I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Kartellen - Betongbarn

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-09-21 11:04
dopeness: bra syn där...empati o sånt...

2009-09-21 12:13
Dopeness P28: Meningen är att du ska rehabiliteras, och kunna komma tillbaka till samhället som en vanlig medborgare. Du får bara permissioner om du sköter dig, så de är även som en morot där inne för att du ska sköta dig.
Always in trouble/You can blame my mother/Gave birth to a gorilla and raised him in the jungle

2009-09-21 13:29
Jag håller med Dopeness, har man gjort något ska man sitta inne..

MRsalesman, har väll fan inte med saken om empati att göra?
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-09-21 14:15
ÄRLIGT: bästa jag hört från kartellen, mening med struktur, beats med en underliggande känsla, ingen överdrift i raderna, detta e vad jag trodde kartellen skulle leverara från start, men man märker utvecklingen i flowet och i texterna. nya erans gansta rap fast från ett ärligt håll utan nyanser för att verka gangsta, utan man bara säger som det e.

tack för låten!
Manager

2009-09-21 20:15
dmat: tror du inte det är viktigt med någon sorts "morot" då?
iofs är det inget långt straff han sitter av.. men hur ska någon som sitter livstid i Sverige kunna återanpassa sig till samhället om han suttit i en cell i tolv år med andra kriminella?

Dagen då det inte finns några hopp eller nåt att sträva efter i fängelset så kommer vi se mördade plitar och upplopp även i Svenska fängelser.

Att som vakt ha o göra med en livstidsfånge utan något som helst hopp är inte något man vill göra..
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-09-22 12:50
Ni är ju dumma på riktigt, iofs har ju folk redan sagt det jag ville säga men meningen med fängelset är att det ska vara ett straff i form av frihetsberövande vilket redan är nog jobbigt, du tror inte att dom som sitter behöver träffa sin familj osv. för att se samhället nångång då o då o gå på vanliga gator så dom inte är helt lost när dom ser verkligheten igen? Jag tror att chansen att fucka ur är betydligt mkt större om man sitter några år, aldrig får komma ut o sen helt plötsligt förväntas uppföra sig...+att det e säkert bra för plitarna o alla andra som sitter att fångarna uppför sig. Hade säkert blivit mkt mer problem, slagsmål o div om det inte fanns ngt att tjäna på att vara snäll...

2009-09-22 15:00
skicka in dem bara

2009-09-22 21:05
"Har man gjort nåt ska man sitta inne" - hur vet NI när man har gjort nåt för at förtjäna fängelsestraff? Litar ni så på "rättssamhället", polisen och våra åklagare, att ni tror att varje intern som sitter i fängelse gör det för att det är "det enda rätta"? Att han eller hon har fått en "schysst rättegång" och ett "rättvist straff"?
En fjärdedel av alla interner i Sverige sitter där av helt fel orsak - skyldiga eller inte. Har man varit dömd tidigare är siffran ännu högre. Vem vill prata "rättsäkerhet" för dessa människor? (de flesta i Sthlm är unga med invandrarbakgrund under 30 år.)

Hur som helst så funkar inte fängelse eller "kriminalvården". Bättre än fängelse vore samhällstjänst ( arbeta av straffet ) för de unga kriminella (de som ännu inte har blivit "yrkeskriminella") Mot yrkeskriminella hjälper ingen "behandling". Inte fängelse heller. Där gäller bara det egna valet - i bästa fall en vilja till ett annat sorts liv. Oftast hänger det ihop med att man inte vill utsätta sin egen familj - om man har nån - för mer skit.
Sen borde man inte sätta unga män i fängelse överhuvudtaget. Kåken är och förblir en "kriminell utbildningplats" och det är först när man har nåt en viss ålder - säg 40 bast mer eller mindre - som de flesta interner "tröttnar" på busliv och kåkliv och bestämmer sig för att lägga av. Problemet är att ca. 80 % av alla interner är blandmisbrukare och ett knark eller alkoholberoende blir man sällan av med i fängelse. Inte ute i samhället heller - om man inte SJÄLV vill det!
De som klarar sig har oftast en djup religös tro, en familj som stöder dom eller ett starkt kreativt intresse som t.ex Sebbe som kan skriva och har musiken och människor som tror på honom. Han kommer klara sig... om nu inte polisen i Sthlm fortsätter med sina trakasserier och idiotiska försök att stoppa Kartellens musikprojekt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-28 04:13
Boggarn
älskar den, sebbe har gjort ännu en lugn bra låt. han har gjort fler som också är liknande såsom gettodrömmar, tillitsbrist, programpoesi

Håller fullständigt med dig!

"Jag e betongbarn från söder om stan, men dom undrar varför mina ögon blöder idag"

Rekommenderar en blogg (är inte en bög som läser bloggar annars) men måste säga att detta är fakta om hur Sveriges så kallat "rättssystem" och hur de undanhåller bevis.

Länk till http://corruptio.blogg.se/

2010-02-18 20:04
Ruskigt tung låt.

2010-04-01 16:20
Riktigt bra