I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Prendel - Fantasi (album 2012)

Svensk Hiphop - Audio & Video

Poet

2012-02-21 17:37

[Audio] Prendel - Fantasi (album 2012)

Prendel har släppt sin nya platta Fantasi på YouTube. Kommer inom kort också finnas uppe på Spotify. Vill du ha skivan i fysiskt format så kan du ta kontakt med Prendel via antingen hans Whoa, eller hans Facebook (100kr inklusive frakt).

Här finns albumet i en playlist för er latmaskar.

Låtlistan är som följande:

01. Det här är Prendels skiva (ft. Doktor Död, Gyllander, UltraPer)
02. Vilda västern
03. De laglösa (ft. Doktor Död, Mickemannen)
04. På rymmen (ft. Akin, Mickemannen, Alkie)
05. Skaparen och förgöraren (ft. Doktor Död, DanyH)
06. Jag fångade en stjärna
07. Det är inte sött med tårar det är salt
08. En blick från ovan (ft. Patrik Forsberg, Doktor Död, Mickemannen, Alkie)
09. Livet som en sten (ft. Stevie West, UltraPer, Akin)
10. Brandmännen och Yun (ft. Doktor Död, UltraPer, Yun Zhao)
11. Bjuder upp till dans (ft. DanyH, Rotbjörn, Mickemannen, Alkie)
12. Knytkalaset (ft. UltraPer, DanyH)
13. Fucked up (ft. Doktor Död, UltraPer, Schnoodlez)
14. Snooze
15. Hela livet (ft. Gyllander)
16. Checka min stil (ft. UltraPer, Danish)
17. Respektingivning (ft. Doktor Död)
18. The Prendels (ft. Prendel 1, Prendel 2, Prendel 3)

Läs min nya bok Tyst I Klassen! som jag släppte i år. Är du inte läskunnig kan du åtminstone se mig hos Malou i Efter Tio i TV4 varje vardag och höra mig prata gott om den, inte för att jag minns vad den handlade om, skrev den på fyllan trots allt.
Rappare

2012-02-22 18:31
feeeeeeeeeeeeeeeet
http://soundcloud.com/forsbergmusik

2012-02-24 16:51
Upp å hoppish
www.youtube.com/prendel

2012-02-24 17:06
Njae, hade förväntat mig mer än berättelser om cowboys och män på rymmen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-02-25 11:55
så jävla omoget och töntigt mixtape.. väx upp för fan och skriv om något vettigt jävla nolla/nollor
trollolol

2012-02-25 18:02

2012-02-26 18:44
för mycket gäster och låtar, på tok för barsligt dessutom. c'mon man..

2012-02-26 20:35
Äh vafan, man ska vara barn så länge man kan!

En blick från ovan och snooze var riktigt bra! Båda två hade dessutom dunderrefränger!
http://www.facebook.com/pages/L-Green/110590459022676

2012-02-27 14:55
frågan "varför slutar du aldrig va omogen"
men jag frågar folk: varför slutar ni aldrig ruttna
- från låten Hela livet

Sant. Tråkiga jävlar som sitter och säger att dom är omogna. Blir så irriterad på bittra kärringar som sitter och gnäller att det är en omogen skiva. Prendel har ju sagt många gånger själv att han och gänget är lite omogna men är väl inget fel i det direkt. Bara annorlunda, men bitterkärringar som ni gillar väl inte saker som är annorlunda så.

Själv tycker jag vissa låtar va bättre än andra, "Hela livet" var grymt fet.

Fortsätt jobba med eran musik, det är fett
Redaktionschef

2012-02-27 15:19
Haha lugn, man måste väl kunna få tycka att något är omoget utan att vara en bitterkärring? Jag gillar Prendel som rappare och tycker absolut att det finns ljusglimtar på den här skivan, men faktum kvarstår att mycket faller pga att det "slamsas bort". Folk blir ju besvikna för att de hör/vet att Prendel har potential men inte tar vara på den som han borde kunna. Men det kanske kommer.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2012-02-27 19:00
Tanken med denna skiva var att leva ut i min egen stil så mycket som möjligt, och skulle folk älska detta skulle jag bli lycklig, för då kan jag skriva hur mycket musik som helst hela livet ut, utan idétorka.
Men jag gissade dock att detta inte skulle gå hem hos många lyssnare, vilket troligtvis kommer resultera i ett "mognare" släpp härnäst. Jag har tänkt vika mig för vad mestadelen av folket tycker om mer i nästa Prendel-platta, lite mer sellout, tråkigt men sant.

Tack för alla vänliga comentzish
www.youtube.com/prendel

2012-02-27 19:04
när kommer det upp på Spotify?
Rappare

2012-02-27 19:56
har alltid gillat dig prendel, en grym entertainer i min ögon.. imponeras av din förmåga att skriva låtar "om ingenting" om du förstår.. snooze är ett klockrent exempel på detta.. det finns en del sköningar på skivan tycker jag, hela livet va najs som fan, bra jobbat av gyllander också! beatet på jag fångade en stjärna va skönt som fan men din skönsång i reffen tog ner det lite ;) den enda låten som skulle kunna strykas enligt mig är the prendels-låten..

tycker man får de man förväntar sig av prendel! men visst skulle de va kul att höra lite låtar med ett annat djup

Men jag gissade dock att detta inte skulle gå hem hos många lyssnare, vilket troligtvis kommer resultera i ett "mognare" släpp härnäst. Jag har tänkt vika mig för vad mestadelen av folket tycker om mer i nästa Prendel-platta, lite mer sellout, tråkigt men sant.

du ska ju inte göra musik för va andra tycker, tycker jag... gör de du vill göra, då blire ju ärligt

tycker de va kul att höra nåt nytt från dig iaf, även om jag inte kommer pumpa sönder låtarna , men vissa spår hade absolut sin charm :) bra jobbat
Music makes me feel...

2012-03-04 14:27
detta är så fruktansvärt dåligt att jag börjar gråta. och inte dåligt som i omoget, utan dåligt som i sjukt jävla värdelöst uselt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-03-05 09:42
Nej, inget för mig. Låter som taget ur nått barnprogram.
Siktar högt, vill ha pengar i högar, pumpar hög musik och är hög. Mylifestylish!