Dem här snubbarna gör det! Så är det bara. Sjukt intressant utvecklingskurva, big ups!
RESPEKT grabbar! ni har lagt ribban högt, fortsätt kämpa ni har otrolig talang inom Ayla och det gäller bara att visa upp den för resten av landet. Fortsätt göra hip hop med innehåll och själ. Feta texter, flows och beats!
Seriöst, jag vet inte riktigt vad jag ska säga förutom att det här albumet är en i förväg bestämd jävla KLASSIKER!!!
Nice! Redan en klassiker !
ch0b's always right
Jag var väldigt skeptisk innan jag lyssnade, vet inte riktigt varför, men släppet låg på datorn innan jag väl lyssnade på det. Men nu efter att ha lyssnat så är jag fan frälst... riktigt bra!
Tja gott folk!
Jag ville bara passa på och verkligen tacka alla som laddat ner, lyssnat, samt kommenterat albumet. Det känns jävligt kul att så många gillar den och gett oss så positiv feedback, det uppskattas.
Håll utkik efter kommande material!
Fred//Mohammed Ali
Länk till http://www.myspace.com/mohammedali01
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bästa svenska hiphop skivan ja har hört på fett länge.....allt sitter där de ska,texter,flow,känsla,prodd....peace
Big up!!
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Fan alltså, det här släppet har gått på repeat hela veckan.. Jag håller verkligen med om att det här är en klassiker ! Inte ett enda dåligt spår, riktigt riktigt nice !! Big Up för er, hoppas ni kommer med ännu mera fet skit snart !
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Ametist - http://www.ametistazordegan.com
You really did it this time guys
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vilken skön vibe det är i den här tråden...precis som skivan! Bästa!!
ya hörd mä!
(youtubeklippet fixat av Oracle 2009-02-08 13:15:31)
Helt ärligt! Hiphop är påväg i rätt riktning! Överlag var plattan riktigt tung! Hatten av! Hiphop är på gång mot en ny storhetstid!
Det kommer mera från AYLA snart.... Några som inte ens har nämnts (som tillhör AYLA) e på väg med mer än ni anar! Va vakna, Va glada AYLA e här! // Jahmal av Ja'Da!
Ja'da!
Tungt album. Big Ups!!!
Crime Pays, ask the Rothschilds!
Jag kan bara instämma på det som alla andra har sagt! Det var FAN på tiden att det kom någonting med kvalitet från förorten! Detta var riktigt imponerande, välgjort genomarbetat. Inga slarvfel eller annat tjaffs!
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
ribban på svensk hip hop har precis höjts
http://www.aktivdemokrati.se/
Ni som inte har koll på “Stor” som jag har jobbat med borde verkligen kolla in honom. Han springer dessutom med en klick som kallas AYLA, ni hittar länken på min bloggroll till höger. Det är bra svensk Hip Hop med budskap. Lyssna på “Processen” med Mohammed Ali. Fick skivan av Chepe när jag var på redline och jag måste säga att jag verkligen gillar skivan. Otroligt befriande att höra både texter och musik. Jag är ingen spåtant men om det här inte händer inom ett år eller så är något fel på landet, men som bekant så har man ju sett konstigare saker hända i Sverige. Bra musik är det i alla fall och en ny generation //Petter Från Petters blogg
Ni har gjort ett bra jobb boys, hela skivan verkar va genomarbetat. men fan en låt som va RIKTIGT Najs va "följer mig med blicken".. beatet sången rappen allt..!! de e bra vibe o soft känsla i denna..
www.parhamvic.com
sjuk känsla, grym rapp. Detta va fet som fan.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
riktigt bra...! texter, flow, beats... tung platta.
Redaktionschef
2009-02-11 19:33
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Alltså "Porten" är bland d bästa o viktigaste jag hört inom svensk hip hop på länge. =) Respekt
feta grejer de jag hört hittills!
WWW.ISMEN.NU
Respekt till Mohammed Ali. Detta är Hip Hop, detta är rapp. Det e just sådana här artister svensk hip hop behöver! Peace Ya ;)
Checka in http://alcoholicfamily.blogspot.com/
säger sho!
tar över de här
heeeeeeeeeelt big up
Tit fiddur
Håller med alla, det här är vad svensk hip-hop behöver, dom här killarna är fan hungriga! och jävligt bra texter också, om ni inte blir signade är det skandal. Grymt jobb.
Sjukt tung skiva, bra flow, bra beats och en röd tråd genom hela albumet. Kan nog mycket väl vara en av de bästa svenska hiphop-släppen som kommer komma i år, har inte hittat en enda låt som ja inte diggar på det här albumet.
Öhh?
helt sjukt. riktigt duktiga emcees
JONIS REST IN POWER
Petter intervju i www.alltomstockholm.se angående Mohammed Ali & Stor. Efter tio år kan man säga att du är senior inom svensk hiphop. Hur ser framtiden ut? Vad tror du om hiphopjuniorerna? – Senior? Jag är fan pensionär! Jag är old school. Det mäktiga med hiphop är att det medialt går upp och ned. Många kanske tror att hiphopen försvinner mellan varven, men så är det inte. Den växer till sig hela tiden. Nu kommer det en ny generation killar och tjejer. De är ganska unga och har ett budskap. Jag fick ett mixtape häromdagen av en duo som heter Muhammed Ali. De är sjukt bra. På min blogg har jag tipsat om den unge rapparen Stor. Jag har absolut svinstora förväntningar och tror jättemycket på nästa generation hiphopare. Länk: http://www.alltomstockholm.se/start/article38567.aos
Riktigt riktigt bra grejer detta och då är jag inte den som ger mycket beröm. Senast jag postade ett inlägg lär vara månader sen, men det här fan värt att börja skriva här igen för. Grymt!
Bra grejer faktiskt. Har aldrig varit sådär stormförtjust i UKN tidigare, men det här lät mer utvecklat och man märker att båda två (speciellt moms) har blivit mycket bättre. fett
Första recensionen av skivan finns ute nu! www.digfi.com 4/5 inte dålig! Andra recensionen finns ute också 6/10 helt ok haha www.dagensskiva.com
Riktigt bra!! Big up alla inblandade!
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY
Årets, Ayla svenska hip hop scenen är eran!
http://www.myspace.com/mannegbeatz
Dagensskivas recension var väldigt mycket i underkant. Men ser man vad hon recensenten tagit upp i övrigt ser man att hennes smak är väldigt begränsad till New York, mer eller mindre. Tror nog alla här är överens att det var dåligt recenserat. Personligen blev jag lite paff över att inget spår var dåligt. Är ju alltid nåt som är sådär skitjobbigt på alla plattor, men här fanns ingen sådan låt. Det är inte utan att Mohammed Ali har satt sig i en särskild sits: om folk inte hade några förväntningar på Processen lär förväntningarna på Processen fortsätter vara ganska höga. Men jag både tror och hoppas de pallar trycket (ett uttalande som i sig sätter ytterligare press). (Håll utkik efter en intervju med Mohammed Ali som förmodligen kommer upp idag eller imorgon).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Ok har lyssnat igenom hela i ett sträck på oslo bussen nu, var helt enkelt tvungen....innan fastnade jag mest för "flos" o typ nr 8/9 eller ngt sånt...men albumet var fan rätt bra rakt igenom! Lite gay refränger stundtals o sånt men texterna, budskapet etc. är bra o allt är genomarbetat! konstigt att ett sånt här släpp är gratis när massa skräp hip hop kostar cash!
Gå i med gruppen Mohammed Ali på facebook för senaste nytt plus fortsätt och följ AYLA bloggen.
ya hörd mä!
Diggat er från början.... Låten Porten va fett skön... ska lyssna på skivan nu...
www.barabazz.com
Shu Lite uppdatering! Kingsizemagazine kommer ut nästa vecka! Ayla kollektivet representerar för fullt! kolla in! Ny låt finns ute nu! Kartellen feat Mohammed Ali, Stor, Fittja Crille och Aki- Samma knas varje dag Lyssna in låten på Kartellens myspace sida www.myspace.com/kartellen
fett som fan diggar domma låtarna 02. Mohammed Ali - Porten gäst. Nano 03. Mohammed Ali - Ta Dig Genom Dan 06. Mohammed Ali - Kollar Ner Mot Mig gäst. Carlito 09. Mohammed Ali - Alla Jagar Efter Nått 11. Mohammed Ali - Tror Om Mig gäst. Stor & Nano
Laddade till slut ner skivan efter lovord från olika håll. Jag var skeptisk för jag minns er från den gamla tiden som Underklassen. Jag är fett stolt och överraskad hur mycket ni har utvecklats. Bra jobbat grabbar!
bästa skiten på länge. kommer gå non stop ett bra tag!
Konsertbesökare
2009-04-11 04:43
Är inte alls insatt i svensk hiphop, men blev tipsad om Processen av en polare ikväll. Var ganska skeptisk till en början men lyssnade på vad han visade. Kom hem, laddade ner plattan, det enda jag har att säga är: HELVETE SÅ BRA! Verkligen riktigt jävla äckelbra, bästa jag hört på länge. Det här är ju shit man vill betala för att höra nästan, även fast gratis är gott. Skulle lätt köpa detta på skiva. Fortsätt så här, jag kommer vara en nöjd kund.