I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio]Crome - Män Som Hatar Kvinnor (Bobby Sandz Diss)

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-11-13 19:50

[Audio]Crome - Män Som Hatar Kvinnor (Bobby Sandz Diss)

Spela in den igår, gav den till thomas på mybestfrinedismygrind men palla inte vänta, this little cockhead hat it comin since 02...

en sak ska va klar, jag startade inte, han dök upp i för igår o spela g efter att jag hade skrivit ett inlägg i tråden där han hängdes ut. you wanted my attention , well now you got it... r.i.p.

Länk till http://www.zshare.net/audio/684199353db094d8/

One ya self,

- Cromie

- "This one here just might be my masterpiece..."

2010-04-27 17:05
Alla som inte dansar är Bobbu Sandz!
Sjukt grym!

2010-04-28 11:20
gryyyym !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2010-04-28 14:05
Jag vet inte, det hade väl varit lite roligare med en engelsk avslutning. Jag menar, Sands/Dance rimmar ju.
Redline!

2010-12-15 07:59
vad handlar det allyawan säger om crome i battlet på ozone battles. ( http://www.youtube.com/user/TheOZoneBattles#p/u/5/BrMHgOExtYQ )
" crome got busted on rapecharges" vad handlar det om?

2010-12-15 15:02
crome got busted on rapecharges" vad handlar det om?

någon?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-15 18:05
faktiskt. what's up crome, kan du ge oss ett svar? jag menar, du dissar en våldtäktsman, då förstår du ju om folk reagerar om du själv anklagas för samma sak.

2010-12-15 23:47
hahahaha

2010-12-16 04:26
exakt, whatsup med "crome got busted on rape charges"? har svårt att tro att det stämmer, tror inte crome skulle vågat göra denna låt isåfall, skammen skulle ju bli för stor om det skulle komma fram att killen själv är våldtäktsman.. haha så sjukt kul dock om det verkligen skulle stämma! :D

Har också lite svårt att tro att allyawan bara hittade på det från ingenstans..

2010-12-16 09:27
Minns jag rätt så var det någonting i stil med att han hade varit full som fan och legat i en säng och snackat med en brud, och sen däckat för han var så full. Nästa morgon ljuger hon ihop en historia där hon utnyttjar att han var alkoholpåverkad som rubbar hans pålitlighet, anklagade hon honom våldtäkt, en golddigging bitch helt enkelt. finns tonvis är såna hoes där ute som åtalar män för våldtäkt så de kan få ut lite pengar, inget ovanligt egentligen. Han blev inte ens fälld (har jag för mig). Och det är inte som att Crome hållit tyst om detta, han har gjort en track på sitt album "The Perfect Approach (2007)" som heter "Open Up" där han just beskriver denna händelse.

Här har ni låten där han tar upp detta, vers 2 har jag för mig:

http://www.youtube.com/watch?v=vFSPYC8pIkE&translated=1

Som Allyawan säger, "busted on rapecharges", tror jag inte stämmer. Det var bara anklagelser/åtal. Man förväntar ju sig att folk som lyssnar på battles själva fattar att man ska ta allt som sägs om den andre med en nypa salt
www.soundcloud.com/arionmusic

2010-12-16 10:04
...har blivit rätt roligt att läsa dessa trådar...denna tråd har över 100 inlägg och Ozone-tråden Allyawan vs. Crome har snart 200 inlägg.....sen har videon på YouTube över 13 000 tittare...fett nice för svensk hiphop, Ally, Crome och framförallt svenska battlescenen och Ozone!....dock känns det stundtals som om diskussionen börjar bli lite väl mycket....varje detalj analyseras och preciseras i vissa inlägg ibland negativt...så som att Crome härmar Dizaster pga sin aggressiva approach...att Ally inte hade punchlines....att de inte kan engelska....eller som om allt i battlen var sant!!! Varför inte bara njuta av battlen och se den för vad det är...två snubbar som battlas fett...levererar tungt shit...skapar en sjuk hype kring battlescenen och ozone...allt detta på ett språk som inte är modersmålet...dax att uppskatta shitet för vad det är....

..NEJ...allt som Crome sa om Ally stämmer inte...osv....it's a battle...handlar också om att sätta varandra i obalans och provocera!!! Att Crome har blivit busted on rapecharges...stämmer absolut inte...ungefär som bunch sa så är det rätt tydligt då Crome är emot sådant med tanke på budskapet i denna låt exempelvis....så det är nog en av många grejer i battlen som användes och sades utan någon som helst sanning..... så för att få det ur luften...Crome har ALDRIG blivit busted för rapecharges... samt syns Crome's åsikter kommande till detta ämne genom denna låt så att säga. Fortsätt sprid battle-videon till alla....och support good hiphop...stop hatin'....och njuuuut istället...Crome och Allyawan har satt ribban för vad som förväntas inför nästa Ozone-event och det gillar vi ;)

2010-12-16 12:38
stop hatin'? är du efterbliven?

snubben gör ett billigt pr-trick genom att dissa en våldtäktsman. jag har redan skrivit i tråden vad jag tycker om babak och den här låten.

men... det är klart som fan man reagerar om han själv blir anklagad för exakt samma sak. det är handlar inte om nåt annat. låt honom svara för sig själv.

2010-12-16 12:45
Stop hatin' var inte riktat till dig...mer kommande till en del inlägg kommande till battlen..där syftet med den meningen var...sluta hata utan promota istället...därför tänker jag inte svara på det där med efterbliven..du har missuppfattat mitt inlägg då...det handlade om allt övrigt...! ...hur som helst....Crome har ju redan svarat på den frågan för 4 år sedan i en låt...läs kid-b's inlägg så hänger du med.

2010-12-16 13:49
Wow kan denna battlen o händelserna efteråt bli mer spännande, har alla popkorn redo? :)

Sry to dissappoint men jag är ingen rapist som mr Sandz. Hade hellre åkt dit för mord än våldtäkt. Jag är inte dum göra en låt om det o sen även dissa en riktig rapist. Så det blev ingen twist i denna storyn, finns ingen våldtäkts dom på mig.

Socials: soulism är min manager därför han svarade :)

Som sagt låten "Open Up" tells you everything och den är 4 år gammal.

Enjoy the battle o sprid så den får ännu mer views!! :)
- "This one here just might be my masterpiece..."

2010-12-17 01:25
ingen som blir disappointed. tvärtom. jag försöker inte få till nån lynch mob direkt. men frågan måste ställas. hur som, du verkar vara en trevlig dude. tack för svar.

2010-12-17 05:45
Gott folk, ni bor i Sverige...
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu

2010-12-17 16:02
va alla håller på och lallar fram och tebax mellan ni bor i "sverige" vi är inte i "usa" "england" eller vart fan som helst.. SLUTA UPP GENAST ERA H******.

attitude does not change because u live in the states
och attityd ändras inte för att du bor i sverige, eller vafan det är ni lallar om..
låt alla prata det språk dom vill och knulla vems mamma dom vill, va är detta för rasistiskt hor samhälle, "vi är i sverige, bla bla bla" vet inte äns varför detta inlägget hamnade här men fick fan en sne-tändning nu alltså...

DET ÄR INTRESSANT MED ANALYSER, 80 procent här på whoa kan 95procent av tupacs liv och vet exakt vem 50cent har jiddrat med, vem som tjallade på vem.. osv osv osv.. det är kul, det är lite inside info, det blir lite mer äkta och inte "äkta" som i "lets keep it real gangsta" just keep it real, reality raps..

till soulism: snälla sluta....skriva....dina...inlägg..såhära..det är skitjobbigt att läsa..man..fattar ingenting...

PRAAAT PRAAT PRAAAT true motherfucking life, lev det livet ni lever..
Toastare

2010-12-17 16:17
kid-b, om du inte vet nått tänk på hur du uttrycker dig. Jag antar att du inte är insatt i det svenska rättssystemet och hur svårt det faktiskt är att få ut skadestånd, speciellt för en våldtäkt. Väldigt få kvinnor ljuger faktiskt om något sånt. MEN de som gör det försvårar ju absolut för de riktiga våldtäktsoffren. Knappast handlar det dock om pengar utan kanske om låg självkänsla eller en gråzon som bildas av alkohol.
En våldtäktsrättegång är inte det lättaste för en tjej (inte heller för en oskyldig kille) och de tjejer som ljuger om våldtäkt brukar inte kunna gå igenom hela rättegången med ett straight face. Det är också väldigt väldigt svårt att få någon dömd för våldtäkt, speciellt när det är alkhol inblandat.. eller en utmanande klädsel, tyvärr.

Så sluta spela på internet och säg att det är gold digging hoes som gör det.

Men det viktiga är att rätten friat, och då har rätten friat. Och sen ska man väl rannsaka sig själv hur man lever om man kan hamna i en sån situation att ens bli misstänkt/anklagad för våldtäkt.

Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2010-12-17 16:17
Kortfattat, bara för att någon blir friad från våldtäkt betyder inte det att tjejen ljuger...

2010-12-17 16:36
amen, godbless.. men om dom ljuger fyfan va jobbigt för mannen som får det emot sig.. eller kvinna..
Toastare

2010-12-18 00:09
True.Life, ja det är det absolut ingen tvekan om... ofta handlar ju det om att tjejen då kanske vill killen illa av en eller annan anledning.

2010-12-18 19:02
Tycker bara att det är verkar lite väl instängt att sitta och prata ett annat språk än det som talas i landet man lever och växt upp(?) i. Ett tecken på att man borde sluta leva sitt liv genom billig amerikansk underhållning.
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu

2010-12-18 19:18
BountyBoo F30

Självklart måste det inte vara så att tjejen ljuger, jag generaliserar inte utan talar om detta specifika fallet som gäller Crome, och i detta fallet tror jag på att det handlade om en golddigger. Och det händer också i många fall. Förnekar dock inte att det händer att våldtäktsmän går fria trots att de är oskyldiga :)

"Och sen ska man väl rannsaka sig själv hur man lever om man kan hamna i en sån situation att ens bli misstänkt/anklagad för våldtäkt. "

Kan du specificera? Svårt o tyda vad du menar, eller så är det rentav det mest korkade jag hört.

2010-12-18 21:14
jag tror på kid-b.. har hört att svenska rappare tjänar fett me cash
Toastare

2010-12-19 04:43
kid-b, hur vet du det? Var du åklagare eller cromes advokat?

Och hur jag menar. Jo, att gemene man/kvinna sällan hamnar i en sån situation där det ens finns en tvekan om våldtäkt eller inte. Sen kan man ju tyvärr ha oturen att ha att göra med nån som vill en ont. Men det krävs en hel del av en tjej för att ens våga anklaga någon för våldtäkt och gå igenom en rättegång.

2010-12-19 12:14
kid-b
* "finns tonvis är såna hoes där ute som åtalar män för våldtäkt så de kan få ut lite pengar, inget ovanligt egentligen."
- Omkring 2% av våldtäktsanmälningarna är falska. Så: jo, det är extremt ovanligt med falskanmälningar av våldtäkt.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Poet

2010-12-19 15:39
jag tror på kid-b.. har hört att svenska rappare tjänar fett me cash

Hahahaha!
At the gates of Eternity...

2010-12-19 17:18
BountyBoo F30
ickeicke, men jag väljer att tro på vad Crome berättade för mig och har svårt att tänka mig honom som en rapist. That's it. Och jag finner det väldigt osannolikt är det att han gör en sånhär låt om han själv vore en våldtäktsman.

Mabande P33
Statistiknissen, jag har inga siffror, utgick enbart från egna erfarenheter då jag känner till andra som detta hänt med. Ordet "tonvis" är ganska vagt, något de flesta definierar olika, särskilt beroende på vad de själva upplevt och varit med om. Visst betecknar det en "stor mängd", men en stor mängd är relativt för någon som känner till att detta hänt många gånger och för någon som inte hört många fall om sådant här.

2010-12-19 17:38
kid-b - Hett tips är att inte generalisera efter vad du och dina polare upplever.

Visst, prata bort och omdefiniera tonvis som någonting obetydligt, men det går kanske inte lika lätt att snacka bort att du sa att det inte är ovanligt?

De "många gånger" du känner till: har tjejen erkänt att hon ljög för att pressa pengar eller är det versionen du hört från den utpekade killen efter att fallet lagts ned?

Det är väldigt få våldtäktsmän som ser sig själva som det. Det är väldigt få vänner till våldtäktsmän som tror de känner en våldtäktsman. Med detta inte sagt att Crome har gjort någonting, utan bara att du snackar ganska mycket skit i dina påståenden om hur det ser ut i allmänhet.

10-4, over...

2010-12-19 18:22
Jag delar bara med mig av min världsbild :)

2010-12-19 19:39
...och vilken liten och trångbodd värld du ser.

10-4, over...
Toastare

2010-12-19 19:47
kid-b, då är det dags att öppna ögonen.. och co-sign på Mabande.
Jag har aldrig blivit våldtagen eller råkat ut för nått liknande. Men när jag bodde hemma så var det en kille i mitt bostadsområde som stalkade mig. Han var helt besatt och försökte bland annat klättra in genom mitt fönster, ringde hela tiden, var alltid på samma uteställen och sa saker som att han dumpat sin flickvän så vi kunde bli ihop.
Tror du hans polare blev förvånade när jag berättade det? "Han är ju inte sån" och "det där låter inte alls som ****"