hej bobby,
var har du varit min män, jag har saknat dig, kom och prata ut med mig.
hur kändes det när nån nära dig sa "hey, kan du sluta surfa på
we-are-rapists.com och gå in på whoa, nån cHrome med ett H har dissat dig..."
och så lyssna du på denna härliga lilla dikten, säg mig, besrkiv känslan du fick?
ps
om er dotter/flickvän har denna usern på sin msn:
[email protected] radera för guds skull ;)
- "This one here just might be my masterpiece..."
Kolla Kan Bara Säga Detta..........Devil Wears NewEra - Lyssna Och Njut Cuz I Will T.A.P!!!! Braaah!
http://www.tapmixtape.blogspot.com T.A.P Out NOW!! Get It At Sneakers N Stuff In Malmö
to care, prvi put te cujem, i jako sam iznenadzen! i jako mi je drago da ima jos nasih sto znaju i sto imaju potencial da pokazu da i bosanci imaju kvalitete a ne samo ratove i mrznju...uci svede sta smo mi, oni misle da smo svi samo zivotinje, neznaju da smo nesto jos gore ot toga;)!!! big upp! du åt honom!
~ / KHARMA / LyricalSoldier / ~
Inte en jävla dag för tidigt, bigup crome
mama said knock you out
Promotor
2009-11-17 06:51
det låter bra! Hård text och säkert flow! Kommer troligtvis lyssna på denna en del in i framtiden!
Var kan man hitta videon???öööCrome vs The.rapist (his/her new nick name on internet) Bobby Sandz aka Rapist hmmm....thats right tuuuuur NÅGON FIXXA videon.....hollllllaaaaaaaa balllooollaa
--/roadlake rep.2010+
Battlevideon kan jag nog ordna till eftermiddagen. Ska bara leta igenom arkivet. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Videon från Time2Battle 2003 ligger
på zshare , tyvärr blev det inget reklamfritt alternativ.
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
"emmy90"
Sen när vådltar man sin flickvän? När hon inte vill ha sex men man gör det ändå. Dummaste jävla inlägget jag läst i mitt liv. Stå ditt kast ditt jävla äckel...
mama said knock you out
Producent
2009-11-17 14:29
to care, prvi put te cujem, i jako sam iznenadzen! i jako mi je drago da ima jos nasih sto znaju i sto imaju potencial da pokazu da i bosanci imaju kvalitete a ne samo ratove i mrznju...uci svede sta smo mi, oni misle da smo svi samo zivotinje, neznaju da smo nesto jos gore ot toga;)!!! jag trodde engelska och svenska var tillåtet :( någon som kan översätta?
Big ap till Crome tung på battlen!!=) Mabande tack för att du ladda upp den!
Elijah
Stort tack till "Mabande"
tungt crome.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
but what the people don't know is how he threatened to pop me right before the show tycker du kramas rätt så hårt i slutet för att 5 mins innan blivit pistolhotad..
men vad vet jag, du kanske alltid kramar folk som hotar att ta ditt liv?
dissen är aight, du är rätt svag lyriskt. bobby var en easy target också, oavsett om ni har en past eller inte.
du vinner på denna här oavsett. good job.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Emmy90 Sjuka idiot. hahahaha
Battlerappare
2009-11-18 20:57
dopeshiet !
JoaquinRoyale
"rätt svag lyrisk", vad yrar du om? Du kommer aldrig i närheten av detta....
-AsO P25 jaså? låter bara som ett fattigt antagande från random internet dude.. men whatever works for ya.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha BURN BOBBY BURN,, smust du e bobby,, den som frågade om när våldtar man sin flickvän? ehh dum fråga när hon säger nej förståss, och bobby eler babak e dömd för detta för upprepade gånger enligt dommen mot honom och i min värd papperna talar för han e dömd våldtäcksman!
Not gangsta bara Gata
crome varför gör du sånt outro...och säger ill fight back, im not a broad mf...när du säger respect to the victim i början..? jag förstår syftet med låten och all respekt för det, men tänk på vad du säger.
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Seriöst, Bobby Sandz kanske är en våldtäktsmän, men i battlen Mabande länkade så kör han fan över dig tio gånger om.. Medans han kommer med ganska grova improviserade punchlines och flerstavsrim så jämför du, Crome, honom med en kanin?! wtf liksom?!
För övrigt så tror jag inte att ni som står och skriker att "åhh mörda våldtäktsmannen" har så bra verklighetsförankring. Jag menar, hur tror ni att era favoritgangsterrappare i USA behandlar sina "bitches". Inte bara med rosor och choklad vill jag lova.
Walther, nu är det ju Bobby som kallar Crome för rabbit. Sedan att du har en liberal syn på våldtäkt får stå på dig. Våldtäkt är lika illa oavsett vem som gör det. Det har inget med amerikansk gangsterrap att göra.
är man raper så är man ett äckel, och det kvittar vem som gjort det eller vart. en raper är lika illa som en pedofil och förkänar all kritik emot sig efter att ha sjunkit ner till en så låg nivå! den som backar upp en raper är en fagget själv! jag skiter i om de skulle vara min egen kompis, man våldtar bara inte en person! ITS NOR OKKEEEJJJ!!!!!!
Pandilla AOTS www.soundcloud.com/akopalips www.sideeffectzmusic.com
-asma P22 det är väl bara att lyssna på din länkade myspace och konstatera fakta, du är inte i närheten av detta?
Sen när vådltar man sin flickvän? Grattis du har precis vunnit en nominering till: Årets "Du skulle bara ha varit tyst och inte yttrat dig"
JKIBMM
emmmy90 du verkar inte veta ett piss så håll bara tyst okej
Måste även som någon gjorde tidigare påpeka Emmy90 s inlägg. Inte det mest intellektuella man läst kanske. Hoppas hon/han känner sig nöjd i alla fall =) För övrigt, kul med sådant här i Sverige när det blir lite hårt och jävligt personligt. Har ingen aning om det som sägs i texten är sant. Men det görs i alla fall väldigt trovärdigt. Har aldrig gillat när svenska rappare försökar köra amerikansk stil och leka gangsta. Denna låten är på gränsen till det, med på något sätt i mina ögon behåller den sin trovärdighet och det blir riktigt bra till slut.
sskyddar man en RAPIST så mår man inte bra låt han våldta dig då fuck han låt han komma näRheten av nån som vet va han gör KÖÖÖÖRRRRRRRRRTTTTT
if you aint from the ghetto dont come 2 tha fucking ghetto
Walther P38 - Byt till P12 .. ..
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
shiit va fan ere här för äcklig lirare? var e han ifrån ?? ¨ålder?
alltså så här i efterhand. först när jag hör låten så känner jag spontant att det är skönt att folk som sysslar med hiphop tar avstånd från honom. kul att höra en diss. men du skriver i första inlägget att han kom en dag och sökte upp dig och lekte g. eftersom du inte svarar på mitt mail så kan jag väl ställa frågan igen. letade han upp dig in person? låter fett skumt att han kommer fram till dig spelar g och inget mer händer. sen går du hem och skriver en diss? antingen sitter du på information om snubben och inte vill dela med dig eller så har du ingenting. det lutar mot det senare. jag gillar inte bobby alls, det vet alla som känner mig. men eftersom hela grejen enbart handlar om promotion är det bara billigt. riktigt billigt. självklart förstår man att det handlar om promotion redan från början. billigt hur som helst.
Jag undrar exakt samma sak som socials av samma skäl. Om du pallar svara Crome så gör gärna det. No bad feelings. //Paz
Det skillnad med att bara undra liksom GAIA eller att försöka blanda i sig personligt som många försökte göra genom whoa, mails, face, myspace osv. Jag valde att inte svara någon personligt för att (ta inte illa upp) ni har ingeting med detta at göra. Ni fick låten, socials om du tycker att lutar sig mot att det endast var pr trick, så är det din åsikt. Varför ska jag vara skylldig dig en förklaring? I dont give a- sen vet jag tex inte om alla som skrev till mig är en riktig person som är bara nyfiken eller om det är en av horungens polare, förstår du mig? Inget personligt. Men här är svaret du letar efter. Jag och Bobby har en historia och han har dissat mig i diverse intervjuer ett flertal ggr but it never hit My radar. Jag sa aldrig i första inlägget att han kom hem till mig eller nått sånt. Han har nygligen släppts från rape house o det första han gjorde var att han läste vilka det var som skrev nått i tråden där han hängdes ut. Han såg mitt namn, fick stånd eftersom han har alltid vatt kåt på mig så han gjorde ett fejk alias på msn adda mig och började spela g. "I see when I see you", "You can talk that shit nos that I'm out", det vanliga. Jag sa basicly gå knulla nån som inte vill bli knullad, sen skrev jag dissen samma kväll, somnde skit sen gick upp tidigt jobbade nio timmar sen spelade in låten. Jag erkänner själv i låten att detta landade i min lap i perfekt timing men allt som sägs i den och all min ilska är real. Bobby jag vet att du läser detta, jag är förvånad att du inte hör av dig. Din sneögda fitta, vi kommer ses en vacker dag. Jag vill se samma attityd då som du har över internet you rapist! Och om du undrar var han är... Med ett samtal fick jag reda på exat var han befann sig. Han är i Uppsala och snibben håller inte ens låg profil. Ni som bor där borde inte ha några problem med att hitta han. Så, det var sista g jag tog upp detta. Ta låten för what it is... Med all respekt, crömie
Bara undra SOM gaiga skulle det stå :)
"Jag sa aldrig i första inlägget att han kom hem till mig eller nått sånt." Första inlägget:
"han dök upp i för igår o spela g efter att jag hade skrivit ett inlägg i tråden där han hängdes ut." sen heter det att han sökte upp dig på MSN, du förstår väl hur det ser ut?
Varför måste svenska rappare som kör på engelska "prata som Victoria silvestedt" och blanda engelska o svenska när dom skriver i forum...Ser fan sjukt löjligt ut.
Crome Det är lugnt.. Jag är ingen kompis till Sandz (och stöder inte vad han gjort) och måste inte veta exakt hur saker gått till. Däremot har jag ett intresse pga att jag har lite eller mycket historia med många rappare eller ens hiphopfolk generellt i Sverige (bl.a. Bobby Sandz), därför nyfikenheten. Hade du inte svarat hade det varit lugnt det också. //Peace
Critical: Ok CSI Miami. You got me there! Det där är ju obestridligt bevis!!
Alla som inte dansar är Bobbu Sandz! Sjukt grym!
gryyyym !
Jag vet inte, det hade väl varit lite roligare med en engelsk avslutning. Jag menar, Sands/Dance rimmar ju.
Redline!
vad handlar det allyawan säger om crome i battlet på ozone battles. ( http://www.youtube.com/user/TheOZoneBattles#p/u/5/BrMHgOExtYQ ) " crome got busted on rapecharges" vad handlar det om?
crome got busted on rapecharges" vad handlar det om? någon?
faktiskt. what's up crome, kan du ge oss ett svar? jag menar, du dissar en våldtäktsman, då förstår du ju om folk reagerar om du själv anklagas för samma sak.
hahahaha
exakt, whatsup med "crome got busted on rape charges"? har svårt att tro att det stämmer, tror inte crome skulle vågat göra denna låt isåfall, skammen skulle ju bli för stor om det skulle komma fram att killen själv är våldtäktsman.. haha så sjukt kul dock om det verkligen skulle stämma! :D Har också lite svårt att tro att allyawan bara hittade på det från ingenstans..