I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Veckans MP3 + Videopremiär] Johan Alander - Tjena syrran

Svensk Hiphop - Audio & Video

2010-10-18 23:36
Otroligt, fantastiskt. Vad glad jag blir. När det äntligen släpps en låt som är värd att åka in på mp3n.

Samtidigt är det med en liten skräckblandad förtjusning av sorg. När du kommer ut och pratar om dina problem ang. nykterheten och hela den biten. Att du är på väg bort från all den skiten betyder att Sober The Ogre är död och en väldigt uppskattad del av musiken kommer jag aldrig få ta del av igen. Samtidigt är jag väldigt glad över att du är på väg åt bättre håll och hittat sakerna som är viktiga i livet.

Tack för låten, jag tror faktiskt jag kommer betala för skivan :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-19 09:14
Tack och bock. Att jag inte använder droger längre betyder inte att jag aldrig kommer göra låtar med Majk och Oa igen. Spelade in en stenhård grime-dänga förra veckan till exempel. Så du kan vara lugn compadre :)
Sopsäck Serenad

2010-10-20 18:13
kmr sakna ismen tiderna som fan.. men fet låt, !
;.,Tjolahoppsan ,.;

2010-10-20 21:34
Måste säga bara; starkt jobbat av både dig och din syster.

Ruskigt fin låt, den säger många saker som jag själv tycker om min syster, som faktiskt idag har vart drogfri i 2 år, men aldrig tar mig tid att säga.

Ruskigt fin låt igen.

tack.

2010-10-20 22:17
trodde inte jag skulle gilla, men det gjorde jag! mysig låt!

2010-10-20 22:29
Sjukt vacker hyllning till en syster. Fick jävlarimej gåshud av den vilket nog är det finaste betyg jag kan ge en låt. Fortsätt göra låtar på detta sätt, du har hittat en stil som verkligen passar dig o tack som fan för att du vågar göra en så pass ärlig låt!
Främja fantasin

2010-10-21 17:11
"tack som fan för att du vågar göra en så pass ärlig låt!", verkligen ett stort tack för dessa ord! Det är lite det som driver mig.
Sopsäck Serenad

2010-10-21 22:27
Var tvungen att bli medlem här efter att ha googlat runt på respons om låten, hittat hit och såg att du Johan skriver i tråden. Detta endast för att säga att det här är så jävla bra alltså.

Då ska du även tänka på att det kommer från en person som är så fruktansvärt kritisk mot Svensk hip-hop och knappt gillar utländsk. Passar förmodligen inte in på forumet i övrigt men du måste bara få höra hur bra låt du har gjort. Den går på repeat vill jag lova!

2010-10-22 12:58
Hyllningarna bör inte ta slut, efter att ha postat länken på min facebook så har drygt 20 personer tryckt på "Gilla" och till och min farsa har tankat in låten på sin iphone.. Hela min bekantskapskrets på facebook hatar hiphop och min farsa avskyr det också.

Så jävla bra är den.

Jag får lite vibbar om att Sober trots allt är tillbaka. Alltså den Sober som gjorde klassiker som Karu Kari och låten till bruden (som har 102 olika titlar på nätet). Fan Johan, att du släpper låtar som dessa igen får mig att längta som fan till skivan släpps.

Jag tar tillbaka det jag sa, jag kommer inte sakna Sober the ogre som har rökt så jävla mycket weed att han får rulla med tapeter. Jag har saknat Johan som hellre var ledsen med dig än glad utan dig!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-22 16:15
Apropå Karu Kari; Är det samma sångerska på den låten som på denna?

2010-10-22 18:57
Johan! vad ska man säga, den här låten kommer från hjärtat och kommer in i mitt hjärta, text, musik, känsla , du är grym!
sin syster är nog den man värderar mest, jag blir rörd av låten,
Sluta aldrig med musik, skriv, du är svenska rappens gud!

/ W35T

2010-10-22 20:54
Tack för era fina ord och ja, det kommer väldigt mycket "ärliga" låtar. Har redan skrivit klart nästa skiva typ. Ja, det är samma Abir på denna låt som "Karu Kari" och hon dyker upp på fler låtar på skivan, duktig tjej :)
Sopsäck Serenad

2010-10-22 23:02

2010-10-24 17:53
Nog den mest personliga videon jag sett inom svensk hiphop, riktigt nice låt & video

2010-10-26 17:19
Var och gjorde intervju med SR P4 idag. Såhär lät det för den som är intresserad: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3364&artikel=4131185
Sopsäck Serenad

2010-10-26 17:19
Och tack som fan jaojao_, det var väldigt fina ord :)
Sopsäck Serenad

2010-11-03 08:30
Producent

2010-12-01 03:19
Måste uppa denna genom att tacka dig för alla reportage och allting som du gjort, går in i hjärtat.
Såg din föreläsning i Östersund en polare som filmade och hade klippt ihop den, jag fick tårar för första gången på länge. Låtarna du har med där antar jag kommer vara på din skiva, så det blir till att köpa direkt.
Finns bara ett ord för denna video "frihet", antar att det va just de du ville förmedla!
Kommer sitta o längta efter ditt album. Frid, lycka till.
Flyger fritt, landar platt
Producent

2010-12-01 03:24
Ursäkta dubbelpost, men nu kan du verkligen leva upp till ditt artistnamn!=)
Flyger fritt, landar platt

2010-12-08 14:48
Joutzen P19
Hörde om det på "en kärleksattack på svensk hiphop" du skulle inte slänga upp det på youtube? =)

2010-12-19 21:50
lite sen men, jävlar vad bra den är! har lyssnat på ismen sen jag var 14 år gammal, och jag har saknat johans röst! underbar, får jag fråga snabbt bara? är albumet nära? jag handlar det direkt!
We make rap, but we live hiphop