[Video] The O-Zone Battles: Premiären
DubCnn i samarbete med The O-Zone battles presenterar här videorna från premiärkvällen. Tack till arrangörerna, domarna, deltagarna, publiken, hostsen… vi ses nästa event!Rond1 - Hyper vs Sabotage Rond2 - E.T vs Chukk Rukkuz Rond3 - Mr Cool vs O Hund Rond4 - Nomad vs R-Man The O-Zone Battles Website: http://www.theozonebattles.com Datum: 2010-04-03 Ort: Wickmanska, Lund Debuten och premiären för den första acapella-battlen dokumenterad för internet i svensk rap-historia. Eventen är sponsrat utav Wickmanska (www.wickmanska.se / www.ungilund.se) Filmat av Digital Dirt för DubCnn.se i sammarbete med The O-Zone Battles. Klippt och redigerat utav Emma Svensson. Host: S.T.I.C.S Domare: Professor P, Pancho, Nicke, Shazaam, More-10 (Inlägget ändrat av Oracle 2011-01-09 17:09:30)
~ Digital Dirt Ent. ~ www.twitter.com/digitaldirtent
~ Digital Dirt Ent. ~ www.twitter.com/digitaldirtent
Dope som fan, Hyper hadde way to many dickriders..... Tyckte Sabotage var mkt bättre än han fan. Ska titta igenom alla!
B
Tvärt om, sabotage hadde way to many dickriders.
B
Tuuungt.. ska kolla igenom dom nu.
Redaktionschef
2010-04-08 23:51
Svinrolig grej. Mr Cool vs O Hund var klart underhållande. Hoppas på fler grymma avsnitt i nya städer.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Är grymt imponerad alltså.. Riktigt bra arrangerat, speciellt för att vara första gången. Alla battles var faktiskt underhållande förutom E.T vs Chukk Rukkuz som kändes långtråkig. Big ups till alla andra. Själva filmandet, stämningen, publiken och domarna gav ett seriöst intryck. Allt detta kommer ju givetvis förbättras med tiden också. För att sammanfatta allt så överträffade detta min förväntningar. Hoppas att detta bara är början och att det rullar på med ännu fetare events, bättre/kändare rappare etc. Tycker att alla som uppskattar det här ska hjälpa till att sprida filmerna så folk runt om i Sverige för upp ögonen och kan ta del av denna underhållning. Tummen upp.
Håller med ovanstånde inlägg, blev jävligt tagen av hela arrangemanget.Trodde det skulle bli stelt och någorlunda tyst men fan vad alla bjöd till, skitkul! Såväl publik deltagare och funktionärer. Detta gjorde min kväll och helg o veckan därpå till och med. Kommer se dom flera gånger, Fan va skoj att det är nu är igång. Sjukt unnderhållande Såhär vid första ögonkastet tycker jag O-hund och Nomad va fetast, Nomad borde tagit det på 3. R-man lät osäker vilket bidrog till ett sämre Delivery. Hursomhelst BIG UP!! Få se om Sthlm och övriga Sverige vaknar snart då!!
Jaja, nu börjar det hända saker.. What up boys?!
spela roll vem fan som har flest "dickriders" eller fans där eller inte? ni kan dömma själva utan att lyssna på vem som får flest skratt liksom?Hyper vs Sabotage lägger min röst på sabotage , då jag tyckte, trots pappret uppe och sin misslyckade freestyle, hade mycket fetare punches och rätt smarta dessutom. hyper va duktig oxå men sista gångerna så hade han inte mycke vettigt att säga tyvärr. bra match från bådas sida!E.T vs Chukk Rukkuz lägger min röst på E.T . tyckte inte någon av dom va bra i battles direkt. hela den kändes enormt seg att kolla på, och ja kolla bara efter tiden skulle ta slut. men min röst går till e.t för att han hade några bättre lines men props på att chukk freestyle, om de nu verkligen va så, om det va pre-written, så ska han skämmas.Mr.Cool vs O hund lägger min röst på O hund . Holy fucking cow säger jag bara. har aldrig hört eller sett o hund förut men han dödade ju mr cool så sjukt lätt! han levererade sjukt snyggt, över grymma och roliga punches, och va inte för egotrippad ändå! till skillnad från mr.cool som blev slaktad gång på gång men ändå verkade tro att han va bästa man i battlen? haha denna va roligaste hittills! UTAN TVEKAN! :)Nomad vs R-Man lägger min röst på R-man denna va nomad för mig först, Men efter övertiden så måste jag nog ge det till R-man. första 2-3 ronderna tyckte jag nomad mer eller mindre hade det hela tiden, men de blev svagare o svagare. sen kom då övertiden o jag tyckte att han blev för allvarlig o för lite roliga punches. medans r-man steppade upp sitt game i övertiden totalt o levererade en riktigt rolig show faktiskt, och tog hem det alltså! övrigt jag totalt älskar hela konceptet, och tyckte de va skitkul att kolla på. ett mega stort plus för kvalitén på videorna och sen även att det va beat-fritt, för då kan dom lägga lite annorlunda o roligare rader, plus att man hör garanterat mycket mer. Roligaste battle; Mr.Cool vs O hund (o hund va bäst overall, no doubt!) Tråkigaste battle; E.T vs Chukk Rukkuz (sjukt seg battle, tråkig att se på)//Dizzy
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
underhållande att kolla på, nice!
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
produktionen ser professionell ut, men deltagarna är verkligen devoid av allt som ens liknar en personlighet. o-hund har definitivt sneglat på rätt typ av personligheter i väst, och kan nog bli något om han fortsätter öva. spelar ingen roll hur enormt duktig du är med penna och papper, saknas karisma och utstrålning så faller det ändå platt. Tror tex Zacke,Stor,Allywan,Danne,Afasi,Simon G,Frej osv skulle vara ENORMT underhållande att se i ett sådant här format, även Mofeta är ett bra exempel på sådant. ----------------------------------- Hoppas verkligen ni fortsätter fila på det, produktionen ser som sagt redan professionell ut (sparka hostsen dock och försök hitta folk som har en naturlig och avslappnad personlighet men som ändå kan vara professionell) och försök göra allt ni kan för att engagera dom MCs vi har i detta land som har karisma och utstrålningsbiten down pat redan.
Håller med domarna. Men Nomad vs. R-Man var jävligt jämnt. Big up!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionschef
2010-04-09 02:18
Jag tycker S.T.I.C.S skötte sig bra som hosts ... den/de som är det ska ju vara lite spralliga men ändå ha tillräckligt med pondus för att kunna be om ordet när så behövs.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Fyfan va trevligt att det är igång och verkar såhär seriöst! :) Skitkul verkligen! Har inte sett klippen än gör det imån direkt när jag vaknar. Big Up!
Fan vad kul att det verkligen blev av till slut, maaaad props till ALLA som på minsta sätt är inblandade i arrangemanget, jag hoppas detta fortsätter och utvecklas, och jag hoppas jag får tillfälle att vara delaktig själv på något sätt. Med det sagt så är jag en sån där tråkig jävel som har en massa åsikter om allting och inte kan låta bli att dela med mig av dom heller, så räkna med att det dyker upp en megapost imorrn. Peace.
Okej min post försvann så jag orkar inte skriva om allt Rond1 - Hyper vs Sabotage Fair outcome, båda hade små problem men sabotage hade kanske ett par lite fetare rader.. Rond2 - E.T vs Chukk Rukkuz Prewritten mot fri, E.T.'s rader var genomgående tyngre och jag tycker även här det var en fair seger Rond3 - Mr Cool vs O Hund O Hund var väldigt stabil och declineade aldrig, Mr Cool fristilade av vad jag kunde märka då han kan skriva mycket fetare saker än vad han droppade här. Klar seger för O Hund dock. Rond4 - Nomad vs R-Man Hyfsat jämnt, tycker R-Man dödade med sin andra halva i extraronden dock, Nomad lade upp det snyggt och lekte med språket men han gick åt honom rätt hårt med hela Nomadspåret odyl. Tycker det var fett annars och hoppas på att det kommer vara igång länge.. Att döma karisma och säkerhet är lite so so såpass tidigt tycker jag, kolla t.ex. in Dirtbag Dans videos från -06 och jämför med idag.. En galen utveckling både material och karismamässigt.. Big ups!
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers
kolla t.ex. in Dirtbag Dans videos från -06 Så låter han likadant med beat och i cyphers nu som då.
Vill du jämföra så, så använd tex Dumbfoundead och Sahtyre från WRCs och sedan GT material är jävligt mycket bättre och mer polerat, karisman och utstrålningen är densamma.
Karisma och Utstrålning är det som håller intresset uppe hos dom som är åskådare saknas den biten så blir det rent ut sagt plågsamt att lyssna på en människa mala på med inövat material i flera minuter, oavsett hur välskrivet det är.
Jag tycker det var bra utfört men lite som BRB säger, men det kommer säkerligen förändras med tiden. Men jag tyckte det var lite väl många som klantade sig? Eller? Jag hade inga förväntningar på detta, så jag kan inte säga att jag blev besviken eller något utan tyckte det var bra. Tycker inte sabotage skulle ha tagit hem den då han stod med papper. Nästan så att man skall bli diskvalificerad... Men en sak jag inte fattade varför släppte ni alla battles på en och samma gång? Hade det inte varit bättre och släppa en i veckan? Så att man har något att se på fram tills nästa event.
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Hela idén med förskrivet material är just att utövarna skall kunna släppa hela det konstanta fokuset som behövs för att bibehålla nivån när du framför saker "on the spot" och istället slappna av och skapa en mer underhållande upplevelse för åskådarna där karisma och utstrålning är det som säljer upplevelsen. Hade detta varit freestyle tex istället (till beat eller cypher situation) så hade man kunnat vara mycket mer förlåtande och förstående, men nu är det ett format där du skall sälja din produkt med hjälp av karisma och utstrålning. "nine stacks of swine racks"
Så låter han likadant med beat och i cyphers nu som då. Ok.. Nu var det kanske först den lack of charisma och avsaknad av självsäkra rörelsemönster (same same) folk skall påtala som jag tycker har utvecklats först och främst men vi kan säga så..
(jämför t.ex. http://www.youtube.com/watch?v=BpiPsxjQxX8 med http://www.youtube.com/watch?v=pjmwFICHUf0 )
Sedan vill jag inflika att jag inte heller tyckte det fanns såpass mycket att anmärka på vad gäller de som faktiskt körde förskrivet men det är samtidigt väldigt subjektivt..
Enuff' med mitt OT-snack nu dock.. Ser fram emot lite information om vad som kommer i framtiden.
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers
Nu var det kanske först den lack of charisma och avsaknad av självsäkra rörelsemönster (same same) folk skall påtala som jag tycker har utvecklats först och främst Kolla på freestyle olympics grejer och cyphers så kommer du se att enormt lite har hänt inom det område du talar om här.
Överfett det här! Som en frisk vind inom svensk hip-hop, bra uppstyrt, underhållande att kolla på (förutom E.T och Chukk battlen) och nice kvalité på filmerna. Riktigt glad över att battlen är igång nu! Nästa gång kommer jag att vara på plats. Vart ska man vända sig för information och uppdateringar? Facebook eller?
aha, missade att det fanns en hemsida, my bad!
Fyfan vad fett detta var då. Hatar vanligvis rappande utan beats men detta var en positiv överaskning. Applåder till dom som ligger bakom projektet. Hyper vs Sabotage Jämnt, känns som Hyper försökte bygga upp för snygga rader, skulle satsat mer på rena punches så att publiken kan skratta med efter varje avslutad bar. Det blir en läxa till nästa gång. Sabotage fick momentum och vann även om hans rader var lite vekare. Mr Cool vs O Hund Hahaha, Mr Cool e sjuk i huvet. Märktes väl att han typ börjat engagera sig i detta kvällen innan på ett ungefär. O Hund en positiv överaskning och hade ett mycket bättre material. O Hund wins. R-Man vs Nomad Lätt den tyngsta battlen och Armann var nog fetast av samtliga i konkurrens med O Hund. Satt och garvade konstant när han hade micen. Nomad en överraskning och jävligt fet han med.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Om matcherna: Genomgående kan man säga folk kändes ganska osäkra, antingen i flow/delivery eller i kroppsspråk. Det är förvisso inget konstigt då detta är ett helt nytt koncept i Sverige, men jag hade hoppats på att minst ett battle skulle vara typ flawless. Nu låg istället alla matcherna på en någorlunda jämn nivå, med R-man vs Nomad i toppen.Till hostarna: Slappna av. Det är rapparna som ska underhålla publiken inte ni, ni ska bara presentera. Jag känner ju inte er så jag vet ju inte om ni är sådär i verkligheten, men eran stil kändes väldigt påklistrad och jobbig.Till domarna: Bortsett från att ni gick till OT i R-man vs Nomad så gjorde ni ett bra jobb. Snubben som hade en utläggning om att "komik är roligare" i det battlet behöver dock skaffa lite perspektiv om han ska fortsätta döma, för battlande är ganska långt ifrån en tokrolighetstävling.Till arrangörerna: Gällande reglerna så är tredjerundans back-n-forth en dålig idé. Det funkar över beats där en bar faktiskt går att mäta, det funkar inte accapella. Dessutom är det bara begränsande för rapparna, jag ser faktiskt inte varför ni vill ha det så alls. Det finns en poäng med det i freestylebattles, men det är helt meningslöst i skrivet format. Även möjligheten att gå till overtime bör tas bort, i Grind Time så har vi sett övertiden missbrukas som fan vilket med jämna mellanrum resulterar i absurda resultat (dvs att i vissa battles där det funnits en klar vinnare efter 3 rundor så har domarna ändå valt att gå till övertid bara för att de vill se mer, varefter något oväntat hänt i övertiden och så blir domarna tvungna att ge vinsten till fel person, vilket enligt mig är precis vad som hände i en av era matcher också). Dessutom så får man högre genomsnittskvalitet om man bara behöver skriva tre ronder, än om man behöver sprida ut sina bästa punchlines över fyra ronder - och sen kanske inte ens får använda den fjärde.Till kameraman/editor: Jävligt proffsigt, ljud och bild som ligger precis i klass med dom stora grabbarna från första evenemanget, riktigt nice. Det enda jag måste kritisera är att introt var ganska fult.Till publiken: Använd inte applåder som främsta metod för att visa uppskattning på dope rader, det är jävligt dött. Applådera kan ni göra mellan ronderna, men som reaktioner på punchlines får ni fan göra något annat. Skratta, skrik, OOOOH:a eller vafan som helst, för applåderar ni bara så låter det ungefär lika entusiastiskt som när gubbarna på det lokala ålderdomshemmet ska visa sin uppskattning för det fina luciatåget som mellanstadieeleverna har ordnat. Det är också värt att tänka på att även om man ska visa rapparna kärlek och verkligen reagera på dom bra grejerna så ska man definitivt inte reagera på dom dåliga grejerna. Det var en del onödiga överreaktioner i samtliga battles.Summering: Som helhet var det bättre än jag väntat mig som det första evenemanget i sitt slag, tyvärr var verkade majoriteten av rapparna inte vara förberedda nog. Nån freestylade, nån chokade, nån stod med lapp, nån lät osäker osv. Bokades matcherna för sent kanske? Eller var folk bara lata och skrev i sista sekund? Oavsett vilket så är jag helt säker på att det kommer funka bättre nästa gång. Som jag skrev i min förra kommentar så ska alla som på minsta sätt varit inblandade i detta ha fett med props. Jävligt kul att det faktiskt blev av.
R-Man och Nomad-ronden var riktigt fint. Håller med NuMessiah om att back-n-forth ronden inte funkar. I alla fall inte med 4 bars, bättre med 8 i så fall. Blir lite väl hackigt. Och gillar när man kan driva längre poänger. Hur som helst ett strålande alternativ och tyckte nivån var förhållandevis hög för att vara första gången. Härligt med lite välproducerad svensk battle. Fortsätt så!
Detta är exakt vad jag väntat på! vill se mer av detta och hoppas att det blir mer städer! sen är jag mycket intresserad av att vara med i framtiden !
http://www.myspace.com/toniangelo026
förstår inte va the fuzz is about med R-Man och Nomad-ronden? jag tyckte inte den va så super direkt, den va dock andra bästa roden enligt mig. bästa va o hund, sjukt underhållande, o ja tyckte han levererade sitt så snyggt med!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Fruktansvärt roligt initiativ. Mycket propps till arrangörer osv, hoppas verkligen vi får se mer av detta! Många bra ronder, enda jag inte riktigt orkade med var de engelska. Ska man ha battles på svenska ska de vara på svenska också. Bästa var nog battlen mellan R-Man och Nomad, trodde verkligen Nomad hade det men OT var R-Man riktigt grym faktiskt.
Tyckte alla var feta förutom den engelska, fick tvinga mig själv igenom hela. Ohund var riktigt jävla bra. Synd att inte Mr Cool var lite mer förberedd. R-Man & Nomad va tyngst. Rätt beslut av domarna på alla ronder
Jag har bara spontankollat igenom väldigt fort, men det känns ju som att alla utom ris-grabbarna har enormt undermåliga rim
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Har inte kollat alla men kollat några och måste säga att O Hund var riktigt bra, mycket roliga och snygga rader! Han skulle jag gärna vilja se mer av i battle!
"Visst är det vackert.."
tycker R-man o Nomads ronder va fetast pga att de båda presterade bra o fyndiga punshes i alla ronder! Mr cool va e skämt fan, O hund överraskade som fan =) Hyper o sabotage va rolig men saboterades med sabotags lapp. den andra va rätt tradig Vill se fler sånna här, hoppas det kommer. Önskemål om det går skulle lätt varit frej, afasi, adams ray, proffesor p & allywan! Peeys out
Pleassure Du fyller ingen mening i dagen, som en fästing//
Moderator
2010-04-09 22:15
Tycker det är tvärfett ju. Nomad, R-Man och O Hund hade jag roligast åt, sjuka grejer. Vill se mer sånt här :)
time isn't wasted when you're getting wasted .
Såg den mellan E.T och Chukk nu med, och varför kör en prewritten och en totalt fritt? Oklara direktiv till tävlande eller bara stort självförtroende från Chukks sida?
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Jag vill sammanfatta det hela med att vi hade jävligt kul alla vi som var på plats, och vi i helhet är nöjda med premiären. Direkt dagen efter diskuterade vi eventuella förbättringar inför nästa event (helt utan brb2009's hjälp, jag såg att du skrivit i andra tråden att man inte ska uppmuntra med positiva kommentarer för då kommer kvaliten sjunka ännu mer, som om alla förutom du är oförmögna till kritiskt tänkande). Jag vet att folk har slitit hårt med arrangemanget - framförallt Hyper och även Choys och Vigge, stort tack till dessa personer. Ni som anser att ni har något positivt att bidra med, vare sig det är något så abstrakt som karisma, eller något påtagligt som kunskap om lämpliga publikreaktioner, ni är välkomna att hjälpa till. Battla eller stå i publiken. Gör något, precis som vi har gjort. Man är inte automatiskt bättre än det man kritiserar bara för att man tar på sig en roll som självutnämnd expert. Som sagt, folk hade jävligt kul där. Vill ni också ta del av det roliga är ni välkomna.
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
hahaha big up all mc's for the night , mad props till ma man choys n seriously just like in d words of r-man, if people have an opinion, come down to the next battle? its ol ment for love o the art anyway,
/ S.T.I.C.S www.facebook.com/stics.soul www.theozonebattles.com
r-man vs nomad tuuuuuuuuung... o-hund jävligt underhållande också. jävligt bra show, ska se till att närvara på nästa, djupt imponerad
www.soundcloud.com/arionmusic
Tyckte Nomad vs R-man visade vägen, riktigt bra battle. De andra matcherna höll inte samma nivå av olika orsaker som antagligen redan är nämnda. Annars bra arrangemang, tyckte presentatörerna var bra, de verkade hålla igång stämningen och blev adrig något annat än "bi-figurer"... Hoppas det här blir mkt större osv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2010-04-11 12:47
Måste ge ett grattis till Mr Cool för att vara Sveriges pinsammaste jävel :D
O-hund vs. Mr.Cool , var inte speciellt underhållande enligt mig.
O-hund slaktade
Mr.Cool totalt i varenda rond.
Mr.Cools bästa rad :
Mc's kallar mig för hållplatsen, för när dem kommer till mig så hoppar dom av.
Skit kul att ni startat det här ! Propps till alla som gjort det här möjligt verkligen bra gjort! Håller verkligen med om att back-n-forth är en dålig idé !
www.myspace.com/thesircuz
Jävligt kul att se! Hoppas det blir mer utav det här i framtiden. Gillade framförallt battlen mellan R-man och Nomad.
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna
suck a dick and die a million times!
If you get there before i get there get a fuck outta there, peep my words! ! www.myspace.com/ruztel <br> <br> WWW.SIXTEENBARS.SE
Måste ge ett grattis till Mr Cool för att vara Sveriges pinsammaste jävel :D Lustigt att sveriges pinsammaste jävel har fler plays än alla andra tillsammans, pinsamt..
Han glömde bort sin text, easy as that.. Nej det börjar bli gräsligt som en gräsmatta här inne, hoppas på lite upplyftande nyheter snart..
Tack för all kritik!
Glöm inte prenumerera på
youtubekanalen , gå med i
facebookgruppen , bli vän med O-Zone på
myspace och håll koll på
HEMSIDAN för uppdateringar.
Om någon är sugen på att ställa upp, klicka
HÄR och ladda ner anmälningsblanketten. Fyll i uppgifterna och skicka den till
[email protected] . Det gäller givetvis att man har kött på benen och att detta framgår (helst genom någon form av videomaterial) när man anmäler sig. Kom ihåg att man inte garanteras en plats i battlen bara för att man har anmält sig!
Det uppmanas att folk ska vara så rättvisa som möjligt när man dömer rapparna. På många punkter utförs det redan förbättringar, detta är det första arrangemanget, inte bara för O-Zone, utan av sin sort i Sverige.
Alla som deltog, arrangerade, filmade (
Digital Dirt/Dubcnn ), hjälpte till och dök upp förra gången förtjänar (ännu en gång) ett stort tack! Håll ögon och öron öppna för kommande battles!
MVH
The O-Zone crew
theozonebattles.com myspace.com/ozonebattles youtube.com/theozonebattles Facebookgruppen
www.theozonebattles.com Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till
[email protected]
Nomad vs R-man var bra faktiskt
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Lustigt att sveriges pinsammaste jävel har fler plays än alla andra tillsammans, pinsamt.. Han glömde bort sin text, easy as that.. Nej det börjar bli gräsligt som en gräsmatta här inne, hoppas på lite upplyftande nyheter snart..det är just det som är pinsamt? han borde va en av de mest stabila i det här "spelet" men han föll magplask. han lät otroligt osäker, som han nyss börjat rappa liksom?
om man inte räknar med den engelska battlen, så e han sämst i detta. (denna gången iaf!)
om han kommer med mer i framtiden, så hoppas jag verkligen han tar tid på sig o fixar sitt material.
btw, hur lång tids förvarning har deltagarna från att de fått reda på sina motståndare?
Deltagarna ska få gott om tid på sig att skriva, 3-4 veckor innan var det denna gången. Kan hända att man får mindre tid på sig beroende på omständigheterna.
www.theozonebattles.com Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till
[email protected]