Lets do it :) Im on!
Highfive anyone, anyone?
Förskrivna battles är tråkigt. Då kan man lika gärna audiobattla så kanske musiken är intressant.
Håller inte alls med Omen22.. Vill du ha kvalitet ska de vara förskrivet, för alla vet att en freestyle kommer bli keff med största sannolikhet. Halva nöjet är ju att se hur personerna agerar live och va dom har för delivery och swag..
Highfive anyone, anyone?
Håller med Niito rakt av.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Håller inte alls med Omen22.. Vill du ha kvalitet ska de vara förskrivet, för alla vet att en freestyle kommer bli keff med största sannolikhet. Halva nöjet är ju att se hur personerna agerar live och va dom har för delivery och swag.. Precis. Sedan finns det ju inget som säger att man inte kan freestyle några rader eller dra in en klockren flipp, att mixa förskrivet med detta är det ultimata och generellt sätt svårslaget.
hur håller det på att gå? någon som tagit tag i det ännu? bara jag som e sjukt sugen på att se detta hända?
Lyricist
2010-01-17 17:00
garanterat inte bara du eylem.. det som behövs e väl en plats... iaf 2 emcees som kan börja skiten, så hakar andra på sen, och sen lite hype på det hela.. och ja e på lätt
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Kan inte någon driftig jävel bara styra lokal/datum/kamera/invites så kör vi? jag lägger detta på någon annan för jag tycker det känns för palligt men jag är gärna med och battlar
Det jobbas på
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Hade jag inte varit lokaliserad så sjukt dåligt (Halmstad) hade jag gärna varit med och styrt något, jag hoppas verkligen att skiten dras igång, ahde varit helt underbart!
Ja, intresse finns det ju utan tvekan.. Någon måste bara orka ta tag i detta.
Även om Hyper som startade tråden är bannad och kan inte delta i diskussionen längre så vet jag att han och några andra håller på och planerar hela grejen. Lite symboliskt - saker händer när man avlägsnar sin röv från whoa, eller får den avlägsnad av en admin :D. Jag vet inte om jag kommer vara delaktig som arrangör, men det är inte omöjligt, oavsett så kommer de/vi att se till så att alla intresserade av att battla är välkomna och att det inte blir nån jävla kompisklubb för inbördes beundran och ryggdunkningar. Dock hade det behövts folk som tar hand om en eventuell Fjollträsk-division samt en Fiskrensar-division (Yes jag sänker nivån här också). Mighty1 kanske är intresserad av den förstnämnda? Känns som en väldigt lämplig kandidat med tanke på battlehistoriken, och man behöver inte uteslutas som deltagare bara för att man är med och arrangerar. Några spårvagnsförare som kan tänka sig att styra upp några battles vid Poseidon? Vi kan ta det i PM
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
sant från Mighty1 säger. Grejen är bara att någon tar tag i det.. tror det blir bättre acapella utan background, satt du är det väl bara en videokamera och deltagare + publik! Hoppas nån med ork o lust ser denna tråd, för det skulle vart fett ! Och som sagt, inte kommer det börja speciellt bra.. men det gjorde det väl inte i usa o danmark tillexempel heller? Fortsätt med den här tråden och den som ser detta och vill göra det.. chansa fan! Keep going!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vill du ha kvalitet ska de vara förskrivet, för alla vet att en freestyle kommer bli keff med största sannolikhet Förskrivet på svenska låter dock inte överdrivet intressant alls.
inte kommer det börja speciellt bra.. men det gjorde det väl inte i usa o danmark tillexempel heller? Vet ingenting om danmark men det tog inte speciellt lång tid innan "grindtime" hade flera divisioner up and running, dock så består deras divisioner uteslutande av människor som hållit på i ett flertal år redan, och många av dom är redan etablerade battlers.
En annan sak att ha i åtanke är att väljer ni "svenska" som utgångspunkt så har ni direkt skurit av er själva från resten av världen, det finns ingen utanför våra landsgränser som kommer logga på youtube för att kolla battles på ett språk dom inte förstår.
Värt att fundera även på är hur många realistiskt sett tror ni att ni kan få aktiva inom varje division?, det skall ju helst vara någon form av nivå på det hela med, och när ni låser er till svenska så känns det som att risken är ganska överhängande att ni kommer få en liten klick människor som kommer hoppa runt i en cirkel och battla varandra, och sen en drös människor lång långt nedanför dom på stegen.
Personligen tror jag att ni skulle ha betydligt större chans att få igång något på engelska, det är 400x lättare att skriva på och finns så oerhört mycket slang att använda sig av från andra länders engelska med, det lärs trots allt ut i skolorna från lågstadiet i dagens sverige, så att öva in förskrivna verser känns inte som någon omöjlighet.
Hela idén med GRINDTIME, KOTD, Dont Flop (och vad nu Australien kommer kalla sitt) är AV MCs FÖR MCs samtliga divisioner leds av folk som håller på själva.
Till brb2009
En annan sak att ha i åtanke är att väljer ni "svenska" som utgångspunkt så har ni direkt skurit av er själva från resten av världen, det finns ingen utanför våra landsgränser som kommer logga på youtube för att kolla battles på ett språk dom inte förstår. Att folk som inte kan svenska inte kommer kolla på battles på svenska är vi medvetna om. Man skulle kunna göra så att folk som kör på engelska möter varandra och folk som kör på svenska möter varandra, kanske t.o.m. en på engelska mot en på svenska nån gång, även om detta blir rätt tråkigt enligt mig, men det är bara min åsikt.
Värt att fundera även på är hur många realistiskt sett tror ni att ni kan få aktiva inom varje division?, det skall ju helst vara någon form av nivå på det hela med, och när ni låser er till svenska så känns det som att risken är ganska överhängande att ni kommer få en liten klick människor som kommer hoppa runt i en cirkel och battla varandra, och sen en drös människor lång långt nedanför dom på stegen. Detta vet vi ju inget om än. Jag tror att det finns sjukt många i Sverige som håller hög kvalitet i såna sammanhang. Det är nog många som är hyfsade på att battla men som inte anser sig vara tillräckligt bra på freestyle battles över beats, och då kan det vara perfekt att komma till ett sånt här sammanhang där man kan blanda förskrivet med improvisation. Tanken är ju att ett intresse för formatet kommer att öka kvaliten. Vare sig man utmanar eller blir utmanad så lär man vara taggad att göra bra ifrån sig.
Personligen tror jag att ni skulle ha betydligt större chans att få igång något på engelska, det är 400x lättare att skriva på och finns så oerhört mycket slang att använda sig av från andra länders engelska med, det lärs trots allt ut i skolorna från lågstadiet i dagens sverige, så att öva in förskrivna verser känns inte som någon omöjlighet. Att det är 400x lättare är väl ändå bara din åsikt? Jag tror att anledningen till att det av många anses vara lättare att köra på engelska är för att det är inte lika höga krav på rapp på engelska i Sverige. Har folk bara ett ganska slipat uttal så tycker de att det låter superduperhäftigt. För övrigt har jag för mig att svenska lärs ut i skolorna i Sverige också, dessutom tidigare än engelska. Med ditt resonemang borde ingen rappa på svenska överhuvudtaget.
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
Förskrivet på svenska låter dock inte överdrivet intressant alls. Till skillnad från freestyle på svenska som är så jävla bra med nån 18åring som hackigt proklamerar att han ""knullar din brud, hon var ful, jag är sjuk yoyoyo" i otakt och gör en mc hammer-dans.
Vafan, jag har premeddade battlerader till folk som jag ALDRIG någonsin kommer använda som är skitbra
"du och erik växte upp tillsammans, men tragiskt nog
tror jag inte att eran vänskapstatus skulle va så god
om du någonsin hade tagit mod, till dig, och berättat
för honom att du knullade linda när dom ännu var ihop"
Deer hunter bitch
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
brb2009 Jag undrar vad det är du tänker på när du säger att skrivna svenska texter inte låter så intressant, tänker du på inspelade låtar? Lyssnar man på hälften av GT folkets tracks så låter det rätt uselt det med, resten av dom som gör ok låtar gör väldigt ointressanta grejer förövrigt. Jag tror inte att detta kommer gå hem om man inte kör på svenska battles. Andra språk borde givetvis vara välkomna, men om det blir på svenska så greppar man tag om lyssnaren bättre. Charmen kommer ligga i att språket som rappas är den vi talar, precis som Don't Flop har sin egna touch gentemot GT som har sin. Det handlar väl inte om att göra detta till en overseas grej utan att det blir regionalt, eller? Oavsett vad vi säger och tycker så är svenska battles i GT stuk rätt "idiotsäkert", det är bara en tidsfråga tills det händer. Sen är det tror inte det kommer vara några problem att locka tittare. Ordet battle i rapsammanhang är lika populärt som gulliga katter på youtube, så det är rätt givet att detta kommer locka till folk oavsett om det blir bra eller inte.
Lyricist
2010-01-24 09:30
well spoken Eylem
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Att folk som inte kan svenska inte kommer kolla på battles på svenska är vi medvetna om. Man skulle kunna göra så att folk som kör på engelska möter varandra och folk som kör på svenska möter varandra Faller på samma sak som innan, tom i ännu större utsträckning skulle jag säga, eftersom dom skulle förstå ena parten och sedan inte fatta någonting av den andra.
Detta vet vi ju inget om än. Jag tror att det finns sjukt många i Sverige som håller hög kvalitet i såna sammanhang. Det är nog många som är hyfsade på att battla I ett land som aldrig någonsin haft någon "battlekultur" att tala om så tvivlar jag rätt kraftigt på detta faktiskt, tror även ni underskattar rätt mycket hur svårt det faktiskt är att köra acapella eftersom fokus läggs på helt andra saker som projekteringen av ens röst tex som allt står och faller på mer eller mindre.
Bara för att man ej sett det på youtube föräns för ett par år sedan så innebär det inte att både Kanda,GB och Aus inte haft väletablerade battle kulturer redan samtliga har varit stadigt växande i över tio år.
Att det är 400x lättare är väl ändå bara din åsikt? Jag tror att anledningen till att det av många anses vara lättare att köra på engelska är för att det är inte lika höga krav på rapp på engelska i Sverige. Har folk bara ett ganska slipat uttal så tycker de att det låter superduperhäftigt. För övrigt har jag för mig att svenska lärs ut i skolorna i Sverige också, dessutom tidigare än engelska. Med ditt resonemang borde ingen rappa på svenska överhuvudtaget. Nej det säger sig självt då versioner av engelska är talspråket i ett flertal länder som samtliga har ex antal fler miljoner innevånare än sverige, engelskan är ett mycket mer omfattande språk, vilket gör att det är enormt mycket lättare att variera sig också, snart tio år sedan nu som Seron och Leo la micken på hyllan tycker du det finns några likvärdiga som utmanat svenskan som språk i nivå med hur dom gjorde det?
Jag undrar vad det är du tänker på när du säger att skrivna svenska texter inte låter så intressant, tänker du på inspelade låtar? Lyssnar man på hälften av GT folkets tracks så låter det rätt uselt det med, resten av dom som gör ok låtar gör väldigt ointressanta grejer förövrigt. Det faktum att det känns inte realistiskt att man kommer få en stor utbredd scen i ett land som aldrig någonsin haft en battlekultur, om man jämför med andra länder igen så där har scenerna haft ett tiotal år på sig att växa fram iallafall, en grogrund som vi som tittar nu ej sett, flyttar vi istället detta konceptet till sverige så får vi en grogrund som börjar från ruta 1, och oavsett om "GT Folket" gör tråkiga låtar så ligger nivån på deras textförfattande överlag VÄLDIGT högt.
så det är rätt givet att detta kommer locka till folk oavsett om det blir bra eller inte. Helt fel tänk om man hoppas på en varaktig produkt, skulle säga att hela den här idén står och faller på dom som skall hålla i det, hur karismatiska dom är, hur deras tänk är vad gäller matchningar och framförallt att man tänker långsiktigt, ett gott råd kan ju vara att kontakta några som har erfarenhet sedan innan, är vana att skriva och göra nån "showcase" pryl för att se om intresse överhuvudtaget finns, för slänger ni ihop nåt med folk som inte en käft vet vem det är och det sedan inte är speciellt bra så kommer intresset sjunka som en sten direkt.
Jätteskoj att folk försöker dra igång något men det är lite för mycket svensk tänk över det just nu, målsättningen borde vara att produkten som levereras skall hålla så hög klass som överhuvudtaget är möjligt, och tänket borde vara hur bäst når detta målet, samt att framförallt vara realistiska.
tror även ni underskattar rätt mycket hur svårt det faktiskt är att köra acapella Acapellabattlande är SJUKT mycket enklare än att freestyla till beats, det borde vem som helst förstå. Därför kommer kvaliteten på både lyriken och framförandet i ett accapellabattle vara betydligt högre. Det betyder i sin tur att det kommer finnas en betydligt större grupp människor som kan tänka sig att ställa upp, och således kommer det finnas fler som blir bra, och därför kommer fler titta. Det är 2010 nu, tiden då folk orkade kolla på dåliga mobilkamerainspelningar av improviserade nödrimmade battles över monotona beats är förbi whether you like it or not.
Nu säger jag inte att det är jätteenkelt att accapellabattla, men jämfört med alternativet (battla till beats) så är det det.
Ditt snack om att det borde köras på engelska är också helt ute och reser. Nivån på svensk lyricism är jävligt låg (teknikmässigt), men om man kollar på svensk hiphop på engelska så är nivån ÄNNU lägre. Du säger att vi bara haft Leo och Seron som "utmanat språket", men även om det påstående stämmer (vilket det inte gör) så är det två fler än vad vi haft snubbar som skrivit särskilt imponerande hiphop på engelska. Chords och Promoe är väl våra största artister på engelska, men även dom är betydligt mer tekniska på svenska, etc.
För att sen ta snacket om "stor scen" så får man väl ändå sätta scenstorleken i perspektiv till landets storlek. Klart som satan att vi inte någonsin under några omständigheter kommer ha en scen i storlek med Amerikas, Kanadas eller Englands, pga att vi har en befolkning stor som EN av deras städer spridd över ett helt land. Du verkar för övrigt överskatta vårat folks engelskakunskaper, svenskar generellt förstår engelska väldigt bra, men har en helt horribel brytning och kass grammatik.
Jag tycker att svenska rappare som grupp behöver lära sig skriva vettiga texter på svenska innan man går över till ett språk som man hanterar ännu sämre.
Word på Messiah. Förövrigt är det väl inte omöjligt för danskar, norrmän och finnar att se/förstå battles på svenska liksom? Men målet är väl egentligen bara att få en fanbase och ett namn i Sverige.. Det räcker ju gott och väl med tanke på att man förmodligen även gör sin musik på svenska. Så snacket om att folk i USA etc inte förstår språket känns tämligen irrelevant. Och så länge personerna som håller i alla battles har någorlunda koll på vilka som är med/hur bra de är osv så kommer det nog också vara en helt okej nivå redan från start.. Men övning ger färdighet som sagt.
Acapellabattlande är SJUKT mycket enklare än att freestyla till beats, det borde vem som helst förstå Enklare om du drar jämförelser freestyle vs skrivet material, om du vill prata svårigheter.
Därför kommer kvaliteten på både lyriken och framförandet i ett accapellabattle vara betydligt högre. Det betyder i sin tur att det kommer finnas en betydligt större grupp människor som kan tänka sig att ställa upp, och således kommer det finnas fler som blir bra, och därför kommer fler titta. Det är 2010 nu, tiden då folk orkade kolla på dåliga mobilkamerainspelningar av improviserade nödrimmade battles över monotona beats är förbi whether you like it or not. Vart någonstans har jag skrivit att "accapella" written är ett dåligt format?, mina invändningar handlar om svenskan som språk, så varför du pratar om nödrimmande och mobilkameror förstår jag inte riktigt.
Skall vi prata om sveriges battlehistoria så tycker jag samtliga arr man haft hållit en sjukt låg nivå, och inget man någonsin direkt tagit på allvar.
Nu säger jag inte att det är jätteenkelt att accapellabattla, men jämfört med alternativet (battla till beats) så är det det Köra skrivet material till beats är inte överdrivet svårt, återigen "freestyle" vs "skrivet" är diskussionen du försöker föra, den diskussion som borde föras är skillnaderna mellan att framföra skrivet material accapella vs över ett beat, med accapella står du och faller helt och hållet på din röst, sättet du betonar ord,agression hela ens personlighet som rappare är det som står i centrum, du kan ha hur välskrivet material som helst men vet du inte hur du skall framföra det så ligger du lätt väldigt illa till.
Särskilt om det är utan mic med.
Du skall alltså först öva in tre + OT och sen nöta det tills att det sitter, det är intet för intet som dom har 2+ månader (ofta mer) att förbereda sitt material.
Ditt snack om att det borde köras på engelska är också helt ute och reser. Nivån på svensk lyricism är jävligt låg (teknikmässigt), men om man kollar på svensk hiphop på engelska så är nivån ÄNNU lägre Det beror iof mest på att majoriteten av dom som kör på engelska i detta landet mest försöker efterlikna nån b-produkt av vad som är kommersiellt gångbart i USA, för man tror att det skall ge en möjlighet att slå därborta.
Du säger att vi bara haft Leo och Seron som "utmanat språket", men även om det påstående stämmer (vilket det inte gör) Seron låg i nivå med Povel Rammel och Robert Broberg i det sätt som han vände ut och in på svenskan, och Leo inte långt därefter du får hoppa en bra bra bit ner innan du kommer till nästa pinne på stegen känns det som (annars borde du väl kunnat petat dit minst ett par exempel?)
Jag tycker att svenska rappare som grupp behöver lära sig skriva vettiga texter på svenska innan man går över till ett språk som man hanterar ännu sämre Så du hävdar då mao att det är lättare att bli duktig på att skriva texter på ett språk med jämförelsevis väldigt lite verktyg vs ett språk med enormt mycket verktyg?
Uttal och grammatik (stavning) är väldigt lätt att öva in, ställt mot svårigheterna att bygga välförfattade texter.
Rent spontant skrivet på svenska så känns det som någon standup kille skulle kunna stampa sönder alla.
Jag hoppas verkligen folk förstår att personlighet och karisma är enormt viktigt.
"Uttal och grammatik (stavning) är väldigt lätt att öva in, ställt mot svårigheterna att bygga välförfattade texter."
"Grammatik (stavning)" What?
Skulle vilja påstå att uttal är fan så mycket svårare att lära in än att tex lära sig projicera sig rätt acapella.
Sen köper jag inte riktigt ditt argument om freestyle kontra skrivet heller, skrivet acapella är fortfarande lättare än skrivet över beat såtillvida man inte redan är en duktig rappare, säga vad man vill om beat och takt men det är ett "stressmoment".
"Rent spontant skrivet på svenska så känns det som någon standup kille skulle kunna stampa sönder alla."
"Jag hoppas verkligen folk förstår att personlighet och karisma är enormt viktigt. "
Dom där två uttalandena är lite lustiga brevid varandra, och ja, en standupkille skulle säkerligen kunna göra bra ifrån sig om han nu har bra koll på rimprocesser.
Vet du vem dirtbag dan är?
rheteric ramirez?
Är jävligt sugen på att styra upp något sådant i Göteborg, men jämna mellan rum, The battle of the streets eller något. Så har man åttondelsfinaler etc. Finns ju sjukt bra lokaler i Göteborg också för en sådan grej. Skall kolla upp lite mera om detta. Om nån är sugen att hjälpa till så kontakta på:
[email protected] [email protected] 3.mailen på whoa
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
NuMessiah * "
Det är 2010 nu, tiden då folk orkade kolla på dåliga mobilkamerainspelningar av improviserade nödrimmade battles över monotona beats är förbi whether you like it or not. "
- Folk har aldrig nöjt sig med mobilkamerainspelningar och de har knappt nöjt sig med riktigt skillade rappare heller. Kolla
Crome mot Aaron Phiri och försök haja att folk som kollade videon då (hemladdnignsbar i fullformat - inte youtube-"kvalité") t.o.m. klagade på Phiri (jag kan
fortfarande inte fatta det).
I övrigt håller jag dock i mångt och mycket med :)
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande: det är helt sjukt. aaron är en av de bättre rapparna som kört i sverige helt klart! riktigt bra ronder. //Yde - så när var hur?
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
brb2009 Ok, så eftersom icke-svenskar inte kommer fatta så kan vi lägga ner allt. Vi lägger även ner all annan hiphopverksamhet som icke-svensktalande inte förstår. Och all musik. Fan vi lägger ner det svenska språket, folk utanför Sverige fattar ju ändå inte det! VARFÖR I HELVETE ÄR DET SÅ JÄVLA VIKTIGT ATT FOLK UTANFÖR SVERIGE TVUNGET MÅSTE FATTA DET?!?! Förtjänar de att bli underhållna mer än våra landsmän? Måste vi prioritera dem för att de är lite "häftigare" än svenskar, lite mer "osvenska" och spännande? Här är det ju inte tänkt att folk som inte förstår ska förstå. Det är för att folk har din mentalitet som 99% av Svenska hiphopare är fullkomligt värdelösa. De ser allt som hinder och begränsningar, i detta fallet att förutsättningarna inte är EXAKT likadana som i USA. Så enligt dig, så måste vi först spendera 20-25 år på att utveckla en battlescen, om sker just på scen och till beats, gärna döpa alla tävlingar till exakt samma namn som de amerikanska tävlingarna hetat. SEN kan vi kanske starta ett GrindTime, för hela processen måste gå till EXAKT som i USA, annars kommer det aldrig att funka! Stämmer det att du menar detta?
Ok, så eftersom icke-svenskar inte kommer fatta så kan vi lägga ner allt. Vi lägger även ner all annan hiphopverksamhet som icke-svensktalande inte förstår. Och all musik. Fan vi lägger ner det svenska språket, folk utanför Sverige fattar ju ändå inte det Är det A kursen i hur man gör en höna utav en fjäder eller är det 150 högskole poäng i överdrift?
VARFÖR I HELVETE ÄR DET SÅ JÄVLA VIKTIGT ATT FOLK UTANFÖR SVERIGE TVUNGET MÅSTE FATTA DET?!?! Förtjänar de att bli underhållna mer än våra landsmän? Måste vi prioritera dem för att de är lite "häftigare" än svenskar, lite mer "osvenska" och spännande? Här är det ju inte tänkt att folk som inte förstår ska förstå. Istället för att använda versaler och massa utropstecken så kanske du skulle spenderat den tiden på att läsa och försöka förstå dom inlägg du nu gett dig på att försöka svara på?
Om man tar andra engelsktalande länder som exempel så har man i mångt och mycket använt sig utav USAs redan enormt väletablerade scen för att bygga och brygga ett intresse kring sin egen, både genom utbyte av idéer men också folk från olika ligor som gästat varandra.
Detta för att hela tiden kontinueligt öka intresse och publiciteten för den produkt som man tillhandahar.
Således låser man sig helt här så skär man definitivt av sig från resten av världen, och hela idén står då och faller på att man lyckas skapa ett tillräckligt stort intresse genom att enbart använda sig av lokal talang, och det är här man får börja tänka realistiskt.
Hur många realistiskt sett håller idag en så pass hög nivå att det ens är värt att lägga upp på youtube?, hur många realistiskt sett skulle vara intresserade att involvera sig i ett sånt här projekt överhuvudtaget?
Anledningen att det är av MCs för MCs i alla andra länder är för att man använder det som en plattform för människor att visa sin talang och få publicitet för den musik artisterna skapar, det här grundtanken med hela konceptet, ett sätt att visa upp vad man kan göra och få sin musik hörd, vinna nya "fans" och öka sitt marknadsvärde som artist.
Det är också därför som man lyckats få så pass många gamla ansikten att damma av sina gamla rimblock och plocka upp pennan igen i battlesyfte, skulle det istället ligga någon organisation (Hej Jumpoff) bakom så skulle troligtvis aktiviteten hos dom som väljer att delta se HELT annorlunda ut.
Det är för att folk har din mentalitet som 99% av Svenska hiphopare är fullkomligt värdelösa. De ser allt som hinder och begränsningar, i detta fallet att förutsättningarna inte är EXAKT likadana som i USA Nu ligger du helt plötsligt istället i gränslandet mellan påhitt och rena lögner, anledningen att vi idag i sverige i stort har en scen som är helt inavlad beror snarare på att "folk" är benägna att snegla för mycket på hur det ser ut i USA och glömmer någonstans i hela processen helt bort att "musik" som konstform är ett sätt att utrycka sig på och att den musik man skapar också är tänkt att reflektera dig själv som person.
Dom glömmer helt enkelt bort att skapa sig en egen identitet utan blir istället någon form av b-version i gråskala, jag tror helt och fullt på devisen "musik skall byggas utav glädje" tyvärr glömmer alltför många bort detta i sin kamp att försöka "nå ut" med sin produkt.
För att använda två utryck som jag personligen hatar men som beskriver det hela utmärkt så det jag personligen tycker fattas i stort i dagens "scen" är CADENCE och SWAG det är så få som står ut ur mängden och som visar att dom skiter i hur många som kommer gilla det dom gör, huvudsaken är att dom själva har kul när dom gör sin musik.
Så enligt dig, så måste vi först spendera 20-25 år på att utveckla en battlescen, om sker just på scen och till beats, gärna döpa alla tävlingar till exakt samma namn som de amerikanska tävlingarna hetat. SEN kan vi kanske starta ett GrindTime, för hela processen måste gå till EXAKT som i USA, annars kommer det aldrig att funka! Stämmer det att du menar detta? Nej, enligt mig så är det grundläggande för att en sån här grej skall fungera (oavsett språkval) att folk i stort kliver ut ur sina skal , slutar tar saker och sig själva på så jävla stort allvar och bara försöker ha roligt istället, våga stå ut, våga vara annorlunda det är så man skapar sig en "identitet"
Sen tycker jag du faktiskt skall försöka ägna lite tid att läsa dom inlägg jag har skrivit eftersom det skulle spara mig tid att behöva svara på samma saker igen samt påståenden från ditt håll som är rena påhitten.
Jag har _ALDRIG_ någonsin någonstans skrivit att jag tycker man skall gå tillbaka till det gamla "scribble" konceptet, det säger sig självt att freestyle aldrig någonsin kan mäta sig med skrivet material, och i rent underhållningssyfte är det då självklart att det som blir mest underhållande och håller högst kvalite (som tittare) är just två personer med skrivet material som möter varandra.
Vi har en scen idag där en av dom mest framstående fann gud, och där en person som blev framröstad till "årets MC" valde att lägga micken på hyllan för att atmosfären i våran egen scen fick honom att må dåligt som person och tog helt bort all glädje från skapandeprocessen.
Jag kanske är ensam här om att föredra den gamla "Organism 12" (där man faktiskt hörde att personen hade roligt) över den gråa skittrista stil han kör idag där han polerat bort all form av cadence från sin röst och det som återstår är en monoton malande stämma som försöker borra sig in i folks huvuden.
brb2009 wow, allting du pratar om är antingen 1) helt irrelevant eller 2) bara negativt, och varken 1 eller 2 backar på något sätt upp dina uttalanden i din första post (att det borde köras på engelska etc). Jag har inget emot realistiskt tänkande och jag ses som negativ av dom flesta människor, men du verkar ju vara VÄLDIGT intresserad av att se till att ingen tror att något gott kan komma ur battles i Sverige.
Vilket givetvis är felaktigt. Det finns definitivt en publik (om än inte jättestor) och det verkar finnas ett antal intresserade MCs, då är det enda som fattas en intresserad arrangör och en videokamera. Mer än så är det faktiskt inte, du får det att låta som att folk snackar om att starta ett multinationellt företag eller dylikt.
slutar tar saker och sig själva på så jävla stort allvar och bara försöker ha roligt istället, våga stå ut, våga vara annorlunda LJn sdmlk.N sgdNJAMK babhahahahaha, under normala omständigheter hade jag hållit med dig (även om jag inte anser att det är något negativt att ta sig själv och sin grej på allvar) men när du argumenterar mot just R-man och säger sånna grejer så är det så fruktansvärt ironiskt att jag just spydde lite i munnen.
Vi har en scen idag där en av dom mest framstående fann gud, och där en person som blev framröstad till "årets MC" valde att lägga micken på hyllan för att atmosfären i våran egen scen fick honom att må dåligt som person och tog helt bort all glädje från skapandeprocessen. Jaha, jag trodde att vi hade en scen FÖR TYP 10 ÅR SEDAN där en av dom mest framstående fann gud och en annan la ner p.g.a. atmosfären. Där ser man.
wow, allting du pratar om är antingen 1) helt irrelevant eller 2) bara negativt, och varken 1 eller 2 backar på något sätt upp dina uttalanden i din första post (att det borde köras på engelska etc). Jag tycker jag klargjorde den punkten ganska klart, till den grad att jag ärligt talat ser det som lönlöst att skriva det en tredje gång.
men du verkar ju vara VÄLDIGT intresserad av att se till att ingen tror att något gott kan komma ur battles i Sverige Ja, eller hur, i vilka delar gör jag detta?, när jag ger synpunkter och förslag på hur dagens scen (till största del ser ut) och vad som saknas eller vad?
Är rena påhitt något ni har en benägenhet att falla tillbaka på här när ni ej kan bemöta frågeställningarna på annat sätt?
Vilket givetvis är felaktigt. Det finns definitivt en publik (om än inte jättestor) och det verkar finnas ett antal intresserade MCs, då är det enda som fattas en intresserad arrangör och en videokamera. Mer än så är det faktiskt inte, du får det att låta som att folk snackar om att starta ett multinationellt företag eller dylikt. Det är 2010 och fortfarande så rapas samma trista "lagom är bäst" argument upp, när det nu redan finns hur mycket exempel som helst att använda sig av vid skapandet av sin produkt (vad som funkat, vad som ej funkat osv) varför då inte se till att den produkt man tillhandahar håller så pass hög kvalite som bara är möjligt?
Bara för att man är realistiskt i sitt utförande när man formar och skapar sin produkt betyder inte att man ej har något större som slutmål.
Grundförutsättningen för att skapa en varaktig produkt borde således rimligtvis vara en person/er som brinner för det hela och som verkligen tror på sin idé och som är villiga att lägga ner allt det hårda arbete som faktiskt kommer krävas.
Det du talar om ovan har redan gjorts och vi har ju sett klart och tydligt hur varaktiga dessa arrangemang blivit, man har blåst på i 200km/h och hypat sina arrs, jagar sponsorer och lovat guld och gröna skogar och sen när det är dagen D så har all luft pysit ur den där hypeballongen med en väldig fart.
Och f.ö underskattar du _GROVT_ hur "lätt" det är att arrangera något sånt här, du behöver kompetenta människor, såvida du inte vill ha en slutprodukt som ser ut som "JUNGLE" där akustiken studsar som det själv vill, allt står och faller på att folk (utomstående från publik vid själva eventet) skall kunna uppfatta vad som sägs klart och tydligt , annars är det meningslöst att ens kolla på det.
-------------------------------------------------
Så för att klargöra en sista gång (och så att jag förhoppningsvis EJ behöver besvara fler inlägg som rapar upp samma sak igen) _JAG_ har ingenting emot att man drar igång en sån här sak i sverige, tvärtom så tycker jag att det är en mycket bra idé som om det görs på rätt sätt kan tillföra mycket till en scen som iallafall i mina ögon till mångt och mycket stagnerat.
Vad jag däremot inte vill se är något ogenomtänkt där man stressar fram några sponsorer och sen efter ett arrangemang faller i glömska pga att man inte tänkt igenom saker från början.
Det vettigaste tillvägagångssättet vore rimligtvis att utforma det hela på samma vis som du bygger ett företag eller någon annan form av rörelse.
under normala omständigheter hade jag hållit med dig (även om jag inte anser att det är något negativt att ta sig själv och sin grej på allvar) men när du argumenterar mot just R-man och säger sånna grejer så är det så fruktansvärt ironiskt att jag just spydde lite i munnen Jaha?
Jaha, jag trodde att vi hade en scen FÖR TYP 10 ÅR SEDAN där en av dom mest framstående fann gud och en annan la ner p.g.a. atmosfären. Där ser man. Du klagar tidigare på att jag ej besvarar/bemöter inlägg och väljer själv att avsluta med något som enklast summeras som "AMEN DURÅ!?!"
Jag tycker jag klargjorde den punkten ganska klart, till den grad att jag ärligt talat ser det som lönlöst att skriva det en tredje gång. Du har inte klargjort ett jävla skit, det enda du säger är att "Ne blir nog dåligt, det ska göras bra" utan att komma med ett enda jävla argument eller förslag för hur "bra" nu skulle vara.
Det är 2010 och fortfarande så rapas samma trista "lagom är bäst" argument upp, när det nu redan finns hur mycket exempel som helst att använda sig av vid skapandet av sin produkt (vad som funkat, vad som ej funkat osv) varför då inte se till att den produkt man tillhandahar håller så pass hög kvalite som bara är möjligt? Bara för att man är realistiskt i sitt utförande när man formar och skapar sin produkt betyder inte att man ej har något större som slutmål .
Man måste börja någonstans, om man går ut från början med attityden att "DET MÅSTE VARA PERFEKT FRÅN BÖRJAN ANNARS SKITER VI I DET" så kommer man aldrig någonsin att börja med något överhuvudtaget.
Låt oss ta GRIND TIME: WEST COAST som exempel.
Här är deras första event;
En svettig gympasal, eko, inte mycket till publik snarare en kompissamling, usel kvalité på kameran och i princip inget kamera-arbeta.
Här är ett senare event;
Kristallklar kamerakvalité, hundratals i publiken, stor byggnad, perfekt ljud.
Jämför introna, jämför kamera-arbetet, jämför publikreaktionerna.
Man måste BÖRJA med något för att sedan förbättra det varje gång, inte gå ut med attityden att ingen duger innan man ens börjat.
Grundförutsättningen för att skapa en varaktig produkt borde således rimligtvis vara en person/er som brinner för det hela och som verkligen tror på sin idé och som är villiga att lägga ner allt det hårda arbete som faktiskt kommer krävas.Förstår inte hur det här skulle vara ett argument i din sak?
Och f.ö underskattar du _GROVT_ hur "lätt" det är att arrangera något sånt här, du behöver kompetenta människor, såvida du inte vill ha en slutprodukt som ser ut som "JUNGLE" där akustiken studsar som det själv vill, allt står och faller på att folk (utomstående från publik vid själva eventet) skall kunna uppfatta vad som sägs klart och tydligt , annars är det meningslöst att ens kolla på det. Jämför första och andra botb-eventen med jungle-eventen och håll sedan vänligen käften.
The Jungle är påväg uppåt och är en underdivision till gtwc och har en HEL DEL views på sina videos.
Dessutom kommer TIger Ty från the jungle och han är på god väg att bli en levande legend, Royce Da 5'9 och Joe Budden kommer till nästa jungle-event för att se på honom och dom andra battlarna - men det gör dom ju för att skratta åt hur dåligt det är, inte sant? Och dom är ju nobodys iofs.
Du klagar tidigare på att jag ej besvarar/bemöter inlägg och väljer själv att avsluta med något som enklast summeras som "AMEN DURÅ!?!" Hans kommentar syftar väl snarare på att leo och seron inte varit en del av DAGENS SCEN på snart ett decennium vilket gör det en totalt jävla irrelevant sak att skriva.
För övrigt springer du och gömmer dig för inlägg snabbare än rabiata feminister,
ligger och skakar under skrivbordet tuggar valium med händerna för ögonen i fosterställning bara "om jag blundar finns det inte, om jag blundar finns det inte lalala om jag blundar finns det inte"
Du har inte klargjort ett jävla skit, det enda du säger är att "Ne blir nog dåligt, det ska göras bra" utan att komma med ett enda jävla argument eller förslag för hur "bra" nu skulle vara Så postar vi lite påhitt igen ser jag.
Man måste börja någonstans, om man går ut från början med attityden att "DET MÅSTE VARA PERFEKT FRÅN BÖRJAN ANNARS SKITER VI I DET" så kommer man aldrig någonsin att börja med något överhuvudtaget Vart någonstans i det jag skrivit står dylikt att finna?, det jag skrivit är snarare att målet skall vara att få ut en så pass genomarbetad produkt som bara är möjligt med dom verktyg man har att använda sig av, samt att redan från början tänka långsiktigt.
Redan när Nick (Lush) planerade första BOTB så fanns idérna om hur kommande events skulle se ut, det var redan från dag ett bestämt att det bara skulle bli fem stycken BOTB.
En svettig gympasal, eko, inte mycket till publik snarare en kompissamling, usel kvalité på kameran och i princip inget kamera-arbeta. Det är Kyle som filmat _samtliga_ BOTB så att du vet, och det är inget fel på akustiken där eftersom man väldigt tydligt hör allt som sägs.
Man måste BÖRJA med något för att sedan förbättra det varje gång, inte gå ut med attityden att ingen duger innan man ens börjat. No shit?, du har fortfarande bevisligen inte förstått vad det är jag skrivit dock, jag har inte någonstans skrivit att man skall bränna på och ha värsta tillställningen (det är snarare det jag använde som ett typ exempel på _HUR MAN EJ SKALL GÅ TILLVÄGA eftersom alla tidigare events har more or less genomförts på ett sådant vis)
Jämför första och andra botb-eventen med jungle-eventen och håll sedan vänligen käften. Ja, GTWC har hela tiden haft två väldigt kompetenta personer som filmat och editerat deras events (Kyle och Corey) , Jungle har aldrig haft bra akustik på något av sina events , editeringen liknar hej kom och hjälp mig och det är filmat med handycam typ.
The Jungle är påväg uppåt och är en underdivision till gtwc och har en HEL DEL views på sina videos. Dessutom kommer TIger Ty från the jungle och han är på god väg att bli en levande legend, Royce Da 5'9 och Joe Budden kommer till nästa jungle-event för att se på honom och dom andra battlarna JUNGLE har _ALDRIG_ och kommer _ALDRIG_ bli en del utav GT, det har aldrig varit någon division för GT , GTs enda underdivision i WC kallas "Silver"
Jungle har däremot nyligen anslutit sig som en del utav URL, den promotion Jungle tidigare fått genom GT har varit för att Nick (Lush) är en hygglig person och vill inget annat än att se hela battlerörelsen växa.
Sen hoppas jag du är medveten om att behållningen med Tiger Ty ligger i att skratta åt honom och hans personlighet va?, det finns ingen som tycker att han är begåvad, utan det är mer som den där ungen på dagis som man lurade att äta sand el dyl. det är lyteskomik inget annat.
Sen tycker jag du skall sluta ta all din information ifrån trådar på RM, om du tror att det är så enkelt att bara för att Royce twittrar lite om Tiger så kommer det automatiskt innebära att man dyker upp så känns det som du är enormt naiv.
Och blir det där Jungle eventet av mot förmodan så kan jag redan nu säga att Lush är involverad i planeringen och Kyle eller Corey kommer filma.
För övrigt springer du och gömmer dig för inlägg snabbare än rabiata feminister, ligger och skakar under skrivbordet tuggar valium med händerna för ögonen i fosterställning bara "om jag blundar finns det inte, om jag blundar finns det inte lalala om jag blundar finns det inte" Tänk om du la ner lika mycket möda när du skall försöka bemöta inlägg som du gör när du författar försök till förolämpningar.
Men du jämför alltså första BOTB med detta?
GET REAL. and DIE as FAST as POSSIBLE.
Så postar vi lite påhitt igen ser jag. Här har vi ditt ständiga problem, BEMÖT DET MED BEVIS istället för att säga "Nej" som en jävla idiot.
Vart någonstans i det jag skrivit står dylikt att finna? Kontentan av allt du skrivit har varit en klump av negativitet riktat mot ett svenskt grindtimeliknande projekt.
Redan när Nick (Lush) planerade första BOTB så fanns idérna om hur kommande events skulle se ut, det var redan från dag ett bestämt att det bara skulle bli fem stycken BOTB. Och alla bolas och kommande mob var planerade från början också? Don't think so.
Det är Kyle som filmat _samtliga_ BOTB så att du vet, och det är inget fel på akustiken där eftersom man väldigt tydligt hör allt som sägs. Vet inte riktigt vart jag skulle ha påstått att det inte var Avocado (Kyle!!!!(han har filmat fresh coast battle dvdn också, vet jag mest???))
som filmat alla botbs? Ser du ingen skillnad i kamera-arbetet mellan botb1 och botb5?
Ingen skillnad i kvaliten?
Ingen skillnad i editeringen?
Ingen skillnad i introna?
JUNGLE har _ALDRIG_ och kommer _ALDRIG_ bli en del utav GT, det har aldrig varit någon division för GT , GTs enda underdivision i WC kallas "Silver"Tillåt mig citera;
"yeah The Jungle is officially a subdivision of GT West Coast." - Nicholas Carletti Hurok Hyams (Jag vet också vad dom heter, häftigt va?)
För övrigt är Grind Time : North också en subdivision till gtwc.
Sen hoppas jag du är medveten om att behållningen med Tiger Ty ligger i att skratta åt honom och hans personlighet va?, det finns ingen som tycker att han är begåvad, utan det är mer som den där ungen på dagis som man lurade att äta sand el dyl. det är lyteskomik inget annat. Återigen, jag har väl aldrig påstått att han skulle vara 'begåvad'?
Uppenbarligen har han ju en fallenhet för vissa saker, som att få folk att skratta - men "legendarisk" var termen jag använde.
Sen tycker jag du skall sluta ta all din information ifrån trådar på RM, om du tror att det är så enkelt att bara för att Royce twittrar lite om Tiger så kommer det automatiskt innebära att man dyker upp så känns det som du är enormt naiv. Jag tar alla oficiella uppdateringar av ligapresidenter på allvar, oavsett om det var lush som snackar om jin eller fox som pratar om royce - att saker och ting är planerade betyder inte alltid att dom blir av.
Och blir det där Jungle eventet av mot förmodan så kan jag redan nu säga att Lush är involverad i planeringen och Kyle eller Corey kommer filma. Och på vilket sätt är det negativt eller överhuvudtaget ett argument?
Jag vet inte vad som är roligast, ditt sätt att glida undan poänger eller dina ack så misslyckade försök att förvandla tråden till Trivial Pursuit: Grind Time Edition (vilket blir ännu roligare när du faktiskt har fel också)
(Jag var en av dom första som visste att jin backade ur, vad vinner jag?)
Här har vi ditt ständiga problem, BEMÖT DET MED BEVIS istället för att säga "Nej" som en jävla idiot. Så jag skall bemöta dina påståenden att jag ej bemöter inlägg med bevis?, bevisbördan borde snarare ligga på dig som påstår att det finns fel i det jag skrivit.
Kontentan av allt du skrivit har varit en klump av negativitet riktat mot ett svenskt grindtimeliknande projekt. Isåfall har du missat enormt mycket eller så lämnar din läsförståelse VÄLDIGT mycket att önska.
Jag har snarare skrivit konkret om vad jag tyckt varit fel med tidigare arrangemang man haft här i sverige, och varför dom blivit så extremt kortlivade.
Och alla bolas Vad har det med saken att göra?, namnen i sig är egentligen helt oväsentligt poängen är att det redan från början inte är något man slängt ihop på en lunchrast utan att man konstant planerat långsiktigt.
Ingen skillnad i kvaliten? Ingen skillnad i editeringen? Ingen skillnad i introna? Det är fortfarande samma kompetenta människor som varit involverad hela tiden, enda skillnaden är att man fått större verktyg att arbeta med allt eftersom.
Om man jämför då med Jungle som aldrig haft detta, och där Lush fått hjälpt Fox något enormt hela tiden more or less.
"yeah The Jungle is officially a subdivision of GT West Coast." - Nicholas Carletti Hurok Hyams (Jag vet också vad dom heter, häftigt va?) Det där var över innan det ens hunnit börja, URL är URL , Grindtime är Grindtime , Jungle är Jungle osv osv det är frågan om crosspromotion inget annat.
Grind Time är ett format , The Jungle ett annat records i Jungle räknas inte i GT och vice versa.
men "legendarisk" var termen jag använde Ja att skratta åt, du lyfte fram Ty som ett exempel på Jungle's storhet
Jag tar alla oficiella uppdateringar av ligapresidenter på allvar, oavsett om det var lush som snackar om jin eller fox som pratar om royce - att saker och ting är planerade betyder inte alltid att dom blir av. Det är på den nivån att Royce sagt "fixa si och fixa så , så dyker jag upp , och kanske att jag tar med mig Budden också" finns inga kontrakt signade el dyl och Jungle är inte direkt känt för att leverera , folk som skiter i att dyka upp till events , medelar inte osv osv.
Och på vilket sätt är det negativt eller överhuvudtaget ett argument? Det är negativt ur en sådan aspekt att dom enda events som Jungle hållit hitills som hållit någorlunda kvalite är dom som GT varit direkt involverade i planeringen och filmandet av.
Således är du ute och sneseglar rätt vackert när du ber mig "vänligen hålla käften" och tycker jag skall jämföra tidiga BOTB med Jungle formatet.
- Jungle/Jungle
- Jungle/Grind Time
Jag vet inte vad som är roligast, ditt sätt att glida undan poänger eller dina ack så misslyckade försök att förvandla tråden till Trivial Pursuit: Grind Time Edition (vilket blir ännu roligare när du faktiskt har fel också Du har fortfarande själv inte bemött ett enda inlägg med något annat än att skrika och skriva i versaler, att skriva "AMEN LOL FAN VAD FEL DU HAR IDIOT??!?!" är inte att bemöta ett argument.
brb2009
Jag ska fatta mig kort och sakligt för att undvika provokation den här gången. Jag hade glömt bort hur lätt det är att falla in i whoa.nu-besserwissande-fällan, och jag är inte intresserad av bajsätarklubbens årliga infernomöten.
Nu ligger du helt plötsligt istället i gränslandet mellan påhitt och rena lögner, anledningen att vi idag i sverige i stort har en scen som är helt inavlad beror snarare på att "folk" är benägna att snegla för mycket på hur det ser ut i USA och glömmer någonstans i hela processen helt bort att "musik" som konstform är ett sätt att utrycka sig på och att den musik man skapar också är tänkt att reflektera dig själv som person. Korrigering: Båda av oss hade delvis rätt och delvis fel där. Jag angav en av många orsaker till att svensk hiphop är skit och du angav en annan, som jag håller helt och hållet med om.
Är det A kursen i hur man gör en höna utav en fjäder eller är det 150 högskole poäng i överdrift? Jag har inte studerat en enda överdriftskurs på högskolenivå eller på någon annan utbildningsnivå heller för den delen, men jag gillar konceptet att överdriva andras argument för att förlöjliga dem. Det är lågt men roligt.
Istället för att använda versaler och massa utropstecken så kanske du skulle spenderat den tiden på att läsa och försöka förstå dom inlägg du nu gett dig på att försöka svara på? Två utropstecken var det, invävda med två frågetecken. Två utgör inte en "massa" så nu överdriver du också. Versalerna kan jag inte försvara. Förresten stavas "högskolepoäng" som ett ord. Låt oss nu sluta anmärka på irrelevanta petitesser.
Samtidigt som jag är riktigt sugen på att vända bristfälligheter i dina argument mot dig med en tjockisportion av idiotförklarande så inser jag att det inte är ett dugg konstruktivt, eller meningsfullt för den delen, så jag skiter i det. På samma sätt så kan du säkert peka på bristfälliga formuleringar från min sida, men som sagt - meningslöst.
Basicly så är vi överens om att det viktigaste är att alla inblandade har kul och att det hela blir naturligt. Enligt mig kvittar det av vilken anledning man medverkar- om man vill promota sina låtar, om man vill visa sina skills eller om man bara vill ha jävligt kul, det spelar ingen jävla roll.
Men vi kan väl helt enkelt komma överens om att om du är intresserad av att delta på något sätt eller bidra med idéer kan vi ta det här eller via privata meddelanden. Om du bara vill försöka besserwissa och klanka ner på andras idéer, testa bli akademiker av något slag. Jag rekomenderar kommunikationsforskning, det är en totalt meningslös verksamhet som går ut på att klanka ner på andras idéer som inte motsäger de egna (det eviga kriget mellan transmissionsmodellen- och ritualmodellen-anhängarna).
Rman
"basically"
Hehe had to be done men fortsätt nu
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tackar tackar! Besserwissande på skämt men ändå allvar? :)
men va fan, ni är nästan helt borta från vad som är intressant nu. det som skall göras är följande: 1. intresseanmälan för rappare som vill tävla på detta sätt i Stockholm (eller vart man nu råkar befinna sig) 2 prova att köra en eller ett par gånger visar sig detta vara hyfsat kan man köra igång (och i det skedet planera in flera battle-omgångar el. dyl.), om intresset är svalt å kvalitén dålig så skiter man i det. det är inte så svårt. om detta sedan visar sig leda till att flera olika "ligor" skapas så är detta givetvis positivt för då kan vi göra det nationellt. :) å ärligt talat så är skrivna battles mot någon bestämd skitlätt så kvalitet borde kunna uppkomma. //Yde - så vem e intresserad av att vara med? (Stockholms regionen)
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Lyricist
2010-01-31 13:03
stockholms regionen..? räkna med mig
Ok, bjäär vs dictionary på plattan näst-nästa helg, bucc tar med kameran
Och Göteborgs regionen?
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Lyricist
2010-01-31 17:04
hehe varför inte hiccory... förutom att just näst-nästa helg är oerhört dåligt för mig... om du syftar på.. hmm va blire 12e-13e-14e febr.. skjut upp det en vecka så.. why not?
Någon får ta tag i det här nu, Känns som prendel är en person som skulle kunna göra det. Han håller ju på med videos och sånt, Vafan kirra ett battle event i stockholm. och jag är där!
B
hitta en kamera, gör en ny tråd som heter intresseanmälan. jag vs dictionary blir väl de första antar jag då... men ser gärna att de blir om några veckor pga kylan! e bucc på å filmar? heter han bucc på whoa? //Yde - kollar upp det här
om du är intresserad av att delta på något sätt eller bidra med idéer kan vi ta det här eller via privata meddelanden. Jag skall skriva iordning någonting i veckan när jag inte är begravd i skolarbete, här ovan kan du ju iallafall se exempel på "HOW NOT TO"
-----------------------------------------------------
1. intresseanmälan för rappare som vill tävla på detta sätt i Stockholm (eller vart man nu råkar befinna sig) 2 prova att köra en eller ett par gånger Om du inte har någon kunskap om filmande rent generellt så kanske du inte skall försöka stressa på ett sånt här projekt heller, om du inte vill se att det störtdyker innan det ens kommit från backen.
brb2009: jag har kunskap om filmande så det är ingen fara. jag pratar givetvis inte om att starta imorgon (trots att det kan verka så för det skulle gå) utan jag ser detta som ett projekt framåt våren. Dock vill jag börja med att etablera om konkret intresse finns, för annars är det ovärt att ens köra igång. Sedan står jag fast vid att man bör börja med att prova ett par gånger, detta för att se så att rapparna håller den klass som förväntas innan man går vidare med något mer lång varigt projekt. så egentligen, vaför inte plattan imorrn? filma med en mobil kamera. för det handlar i första skedet om att ta reda på ifall utbudet av rappare finns, ifall det håller sådan kvalitet som gör att det är värt att satsa på och ifall publiken uppskattar detta. Jag kan tänka mig att ordna sådana provomgångar men någon GrindTime i sverige pallar jag inte fixa (iom att det är ett större projekt) Anledningen till att jag helst inte fixar något är att jag vill vara med å leka, inte fixa :P //Yde - så vi e på samma blad egentligen...
LETS GET THIS SHIT POPPING YA HEARD HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAhhhhhhhhhhhhhhhhn
B
Jag hade föredragit " 'ETS GET IT POPPIN BRUV"