Man får rösta i både producent och rappare eller?Jag röstar på Essjay Sam-E's remix var sjukt nice oxå!
Science Genius Girl
1. Vem får er röst? Kunde inte bestämma mig helt men min röst går till slut till Kid Colt . 2. Varför får denne producent din röst? Tycker Tenstas vers är riktigt hett på det beatet. Men min röst kunde likväl ha gått till alibi, ruu eller machete (grymt beat!) (ps. ninos remix var nog den coolaste av alla)
1. Vem får er röst?Chimoru Remix 5. Vad som ska göras bättre till nästa gång? Jo det som de flesta nämner, organisera alla klippen, räcker egentligen med att namnge de till att början med.
den här grabben Pajozo borde fan få mer uppmärksamhet asså! Han mördade med sitt beat!
www.myspace.com/pajozo
Stefan Forslunds remix var bäst av de jag hört... Varför? Den är ett headbanger-alternativ till originalet; den ger ett nytt sound till låten utan att döda den, mycket bra och tungt gjort... Hur kan man göra tävlingen bättre till nästa gång? Mycket enkelt: det får inte finnas 47 bidrag i en tävling som denna. Varför? Tänk såhär... Om varje producent kan få 5-10 av sina vänner att rösta på deras låt (lågt räknat!) så har man alltså: 47*5 = 235 & 47*10 = 470: dvs. ca. mellan 250-450 röster totalt. Den siffran i sig är nog redan högre än antalet personer som ens kan tänka sig att rösta i en tävling som denna. Sedan måste ju ens röst också vara rättvis: vem här har lyssnat igenom alla 47? Det skulle ta 47*3,5min = 164min, dvs 2h 45min. För att ens få en någorlunda bra och rättvis bedömning, där "vänröster" inte ska kunna ge en vinsten, så måste förhållandet mellan antal bidrag och antal förväntade neutrala röster vara någorlunda ok. Därför måste ni lägga ner tiden att sortera genom det inskickade materialet, om ni inte bedömer att den håller en viss standard så åker man ut direkt. Det kan inte finnas mer än 5-10 bidrag för att folk ens ska orka ge en seriös röst i denna tävling. Anledningen till att nästan ingen sagt vems remix som är sämst är att ingen har lyssnat igenom alla 47, och vill inte såra någons känslor i onödan utan att ha lyssnat på alla bidragen. Annars var det ett mkt bra initiativ! Fortsätt gärna med tävlingar som denna...
http://www.myspace.com/paragraf2
Jag röstar på Juiz af Ta-fatt
Fan, har lyssnat igenom alla bidragen nu, skitkul att se att det finns så många grymma producenter i Sverige! Gott och blandat när det gäller beatstilarna, lite extra kudos till Sam-E för en remix som är lite speciell och går utanför det typiska hiphopsoundet. Hans remix är mer som en houseaktig clublåt. Cheers, //Paz
Måste också nämna Leontins remix som var cool.
Men kan folk fatta att det här inte bara är charity work :P visst är det en kul grej att delta i, men det är business också. Det handlar ju om att promota låten och artisterna + promota affären. Att ta bort momentet där alla försöker sprida låten till så många de kan vore ju inte speciellt smart, eller hur? Ponera att de tog bort views-momentet, vilka skulle då lyssna på låten pga. av tävlingen? I princip bara folk som har ett whoa konto alt. läser MBFIMG, av vilka så gott som alla redan, antagligen, har hört låten. Som upplägget är nu så postar nog de flesta som medverkar länkar till sin remix/rap på MSN, Facebook etc. etc. Vilket göra att låten når ut till folk som normalt kanske inte skulle ha lyssnat på den. Ganska listigt i min mening ;) Blir ju en win-win situation för alla.
www.myspace.com/calleochadam
Hehe, ja vafan, självklart är det ju så och det är fine, alla medel är tillåtna för att pusha sin shit i etern. För att ta sig någonstans måste man jobba för det. Smart upplägg är det som du säger, många får höra låten utan att de kanske märkt den annars.
Uj uj, fan va många grymma bidrag och vilken variation. Några av de bättre bidragen: Robin Rocks, Charlie (ingen som ens nämnt), Stefan Forslund, Ess, Babbo, Dynamo 414, Sam E och givetvis Gameboiis.Bästa utan tvekan va dock Anton PBC!
förtjänar mer attention fan!
Många grymma! Men jag röstar på bonanz, den lät skön + tung reff
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag lägger min röst på Anton PBC för att hans remix kort och gott var fett grym! han ändrade konceptet och feelingen på hela låten vilket en bra remix ska göra.
Jag röstar på Anton PBC.Riktigt skön beat!
Min röst går till Max I Million. Tight kvalitet. Banging!
"Ice cold liqour, the way I like it. Reminds me of Siberia.."
1. Vem får er röst? Chimoru 2. Varför får denne producent din röst? Remixen har ett Sjukt soft vibe...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
1. Vem får er röst? : Stefan Forslund 2. Varför får denne producent din röst? Den va FEEET!
Lets do this!
ROBIN ROCKS! He sure does
Producent
2009-10-19 13:38
Soul Math remix:
(Donut, så dynamo röstade alltså på mig fyi :)
Min röst går till silverhaze, nr 6 uppifrån. LÄTT den bästa. välgjord
måste håla med ovanstående o säga SILVERHAZE var bäst rakt igenom. den va lugn men fett tuuuung
Yeah baby! Jag lägger min röst på Max I Million . En av Sveriges tyngsta producenter helt klart.
/ Zacke
1. Lägger min röst på AntonPBC 2. Tycker bara att låten är fett bra heöt enkelt! Superskön!
Moderator
2009-10-19 16:26
Javz Remix var ju rätt soft också måste jag säga! Kanske lägger en röst senare när jag hört lite mer.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Producent
2009-10-19 16:37
jag röstar på Juiz af Ta-fatt
http://soundcloud.com/royy-1 Royyé
1. Vem får er röst?Pato Pooh ft. Adam Tensta - Follow Me (Anton PBC Remix) 2. Varför får denne producent din röst? För att han gör sitt jobb bra och har skapat den bästa remixen utav de tävlande. en remix enligt mig ska innehålla något eget samtidigt som man ska vara påmind om orginalet. och detta gör Anton PBC på ett skickligt sätt. 3. Vilken remix var sämst? De som bara har lagt dit ett disco beat och hoppas på ett under. 4. Varför var den sämst? Läs ovan 5. Hur ska vi göra för att förbättra tävlingen till nästa gång? Svårt att säga. youtube är väl det bästa sättet att nå ut till alla. samtidigt som mest views inte betyder bäst mix. ens kontaktnät spelar stor roll.. HOLLA!
Juiz Af Ta-Fatt får min röst! gillade den remixen stenhårt och man fick lite "Fallowed" känsla av refrängen
1. många var riktigt bra, Max I Million, robin rocks men den som stog lite över alla andra var Anton PBC 2. för att han tillförde nåt nytt till låten utan att ta den ur sammanhanget. den var riktigt smooth 3. dom jag började lyssna på som var dåliga stängda jag bara av utan att kolla vad dom hette ens. 4. -- 5. konceptet är sjukt smart som ett marknadsföringsverktyg för whoa och mbfimg och pato pooh osv. men för dom som är med i tävlingen är det ganska bull, det handlar ju mer om en popularitetstävlingen än om en musiktävling. om man kan korta ner antalet bidrag innan man lägger upp dom, skilja agnarna från vetet så blir det mer fair play. konceptet är skoj, annorlunda, men långt ifrån fulländat. kul att se att det finns så många duktiga meckare i hiphopsverige som jag inte kände till sen innan!
Många bra bidrag i tävlingen.Den bästa var dock Anton PBC .Han var on point med remixen.Fuego!
Producent
2009-10-19 19:48
Min rost gar till Soul Math, holl sig till Nintendo-grunden men lyckades skapa en helt annan vibe
1. Anton PBC 2. skön old school vibe, gillade samplingen starkt
not with the new school, im with the true school
Här kommer youtube resultatet !!!1. Javz - 1120 2. Stefan Forslund - 1064 3. Ess - 625 4. Anton PBC - 529 5. Juiz af Ta Fatt - 517 -Roof
wwwDJRooftop.com www.MyBestFriendIsMyGrind.com
Moderator
2009-10-19 20:13
Inte för att förstöra stämningen lite eller så, men det är grymt tråkigt att det ändå är 10 stycken efter att ha räknat lite snabbt som har blivit medlemmar idag, igår eller i förrgår av dom som röstat. Bara en liten notis liksom sådär, har då räknat bort någon producent som är nyreggad. Men jaja, :)
Skivsamlare
2009-10-19 21:47
1. Bum Bill
2. Variationen - lekfull unik prägling på beatet
3. - (ser ingen anledning till att nolla en låt)
4. -
5. Namn på remixerna direkt i titeln så man vet vilken producent som ligger bakom. För många bidrag, någon form av utslag innan folk får rösta. Views känns helt meningslöst. Okej att man ska pusha etc, men det handlar om att fånga upp kanske helt okända producenter och sådana har kanske inte det omfånget av människor att skicka runt sin video till.
Det kanske kan ha en liten impact, men en jury eller dylikt bör ha mer "makt" i röstningsläget.
Yes! In Concert — For the love of music
ramuz: haha pinsamt.. hundra spänn på att dom har samma IP-adress. borde diskas fan
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Jag lägger min röst på D.isaksson
Moderator
2009-10-19 23:06
isofu Jaa kände lite så också.. Men måste medge nu i efterhand att jag inte tänkte på att vissa lyssnare här inte är reggade på whoa heller, och kan faktiskt bli lockade av att regga sig och rösta för att ge sitt stöd. Men man måste få undra :)
jo visst men det känns lite osannolikt och krystat
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Producent
2009-10-20 00:03
K.J o Stefan forslund va grymma!
http://mindcontrol.bandcamp.com http://www.soundcloud.com/entadamind
Lägger min röst på GAIA a.k.a Machete
Urbanized Konfusion ute nu! http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats
1. Jag droppar min röst på Sam-E 2. den var skön, gillade vocal flipen. acapellan var off i övrigt på verserna, men det var ändå charmigt på nåt sätt. 3-- 4--- 5. jag är old fashion, gillar juryröstning!
1. Min röst går till Soul Math . 2. Till o börja me så var hans bidrag dope. En sak som jag gillar med killen är att han präglade beatet med sin stil. Lyssnar man på andra av hans beats så hör man en personlighet , ett recept som känns naturlig och remixen är inget undantag. Big up!
Vilken jævla grøt! Finns flera feta beats men tycker ni ska cutta ner alla bidrag till 10 eller nått! Skit svårt det hær!
OK I'm voting! Soul Math remix: Good looking out! That super mario, street fighter shit iz hot!