08 00:31
brb2009 P32: jag tycker du enbart känns jävligt bitter och inte har ett skit att komma med, "persona", "karisma"...skojar du?
Du sitter och letar enstaka små likheter och sekvenser som ingen annan än du ser eller bryr som ett skit om, vet du varför?? För det är INTE ett skit att se eller bry sig om!!!!

När ska du börja hata på o-zone för att dom kör samma upplägg som grind time??

2010-12-08 00:36
än du

Jag är långt ifrån ensam, vilket du klart och tydligt ser om du kollar övriga trådar.

När ska du börja hata på o-zone för att dom kör samma upplägg som grind time??

Handlar inte om det, Sverige är dock det enda landet av samtliga dom som startat upp sånt här där sånt här går att finna.

Du hittar det inte i KOTD,Dont Flop,Got Beef,Angry Locals osv WHY is that?

2010-12-08 00:38
Frankie Wapps och Jaze Juce körde ett helt WRC på att plagiera The Saurus och Illmaculate och fick äta kopiösa mängder skit för det, vilket resulterade i att dom tvingades vara sig själva istället och utveckla egen persona utifrån sig själva.

Producent

2010-12-08 00:48
brb2009-Och som sagt Dizaster är allt annat än glad eller imponerad, för er flöjtar som ansåg detta skulle vara "den främsta formen av smicker"

du känner snubben va?

kan du blir mer irriterande ?

fjant
i make music

2010-12-08 00:56
brb2009 P32: jag pratar om denna battlen.

Någon skriver mot dig och du svarar med två inlägg gång på gång. Du har typ 20 inlägg i denna tråden och har nästan förstört den, kan du inte lägga ner och hålla dig till något annat? Detta kan omöjligt vara denna enda du brinner för...?

2010-12-08 01:25
Någon

Säg åt admins att investera i en "EDIT" funktion istället för "två min" för att kunna radera.

Känns rätt stenålder att 2010 (snart 11) ej ha en satans "edit" knapp

Det är på grund av att jag bryr mig om hur det går för detta (tidigare försök har kraschat innan man knappt lyft från backen) svineriet du och dina "homies" vurmar för är exakt sådant som kommer få scenen att total stagnera (igen)

Finns redan fullt tillräckligt med inavel i den svenska rapscenen utan att ni behöver "importera" det från USA.

Kung Henry har visat att det går UTMÄRKT att överföra persona till detta formatet och göra det till något EGET

Kan rabbla 5-10 namn till här i sverige som jag skulle kunna sätta fem siffriga belopp på utan problem skulle kunna överföra sin persona till detta format med.

Du och övriga kan förslagsvis sluta skydda era "polare" från att få stå för det svineri dom sysslar med.

2010-12-08 01:39
brb2009: Rabbla gärna dessa 5-10 namn så kanske vi kan fråga dem om de är sugna, tror arrangörerna är jävligt sugna på fler deltagare
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2010-12-08 03:09
Folk som jag tror skulle kunna göra bra ifrån sig, vara originella och faktiskt VARA MED;
Spakur
Den Som E Den
Hade varit kul att se Prinzen, han har karisma som fan
Professor P
Pluralis
Olsepp

Folk som kan vara värda att ge ett försök;
Olzen
Subdominant
Omen22
Vackra snälla jag om jag skulle känna mig manad

Folk som skulle kunna göra bra ifrån sig, vara originella, men antagligen inte har tid/lust;
Simon G
Frej Larsson
Anton Kristiansson (han har gjort allt som går inom svensk rap)
ALLA från gamla FFL (fuck you, dom var originella och skickligare än större delen av sveriges emcees)
Promoe
Afasi
Inte säker på dagens Organism och jag är rätt säker på att Pst skulle choka
Chords
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-12-08 03:10
Hur mycket svårigheter jag än har med doktordöd så måste nästan han få testa det här nån gång också, skulle vara intressant att se
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-12-08 03:27
Vad stod de på tröjan? Som gjorde mr Allyawan så besviken?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-08 03:27
Vad stod de på tröjan? Som gjorde mr Allyawan så besviken?

2010-12-08 03:31
Kan tillägga att Allywan var min idol tills detta. Fy fan va pinsamt. Hur kan en rappare förstöra sin karriär . och på ozone med hahahahaha inte ens stora rappare

2010-12-08 09:10
förstöra sin karriär?

Nu tar du i en smula, jag tror inte att särskilt många av hans "fans" bryr sig om denna battle. Om 1 månad har nästa battle varit och då är denna glömd.

Precis som att alla har glömt att Sabotage rappade med sin text i handen i hans första battle.. Det verkar alla tycka är okej, med tanke på att han har varit med tre ggr nu

2010-12-08 09:51
....................................................

seriöst alltid gillat allyawans musik men vad sysslar snubben med, han ska inte ha något med battles att göra ÖHT. Klagar på Cromes utala men förstår själv inte koncepetet av en LYRICAL battle, snacka om att skuta sig själv i foten.

Oh no crome dosnt have h in is name, try to look up "allyawan" i en ordbok, hur många tår han har kvar?

Crome har du fler t-shirts? Jag har en webshop klar i eftermiddag all for free, alla från jönköping har 50% rabatt va säger du.... ;)

.......................................................

2010-12-08 10:54
shrimpan - Hi Hater =)
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-12-08 11:14
hater haha ?

Du tycker inte de är over the top o börja slåss på ett evenemang som går ut på att text-mässigt förnedra sin motståndaren för att han träffar en känslig punkt?

Gillade som sagt hans musik och lyssnat mycket på den, han är en fet rappare men han har INGET på battles att göra om han inte ens fatta innebörden av lyrical battles.

call me what you want, tycker fortfarande det var P14 av honom att inte kunna fullfölja det har ställt upp på att utföra. Sen förstör för o-zone genom att ta till våld för att han inte gillade en diss, bara patetiskt.

Skulle gärna vilja se honom i flera battles för han var fan inte kass men uppenbarligen klarar han inte av att vara med i en battle och hoppas därför att o-zone och andra arrangörer inte bjuder in honom till fler battles.

2010-12-08 11:59
Fick höra rykten, vet någon vad som hände efter battlen mellan dom? Haha martin zamora blev lite taggad såg det ut som

2010-12-08 12:09
Crome säger!
No matter how bad everybody wanted a Crome diss from Allyawan & vice versa it is not going to happen. We have no bad feelings towards eachother since we sorted everything out last night like grown men. Both appologized and forgave & we squashed it before things got out of hand. The battle is DOPE! Both were on fuckin` point! Comin` soon!
Pleassure
Du fyller ingen mening i dagen, som en fästing//

2010-12-08 12:16
Man får självklart tycka vad man vill om den saken, ställer man upp i en battle så får man va beredd på verbala dumheter.

Men Crome gjorde inte rätt han heller. Att foto shoppa att han pippar en polares brud, sånt är värt en smäll, oavsett vad..

Jag tror nog Ally hade väntat med att starta upplopp om han hade kunnat kontrollera sig, tippar på att han just lost it när Crome efter att ha dissat typ hela hans familj sliter fram den där olämpliga tröjan.

Sen kan man tycka det är ironiskt att båda har tryckt t-shirts haha men de e lite skillnad på FUCK CROME och "titta jag pippar din brud".

Aja Crome var inte bättre själv heller som bounced back och flög på honom efter hans uppträdande, så ska alla spotta skit på ally å leka moralkärringar så får ni fan dra upp det också, annars kan alla hålla käften och fokusera sig på just "The Battle!"
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-12-08 12:45
aa får väll stå för dig då att du tyckte cromes tee var "olämplig" (vilket inte finns i battles enligt mig), tycker det är sånt man får ta i en tävlingar som går ut på att trycka ner varandra och spotta så mkt skit som möjligt om sin motståndare .. trotts allt det de handlar om.. finns inga regler om vad man får ta upp eller inte, mer än att de ska ske fysiskt våld o inga droger :)

Och du klagar på att crome snacka skit om hans familj som faktiskt lever men inget om att allys snackar skit om cromes farsan som gick bort för ngt år sen, men de är väll inte samma sak..

eftersom videon klipptes såg jag inget om att crome flög på ally så kan inte uttala mig om det, men jag kan tycka de är naturligt om ngn svingar mot en så svingar man tillbaka.

Nog om det från mitt håll iaf, enligt posten ovan så ska de va löst så verkar ju som it's all coool!

Battlen var fet iaf, skulle varit kul o veta hur mkt "fakta" som de påstog fatktisk var sann o vad som bara bara BS.

2010-12-08 13:16
eftersom videon klipptes såg jag inget om att crome flög på ally så kan inte uttala mig om det, men jag kan tycka de är naturligt om ngn svingar mot en så svingar man tillbaka.

nej nej nej nu missuppfattade du mig. Efter detta, dagar efter, så kom crome till allys spelning eller vad det var, och flög på honom. Finns tydligen ett klipp på det också.

2010-12-08 13:32
Däremot tycker jag att dom svenska battlesen har ett lika högt underhållningsvärde som GT, KOTD.

det är fan skrämmande att man kan ha den uppfattningen. Är ju för fan inte ens i närheten? Allt är ju ljusår sämre?

2010-12-08 13:53
det är fan skrämmande att man kan ha den uppfattningen. Är ju för fan inte ens i närheten? Allt är ju ljusår sämre?

håller med faktiskt.
jag älskar O-zone som fan, men det är långt ifrån samma nivå som de andra ligorna, men det är naturligt då det är nytt för sverige.

2010-12-08 13:57
Och där fick vi det sagt, "för sverige".
Problemet med många här i Sverige är att ni ska alltid jämföra med något annat eller någon annan. Varför?

2010-12-08 14:04
Problemet med många här i Sverige är att ni ska alltid jämföra med något annat eller någon annan. Varför?

jag jämför inte alls? det är ju sant?
O-zones & basementality battles nivå är lägre än de andra, vilket är bra för de kommer pusha alla deltagare varje gång. och har man inget mål emot hur pass bra man vill bli, så kommer man stampa på samma plats.

kollar man på våra battles så får man mkt reaktion på ord som "bitch" och massa annat urlöljigt. sånt måste bort,för det e pinsamt.

2010-12-08 14:07
Och där fick vi det sagt, "för sverige".

Om du tar dig fem extra sekunder att läsa igenom tråden så ser du att det inte var jag/eller Dizzy som började med jämförelsen. Det startade i samband med citatet jag droppade 2-3 inlägg upp.

Hänger du med bättre nu?

Är ju befängt att påstå att svenska battlescenen skulle ha lika högt underhållningsvärde som t.ex. Grind Time.

2010-12-08 14:10
nej nej nej nu missuppfattade du mig. Efter detta, dagar efter, så kom crome till allys spelning eller vad det var, och flög på honom. Finns tydligen ett klipp på det också.

ah då missuppfattade jag dig, då tråden handlade ju just om o-zone battlen så tog jag förgivet att det var där det hände. Man får ju inte gå off topic ;)

argh biter mig i läppen för och inte svara mer ang. de nu, peace out hater ;))

2010-12-08 14:55
En battle handlar val om vem som kan rappa bast? Hur svart ar det att forolampa nagon genom att photoshopa bilder pa anhoriga? Om Allyawan hade reagerat som han gjorde pa en verbal diss hade han gjort bort sig, som det var nu sag jag inget fel i hans handlande.

2010-12-08 15:17
En battle handlar val om vem som kan rappa bast? Hur svart ar det att forolampa nagon genom att photoshopa bilder pa anhoriga? Om Allyawan hade reagerat som han gjorde pa en verbal diss hade han gjort bort sig, som det var nu sag jag inget fel i hans handlande.

och samtidigt är en Photoshopad bild precis lika tom som en verbal rad.
hade tröjan varit en riktig bild så hade det varit en annan femma, men den va lika tom som de flesta raderna är i battles.

2010-12-08 15:54

om nu battle handlar om vem som rappa bäst? varför måste man då dissa varandra.. varför inte bara köra rader som körs på beats och låta publiken avgöra vem som är bästa MCn? Ditt argument där passade inte riktigt in på en battle..

Och om de nu är fel på photoshoppa bilder på en tröjja så gjorde alltså crome fel att han inte började veva när ally tog fram sin tee? En tröjja är ju ingen verbal rad..

This is getting funny...

2010-12-08 16:11
Jag hade slagit sönder Crome redan när han börja fula sig med sin attityd i början, att vända ryggen till och peka finger, första ronden, står och gapar o skriker, kör 30 sek efter tiden, dissar arrangören uppträder oproffsigt genom att komma gå nära allyawan och skrika honom i ansiktet. Han startade allting! Allyawan for the win.
http://www.myspace.com/bigdomilicous

2010-12-08 16:15
sån där riktigt äcklig störande attityd som man ska låta bli att ta med på battle.

2010-12-08 16:33
Du är en straight up G, speciellt på din bild Domidick. Jag hade, jag hade... Hahaha
- "This one here just might be my masterpiece..."

2010-12-08 17:12
Vad har det med saken att göra? du hade du hade?? ;) anytime...

2010-12-08 17:21
Haha vilken tönt Dominic
"Visst är det vackert.."

2010-12-08 18:02
hahah, fan vad jag älskar sådana här trådar - som verkligen flippar. Det är detta som gör Whoa och gjort sedan starten : )

Jag tycker inte alls Crome är lik Dizaster på något sätt... jag har sett alla Dizasters battles (som jag vet om i alla fall) ... och jag kan inte se att Crome kopierar.

Crome har sin stil.
Dizaster har sin stil ( och Dizaster är topp 3 i världen på det han gör )
Båda är arga, och vad är battle utan aggresivitet... nothing..
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2010-12-08 18:28
Brb: Plus studdy alla mina gamla battles. Jag har aldrig varit lika "aggressiv" som i denna. Det är för som jag Ally sa det, vi visste inte var vi hade varandra innan battlen. Var jag så här mot Rocc Spottz? Iron African? Bobby Sandz? Pure Purpose? D-Chi? Aaron Phiri? Jag avbröt domaren för jag tappade bort mig, you can clearly see that när jag snäpper med fingret och skriker ut "you fat fuck". Jag älskar Dizaster, han och The Saurus och Iron är mina favorites men att jag KOPIERAR honom för jag kör jewish jokes på nån som kommer från Iran och för att jag överröstar domaren är bara hating rakt av. Även Diz själv gav oss props för battlen, både mig och Ally.

Och alla som var på plats kan vittna om att vi båda var lacka på riktigt. Jag vet inte om det fångades på film lika mkt som där, men det var mkt hat i luften.

Jag ber dig dock brb, jag respekterar allt du har att säga men håll tråden relevant. Om du ska fortsätta med detta, starta en ny tråd ist. "CROME BAJTAR DIZ!" eller "CROME SUGER!". Jag respekterar dig trots att du spottat på mig sen du reggades, man the fuck up och visa respekten tillbaka så som du själv blir behandlad. Det är en sak att ha opinions och en annan med personliga angrepp.

Och alla ni som gillade battlen, Tack!

Allyawan är en av Sveriges dopest och det var en ära att möta honom.
- "This one here just might be my masterpiece..."

2010-12-08 22:47
Jag hade slagit sönder Crome redan när han börja fula sig med sin attityd i början, att vända ryggen till och peka finger, första ronden, står och gapar o skriker, kör 30 sek efter tiden, dissar arrangören uppträder oproffsigt genom att komma gå nära allyawan och skrika honom i ansiktet. Han startade allting! Allyawan for the win.

för de första så är det där med att skrika i ansiktet mer av en standard inom battle i resten av världen, det är nästan ovanligt att de inte sker i GT t.ex. så det va de dummaste jag läst på länge, grattis!

och likadant det med Cromes Attityd, det är oxå mer eller mindre standard? har du aldrig sett battle förr?
Producent

2010-12-08 23:36
Iron African? Bobby Sandz? Pure Purpose? D-Chi? Aaron Phiri?

Finns det video på det här???
Toastare

2010-12-09 00:33
Najs att se att de klokaste inläggen i tråden kommer från Allywan och Crome själva. Som sagt, det var en najs battle.. sen kommer whoa alltid vara whoa.
Jag skyller allt på Emma!