[Audio] Kartellen - Betongbarn
Sebbe har permiss och gick direkt in i studion och spelade in låten "Betongbarn" på bara 25 min. Han hälsar att låten är tillägnad alla KARTELLEN fans så ni ska ha nåt att lyssna på... http://www.myspace.com/kartellen
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET
riktigt tungt!
Layer Cake
sebbe blir bara bättre o bättre på att lägga sina rader, mysigt beat av mack och bra text. Kartellen växer bara i mina ögon.
Han dödar beatet ....
W E S T - C O A ST - F A M I L Y
www.randomsidewalk.com http://twitter.com/basaricrs
Fet låt...hoppas han skriver mkt därinne
Det är såhär sebbe ska låta och inte så jävla ansträngd som i alla andra låtar. Mer laidback på denna tycker jag. Beatet var hur dope som hällst. Skön låt
mhm
säger som denci, sebbe som bäst, så jävla mycket fetare när han kickar laidback
tungt detta gilla jag peace!!!
fett som fan
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Aldrig gillat kartellen riktigt, känns så krystat med allt gangster talk, den här låten var riktigt riktigt fet dock från lyriken till beatet till delivery, tvärfet faktiskt. musikaliskt är det riktigt bra, har dock hört från gubbar i gemet som varit med ett tag att dom gillar att vifta med plastpistoler i sina videos..det är väl där creden blir ifrågasatt. men tummen upp för musiken, ¨låten var riktigt hård rakt igenom
Behöver beats !!
Dem viftar säkert med plastpistoler men vill dem vifta med riktiga så gör dem nog de... vad spelar de för roll? förstår inte...
pooowh... brutalt fet track.... hoppas sebbe går direkt in i studion när han muckar och spelar in en hel skiva....
~ Digital Dirt Ent. ~ www.twitter.com/digitaldirtent
Producent
2009-09-15 16:23
jag tycker beatet hade kunnat piffats upp en aning. det lät väldigt tråkigt. jag är så långt ifrån ett "Kartellen fan" man kan komma, men denna låt kommer jag nog kunna lyssna på fler gånger. Inge jävla "kalle i nyllet ner på golvet" rap.
Tycker att det lät riktigt fett faktiskt
han borde lägga ner scenen med o köra igenom anstaltens lur, låter förbannat keft. Nu lite bättre ja.
Dunderlåt! Håller inte alls med att han inte borde köra låter genom anstaltens lur. "Man tager vad man haver". Sebbe förtjänar all värdens respekt för vad han har lyckats åstakomma i en sådan tråkig miljö som kåken är. Låtar som "Medan vi faller" och "Ett brev" är bevis nog. Men självklart låter det bättre i en studio. Hoppas han tar sig tid att spela in några av sina "telefonlåtar" i studion när han kommer ut.
Hans fängelse låtar låter som krystat x-raided inspiration. Dock är detta sjukt fett.. Så keep it upp Sebbe..!!!!!. tuuuuung låååt mannen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
HAHAHAHAH fyfan va dåligt det här va
sebbe är ojämn, men här visar han vart skåpet skall stå. king!
hets, stress, fest!
ganska tung låt,bättre än annat du/ni har släppt,rappen å lyriken har blivit bättre.
Sebbe skriver så satans bra texter ibland så man kan inte annat än bocka o tacka!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tycker det låter rätt soft.
Blunted in stockholm
Det blir iallafall bättre och bättre nu. Som någon sa innan hoppas han skriver där inne.
tror nog de inte håller upp några plastpistoler på sina videos faktiskt.
tar över de här
Men herregud vad spelar det för roll om pistolerna är av plast eller inte? Jag vet inte hur det ligger till, men det vore ju rätt OSMART snärare än REAL att ha med sig riktiga pistoler till en inspelning av en video...vem vet om polisen kommer förbi eller liknande...palla torska för att man skulle vara REAL för grabbar som er som sagt vet inte hur det ligger till med den saken men ni är rätt idiotiska vissa av er! O jag tycker att det är fett att han spelar in genom luren, jag tror faktist inte han gör det som nån gangsta grej om jag känner honom rätt han vill väl bara rappa o köra sina texter...lär ju skriva en del därinne misstänker jag så var det sist iaf Jalla!!!!!!!!
beatet va ruggigt tungt... sebb la de tungt med kartellen e ganska nyupptäckta för mig, men gillade detta
Music makes me feel...
MRsalesman, jag tror det med aina är deras minsta bekymmer. Polisen griper nog inte tungt belastade kriminella för vapenbrott. De väntar hellre på att de ska torska på något grövre, så de får längre straff. Still, låter bra fortfarande.
Sebbe torskade ju mestadels för totalt skit nu om du inte läste tidningen..o dom blev ju konstant trakasserade på stan osv när det här med kartellen jackorna startade så polisen hade nog gripit dom för vad fan som helst misstänker jag. Aina är nog deras största bekymmer, det är därför dom blir anhållna, sitter i finkan osv! Polisen....DNA.....kameror....tjallare....
ganska upp och ner... höjdpunkten var väll raden -"och dom undrar varför mina ögon blöder idag" resten tyckte jag lät så jävla krystat, men helt klart det bättre jag hört av kartellen
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Tycker låten är skitbra, kul att höra en "känsligare" sida även om det är hård text. Tycker som någon annan sa att beatet är lite enformigt bara.
- grind or die -
det här beatet ör hur fett som helst alltså.. låten e okej. men beatet älskar jag
hur lång volta sitter han på? fet förövrigt
Ni säger HERREGUD jag säger HERREKEWDAH!
Fett!
Forumssignatur...<br>
bra för att vara honom men det finns 20 rappare i sverige jag hellre hör på beatet som hade gjort det bättre...
http://www.johnlemon.se - varje dag
han e tung sebbe, krallig låt
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito
sista versen e helt galen
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito
fet!:D
cMc musiken du inte glömmer....
älskar den, sebbe har gjort ännu en lugn bra låt. han har gjort fler som också är liknande såsom gettodrömmar, tillitsbrist, programpoesi
kartell martell programrebell
redan en klasskier som Vår betong med Jaco
www.barabazz.com
han förbättras iallafall, jävla tråkigt att hugga en chaffis på fyllan bara
fet låt!
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
Producent
2009-09-19 17:09
Vad är grejen med permission? Sitter man inne ska man sitta inne.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
så skön
Mitt favoritdjur är en sten