Håller med vad folk säger om introt, Criticals är fetare! Iaf, Allyawan tog det enligt mig, men Crome var inte dålig heller! Hade varit fett att låta Allyawan möta någon från GT när Basementality battles ska boka!!
"Visst är det vackert.."
eldhee eller hurfan ditt jättehäftiga namn nu stavas; Ge gärna exempel på dom här SUPERFETA raderna ally har som alla andra missar för att dom är "zvennishar som inte kan engelska yo"
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
eldhee du lever i samma bubbla som allyawan, ni e samma tro mig jag vet. jag säger inte att allyawan e kass, crome tog det bara, han hade lines som fucka allyawan. jag behöver inte steppa ner ett skit vad tror du allyawan är någon lyrical god? lika personliga var dom dessutom inte...flyt e viktigt självklart, i låtar för det mesta? allyawan har säkert bättre uttal och kanske lite vassare engelska men man får inte underkänt i en battle var är engelskläraren? skydda din boy whatever jag är inte någon polare till crome, bara säger vad jag tycker gråt inte
App du e duktig på o stava men där slutar dina färdigheter. Jag skrev inte superfet . Han krossa han ba. Dom är inte ens på samma nivå. Ni borde spela upp detta för nån som faktiskt KAN engelska kanske någon från USA . Fråga han vem som vann Anakinsky, Ja lever inte i nån fuckin bubbla, jag lever PÅ den. vilka lines hit o dit jag kan inte ens höra hälften. För han har kefft uttal och det är SYND för han har faktiskt potential. Allah är min Gud så då vet du den. flyt e alltid viktigt mannen..d e essential how the fuck ska jag palla lyssna..this aint no spoken word this is RAP engelskan e viiiiktig om du ska köra på den he needs to step that shit up PERIOD . tårana rinner
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Du dyrkar ally i smyg, jag vet;)
hehe sjuk e du
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag vet skitsamma pallar inte
Eldhee, det är just det faktum att jag KAN engelska som gör att jag inte imponeras av ally, bortsett från det jag tidigare skrev om tredje ronden. Det LÅTER jävligt cleant men det saknar INNEHÅLL. Kan citera lite från en engelsk battlesida om ally i den här battlen; "-_- Why can't people leave the fisticuffs till after the event? You go there to spit your bars and see who wins. If you can't take a diss then don't sign up to battle. " "how do you talk all that gangster shit and then throw the emcee goddess equivilent of a punch " "Wow, he comes with a made 'fuck crome' t-shirt then gets butt hurt when the game gets flipped, throws a weak punch that gets blocked and eats a five finger discount.... No faster way to lose your cred kid...smh " and thats about it, inga kommentarer om att han vann eller krossade nåt, vilket han inte gjorde eftersom battlen var jämn rakt igenom.
App , inte för att jag bryr mig så super mkt, men kan du länka källa till dessa quotes du har?
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
ja vet inte hur ofta ni brukar skriva på forumet men jag pallar inte skriva mer i denna tråden. Seriöst. Ja kollar på Grind time ibland o de e samma..kan komma nån snubbe som kanske inte levererar så som man vill höra det , men har värsta punchlines lr whatever..Han behöver inte va den som vinner ba för d.. Om min mattelärare skulle dra Canibus texter skulle ja aldrig lyssna på han.. men när Canibus själv kickar sitt shit så diggar ja till MAX..På grund av sättet han lägger fram det (engelskan, rösten, tonläge ni fattar???) Sometimes U need to have it all baby
Poängen är väl att ally inte har "allt" heller, båda har sina ups and downs och var ungefär lika bra i den här battlen.
1 Är det bara jag som tycker att Martin Zamora är jävligt hård i slutet när han står o glor som fan? 2 Är det bara jag som alltid är sarkastisk på denna sidan?
Geni
vadå, allyawan visar ju också en t-shirt.. men kmr inte ihåg vad han sa?
CROME KÖTTAR!
Tre lektions horor
@
brb2009 Skrev i förra tråden att jag undrar vem som kommer vara dum nog att försöka stjäla från Diz, svaret fick vi nu när Crome ikläder sig rollen som en blek energilös Dizaster som helt saknar karisma. Från RapMusic.com Should get Diz in here, considering the vid features his "mini-me" It's "Diz" minus the energy and charisma. Hm.
hatar forumsignaturer.. http://twitter.com/ARSVXO
Kan nån länka till ett klipp med Diz?
Kan nån länka till ett klipp med Diz? "I hope your....." osv det blir övertydligt i första ronden, och förekommer i dom två efterföljande med.
Mr.Cool plagierade 360 rätt duktigt i sin battle med.
---------
Känns bara positivt att folk börjar uppmärksammar detta eftersom det är så pass utspritt och frekvent nu.
Hm. Diz vet redan, och är inte direkt glad.
Haha på så vis brb2009.. Did not know thaaat. Om jag tolkat alla kommentarer rätt och inte missat något sarkastiskt så är ställningen i forumet i nuläget: A 10, C 14. GT vs. BB kommer bli så jävla underhållande.. can't wait, hoppas man får se några uppstickare på scenen på sveriges sida, supercise som en galen dark-voiced supernat eller något, fan vet jag.
hatar forumsignaturer.. http://twitter.com/ARSVXO
Toastare
2010-12-07 12:54
Tillbaks med Criticals intro, detta beatet är lökigt. Åh skämskudden när alla snackar engelska i slutet.. kul att se att lite gamla hiphop-rävar var på plats ;) Annars grym battle! Ingen skämskudde fastän det kördes på engelska.. bägge kan hantera språket, och att klaga på att det är dåligt för att publika reagerar är ju bara löjligt.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2010-12-07 12:56
Sen punchen på slutet och att crome vänder sig om och gör "fuck you" är väl ungefär lika löjligt..
Big up till både Crome och Allyawan för att de ställde upp! Well put av Jonas i
nyheterna och tack till Whoa-crew för denna och alla andra gånger ni har spridit våra grejer via bloggen!
Haha alltid hektiskt här inne. Gällande beat-bytet så är det inte permanent, utan ett sätt för oss att sprida ordet om beatmakare och rappare som vi tycker förtjänar exposure. Tanken är att ha det så här i enstaka battles från varje event. Inte så populärt här verkar det som! Men kolla in
Toba , en extremt duktig grabb från Kungälv!
www.theozonebattles.com Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till
[email protected]
Gör det efter introt annars? Som ni gjorde när ni gjorde reklam för Sabotage mixtape tror jag det var.
"Visst är det vackert.."
Allyawan tog den enligt mig, mycket bättre uttal och ett mer gämnt flow helt klart! sen tycker jag att cromes t-shirt grej va lite över gränsen faktiskt, är de battle kan man väl ta de verbalt och känner man att man är chanslös så tycker jag inte man ska dra in sånt där, bless!
Yours truly, Slobe
Angående plagiatdiskussionen... Det kan vara jävligt bra att diskussionen tas upp då och då för det är aldrig okej att sno andras verk och ta åt sig äran, men man ska nog vara lite försiktig med anklagandet... Hade Grizzly exempelvis råkat dra sin rad "bakom varje framgångsrik man.." efter att Hollohan-battlen kom ut så hade det betraktats som en bajt.. Samma sak med 9/11-raining men grejen som nån drog nu i Blood in the water 3, men som Henry Bowers dragit i nån video för över ett år sen. Folk kan komma på samma grej oberoende av varandra. Därmed inte sagt att medvetet plagierande är okej, jag håller med om att det är vidrigt att ta ära för någon annans grejer.. Men tyvärr är alltid risken rätt stor att någon annan redan gjort något snarlikt det man kommer på
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
Hade Grizzly exempelvis råkat dra sin rad "bakom varje framgångsrik man.." efter att Hollohan-battlen kom ut så hade det betraktats som en bajt.. Nä, för det är ett _TALESÄTT_
Och detta handlar inte om "snarlikt" det handlar om att folk plagierar mannerisms _OCH_ rader.
brb2009: Du har stenkoll på amerikanska battleemcees. Antagligen bättre än de flesta som battlar i Sverige. Jag säger inte att plagierande inte existerar här, men ibland ser du kanske bajtar som inte är medvetna? Vet inte om det är så eller inte, bara en tanke. Jag försvarar som sagt fortfarande inga medvetna stölder
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
Raderna stör mig inte lika mycket, som dom uppenbara försöken att plagiera folk i USAs sätt att rappa, nu senast Crome när han försökte leka "Dizaster" dock med total avsaknad av energi och karisma. Det är jävligt illa ställt nämligen när man måste gå så långt att man försöker sno en "persona"
Är jag den enda som tycker att smällen Allyawan gav var helt okej? Jag följer inte svenska moralkärring strömmen och tycker det e sååå fyyy o skam utan jag förstår fullt ut varför han boxa Crome. Dom har historia sedan innan, med eller utan vänskap så påpekar Ally att han inte nämner grejer om Cromes morsa, Crome öser på med mamma, familj och flickvän och till sist brast det för Ally, jag fattar scenariot fullt ut. Med det sagt så fattar jag också varför folk utan bollar bara skulle stå med knuten näve i fickan för att "svensk" mentalitet säger att det är så fyy o skam att slåss under ett event. Jag tyckte iaf det var kalas att se slagsmål i slutet av battlen, vi borde avsluta fler battles på det sättet så kanske dessa trädkramare får sina tänder ur våra primitiva grottmänniskohjärnor, det är ju trots allt i stort sett samma hjärnor ;)
http://www.myspace.com/murderdem
Toastare
2010-12-07 17:05
brb2009, ska du ta upp detta i alla svenska battle-trådar? Lite som att statuera det uppenbara.
@RmanSkrotumRapp P26
Samma sak med 9/11-raining men grejen som nån drog nu i Blood in the water 3, men som Henry Bowers dragit i nån video för över ett år sen. Väldigt glad att du nämnde den raden. Blev lite nojig när jag såg Deffinition lägga en raining-men-grej där på Blood in the water, i synnerhet eftersom min rad kommer va med på en låt på mitt kommande album. Men som sagt, jag lägger den i ett klipp som legat uppe mycket längre än hans så jag har ryggen fri, HA!!
Dessutom tycker jag att min rad är mycket roligare än hans, HA igen! Ville mest smyga in och understryka att jag står utan skuld.
Grymt battle för övrigt. Riktigt fett av båda!
throw your hands in the air like they're not attached and realize without hands they'll be hard to catch
ska du ta upp detta i alla svenska battle-trådar? Lite som att statuera det uppenbara. Enda sättet att få ett slut på det är att uppmärksamma, det ser man tydligt eftersom ser man till kurvan nu så pekar den i rakt motsatt riktning dvs att detta är något som kommer att öka ytterligare.
Överlappande/snarlika rader FINE direkt översättningar eller pinsamma försök att imitera "persona" NOT SO MUCH.
brb2009 Kan du sluta göra bort dig i alla battletrådar med ditt pinsamma namedropande och ständiga försök att leka ITK? Du menar alltså att så fort någon har en aggressiv framtoning så härmar man nån jävla byfåne i USA vid namn Dizaster? Är du på riktigt?
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Toastare
2010-12-07 20:31
S-oteric, co-sign på det.. brb2009, så du tror.. helt ärligt.. att din lilla kampanj att skriva i varenda battletråd ska få stopp på något som finns inom hiphopen över hela världen? Jag tror inte ens att alla som är med och battlar kollar på de battles du nämner.
Producent
2010-12-07 20:43
Jag kan förstå vart brb2009 kommer ifrån. Han har uppenbarligen grym koll på battlescenen i USA, och jag fattar att det är sjukt störigt när det kommer "svennerappare" och rakt av snor och imiterar de rappare han har kollat på i X antal år, utan att en enda jävel reagerar på det. Nån måste ju påpeka det. MEN Du måste tänka på att svenska battlescenen är i fosterstadie. INGEN vet vad dom håller på med, rappare, hosts, publik, alla är nybörjare. Du måste ge folk utrymme att utvecklas. Imitation är den renaste formen av smicker, och även fast det såklart är bull att ta åt sig ära av andras jobb så måste man börja någonstanns. Allt uppenbart bajt kommer försvinna med tiden, varken rappare, hosts eller publiken kommer acceptera det när vi väl vet vad vi sysslar med och blivit mer insatta.
Producent
2010-12-07 20:43
Jag kan förstå vart brb2009 kommer ifrån. Han har uppenbarligen grym koll på battlescenen i USA, och jag fattar att det är sjukt störigt när det kommer "svennerappare" och rakt av snor och imiterar de rappare han har kollat på i X antal år, utan att en enda jävel reagerar på det. Nån måste ju påpeka det. MEN Du måste tänka på att svenska battlescenen är i fosterstadie. INGEN vet vad dom håller på med, rappare, hosts, publik, alla är nybörjare. Du måste ge folk utrymme att utvecklas. Imitation är den renaste formen av smicker, och även fast det såklart är bull att ta åt sig ära av andras jobb så måste man börja någonstanns. Allt uppenbart bajt kommer försvinna med tiden, varken rappare, hosts eller publiken kommer acceptera det när vi väl vet vad vi sysslar med och blivit mer insatta.
Producent
2010-12-07 20:47
Fucking sega dator, sorry för dubbelpost
eLDHee, du skriver att
Ni borde spela upp detta för nån som faktiskt KAN engelska kanske någon från USA. Fråga han vem som vann Vet inte riktigt vart du bor, men vi andra bor i Sverige och där hölls även denna battle. Om du dissar mig på arabiska så åker vi ju inte till Abu dhabi för att få veta om du vann, smell me?
Visst, folk får tycka vad dom vill om vem dom vill. Men att försöka köra nåt diktatursnack om att du har rätt, alla andra har fel. C'mon son, det blir ju bara skitkonstigt.
I got more kicks than Jackie Chan.
att din lilla kampanj Battlescenen rent generellt är ett av få områden inom hiphop där man fortfarande håller benhårt på detta, särskilt nu idag när den helt och hållet är "av batllers, för battlers" i dom delar av världen värt att nämna.
Du måste ge folk utrymme att utvecklas Kung Henry går att ta som primär exempel på en person som typ aldrig pysslat med battles men utan problem överförde sin "persona" till det formatet, har man däremot ingen "egen" stil utan låter som cut'n'paste och har så gjort hela sin karriär så gör man däremot som vi sett pissluffare göra hitills här i sverige.
Haha alltid hektiskt här inne. Gällande beat-bytet så är det inte permanent, utan ett sätt för oss att sprida ordet om beatmakare och rappare som vi tycker förtjänar exposure. Tanken är att ha det så här i enstaka battles från varje event. Inte så populärt här verkar det som! Men kolla in Toba, en extremt duktig grabb från Kungälv!O-zone Ett tips= ni skulle kunna göra det på slutet precis som Kobras remixa introt-grejjen .Då kan man ha det i varje battle utan att såra ngns känslor (;
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Måste faktiskt hålla med brb2009, varför ska man efterapa någons stil för att vi ska "bli" bättre här i lilla pisslandet sverige? förhelvete vi är väl medvetna om hur kulturen är i sig eller ? efterapar man är man inget annat än en copycat/baitare. Finns ingen som helst ursäkt till att sno någon annans stil eller rader. Fo sure vissa saker är oundvikliga men när det glänser om det så är det där det falerar, och börjar man acceptera den skiten kommer ju folk bara fortsätta efterapa. Gör din egen grej från början istället för att suga i dig från en annan eller flera stycken. Pissluffare..
www.twitter.com/kurtcodein holllaaa
Ok, länka till två klipp där det "baitas" eller rentav plagieras, och snacka inte bara löst om det. Ge oss ett klipp från Grind Time eller KOTD, samt ett från Sverige och ange tidpunkt i klippet där den uppenbara stölden sker.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
och snacka inte bara löst om det. Crome försöker anamma Dizaster's persona upprepade ggr i battlen mot Allywan.
360s "phat version of a" direkt översatte Mr.Cool och försökte komma undan med.
ThirdEye försökte anamma både DBD och Arsonal flera ggr i sin första battle.
-------------
Crome's blir övertydlig eftersom han helt saknar energi och karisma (något som Dizaster byggt hela sin rap-persona på)
Som sagt BOKA Dizaster för sverige och låt han gå loss på någon stackars sate så dom fattar att micken borde ligga kvar hemma i pojkrummet några år till.
"Fuck you, your mom, your dad, your dog, your cat, whoever thought you to rap, you even get your barber clapped"
Kolla Dizaster vs HFK så kan du sedan se "Diz" gå igen flera ggr när du kollar på Crome vs Allywan. Och som sagt Dizaster är allt annat än glad eller imponerad, för er flöjtar som ansåg detta skulle vara "den främsta formen av smicker"
OsvenskTiger Haha, men syftet med grejen är att hypa upp gästartisten, inte gömma denne i slutet av ett youtubeklipp. Men vi kunde ha gjort tvärtom!
www.theozonebattles.com Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till
[email protected]
Jag kan lova att Mr Cools rad iaf inte är en bajt
Chockerande att ni håller varandra om ryggen.
brb, du måste ha en bild på mig där du kastar darts varje dag =)
Eftersom du är lika stor battle fan som jag, va glad att denna battlen fick uppmärksamheten av den största i världen just nu. Sverige är på vääääääääg!!
Ozone, ta hit Diz, jag ställer gärna upp som måltavlan för slakten =P
- "This one here just might be my masterpiece..."