[Video] Blattestyle IBA
Lite söder om sthlm... Enjoy!
Glenn?
videon var tung låten digga jag inget vidare faktiskt......
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
IBA var fet. Fast det lär ju kunna hagla in kritik men jag tyckte det var straight up dope. One
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja diggade också! fet video o låt!
haha fan va pinsamt. iba - skämmigaste 'artisten' 2009
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET
videon var rätt snygg faktiskt.. men rappen va riktigt keff, både flow och text.. och beatet låter typ som en mongo som ligger och grinar
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
och beatet låter typ som en mongo som ligger och grinar word haha
tycker man detta är bra, döljar man den rätta sanningen,.. rimmen är hur simpla som helst, flowet påminner om folk som nyss börjat rappa. och texten känns inte cool någonstans. jag klagar inte jag berättar bara sanningen
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape
det var riktigt dåligt.
..
Skivsamlare
2009-06-14 17:59
videon va fet, men låten va straight up värdelös, lika så rappen..
http://soundcloud.com/majestictwelve Ask beavis i get nothing but head.
jag trodde alltid att den där apbt-loggan var copyright skyddad av gameness kennels.har jag fel?
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
OsvenskTiger P26 Det är ju så med hip-hop man tar det bästa och lägger in det där det passar ännu bättre. Bara man snor det först så man inte blir en bajtare... eller hur fungerar det där egentligen? haha. Elegant P20 Du ligger ju själv half beat efter. Plus att du har talfel och kan inte säga R. Keff producent och en pissig mix på allt jag hört från dig. Din mick låter som en akg 87:a och rösten är inte separerad. Även om du säger sanningen så wtf bli bättre om du ska gnälla eller som du säger "säga sannignen om" på någon annan. Det har ju sin charm men det är en västerorts grejj, fråga Danish och dom som kom på stilen med att ligga halfbeat efter. Jag har förvisso inget med låten att göra (IBA), men om någon som inte kan säga R gnäller är som en som stammar trackar en som har torrets. Sorry kompis säger också bara sanningen. Och maskinen har redan gjort en rap låt på house, finns en annan ute, det är ingen stil det är ett jippo, precis som din "mixtape (som förövrigt är något som en DJ skapar inte en typ av platta som man släpper utan bolag). Oj jag sa sanningen igen. Men kul att du inte hade något att säga om videon!
Glenn?
f l a m e w a r bring IT!! :)
Glenn?
Savve, så om man inte har tagit självmord får man inte uttala sig om det eller? Förövrigt var låten, videon och allt annat PINSAMT. Jag kan sätta 1000 kr på att han som rappar aldrig skjutit någon.
Blunted in stockholm
savve P32 Helt seriöst nu.. Lär er ta att folk inte gillar allt, i detta fallet dig/eller dina kompisar i videon! Det är bara så det är, och kommer alltid vara så.. Känns bara ruttet när en 32 årig snubbe sitter och skriver som en 15 åring.. "Fråga din mamma jobbit med incest på landet va?" bara för att folk inte tycker att det är bra. Det är sånt man får ta, gör något positivt av det istället.. Och hoppas på att att dom som inte gillar detta, diggar nästa låt:) Jag tycker videon är ajt gjord, men själva rappen och beatet är inte min kopp av té. Känns för simpelt och tråkigt i längden! One!
32 bast och kör din mamma skämt, var är världen på väg? :c
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET
Ärligt, rappen var ju inte särskilt bra, alls, inte beatet heller. Tyvärr, låter som vilken hobbyrappare som helst från förorten.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
tbx till skolbänken!! Det här var inte bra. Men nice video!
Crime Pays, ask the Rothschilds!
flowet, lyriken... nej asså. Detta passar in i "Vår hiphop". Sjukt dåligt
"Visst är det vackert.."
Gussti Om han gjort det skulle han nog inte säga det till dig. Trofast Jag behöver ju inte ta någon kritik eftersom jag inte gjort något i det här produktionen, varken ljud, text eller video. Dessutom kommer din mamma skämt alltid vara roliga speciellt när någon kallar en farfar. Hur gammal tror du Ison är? Hur gammal tror du Ayo är? Hur gammal tror du Ken, Houman, Promoe och Timbuk är? Hur gammal tror du Masse, Dogge och Chepe är, svär dom garvar åt din mamma när en bonde säger farfar och jag svarar fråga din mamma. Finns bara en ung grupp som funnits på kartan (då menar jag inte lilla älska sig själv klubben i hip-hop scenen), det är Fattaru, I övrigt har Adam Tensta gjort bra ifrån sig. Men en hit är ju inte något att prata om jämfört med ovan nämnda. Ni kan väl iofs ha lite hopp i Lorentz, men han kickar ju med "farfar" m. Så om jag är för gammal för det här bör ni nog byta ut er samling och endast pumpa Soldai Boy i era lurar (loooooooool). Förresten hur gammal är KRS1? Masta Ace? DJ premiere? Jay-Z? Säkert gamla nog för att garva åt den sköna sarkasmen i ett din mamma skämt!!! Om inte så är det klart att man måste vara tuff och hård och inte låta någon säga något om ens mamma, typ, nakno emo eller något. Nakno emo. Näh jag skämta bara. Inte lika kul men ett uttryck som man använder hela tiden. Men suedi som aldrig varit i USA och aldrig pratat med någon som gjort en hit, aldrig haft en hit eller inte har talang att göra hit, som bashar en snubbe som gör bäst han kan är bara patetiskt. Jag tycker man ska stödja varandra, ta hand om scenen, hålla ihop. Jag lär många unga kids (som inte fått chansen att arbeta med bra USA namn ännu) hur man proddar. Men det är okej, bor man i Kalmar och pratar som du gör förstår jag att din mamma och hela 90-talet gick över ditt huvud. Speciellt när du skriver One efter att ge dig in i en flame. Vilken One? Formel 1 eller är du någon fake? Han kan nog garva åt en din mamma (som alla vet är ett skämt), till att hata och sedan skriva One. Åsikter ska man ha! Det är fan bra att uttrycka dem, men om man vill ge sin åsikt är ett hett tips att säga "jag tycker", för det är ju din åsikt. Att försöka gömma sig bakom "sanningen" är ju att tro att man vet bättre och att alla har samma smak, ska gå i samma kläder och visst får man tycka fascism är kul, men annars så säger man väl att man har en åsikt inte är någon super narcissism och skriver "sanningen är". Älska eller hata, han kommer finnas i ditt ansikte, för det för så många som gillar det han gör, precis som när TLK gjorde "Snubben trodde han va cool". Jag kommer ihåg alla hatare då med (det bör ju svara på frågan om hur gamla TLK är, jag var 14-15 när den kom, hur gammal var du?). Kan ni inte stödja honom istället? Säga här, gör såhär. takten funkar såhär, om man höjer bpm så blir det inte riktiga heltakt utan du får anpassa ditt flow till bpm takter. Sedan vägleda, det är vad jag brukar göra, det är hip-hop för mig. Men gnälla är för potatisar som inte vill ställa upp för andra och bara tänka på sitt eget lilla område. Det är okej, för man får vara en egoistisk potatis, men jag vill bara att du som gnäller ska förstå att du bara framstår som en potatis inte som någon som verkligen vill att scenen skall gå bra. Du är ju sjukt beroende av att hela scenen går bra, därför att om svensk hip-hop säljer, så finns det större chans att ditt säljer. Stötta, om du vill hjälpa till. Tyst om du inte har något annat att göra än att gnälla. Vill avsluta med detta så att alla verkligen förstår. Jag har inte gjort beatet. Jag har inte rappat. Jag har inte producerat. Jag har inte mixat. Jag har inte mastrat. Jag har inte gjort videon. Jag har inte klippt videon. Jag har inte regisserat videon. Jag har aldrig sagt att videon är bäst. Jag har aldrig sagt att låten är bäst. Givetvis har jag en åsikt, men den håller jag till mig själv! Jag har bara postat den här. Iba är min bror så jag kommer göra vad jag kan för att det ska gå så bra som möjligt för honom. Skulle göra det samma för dig om du vore min bror (går ut till alla).
Glenn?
Dirty-Dave P27 Jag gillar också videon, killarna som gjorde den hade 5 timmars filmning och dom jobbar ju åt SVT. dom kan sin sak. Kommer du ihåg när Petter dissade Dogges flow? De flesta kan ju öva upp sitt flow, men sedan är det ju som med all musik, alla gillar ju inte samma sak, alltså det är fett många som gillar Brittney och Nsync. Tycker dom e keffa båda två, men det är min personliga åsikt, har ruggig respekt för deras talang, det är ju sjukt många som lever för den typen av musik, bara att jag inte gör det rättfärdigar inte något hat mot dem (då insinuerar jag inte på att du hatat överhuvudtaget utan tycker din approach är mogen, om du inte gillar det, säg tillbaks tills skolbänken, ger lite tips glider vidare och har det bra).
Glenn?
Savve P32 - Du snackar bra om att hålla ihop och pusha varandra, samt att ha respekt för andras åsikter. Jävligt bra! Dock fattar jag inte riktigt vad du menar med "om man höjer bpm så blir det inte riktiga heltakt.." Vad menar du?
RaBBLa P21 Sorry producent skadad, kör du heltakt och sätter en riktig metronom (som mäter takter), är det lätt för artister att vänja sig vid hel, halv, åttondel osv. Höjer man bpm till fel tal (typ från 90 till 93) blir det ju en fördröjning, då kan man av vana ligga kvar på normaltakter. Jag brukar sätta upp en metronom i den bpm jag kör på om jag har en artist som har svårt att ligga på beat. Men det finns ju många sätt att lära någon att ligga på takt, det är oerhört få som ligger på takt rakt igenom 16 bars utan att man klipper. Personligen hatar jag att klippa, mest därför jag vill jobba med artister som kan sina saker eller har lagt ned lika mycket tid som mig på att lära sig ligga rätt. Men om jag larvar mig med BPM som producent och känner att låten ger mig rätt möjligheter om jag kör på 93 BPM (det har ju att göra med friheten och arbetet man behöver lägga ned på beatet), då kan det vara bussigt om man lägger upp en metronom och låter rapparen köra efter den takt man själv byggt upp. Det är ju lite jobb att lägga 16 bars perfekt 4-5 gånger (vilket jag gärna vill ha) om man inte har totalt gehör vilket typ 1 promille av befolkningen har, så jag antar att det även gäller rappare. Som jag sa tidigare det var bara ett försök att förklara hur man kan hjälpa istället för att stjälpa. Houman kan göra det, han lägger fan alltid sina 16 rakt av oavsett bpm osv. Men det finns andra som inte klarar det men ändå har stora namn (mycket större än min vän Houman). Helt off topic. sorry.
Glenn?
RaBBLa P21 Du bor ju i tälje, du borde väl ha stött på Iba, han är väl ingen poser?
Glenn?
Du ligger ju själv half beat efter. Plus att du har talfel och kan inte säga R. Keff producent och en pissig mix på allt jag hört från dig. Din mick låter som en akg 87:a och rösten är inte separerad. Även om du säger sanningen så wtf bli bättre om du ska gnälla eller som du säger "säga sannignen om" på någon annan. Så om man inte kan uttala R (bor i Skåne med andra ord) så har man ingen åsikt och kan inte skilja på dålig och bra musik? Och man måste vara en grym producent för att få säga vad man tycker om låtar? Isåfall borde inte du få uttala dig heller (om du är Knuckle Production dvs.)
Men det finns ju många sätt att lära någon att ligga på takt, det är oerhört få som ligger på takt rakt igenom 16 bars utan att man klipper. Haha va? Har ingen aning om vad du jobbar med för rappare men men...
Beat the odds like an abusive freak show owner
Producent
2009-06-15 01:57
TUNG låt som fan! har inte läst tråden helt igenom, vem står för produktionen av beatet?
Savve Haha kul att du hoppar på mig, och börjar "dissa för jag bor i Kalmar" & sånna grejer.. Det visar vilken nivå du ligger på. Väldigt trevligt:) Jag är väl en av dom som varit mest positiv i tråden. Skrev aldrig"Detta suger".. "Fan vad pinsamt" osv osv.. Läs igen!"Bara för att folk inte tycker att det är bra. Det är sånt man får ta, gör något positivt av det istället.. Och hoppas på att att dom som inte gillar detta, diggar nästa låt:) Jag tycker videon är ajt gjord, men själva rappen och beatet är inte min kopp av té. Känns för simpelt och tråkigt i längden!" Ändå skriver du världens bok..Fan mannen, starta en blogg eller något?.. Jag kan ocskå tycka det är ruttet när folk skriver "Detta suger, fan vad keff".. "Vafan rappar du för" tex.. Men skrev jag ens något sånt? Är lite B när folk "hoppar på andra" så fort den inte gillar det i detta fallet... Din kompis/bror whatever det nu är har gjort.. Det är ju du som hatar mest här inne, utan tvekan:)
Qnivqast Han har talfel och bör gå till en talpedagog, han vet nog om det själv, eller så finns det fler asiatiska språk som passar honom utmärkt att rappa på, det är inget fel på rapphane rapp.. Trofast Det är en snubbe som heter Laijo som har proddat beatet, jag känner inte honom. Jag tyckte du var rolig att driva med för att du blev så stressad över ditt mamma skämtet, haha jag tyckte det var ungefär lika kul som att säga att du har talfel och ligger halvtakt efter. Egentligen skiter jag fullständigt i dig och du borde tacka att en bra producent har lyssnat på dina saker. Läs vad jag skriver, jag förstår att det är jobbigt om man har lite adhd att läsa texten men om du ska svara på texten bör du i alla fall läsa den. Jag ger dig lite konstruktiv kritik att lära dig RRRRRRRRR:a som lorenz och ungarna på söder (du är väl söder om söder om söder) och ligga på takt, byta producent för det du lagt upp nu låter underligt mixat. Det är ju inte att hata det är ju att bana din karriär. Tacka istället. Öva på det här kompis "Riktiga rapphanar rappar rätt rått"!
Glenn?
Trofast Sorry missade att det var du som var den andra bonden. Du var den från Kalmar och bajtar Lorenz, jag lyssnade på dina låtar och dom var bra. Du kan säga R, det var till Elegant jag ville ge tipset. Tipset till dig är att skaffa en egen stil, sluta köra på engelska (eller öva på ditt uttal), din stil och dina texter låter som att de är tagna rakt av från Lorenz (som dessutom gör det 100 gånger bättre).
Glenn?
Qnivqast, Precis, jag är med i Knuckle P och vi har en kille som bott i Karlskrona, så givetvis har jag ju inget emot någon från skåne, jag är i Malmö någon gång i månaden och har oerhört mycket polare från Öresundstrakterna. Jag jobbar med en hel del rappare, de flesta i USA, vissa ligger på Koch, åker till NYC den 20:e där jag träffar Chaz Williams och killarna i Blackhand, bland andra, Grafh har bett mig mixa och mastra hans nya platta där Busta ska lägga mer på (han la lite på en låt som heter "like ooohhh" för ett halvår sedan, den ligger på youtube, gå in o kolla).
Glenn?
Qnivqast, Såg ut som att du hade en åsikt om Knuckle P (första hittils faktiskt), känner du ens till våra släpp? Lyssnat på myspace jumpoff? Vi lägger inte upp våra guldkorn på myspace (det vore ju galenskap). Men jag bor på Öfre Norrmalm, 230 kvadrat studio vid stureplan bredvid glenn miller café. Bryr mig mer om vad pengarna säger än vad din åsikt är om oss. Men jag ska framföra din åsikt till mina kollegor i Knuckle P.
Glenn?
Savve - Hört han live nån gång, samt några inspelade låtar. Tyvärr är det inte min typ av musik, men det är kul att han gör sin grej dock! Vad det gällr BPM så kör man ju fortfarande heltakt även om beatet är i 93 bpm. Det som styr är ju taktarten, 4/4 eller 3/3 osv.. BPM är bara ett tempo, hur fort det går. Och att lägga versen 4-5 ggr är i mina ögon lite overkill. "Less is more". Men det beror iofs på typ av låt. Håller med om att klipp är trist. Skiten skall skrivas så man kan sätta allt i ett svep, no doubt!
Producent
2009-06-15 16:13
vem står för produktionen av beatet?
när kommer han album fresten vet du savve???
"Det är en snubbe som heter Laijo som har proddat beatet" Förresten, beaten som finns på knuckle production's myspace är ju ruskigt dåliga.
Blunted in stockholm
Gussti, Jag gråter hela vägen till banken... Fortsätt uppa tråden åt mig också, duktig pojke du vet din plats! .......... knatcha, Vet inte, jag har hört en hel del beats, legenden har gjort ett beat till honom, han har fått ett av oss osv. Han har frikort i vår studio så det är nog när inspirationen ligger på topp. RaBBLa P21, Jag är med dig, men du verkar kunna spela instrument, men det jag på ett bussigt sätt ville förklara var helt enkelt att hastighetsbyten eller taktarten inte alltid är den samma, när man övat in något i en viss taktart hemma så kan det bli struligt om någon som inte kan något om musik ska lägga över. Att jag vill ha fler tagningar handlar mest om hur jag ska mixa det senare, inte att jag vill lägga dom på varandra, eller köra R, L pan, osv osv. Att förklara för en artist att de ligger i baktakt kan vara svårt, många svenska artister har ju ingen aning om det, det är generellt knöligt att försöka prata om hur man lägger vanlig rap i takt för någon som inte sätter det. Men det är ju pinsamt enkelt, heltakt, halvtakt, kvartstakt, eller vad man nu vill göra. Ibland behöver man arbeta med ordval och liknande, det är ofta så jag hör om någon kört ett tag eller om de började skriva igår. Allt från mic kontroll till andningsteknik. Då är det lätt att bara slå på ett ljud i halvtakt för att visa vart de ska ligga. Vi kan snacka om det på producent forumet :) där folk är vänligare och gillar att läsa om det. Det tråkiga är att några verkar tro att musik är en tävling, jag gillar att driva med det :) Du verkar ha humor så du förstår säkert vad jag menar, för mig är det konst, allt är bra på sitt sätt, det finns inget rätt eller fel. Jag tycker Jakob Hellman och Olle Ljungström är sjukt duktiga, men de sätter ju långt från allt och sjunger nästan falskt.
Glenn?
skaffa självdistans, tack.
Blunted in stockholm
Gussti, Betala mig 1000kr han sköt mig i foten för ett par veckor sedan, med en vattenpistol jobba nu din flygare..
Glenn?
Savve - Spelar inte instrument, kör enbart rap. Dock insatt i det ljudtekniska med inspelning och mix och då berör man ofta det vi pratar om. :) Och nu förstår jag vad du menar med att lägga det 4-5 ggr. Jag gör ofta samma, men inte hela versen. Bara utvalda delar.
RaBBLa P21, Låter najs :) tycker dina saker låter riktigt sköna, ni har stil och egen stil, fan södertälje har talang vad kan man säga!! Kul att du gillar det ljudtekniska, vore kul att få lyssna på något i bättre kvalitet än myspace!
Glenn?
savve ...och du propsar RaBBLa (som ensam person att få props av dig i tråden) bara för att han inte ger dig (eller vem/vilka det är i videon) kuk? Många som funkar så, fattar inte vitsen riktigt. Fett är fett, det här är inte fett, och så är det. Kan säkert bli, men finns mycket att jobba på. Lär dig ta kritik. Och nej, inget illa om RaBBLa.
Hahaha, kollade på videon för första gången nu :) Ser ut/låter som en parodi på gangsta rap. Coola gangsters haha.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Anenkefali, Ta dina kyrkosaker med din bästis Gussti är du snäll (för ni är ju bff här bor ni på samma landställe också?). Ledsen att du inte läste vad jag har skrivit. Jag repeterar... Jag har inte gjort beatet. Jag har inte rappat. Jag har inte producerat. Jag har inte mixat. Jag har inte mastrat. Jag har inte gjort videon. Jag har inte klippt videon. Jag har inte regisserat videon. Jag har aldrig sagt att videon är bäst. Jag har aldrig sagt att låten är bäst. Jag har bara lagt upp den. Men jag förstår att du är trög, du ser att din kyrkokompis i ungdoms kören får pipp så ska du rädda honom jag fungerar nog som dig ungefär. Internet geek (så ja jobba nu flama upp tråden i toppen igen!!).
Glenn?
hip hop är både universiellt o till för alla... jag tror inte,, utan jag vet med säkerhet att den här musiken har en stor publik!! jag vill säga till alla mcs här som klagar på flowet o så vidare ... ni må ha tightare flow men jag tror inte många av er kan vara lika orginela o modiga att komma ut såhär .. hip hop ska vara kontroversiellt tycker jag.. det ska få folk att hata annars e det ju ingen kul asså vi behöver knappast en till petter elr timbak elr hur ny era på väg direkt från gatan recognize it and show support !!!!!
hip hop är både universiellt o till för alla... jag tror inte,, utan jag vet med säkerhet att den här musiken har en stor publik!! jag vill säga till alla mcs här som klagar på flowet o så vidare ... ni må ha tightare flow men jag tror inte många av er kan vara lika orginela o modiga att komma ut såhär .. hip hop ska vara kontroversiellt tycker jag.. det ska få folk att hata annars e det ju ingen kul asså vi behöver knappast en till petter elr timbak elr hur ny era på väg direkt från gatan recognize it and show support !!!!!
Tack mannen, stora namn bakom knapparna :) om kidsen bara visste :) det har ändå varit 50/50 på låten och nästan 80/20 som gillar videon, det är bara att de som gnäller gör det högt.
Glenn?
tycker detta är fett... förstår att folk kan hata på det.. inte värsta rimmen.. rätt enkel rap osv... men fastnar ändå för det... snubben har potential.. snygg video... lyssnar hellre nån som är lite gata som kanske inte är 100%ig rappare... för han kan utveckla sin rap och bli bättre... medans någon som bara bajsar ut ord och flow utan å rappa om något vesentligt... han kan va grym rappare men aldrig ha några erfarenheter å berätta om... do your thang
~ Digital Dirt Ent. ~ www.twitter.com/digitaldirtent
Snygg video, helt ok refräng. Men det är alltid kef att se folk behandla sina hundar helt fel.
Redline!
Efter att ha rappat så pass länge som du gjort så tycker man att du borde kunna bättre. Du flowar värkligen som en nybörjare & texten var inte alls något att hänga i granen. Själva videon var dock jävligt tung! Synd att låten inte var bra. Aight, Peace! Rob
är det dem som har gjort en gammal låt som går så här?Iba vi knäcker dig fett med syra och fett med spray, Iba vi äter dig.. nått sånt. är det samma snubbar? eller är jag helt ute och cycklar? :)