[Video] Hjälp oss att stoppa rasismen. Spotta framför din kamera!
Alla Olika - Alla Lika, Infinite Mass, Adam Tensta, Eboi och Howard Who släppte i början av sommaren 2009-års version av den gamla klassiska hiphoplåten Area Turns Red. En låt som handlar om rasism och främlingsfientlighet i vårt gul-blåa land. Låten spelas för fullt på både TV och radio just nu och tillsammans med Timbuktu, Medina, Mohammed Ali och Stor släpptes nyligen en remix på denna låt som snabbt spred sig över Internet. Det är nu dags för DIG att visa ditt stöd i kampen mot de växande krafter som förpestar vårt samhälle genom att ställa dig framför din videokamera och spotta 16 bars om rasismen i Sverige. Skicka in ditt bidrag till [email protected] så snart som möjligt så ser jag till att få upp filmen på YouTube . Nu ser vi till att få stopp på den här skiten!!! Har du några frågor så maila. Tack för ditt stöd!Ladda ner instrumentalen till Area Turns Red 09 genom att klicka här >>> Tycker du att Svensk hiphop ska ta mer plats både inom och utanför landets gränser? Tycker du att det är dags att scenen kommer till liv på riktigt? Se då till att sprida vidare MBFIMG's budskap och musik till andra som kan vara intresserade. All hjälp uppskattas enormt! Nu kör vi! Sir David HusselhoffMyBestFriendIsMyGrind.com Twitter.com/MBFIMG
My Best Friend Is My Grind
får man göra en egen version o lägga ut den
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det får man! Lägg gärna upp den här dock så alla får se den! Jag lägger gärna upp den på vårt konto också så den får extra push!
Alltså måste man inte använda det där beatet? Diggar inte stilen så mycket, så föredrar att köra acapella om det är tillåtet.
Hej
Kör accapella!
Absolut, kommer inom kort!
haha ska ni stoppa dom som hatar på varandra me el ? te,x serber som hatar albaner o sånt haha tycker det är värre rassar
Skane - Vem har skrivit att det är någon speciell rasism vi vill ha in material om? Man får spotta om rasism mellan vilka människor som helst.
Första versen är inne. Dida från Respect My Hustle Management Group har detta att säga om saken:
Skicka in era egna bidrag till mig så snart ni kan!
[email protected]
Helt okej tema skulle jag vilja påstå... skulle vara fetare med tema "SD" =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
DMat - Temat SD går ju lugnt att smuggla in under detta tema. Passar perfekt i tiden!
det är visserligen sant =) hoppas det kommer några riktigt feta bidrag, grymt iniativ iaf!
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Riktigt bra initiativ! Inga raZzZzzizzter kommer någonsin våga visa sina fula trynen efter detta världsomspännande manifest. Leve svenska hiphopare. Hahaha. Pajasar.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Follow Him To The End Od The Desert spottar om rasism:
Skulle vilja ha lite djupare saker..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kan man spotta på svenska med eller?
http://soundcloud.com/infinite-struggle Jag är mer underground än arkeloger
Johan123 - Det kan du definitivt göra!
Borlänge!
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
haha va e grejjen med rånarluvan? //Yde - håller med lurkstyle
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
riktigt nice att lägga sin energi på detta, tycker dock beatet är riktigt irriterande..
Men fick mig att komma på den gamla låten, det här är mitt land .. diggar mer när de är mer slow beat o text så även ikke hiphop-heads hinner med o fattar budskapet..
Tråkigt att man är ett fattigt gatubarn utan kamera men väldigt bra initiativ! :( Peace!
www.vidsidanav.com | www.myspace.com/3Personligheter | www.myspace.com/EslexSweden | KOLLA MYSPACE DÅ!
Bjäär P20 Luvan började som en rolig grej, men folk blev så förvirrade/rädda/ledsna/arga över den så den fick vara kvar.
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
Spelade IN! Slängde UPP DEN! - spottar den på kamera SOON! så fort jag haffar någon:)
Cheka YO!
Castor P!
Shazaam skickade precis in en sjukt tung vers. Uppe imorgon!
Två till andra verser inskickade! Nu börjar det hända grejer.
Grymt. Shazaam spottar jämt tyngt shit
Close your eye's and be a part of my life! POOF! N-Town!
Jag tycker dock att fett många fler människor borde vara intresserade av att spotta mot rasism. Kör nu!
Får man recca en vers och slänga upp eller måste det vara beatet i bakgrunden och spotta "live" framför kameran?
läs ovan, det står; Kör Accapella
jag kom, jag såg, jag segra! http://www.myspace.com/Gencooe
MexiFlexi - Kör acapella!
Detta är
Oweee som pratar om rasism.
Detta är
Shazaam som pratar om rasism.
Detta är
Spades som pratar om rasism.
Detta är
Rob Mwuana som pratar om rasism.
goddamn vad eboi alltid imponerar.
och follow him to the end of the desert gör det hårdast.
haha friggebo.
henne har jag talat till i kameran, hoppas det är lugnt om jag länkar:
till UNTs musikblogg
kalla chokladboll för chokladboll - inget annat. haha fett. shazaam var grym också.
Follow him to the end of the desert gjorde det fett, hardcore shit!
Suburban Who?
Jag är inte rasist fast ändå tycker jag att Sd är det "klokaste" partiet i nuet. http://www.youtube.com/watch?v=ovqdhfmvIC8&feature=channel
Battlerappare
2009-12-01 21:28
slänger upp en vers detta låter grymt !
JoaquinRoyale
tyvärr är jag gatubarn och har ingen kamera.
Allt är sant på internet.
oHer: en mobilkamera borde du väl ha / kunna fixa?
Battlerappare
2009-12-02 01:27
ok ,Versen på gång , landar i din mail under morgondagen!
JoaquinRoyale
Battlerappare
2009-12-02 17:36
klar med video å vers skickar till de ju ! frid!
JoaquinRoyale
Battlerappare
2009-12-02 17:55
AREA TURNS RED - J.X.E (remix)
JoaquinRoyale
JXE - Du skickade FILEN till mig va?
Battlerappare
2009-12-02 18:21
yes de har jag gjort men de va okej att jag länka den va?:)
JoaquinRoyale
Mycket skit i låtarna om Sverigedemokraterna.. använd nån annat parti t.ex om Nfs ??. SD = patrioter, såklart finns det särkert några rasister idet parti.. men jag kan lova att det finns rasister i socialdemokraterna också.. fast kan inte vita rasister? .. sluta prata strunt nu!
stav fel som satan men ni fattar särkert :)