I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] MyBestFriendIsMyGrind.com springer på Lorentz.

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-06-11 16:42

[Video] MyBestFriendIsMyGrind.com springer på Lorentz.

MyBestFriendIsMyGrind.com sprang på Lorentz på stan igår... han hade MYCKET att säga. Kolla hur det såg ut här:

Lorentz krockar med MyBestFriendIsMyGrind.com

Sir David Hustlehoff
My Best Friend Is My Grind

2009-06-11 18:08
börjar gilla den snubben mer å mer faktiskt..

2009-06-11 18:18
va rappar snubben om? tycker mest han svamlar än rappar...
Rapmusic is NOT dead !

2009-06-11 19:00
bäst i sverige
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET
Producent

2009-06-11 19:19
nej för helvete. pallade 15sekunder sen kom alla jävla påhittade ord. på vilket sätt är han bäst i sverige?

2009-06-11 19:36
Det tar ofta tid att komma in i ny musik. De flesta av mina favoritskivor behövde jag lyssna på ett 50-tal gånger innan de riktigt fastnade. Smiff n' wessun första, GZA's första etc - Det var skivor som följde med mig under en hel sommar och för alltid kommer vara en del av mig.

Med detta sagt, ge gärna ny musik mer än 15 sekunder. En artist som jobbar hårt och lägger ner tid på något som man älskar är värd mer respekt än så.

Holla!

MBFIMG bumped into Anthony Mills >>>

Anthony Mills firar även, tillsammans med sin vän och kompanjon Olle, att deras gemesamma grupp Super Viral Brothers idag släpper "Hot Cocolate + Bear Rug". Vi kommer att (om tekniken tillåter) sända live från denna fest mellan 21.00 och ??? - Häng med på festen, backstage med Super Viral Brothers. Det kommer vara mycket kul folk på plats!

Följ Super Viral Brothers LIVE från 21.00 >>>

Sir David Husselhoff
My Best Friend Is My Grind.com

2009-06-11 20:43
irront giva a föööu har hela världen bakom har tagit mig through the mööu!
baseline to the vriiejö förru vet hur vi göre vi göre ju som brrrschchea!

riktigt feat rader. verkligen
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2009-06-11 22:00
tycker han är dunder fet en av dom bästa i sverige , och de bästa är att han kör sitt eget och skiter i va alla andra säger

Producent

2009-06-12 01:28
Jag har hört rätt många låtar nu med honom, samma visa varje låt. Tyvärr räcker inte det för att mitt intresse ska väckas. Detta är så jävla tråkigt att lyssna på.

2009-06-12 01:42
Nej, jag förstår inte hypen.

Det tar ofta tid att komma in i ny musik. De flesta av mina favoritskivor behövde jag lyssna på ett 50-tal gånger innan de riktigt fastnade.

Hur orkar du lyssna på en skiva 50 gånger i väntan på att den ska fastna?
Manager

2009-06-12 02:01
Anenkefali: Hur orkar du lyssna på en skiva 50 gånger i väntan på att den ska fastna?

Back in the day hade man inte så mycket val när man hade ett par hundra i månaden och man köpte en-två skivor. De var de man hade att lyssna på. Det fanns inga mp3or eller internet. Hade man tur fanns det en polare som hade två andra skivor som man kunde spela av på kassett.
Redline!

2009-06-12 02:06
Dr.Octagon

Jag har också levt under tiden då man köpte en-två skivor i månaden (har haft bra mycket färre skivköp än så också, i min ungdom), och då siktade jag på BRA skivor istället för att köpa något och försöka pressa in det i skallen.

2009-06-12 02:13

rappar exakt som en svensk lil wayne, på gott och ont.
http://www.kalvinhiphop.com

2009-06-12 02:27
ärligt talat hör jag bara 2 av 5 ord han säger

KarLzoEEn.. jävla fult
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-06-12 07:21
Jag brukar också ha glasögon kl 08:26 på morgonen, tjopp!
100procent

2009-06-12 08:37
Diggade han i första låtarna jag hörde men de låter samma nu så
NEJ NEJ NEJ
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-12 09:22
haha, i digg it
http://www.znapmusic.com/myntah/
Manager

2009-06-12 10:49
Anenkefali: Jag har upplevt att skivor som är bra direkt när man hör de första gången tröttnar man rätt fort på medan skivor man lär sig uppskatta kan man digga i över tio år and running.

Wu har varit så för mig, har nästan aldrig diggat en wu-skiva första tio lyssningarna men när man lär sig gilla deras skivor så är man hooked.

Nu jämför jag inte Lorentz med Wu eller något sånt utan försöker bara backa upp Husslehoffs påstående.
Redline!

2009-06-12 13:17
Haha, alltså när han flippar lös på "Dolly Paurton, eller Mischa Baurton" så låter det så mycket som Lil' Wayne att det knappt är sant. Uttalet, flowet, deliviryt, allt! Jag är ett stort Wayne fan, så som sagt, kan inte hata, tråkigt att swaggerjacka bara.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-12 15:39
lorreporre schpränk hahahaha
http://www.facebook.com/pages/Coff/187962211219396

Copy/Paste if you still listen to real hip hop

2009-06-12 15:49
Tycker inte om hans skit, fast jag har lyssnat på det rätt mycket och försökt hitta nånting bra i det.. Att han är bäst i Sverige tycker jag är ett hjärndött påstående, men har man en åsikt så har man.
Hej

2009-06-12 15:51
Bäst va när organismen dissade han xD

2009-06-12 18:17
när dissade ågren lorentz?
Geni

2009-06-12 18:23
i videon? Det skiljer mycket på 10 år man har mer att prata om, Förutom lorentz då.

Vet ej exact men den finns i detta forumet första sidan video 2 tror jag

2009-06-13 16:24
irront giva a föööu har hela världen bakom har tagit mig through the mööu!
baseline to the vriiejö förru vet hur vi göre vi göre ju som brrrschchea!

riktigt feat rader. verkligen

hahah liksom, wtf?
-pack you'r bags man, you are a tourist!

2009-06-13 17:21
Förklara lite mer utförligt, Nelione, när dissade ågren lorentz? Har jag kollat på fel video? Menar ni den när han kommer urhoppandes ur en skitful bil och man inte hör vad han säger?
Vila i frid, Andrés 'Grioa'.

2009-06-13 18:07
ågren / lorentz = halvrim
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2009-06-13 20:01
fastän många hatar lorentz tycker jag han gör det bra, och han är grym!

2009-06-13 20:15
antar att du gillar lil wayne isf?

2009-06-13 20:20
quiroga
man behöver väl inte gilla lil wayne för man gillar lorentz? jag hatar lil wayne's musik men tkr lorentz är helt okej faktiskt.

2009-06-13 20:52
Sämst i Sveige.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-06-13 20:53
mhhk tänk

2009-06-14 11:39
Nelione

När dissa org han? Vart? :o
"Visst är det vackert.."

2009-06-14 12:57
Vissa av er skriver att ni diggar Lorentz "fastän" han är hatad. Det är så saker och ting fungerar... ju fler som diggar desto fler som hatar. Simple mathematics. Lorentz själv är antagligen mycket nöjd med att det finns folk som hatar på hans musik eftersom det betyder att han gör något som folk uppmärksammar.

Lorentz... go get em patna!

2009-06-14 13:13
ja men hur kul är de den uppmärksamheten när så många hatar han? som sagt, om han vill lyssna på rap som handlar om nånting lyssnar man inte på han dem här två. sen har jag svårt att acceptera när brats gör rap... de känns lite fel.
Rapmusic is NOT dead !

2009-06-14 13:17
som sagt, om han vill lyssna på rap som handlar om nånting lyssnar

skrev lite fel, han byts ut mot man
Rapmusic is NOT dead !

2009-06-14 13:39
Måste man hata eller älska? Jag är inte så inne på Lorentz o M. Sak's genre, tycker inte musiken är bra. Men kul att dom kör liksom, jag hatar inte. Finns det folk som diggar så går ju musiken hem nånstans, vilket är kul för dom.

Jag förstår folk som tycker han är löjlig, men jag förstår folk som diggar honom också. Smaken är nämligen som baken. Skulle va kul o se dom ge sig på en internationell karriär, de gick ju trots allt ganska bra för Basshunter.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2009-06-14 16:28
still har nästan alla, om inte alla i denna tråden lyssnat på videon där han rappar. alla som hatar på honom vet vem han är i alla fall. kass eller inte så vet grymt många vem han är, det borde ge något poäng eller så, kanske.

2009-06-14 18:45
Vafan är detta.. Helt värdelöst ju. Finns det folk som verkligen gillar detta?

2009-06-14 21:42
han är rätt ute! intressant att han tar steget och exprimenterar med nya ways of kickin' it in svenska! ok att det är lite lil wayne över det hela men klart man ska kunna låta sig inspireras. inte nog med att han är först med göra detta, han kommer säkert att utveckla stilen vidare med tiden. han har fattat vad flyt är och det är det inte alla rappare som gör! att han har glimten i ögat och inte är särskilt pretto med det är ochså grymt! mycket grymt. BIG UP

2009-06-15 01:23
Ack ack ack, Caliroots säljer deras märken men Lorentz got the same shirt on the "baby" video and on this one. Vet inte längre vad jag ska tycka

2009-06-15 01:28
Juste at 0.26, Dolly Parton raden känns snodd från en av Lil Waynes låtar

2009-06-15 02:05
Fyfan gillar inte honom!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-06-15 11:28
Haha, seriöst? Förstår inte hur folk kan tycka snubben är bra.

2009-06-15 11:40
Rapsodisk
Skulle va kul o se dom ge sig på en internationell karriär, de gick ju trots allt ganska bra för Basshunter.

Faktist så spelas deras låtar i Finland, på en av de största radio kanalerna i Finland har de nu varit med på top 10 listan i 10 veckor.. kolla här: http://www.yle.fi/extrem/musik/x3mlistan.php

2009-06-15 12:41
Zoni - Du ser hatad på hemmaplan kan även leda till framgångar i andra länder. BLAM! Grattis Lorentz & M.Sakarias. Se till att ta över vårt grannland nu och kom tillbaka med massa PARA!

Fler "MBFIMG bumped into..." kommer under veckan. Tills dess... kolla gärna in även denna:

MBFIMG bumped into Anthony Mills.

Sir David Husselhoff
Skivsamlare

2009-06-15 13:19
så jävla jävla dåligt alltså.. Jag fattar seriöst inte vad som är bra?! han hittar på ord, sluddrar/mumlar?!

Och ja, jag är otroligt avundsjuk, självklart!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2009-06-15 14:04
Den där dissen till Lorentz av Ågren måste backas upp med någon form av fakta, tack. Helst länk så man kan se.

2009-06-15 15:18
Anen:
Kommer inte ihåg riktigt va han sa, men han sa bara nån komentar om honom i hans senaste intervju på sr metropol har jag för mig

2009-06-15 18:33
Det Ågren sa om Lorentz i SR Metropol var när han snackade om att nya plattan kommer vara mer personlig än vad hans gamla grejer varit och de ända han sa var att nu när han närmar sig 30 så har han mer att snacka om än, typ, Lorentz.
You can't stop the Prophet..

2009-06-15 18:46
Nej, han är fan ingen bra rappare.
Sen tycker jag det är kul att folk säger att han kör en unik stil när den är snodd, han påminner rätt mycket om den där lilla korta, tjocka killen ur "Stoppa Duvan", både till utseendet- sen så gör båda lustiga pruttljud med munnen och sånt..

Hmmm....
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.