I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Blattestyle IBA

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-06-16 13:00
Linje12,

Du har rätt till en åskit, alltså bra flow är inte alltid allt. Det finns andra parametrar. Jag har inget med låten att göra, men jag har hört IBA flowa riktigt bra (har en inspelning från 2004 då han lägger en tung vers).

knoze_ P20

Jag tror dom är kring 24-25 i Blatte Style, bara jag som sticker ut, svensk, bor på Norrmalm osv. :)

IBA har så mycket vilja och energi, många gillade den här (statsen på youtube visar att intresse finns iaf). Han har ju suttit häktad i långa perioder så han har haft en del att tänka på, men jag tror att han kommer. Det finns så många exempel på när folk som tycker att saker ska låta på ett visst sätt, sedan blir stort. Som TLK, Lil Jon och hela Crunk stilen, hela Houston klicken med SPM osv.

Lyssnar man på South Park Mexican så kanske man inte tycker har rappar tightast, men han har ju sålt sjukt mycket. Om man läser om honom så är det mer hans sätt att göra en biografi.
Glenn?

2009-06-16 13:39
Savve - Har inte mixat mkt av de egna grejerna. Inte haft tillgång till utrustning utan det har mest varit småpill hemma. Har dock pluggat ljudteknik ett tag nu och lärt mig massor! Kul att du gillar mina/våra grejer!

Anenkefali - De lugnt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-16 14:05
Irrationell jävla diskussion i denna tråd alltså?

Förövrigt har jag inte hört så tråkiga rhymes på länge.
Hela videon gav mej intrycket av en billigare kartellen-knock-off.
http://www.myspace.com/splitkeysbeats

2009-06-16 15:47
Text: Det är alltid lika sämst med gangsterteman, men det har var uselt. Så fort man såg "blatte style" visste man att det skulle suga. Texten påminner om våldsironierna man gjorde när man var 11 och just hade börjat rappa när han snackar om att fixa deg, råna folk och skjuta polisstationer. Hans (nöd)rim är katastrofalt dåliga. 1.25/5

Rapp: Tja, han kan hålla takten iallafall. Men flowet sög. Dialekten var lite småjobbig att lyssna på. 2.0/5

Refräng: Den var bra uppbyggd, men texten är inte speciellt bra. Jag vill inte han ska bazza mig hårt ärligt talat. Men den är rätt okej. 2.5/5

Produktion: Baslinjen var okej, fast basen överröstar lite i början av varje bar. Trummorna är alldeles för veka. Den där röstsamplingen i beatet låter lite konstig, men props för att de ens tänkte på att ha med den. I övrigt låter det rätt proffsigt gjort, men ändå rätt tråkigt. 2.5/5

Video: Helt okej gjord, men inget jättemärkvärdigt. Ser kul ut när folk står med rånarluvor och batonger och försöker se så hårda ut som möjligt. 3.25/5

Låten: 2.0/5
Låten + videon: 2.3/5
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-06-16 21:03
savve P32

om du nu tycker så om min musik, så tar jag det iaf som en man. respekterar allas åsikter o din med i detta fallet, du behöver inte brusa upp för att man tycker som man tycker, antigen är du bästa kompis med killen i videon/kär i killen eller så har du allvarliga fel i din hörsel,
sen att mixtape är något som en dj gör? där har du så fel! 50 cent var den första som kom ut med "mixtape" han är ingen dj vad jag vet, känns som att du borde kolla upp innan du uttalar dig, och om du nu inte har något alls med denna låten och göra varför skämmer du då ut dig?
kom igen nu du är 32 bast, du ska inte behöva skämma ut dig så folk skrattar åt dig, i din ålder borde man veta bättre än att sitta framför internet och försvara folk man inte känner?

hur som helst du kan inte påstå att 90% av alla som skrivit att dom tycker detta var dåligt ljuger?
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape

2009-06-16 23:04
whoa e fel folk att fråga... flesta här diggar snook och sån där dansig rap.

2009-06-16 23:35
savve

Men kan du sluta sitta på hans/deras snopp/ar om det inte är du som gjort det då? Det är skit (punkt)

2009-06-16 23:38
likkshot,

Alltså det är inget nytt, han har kört sen 2004 så det är ingen knockoff, han har kontakt med Sebbe så det är inget ond blod där.

Qnivqast

Den typen av kommentar ska du ha respekt för! Tack dude!

Elegant P20

Du ville ju säga sanningen. Mitt syfte var att du skulle lära dig att ha en åsikt inte försöka agera fascistas.

Du har talfel, det vara bara det jag kommenterade på. Jag kan hjälpa dig, din produktion har förbättringspotential och du kommer inte att sälja. Hichi nemechi...

Glenn?

2009-06-16 23:47
Anenkefali,

Vad menar du hålla hans tråd uppe i en vecka på Audio / Video? Well om du tycker det är gay, så handlar det nog mer om dej än mej.

Har du lyssnat på det du har på din myspace? Jag har en åsikt om det också, men väljer att inte uttrycka mig om det.

Jag kommer l ä t t fortsätta hålla det på topp så länge någon går i fällan.

Det bästa sättet att promota något är om det finns folk som både älskar och hatar det, det skapar debatt, det syns, skapar sidor.

IIiih du sa snopp. Skabbig bre.
Glenn?

2009-06-17 00:43
ere hans egen kedja? äkta guld?

2009-06-17 00:54
Äkta guld är det, och vad jag vet är det är hans. Hehe skönt att du är första som ser 150 tusen runt halsen :) Iofs är min klocka i videon dyrare men den syns mindre :)
Glenn?

2009-06-17 01:25
savve

först och främst så är det låten du lagt upp som det pratas om, fattar inte vad andras förmåga eller oförmåga har med saken att göra? men om vi ändå ska vara sånna så behöver man fan inte vara i närheten av bra för att tycka att detta suger hästpung. Jag tycker att folket gör IBA en tjänst genom att ogilla låten, den är otroligt pinsam och dess oexistens är en vinst för oss alla. Sen är du 32 år gammal? (hoppas jag att du inte är) och skryter om priset på klockan i ett nätforum, come on man..

2009-06-17 01:31
detta va tyvärr inte alls bra

videon va ok
men hans inlevelse och rim va något som va mycket sämre!

men ska inte säga något mer om IBA, det här är första låten jag hört med han, han kan säkert mycket bättre.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-17 01:48
Gillade verkligen inte rappen i början när jag hörde den, beatet var riktigt finurligt tbh & videon va glasklar. Sedan läste jag hela tråden & diskussionen måste fan credda dig savve, aldrig sätt någon som skriver så mycket som du.

Om ni (kanske fel uttryck) är så gata som det verkar så skriver du som en akademiker.
The thing is, we cant separate our feelings..

2009-06-17 01:54
Iofs är min klocka i videon dyrare men den syns mindre :)

Jag vet vem som är du i videon ^^

2009-06-17 01:55
Seriöst alltså, drog på skiten i fullscreen och om ni kollar höger om IBA så är det en flintig snubbe som inte verkar vara helt på jorden.

Gör som jag, njut & garva.
The thing is, we cant separate our feelings..

2009-06-17 03:46
Qnivqast

Jag är ingen hemlighet fan jag har synts de tio senaste åren.

Tronix_D P18

Tack dude! Även om du inte tycker jag är helt på jorden.
Glenn?

2009-06-17 06:38
Alltså jag tycker inte låten är bra alls. Men jag måste tacka för en underhållande tråd!

2009-06-17 09:57
Hehe!

Glad att man kan ställa upp med något, men visst är det alltid lite kul med kontrovers. Skulle vara kul att se om nästa låt är masse producerad och helt nytt flow.

Det har väl varit inom ramarna för vad som är okej, ingen gjort sig illa men ändå lite hets här och där. Min intention har inte varit att vara för stökig bara tillräcklig för att ligga på topp en vecka. Tror toppen är nådd nu då det börjar bli för många inlägg och man orkar ju inte läsa mer än 10-15.

Iaf tack allihop som flejmat och älskat, no hard feelings!
Glenn?

2009-06-17 12:23
Well om du tycker det är gay, så handlar det nog mer om dej än mej.

Nej, jag tycker inte att det är gay, jag tycker att det är pinsamt. Precis som en 32-åring med omognare beteende än bra mycket yngre människor här. Du får ha hur mycket åsikter du vill om det som finns på min myspace, tråden handlar inte om mig, och låten som tråden handlar om borde försvinna. Men du är med i videon så nu förstår jag varför du försvarar skiten i alla fall.

2009-06-17 14:22
Laijo Mounkassa som gjort det? eller en annan laijo?

2009-06-17 15:43
HAHA vilken shnubbe

2009-06-17 18:16
Anenkefali

Jo men det där med att vara mogen känns som en retorik man använder när man är kring 15, det är bra att du förstår.

Gudde P20

Jag vet inte, han är med i videon, har skägg.
Glenn?

2009-06-17 19:28
savve

Du menar att ordet "mogen" är mycket sämre retorik än din egen? Allt du skriver hade kunnat vara ord från en femtonåring som precis släppt sin första låt och försvarar den. Jag hade kunnat kalla dig efterbliven med tanke på hur du beter dig, men jag anser att det inte är ett moget beteende. Samt att det är elakt mot folk som är efterblivna på riktigt, för jag tror bara att du har skallen för långt upp i dina gangsterkompisars rövar.

När du slutar med det och skaffar dig adekvat argumentationsteknik för en 32-åring så kanske du inser att folk inte bara hatar, utan att de har en anledning. Och då kan du börja skicka vidare eventuell konstruktiv kritik till din/a gangsterpolare.
Rappare

2009-06-17 19:36
IBA = inte bra artister

2009-06-17 21:53
Yes det är han =) god vän till mig!!!!

2009-06-17 21:54
inte IBA altså utan Laijo!

2009-06-17 23:25
Anenkefali

Ska vi reda ut vad du skriver, först menar du att mogen skulle vara något som för dig är viktigt att vara. Sedan menar du att jag i teorin skulle kunna vara femton.

När du har vimsat klart om det skriver du att jag är efterbliven, du skriver det men påstår att du inte skriver det. Du menat alltså att du insinuerar att jag är efterbliven men du vågar inte för det är elakt mot de som verkligen är efterblivna.

Sedan tror du att jag har huvudet upp i röven på någon. Uhh är man inte taskig mot bögar då?

Vilka gangsterpolare ska jag skicka vilken kritik till? Menar du att jag ska hälsa något till IBA från dig? Du är helsnurrig polarn..
Glenn?

2009-06-17 23:50
fan va nice att man slängt in en tjackkärring som gungar offbeat i bakgrunden cirka 0:54 in i videon, det gillar vi
chase the clouds away

2009-06-17 23:52
freddez P23
LOL
Glenn?

2009-06-17 23:52
savve

Du behöver inte förstå om du inte vill, jag tycker att det är en jättebra låt som har allt som en bra låt behöver. FORTSÄTT GÖRA TUNG MUSIK IBA! ROCKA DIN DYRA KEDJA MAH NIGGA

2009-06-17 23:56
Anenkefali,

Haha vaaa??
Glenn?

2009-06-17 23:57
Till och med jag hör att det här är väldigt uselt fast jag inte ens är i den här genren! : )

2009-06-18 00:06
Okej, props dög inte, konstruktiv kritik då:

Flowet är torrt, men det är ju i takt.

Han rimmar helt värdelöst, ologiskt dåligt.

Beatet låter som någon sa lite som ett gråtande cp, men är ändå en höjdpunkt på låten.

Videon är inte dålig, helt okej filmad och sådär. Känns ganska proffsig ändå.

Refrängen är en annan höjdpunkt, men långt ifrån bra. Den skiner för att verserna är så jobbigt dåliga.

Din attityd i tråden är det enda som är sämre än rimtekniken och texten. Texten är värdelös.

2009-06-18 00:08
Grymt. Shoo Savage!

/ Houman
http://www.houman.nu

2009-06-18 00:08
Anenkefali

Skön åsikt! Tack mannen!
Glenn?

2009-06-18 00:11
Borshan haha, du trodde jag va galen haha, 3000+ spelningar på en whoa tråd inte illa. Kebab vid odenplan nästa vecka gå igenom kontrakten?

Ses snart dadash.

/Savvelito
Glenn?

2009-06-18 01:04
Flowet är torrt, men det är ju i takt.

Han rimmar helt värdelöst, ologiskt dåligt.

Beatet låter som någon sa lite som ett gråtande cp, men är ändå en höjdpunkt på låten.

Videon är inte dålig, helt okej filmad och sådär. Känns ganska proffsig ändå.

Refrängen är en annan höjdpunkt, men långt ifrån bra. Den skiner för att verserna är så jobbigt dåliga.

Din attityd i tråden är det enda som är sämre än rimtekniken och texten. Texten är värdelös.

Word!

http://www.myspace.com/metra186

http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA

2009-06-18 01:50
Om man inte gillar den här låten finns det ju andra bra låtar att välja mellan, som IBA - Kriminella Blattar och IBA - Dumma Ayna, hahaha!

2009-06-18 02:18
Anenkefali

Din attityd i tråden är det enda som är sämre än rimtekniken och texten.

Synd att du tycker det. Men det är okej, jag tänkte försöka landa kring 4000 spelningar, tror vi når dit imorgon. Så keep it up, förresten du e riktigt nördig värsta internet killen.

Skriv inom 24 timmar, tror vi når 4000 spelningar tills dess, sedan hittar du mig via PM eller på producent forumet.
Glenn?

2009-06-18 09:25
Så keep it up, förresten du e riktigt nördig värsta internet killen.

...du har skrivit bra mycket mer i tråden än vad jag har?

2009-06-18 09:46
Anenkefali

Så keep it up, förresten du e riktigt nördig värsta internet killen.

Ja men har du inga andra känsliga punkter?
Glenn?

2009-06-18 09:51
Över fyra tusen. Tack allihop! Finns i producentforumet om det är något. Eller PM.
Glenn?

2009-06-18 13:26
Har rappar tex "Det här är inget lek" Och vem är det som gråter i bakgrunden?
Låt kärleken slå rot..

2009-06-19 02:52
Hahahaha;)

2009-06-19 19:41
savve

Alltså, för att hjälpa din verklighetsuppfattning lite så kan jag säga att folk sprider den här låten för att skratta åt den. Fick videon länkad till mig av en polare så sent som en timme med ett stort "HAHAHA" före länken. Vill aldrig vara en pooper, men det är sanningen.

2009-06-20 12:55
Eylem P25

Nästan likadant här, fast det var jag som spred den vidare. Länkade och fick "Haha" tillbaka

2009-06-21 00:10
hahaha :o)

2009-06-21 12:51
skriver det här helt opartiskt men hur mycket ni än sprider det här för att "skratta" eller what not så hindrar inte det faktumet att IBA syns och hörs mer, så i slutändan ere nog han som skrattar ändå så whatever...
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2009-06-21 16:19